handdator

Visa fullständig version : Team Tenton Haga (TTH) Journal


Tentonhaga
2009-08-01, 23:09
Det är vi som är Team Tenton Haga (TTH). André och Kristoffer.

Det var i Augusti 2008 som vi bestämde att vi skulle pumpa lite seriösare... och seriöst har det blivit!
Vi har varit mycket nöjd med det år som har varit och vi ser framemot det nya träningsåret vi ska inleda nu.


Idag, ett år senare, ca, så bestämde vi att vi är redo för en träningsjournal här på Kolozzeum. Journalen kommer hjälpa oss att utvecklas bättre och vi kommer ha en bättre dokumentation samlad på ett och samma ställe.

Under hösten, vintern och våren 2008/2009 har vi kört snitt fyra ggr/veckan styrketräning med ett 4-splitsschema.
Träningspass 1: Bröst, triceps
Träningspass 2: Axlar, mage
Träningspass 3: Ben, Biceps, handled
Träningspass 4: Rygg, vader

Framsteg under året... några av dem...
Marklyft från 100>180kg
På bänkpress körde vi efter MM2K schema och gjorde bra ökningar, från 60kg till 110kg.
Knäböj från 60>120kg

Vi har nu gjort två nya träningsscheman inför 2009/2010. Halvkroppschema och ett 3-1-3 schema.
Halvkroppschemat ser ut som följande:
Träningspass 1: Överkropp, lätt
Träningspass 2: Underkropp, tungt
Träningspass 3: Överkropp, tungt
Träningspass 4: Underkropp, lätt

3-1-3 schemat ser ut som följande:
Träningspass 1: Bröst, rygg, axlar
Träningspass 2: Ben, vader, mage
Träningspass 3: Triceps, biceps, handled



Våran officiella pumplåt är Barcode Brothers flute (Dj Digress remix) ... den + rage funkar bra!

Om ni vill veta mer så är det bara att följa på, mer info kommer tisdag då vi inleder halvkroppsschemat! FOKUS!

Petoria
2009-08-01, 23:11
Imponerande ökningar, lycka till med träningen :hbang:

Tentonhaga
2009-08-01, 23:29
Glömde skriva in statsen...

Kristoffer
Längd: 184 cm
vikt innan bulk: 75kg - efter bulk - 95kg - nuvarande vikt under deff-76.2kg
Ålder: 20

André
Längd: 179cm
vikt innan bulk: 80kg - efter bulk 87kg- nuvarande vikt under deff -74,5kg
Ålder: 24

deffperiod slutar 31 Augusti...

Tentonhaga
2009-08-02, 23:28
Idag avslutade vi vårat 4splitschema, träningspass 4 med rygg och vader. Nu är det över med 4splitschemat på ett tag, känns riktigt bra eftersom vi har nött det nu i snart ett år.

Idag hade vi en del träningsvärk i bakre lår från våran nystartade benövning som vi provade igår, Finnen. Den övningen tog otroligt bra och vi var mycket nöjda med den och den kommer vi fortsätta med!! no pain no gain? Finnen dödar!

En kort sammanfattning av dagens rygg och vader!
dagens övningar: Latsdrag, sittande vadpress, marklyft, shrugs, chins, stående vadpress, hantelrodd.

Ett helt ok pass för oss båda. Bra tryck på breda latsdrag. A visade vägen på Shrugsen med 1 set 100kg, 1 set 160kg 1 set 140kg.
Marklyftet blev det 1 set 150kg och 2 set 140kg för K.
Bra tryck på stående vadpress och sittande vadpress.. gäller att få tryck i vaderna så att det bränner sönder och att du knappt kan stå upp,, det lyckades vi med idag
På hantelrodden blev det 35kg som vi matade upp enkelt...
Chinsen var inte att leka med idag och jag tror nog att dem gav bäst, A visade progress på chinsen och det var roligt att se!

