handdator

Visa fullständig version : Hålla uppe blodsockret efter träning. Fundering...


Axl
2003-08-24, 07:52
Ja, satt och läste en tråd här om att tajma proteinet och kolhydraterna så att det når muskeln samtidigt. Fick då en idé som jag måste skriva ner. Vet inte om denna fundering redan varit uppe men eftersom det är söndagmorgon och jag sitter på jobbet så måste jag få tiden att gå...

Man intar ju normalt protein och snabba kolhydrater efter träningen. Fick då en tanke på att man kanske skulle kunna hålla uppe den anabola fas man hamnar i. Alltså att man intar flera "efter träning mål". T.ex. istället för att äta allt direkt efter träningen så delar man upp det och äter flera små mål med protein och snabba kolhydrater med typ 20-30 minuters mellanrum. Kanske sammanlagt fyra fem mål.
Kan denna tanke vara något? Meningen var att hålla uppe insulinnivåerna så länge som möjligt, och så högt som möjligt.

Bara en fundering från min sida... Hoppas någon förstår hur jag menar...
:kinky:

/Axl

z_bumbi
2003-08-24, 08:04
Gainern är ju beräknad för att fylla på det som man måste få i sig snabbt, man har ungefär två timmar på sig att återställa kroppen. Men om man då äter en vanlig måltid en timme senare så ser man ju till att kroppen får tag i det den behöver i alla fall och slipper hälla i sig massor av drinkar.