handdator

Visa fullständig version : Familjen.


Psyla
2009-08-02, 21:54
Hej alla, känner att jag behöver skriva av mig lite här. Dels för att få uppfattning om våran familjs situation. Väljer kolozzeum av ett otal skäl, men till största del för att här är generellt ganska moget folk.

Vi är en helt ''vanlig'' familj. Jag, mamma, pappa, och min lillebror. Jag är 17 år. Mamma jobbar som sjuksköterska och pappa som snickare. Mammas beteende får mig och övriga i familjen att må minst sagt skit. Mamma har druckit en del under åren (minst en gång i veckan, och då har hon blivit full, väldigt full) jag och broren har alltid funderat på om hon har druckit för mycket men pappa har blankt nekat ''det är helt normalt''

Drickandet fortsatte. Det blev lite mer, hon drack cirkus 2 - 3 gånger i veckan. Det värsta är att hon blir galen när hon dricker hon påstår jag går på steroider när hon är full, pappa är otrogen, jag är hennes största sorg, och min bror är en ignorant jävla idiot. Hon tjatar hela kvällen, allt är skit alla är blåsta där vi bor.

Allt slutar med att hon och pappa vaknar på morgonen, pappa ger henne en jävla utskällning, sen blir dom vänner efter en dag. Han kommer hem med lådvin och rosor (nu ska vi ha en trevlig kväll) men det slutar alltid likadant.....

det är uppenbart att mamma är psykiskt svag när hon är nykter. Hon är osäker och feg. Jag beslut mig för att prata med om henne varför hon drack och gjorde som hon gjorde. Hon började berätta om sin barndom, hennes pappa hade tydligen våldtagit henne genom hela sin barndom..