Förövrigt var det ett kämparpass och det var otroligt varmt idag på gymmet, svetten rann...
Nu blir det att trycka i sig några ägg och fokusera inför morgondagens pass och det första halvkroppspass någonsin, ska bli spännande!

FOKUS!

Tentonhaga
2009-08-03, 23:52
Tjena, Team Tenton här! FAKKING FOKUS!
Dagens skribent Kristoffer

Då har man just ätit några ägg och druckit upp sin Slow Fx...Blir spännande att prova Slow Fx. Tog den med utan aspartam från Gymvaruhuseet 10-pack..den är helt ok och känns bra att få i sig rätt mängd kasein....Den blir perfekt till mellanmål på jobbet!

Hursomhelst, dagens pass på tenton haga!
Övningar halvkroppspass överkropp lätt 9-15 reps

Bänkpress, pushdowns, axelpress, lutande hantelpress/lutande bänkpress, kickback, liggande hantellyft åt sidan och hantelcurl/stångcurl.
Eftersom vi avslutade vårat 4-splitschema igår med rygg och vader så blev det inget rygg idag därav körde vi flyes 3 set+ situps 1 set för att få lite mer pump i bröst och lite extra mage skadar ju inte.. på torsdag kör vi rygg som vanligt!

Idag körde vi vårat första halvkroppspass, vi var lite ömm i kroppen sedan lördagens ben & bicepspass och söndagens rygg och vader..Med lite EAA och trücken innan passet så kände vi att vi var på gång... Vi pumpade bort all skit i kroppen idag och vi körde igenom passet oerhört bra... Vi var väldigt nöjda med upplägget och det kändes som man hade kört ett helt tricepspass som vanligt fast att vi bara hade kört två tricepsövningar.. samma tryck fick vi i alla kroppsdelar.. axlarna på axelpressen var tung idag men vi körde sönder dem och vi hjälpte varandra med att pressa ut de sista möjliga repsen.. avslutet med biceps hantelcurl var det skönaste pumpet på länge och det räckte gott och väl med en bicepsövning.
Sammanfattningsvis skulle jag vilja säga att vårat första halvkroppspass var väldigt bra upplagt och vi gav allt.
Imorgon blir det pass 2, underkropp, tungt(ca 8 reps) med bla knäböj.
FOKUS!

Tentonhaga
2009-08-05, 23:04
Team tenton
Skribent Krille

Ätit kvällens deffmål som vanligt, några ägg lite keso med hårtbröd och slowFX.. alltid lika gott!

Nu har jag två pass att rapportera

Gårdagens pass(2009-08-04) fick man pumpa själv, andré hade all rätt att få vila.. Jag var i princip "tvungen" att pumpa eftersom jag vill göra mina fyra pass innan helgen då man far till göteborg.. det är riktigt tråkigt att träna själv men det måste man lära sig att göra ändå.
Jag körde igenom pass 2, underkropp, tungt ca 8 reps.
Övningar: Knäböj, frontböj, handleder, situps, vadpress, kabelcrunches
Passet började med knäböj där seten blev 1 set 100kg*8 och två set 120kg*8. Det var easy och man kände sig pigg i benen. Ville göra bort ben så körde frontböj direkt efter på 1 set 50*9 , 2 set 70*8, det kändes bra då vi just börjat med denna övning, känns som man måste nöta in lite balans och få axlarna att vänja sig med stången, det går frammåt, snart 100kg där!
Körde underarmar i handleder med 20kgs hantlar, gick som vanligt och fick skönt tryck, strikt och bra.
situps och kabelcrunches var jag nöjda med och det har känts oerhört bra senaste magpassen, obeskrivligt bra tryck och har tagit vara på det genom att pressa magen ut till det sista...Vaderna piskades sist av allt på vadpressen med ett avslutande set på 250kg

dagens pass(2009-08-05)
Pass 3, överkropp, tungt 6-9 reps
Övningar: Lutande hantelpress, marklyft, tricepspress, chins, drag till hakan, hammercurl

