handdator

Visa fullständig version : Drag och Press träningspass


Griffin
2009-08-03, 11:06
Tja!

Har gjort om mitt schema lite och Ska köra Drag övningar på en dag och press övningar på en dag.

Någon mer som kör så? och isf vilka övningar kör du på Drag och Press?
Inte Ben övningar då då jag kör Ben på 2 separata dagar

Diggler
2009-08-03, 12:50
Förslag på pressövningar: Bänkpress/hantelpress/bänkpress med axelbrett grepp och fötterna uppe (varva dessa 3 som första-övning) snebänk/snehantelpress/militärpress (varva de 3 som andra övning i passet)
dips/sittande hantelpress/liggande tricepspress (avsluta med en av dom)

Dragövningar: Pull-ups med smalt paralellt grepp/stångrodd från golvet/stångrodd med statisk rygg (varva de tre som första) sittande rodd i kabel/chins/latsdrag bak nacke (kör en av de som andra) alternerande hantel-curl/scott-curl/hammercurl (avsluta med den)

3-8 reps på den första övningen 5-10 på den andra och tredje, samt 3-5set på varje, riktigt tungt så att du precis klarar sista reppen i varje set exkl uppvärmning (kör med pass, men passaren hjälper bara till om du failar, ingen forced reps) Försök höja vikterna på varje övning varje eller varannan gång du kör den övningen.

Griffin
2009-08-03, 14:32
Förslag på pressövningar: Bänkpress/hantelpress/bänkpress med axelbrett grepp och fötterna uppe (varva dessa 3 som första-övning) snebänk/snehantelpress/militärpress (varva de 3 som andra övning i passet)
dips/sittande hantelpress/liggande tricepspress (avsluta med en av dom)

Dragövningar: Pull-ups med smalt paralellt grepp/stångrodd från golvet/stångrodd med statisk rygg (varva de tre som första) sittande rodd i kabel/chins/latsdrag bak nacke (kör en av de som andra) alternerande hantel-curl/scott-curl/hammercurl (avsluta med den)

3-8 reps på den första övningen 5-10 på den andra och tredje, samt 3-5set på varje, riktigt tungt så att du precis klarar sista reppen i varje set exkl uppvärmning (kör med pass, men passaren hjälper bara till om du failar, ingen forced reps) Försök höja vikterna på varje övning varje eller varannan gång du kör den övningen.

tackar o bugar =). ska börja idag

dojjan
2009-08-03, 15:03
Så här hade jag kört.

Push: mån och tors/mån och fre
Bänkpress, lutande hantelpress, hantellyft åt sidan, militärpress, liggande tricepsextension, dips.

Pull: tis och fre/ons och lör
Marklyft, latsdrag, 2 sorters rodd (maskin/stång/t-bar), hantelcurl, stångcurl.

dojjan
2009-08-03, 15:10
edit: glömde skriva set - reps och hann inte redigera efter 3 min eller vad det nu är.

mån push 12-15 x 3
tis pull 12-15 x 3
ons
tors push 8-10 x 3-4 (beroende på övning)
fre pull 8-10 x 3-4 (beroende på övning)
lör
sön

mån push 4-6 x 4
tis pull 4-6 x 4
ons
tors push 12-15 x 3
fre pull 12-15 x 3
lör
sön

8-10 x 3-4 nästa måndag/tisdag osv.