handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenader VS diet


Tjockisen
2002-04-17, 19:19
Eftersom morgonpromenaderna bränner fett oavsett hur man äter under dagen så funderade jag på om det räcker att bara lägga in morgonpromenader i sin dag för att tappa fett. Visst, det kanske går långsammare än om man dietar oxå.. men som sagt, tror ni att det funkar?

King Grub
2002-04-17, 20:09
Om du ligger på +-0 i energiintag idag så kommer du att minska i fettmängd. Om du däremot äter mer än du gör av med idag, och inte kommer ner på ett negativt energiintag genom dina promenader så kommer du heller inte att gå ner. Du måste komma ner under nollgränsen, och om du kör förbränningsträning, slipper du dra ner maten så mycket.

Tjockisen
2002-04-17, 20:26
Grejen med morgonpromenader är väl att de bränner fett under tiden som man går dem? Kroppens nollgräns ändras ju från dag till dag, beroende på vad man äter och åt dagen innan. Det är ju det ätardagarna är till för, för att öka ens metabolism för kroppen inte ska vänja sig vid det låga kalori-intag som en diet kräver.

Liraren
2002-04-17, 21:33
Sorry kompis..

Som man säger för att få resultat så måste du "use the whole package" du måste lägga om kosten helt om du vill få bra resultat.

Det enda du kommer få ut av det är bra kondition.

Mitt förslag är lägg om kosten helt, egentligen om jag säger så här.. egentligen är det INTE morgonpromenaderna som brännet fett utan det som bränner fett är din mat vad du käkat på dagen, visst e morgonpromenader bra men det är ändå det Totala antalet kcal per dag som räknas.

Om du förbänner mer kcal än vad du stoppar i dig då kommer du tappa i vikt men om du gör detta fel så kommer du även att tappa "massa", "its a difference between knowing the way, and walking the way.."

/Paralyzer