Lutande hantelpressen var bra idag.. andré tryckte upp 37kgs på vardera i andra set, och det såg riktigt bra ut! jag själv körde 30kg*8 3 set.
Marklyft
André: 150*6, 140*6, 120*8
Kristoffer* 150*6, 120*9, 120*9
Tricepspressen gick bra där vi körde 60 2set 8reps och sista 50kg..
Chins 9*3 djupa
Drag till hakan 50kg*9reps*2set, 40kg*9reps*1set

Jag tycker vi genomför passet bra och vi kommer sakta men säkert börja vänja oss med halvkroppspass, mjölksyran tar fort och speciellt nu under deff då kolhydraterna nästan är slut på de två första övningarna... bara att pumpa vidare, FOKUS inför morgonpasset imorgon pass 4, underkropp, lätt.

Tentonhaga
2009-08-06, 05:10
Sitter här framför datorn och äter keso och ägg... laddar för morgonpasset där det blir underkropp 9-15 reps, lite utfall och andra sköna övningar.
Veckans sista pass för min del, andré har ett pass kvar det även ett underkropppass som han lär köra i helgen.
Framöver kommer vi skriva analyserna bättre och skriva in alla övningar med den vikt vi klarat så att det inte blir någon flumtext av det hela!

FAKKING FOKUS!

muffmuff
2009-08-08, 15:54
Torsdagens pass kommer nu då både jag och Krille har varit bortresta och har ej haft möjlighet att skriva in torsdagens pass förrän nu:) Passet var ett morgonpass som vi körde kl 06:30 och försökte hålla på en timma ca.

Så här såg det ut:

Situps - 2x40*, 1x25*7.5kg -- Körde lätt för otrolig pump i magen
Stående vadpress - 2x10*fullt mag , 1x10*8
Benspark - 2x10*60 , 1x10*50 -- Krille visade vägen idag!!
Utfall - 1x10*50, 2x10*60 -- en av våra favoritövningar, togbra idag:)
Benlyft - 2x10*7, 1x10*5 -- bra tryck i nedre mage!!
Shrugs - 1x10*140, 2x10*120 -- extra övning vi körde , Krille körde 3x10*120
Finnen - 3x10* -- otroligt vad den tog idag!!

Man kan sammanfatta passet med följande ord: tryck!!
Grymt skönt att köra på morgonen också. Nästa pass blir imorgon för mig A.
Nästa pass med Krille blir på måndag när han är tillbaka från Götet.

Over and out!

Tentonhaga
2009-08-13, 17:43
Skribent Kristoffer


Hemma från Gbg sedan i måndags...
Vi har kört två pass denna vecka, i måndags och tisdags och veckans 3e halvkroppspass blir idag.

En kort löjlig sammanfattning
I måndags blev det överkropp tungt 6-9 reps där vi tryckte på ordentligt och matade upp vikterna utav helsicke...
Tisdags underkropp lätt var otroligt skönt där knäböj och utfall var progress, 100kgx3 djupa...

Idag blir det överkropp med marklyft bla, där blir det minimum 150kg. känner mig pigg och laddad och kycklingfileér med ris väntar snart:) Slowfx har än så länge funkat mycket bra som mellanmål och kvällsmål


FOKUS

Tentonhaga
2009-08-13, 22:25
Skribent Krille
Då var kvällens överkroppspass avklarat, här kommer dagens träningsschema, mitt är alldeles nytt och fräscht. Framöver kommer vi lägga in träningschemat här så att vi har bättre koll.
Till vänster Andrés schemat, höger Kristoffer...

Marklyft gick bra idag, andré körde på teknik idag och körde lite lättare, han var mycket nöjd och strikt och bra rörelse på ryggen blev det. Jag körde på som vanligt men ska ändå tänka igenom framöver och vara mer nogrann, 1*6 150kg, 1*4 160kg och avslutande 1*10 120kg.
Tricepspress bra kontakt idag!
ett bra pass, vi börjar vänja oss bättre med halvkroppspass och det tar verkligen otroligt bra!!

