handdator

Visa fullständig version : Hur kontrollerar jag mitt pokerspelande?


Shakemynuts
2009-08-03, 14:52
Det är så att jag försöker tjäna lite dollarz på poker. Jag är hyffsat bra, läst mycket teori, spelat mycket, kollat mycket.

Jag är trots allt nybörjare, vinner jag 2000kr under ett par timmar eller tre så förlorar jag dom oftast igen. Jag begår små töntiga nybörjarmisstag och dom kostar mig 3-400kr här och där, eller 100kr, hursomhelst så kostar dom mig pengar.

Hur lär man sig att hantera missar man gör så att man lär sig av misstagen? Det är sjukt svårt under spelets gång att faktiskt tänka på sånt utöver vad motspelare kan ha etc. Iallafall för mig och det är inte så att jag har råd att hamna på minus, vilket jag kommer göra tillslut om det fortsätter såhär.

Har funderat på att skriva upp misstag, ska jag plugga in dom då? Kommer jag ha det i huvudet då jag väl spelar? Det är ganska snabbt spel på nätpoker dessutom.

Blä!

ThisIsTheOne
2009-08-03, 15:02
Det är så att jag försöker tjäna lite dollarz på poker. Jag är hyffsat bra, läst mycket teori, spelat mycket, kollat mycket.

Jag är trots allt nybörjare, vinner jag 2000kr under ett par timmar eller tre så förlorar jag dom oftast igen. Jag begår små töntiga nybörjarmisstag och dom kostar mig 3-400kr här och där, eller 100kr, hursomhelst så kostar dom mig pengar.

Hur lär man sig att hantera missar man gör så att man lär sig av misstagen? Det är sjukt svårt under spelets gång att faktiskt tänka på sånt utöver vad motspelare kan ha etc. Iallafall för mig och det är inte så att jag har råd att hamna på minus, vilket jag kommer göra tillslut om det fortsätter såhär.

Har funderat på att skriva upp misstag, ska jag plugga in dom då? Kommer jag ha det i huvudet då jag väl spelar? Det är ganska snabbt spel på nätpoker dessutom.

Blä!