handdator

Visa fullständig version : Bulk eller Diet?


GainoMax
2009-08-05, 00:40
Hej, tänkte berätta lite om min historia kortfattat.

Jag är 18år, 181cm lång och för 14månader sedan bestämmde jag mig för att gå ner i vikt, jag vägde då ca 100kilo (nästan bara fett). Akutbantade för att ta en plats i hockeylaget, gick ner 20kilo på en sommar genom att löpa+styrketräna och dricka naturdiets drinkar på 600kcal om dan i 3veckor + sedan ersätta vissa måltider bara med dessa drinkar. Efter detta var jag nästan svagast i hockeylaget, nu efter nästan ett års stenhårt gymmande är jag nästan starkast.

Nu väger jag 81kg och har lagt på mig mycket muskelmassa, men jag har fortf "gäddhäng" magen hänger och fettet går att dra ut ganska långt. Jag tror inte det är spec mycket fett kvar på magen men det finns en del. Jag har dietat/bulkat fram och tillbaka och inte kunnat bestämma mig vad som är bäst för min kropp så snälla hjälp mig.

Hockeysäsongen drar igång nu och jag vet inte vad jag ska köra, gå ner i vikt och dieta? eller bara bygga mer och mer muskler och invänta att skinnet drar ihop sig? Har alltid velat ha en slank och platt mage, mest för självkänslan. Men om jag nu går ner i vikt kommer ju bara skinnet hänga mer, men drar det ihop sig fortare?

(OBS, med bulka menar jag inte svinäta uran ligga på några hundra kcal +)

Tack för att ni läste :)

Sverker
2009-08-05, 06:13
Är ishockeyn viktig för dig ?

Jag antar att dina lagkamrater förväntar sig att du gör din del för laget och utvecklas med dem.



Varför inte träna och äta för att bli bättre i hockey. Jag gissar, på goda grunder, att den tuffa träningen och mängden träningar och matcher kommer att förändra din kropp till något som du upplever positivt framåt våren.

GainoMax
2009-08-05, 13:16
Är ishockeyn viktig för dig ?

Jag antar att dina lagkamrater förväntar sig att du gör din del för laget och utvecklas med dem.



Varför inte träna och äta för att bli bättre i hockey. Jag gissar, på goda grunder, att den tuffa träningen och mängden träningar och matcher kommer att förändra din kropp till något som du upplever positivt framåt våren.

Ja, dem förväntar sig såklart det yttersta av mig. Det är ingen leknivå längre och alla som spelar i laget tar det som de viktigaste i deras liv. Men jag är osäker, trode att kroppen skulle förändras mycket under vintern fram tills nu. Men magen ser i princip exact likadan lite mindre och sen har jag byggt mer muskler. Jag har alltid vart fet och haft en liten inre dröm om att kunna stå framför spegeln deffad och se tydliga muskler istället för att dom ska vara täckta av överflödigt skin/fett.

Svårt val...

Rusk
2009-08-05, 13:23
Bilder tack: )

Marcüs
2009-08-05, 14:02
Men magen ser i princip exact likadan lite mindre och sen har jag byggt mer muskler.

Då har du ju kommit närmare ditt mål!? Varför inte bara fortsätta så? Kanske försöka dra ner lite mera på maten, förutsatt att det inte påverkar hockeyprestationerna.

Whoopie
2010-04-13, 11:33
Håller med Sverker, fortsätt bara med träning och bli bättre med hockey, kroppsformen kmr nog skulle jag tro :)

Marcus H
2010-04-13, 16:57
Håller med Sverker, fortsätt bara med träning och bli bättre med hockey, kroppsformen kmr nog skulle jag tro :)

hehe kul att skriva på en 7 månader gammal fråga? ;)