Två veckor kvar av deff.

Fokus inför pass4 imorgon fredag där det blir underkropp tungt med bla utfall.


Fakking FOKuUS!!

Tentonhaga
2009-08-14, 22:55
Skribent Krille.

Dagens pass över! Gymmade själv eftersom André skulle toffla sönder där hemma med tjejen...
Schema på mitt pass kommer in på söndag! Orkade inte ta kort idag:) huvudsaken man tog sig till gymmet... Fredagspumpet är fan bäst för då känns det som att man prioriterar sönder träningen. Sitter och äter ägg och keso nu.
Fakking FOKUS! :whipped:

Utfall 2*8 60kg, 1*9 50kg, körde strikt, bra pump i upptrycken
Benspark 2*8 60kg, 1*8 70kg.
Situps 90C 30*3 strikta, grymt pump
stående vadpress maxning, 8 reps + avpump
benlyft, 1*8 10kg, 2*8 7kg
2st valfri övningar blev Rotatorövningar 2st övningar + kabelcrunches för extra pump i mage. Bra att slänga in några övningar rotator för axlarnas skull.

Vila en dag sedan extrapass på söndag med bla finnen som benövning med andré,

FOKUS

Tentonhaga
2009-08-18, 15:33
Fokusering inför veckans första pass överkropp lätt som blir ikväll.
Förra veckan var helt perfekt och denna vecka kommer bli ännu bättre! det blev 5 pass, fyra styrka och ett fettförbränningspass, nuvarande vikt ca 77 kg men det ska man vara nöjd med. André skrapade ihop 5 pass, 5 styrka. *flex*

Analys kommer senare.

Tentonhaga
2009-08-18, 20:57
Skribent Krille( Som vanligt, det är jag som styr upp denna journal :thumbup: )

Då var det vecka 34, veckans första pass avklarat,
Överkropp, lätt.
Jaha då var det 13 äckliga dagar kvar av våran första riktiga deff någonsin, man får väl kalla det eftersom bulken var en väldigt seriös en.
Man märker att kroppen är på slutfasen för det är verkligen tungt.

Här är dagens träningsschema, Vänster andré, höger mitt.
Idag var militärpressen otroligt tung, körde enbart 30kg*10 två sista seten på militärpress.. André visade att det är hans favoritövning, han körde strikt och enkelt såg det ut! bra tryck i bänkpress där fokus var att köra strikt, djupt och lugnt, kanon skönt!

Jag måste bli bättre på att skriva för blir så jäkla flummigt, men huvudsaken jag fattar schemat själv...


Nu blir det ägg, keso och slowfx... och ev en hårdmacka med leverpastej+gurka, sugen på det!

Imorgon underkropp tungt, knäböj, frontböj.... blir bra!


FAKKING FOKUS OK!??!?!

muffmuff
2009-08-18, 23:09
Skribent Krille( Som vanligt, det är jag som styr upp denna journal :thumbup: )

Då var det vecka 34, veckans första pass avklarat,
Överkropp, lätt.
Jaha då var det 13 äckliga dagar kvar av våran första riktiga deff någonsin, man får väl kalla det eftersom bulken var en väldigt seriös en.
Man märker att kroppen är på slutfasen för det är verkligen tungt.

Här är dagens träningsschema, Vänster andré, höger mitt.
Idag var militärpressen otroligt tung, körde enbart 30kg*10 två sista seten på militärpress.. André visade att det är hans favoritövning, han körde strikt och enkelt såg det ut! bra tryck i bänkpress där fokus var att köra strikt, djupt och lugnt, kanon skönt!

Jag måste bli bättre på att skriva för blir så jäkla flummigt, men huvudsaken jag fattar schemat själv...


Nu blir det ägg, keso och slowfx... och ev en hårdmacka med leverpastej+gurka, sugen på det!

Imorgon underkropp tungt, knäböj, frontböj.... blir bra!


FAKKING FOKUS OK!??!?!

Bra pass idag!:) Gick riktigt bra, dock som du säger så är vi inne i sista rycket nu innan deffen är över och vi börjar bygga igen:)

Har precis ätit 4st ägg + slowfx och whey80! Mätt av rang och nu väntar sängen....

FOKUS inför imorgon!!

Tentonhaga
2009-08-22, 10:44
I onsdags var det underkropp med Knäböj, frontböj... Hade för mig att vi skulle köra Lätt men var tungt så blev lite mitt emellan, körde 3x9 100kg på Knäböj strikt och 2x9 70kg, 1x10 50kg frontböj... Vadpress 3x9 200kg. Lite situps blev det med bra tryck.
Ingen mobil med mig så inget kort på schemat, slaking på den!

Tentonhaga
2009-08-22, 11:05
Skribent
Överkropp. Ett helt ok pass, bra tryck! Hade gymmet för mig själv denna kväll!

Nedåtlutande hantelpress, 3x8 32kg.
Marklyft, hade inga jäkla remmar med mig ( andré hade de hemma) så körde lite teknik på 3x8 100kg.
Chins blev uppägda, 3x 20 reps.
Flyes 3x8 steg 8 på kabel.
Hammercurl 3x8 20kg strikt, otroligt tryck!!!
Tricepspress 3x9 50kg
Framåtlutande hantellyft stående, längesen jag körde den, brukar köra liggande hantelyft åt sidan.. grymt skön:) blev 3x9 15kg.
Lite extra situps 90C

Forft slaking på denna journal, måste skärpa oss!!
Sen suger det att träna själv... André vi måste träna mer med varandra, det ger mer! Vi måste pressa ut det sista ur musklerna... vågade inte köra tungt idag på tricepspresssen när man är själv, dåligt!

Frulle väntar, gröt ägg keso, det vanliga.. alltid lika gott


FOKUS inför söndag då veckans sista pass är underkropp lätt med bla finnen som övning

Tentonhaga
2009-08-23, 22:07
Skribent Krille.
Nu skriver jag bara det jag körde.
André du får börja skriva in ditt egna själv, blir nog bäst så:P

Veckans sista pass blev ett väldigt bra pass.
kort sammanfattning... Utfall 3x10x60kg... Köra utfall med många reps är inte roligt:/ flås!
Finnen 3x8 idag( Vilket tryck!!!) Strikta. Fortfarande inte van med finnen, känns som man ska sträcka sig, men det är ovana, bara att nöta in den!
Situps o benlyft bra tryck, magövningarna har varit så jäkla bra senaste veckorna när man fokuserar på att köra strikt och få pump, PERFEKT!
Benlyft kördes 3x10 7kg strikt.
Benspark var dagens bästa övning, enkelt strikt på 3x12 60kg.
Extra övning ... Marklyft teknik 2x8 100kg.

Veckans första pass inleds imorgon, Överkropp

Exakt en vecka kvar av deff!!!!
FOKUS

Tentonhaga
2009-08-29, 11:16
en vecka sedan man skrev här men självklart har man varit på gymmet och kört sönder.
3 pass i veckan, två kvar - idag och imorgon.
Idag Underkropp, imorgon extra pass med fotografering av oss eftersom deff är imorgon ÖVER, otroligt skönt, 5 jävla månader. Bra jobbar till oss!
Ska bara hitta mina bulkbilder från i vintras annars blir det ju inte lika roligt att jämföra.

Veckans pass har varit bra. marklyft håller man sig kvar på 150kg. Chinsen kördes breda och det tog bra, det kände man dagen efter.
Nu blir det lite mer fokus på att komma tillbaka med bänkpress vilket ska bli ett roligt mål i vinter, 110kg ska tryckas upp enkelt igen även denna vinter! Har varit tufft under deff i denna övning.
Osv osv

Ja vad mer ska man säga..... fakking fokus???

Tentonhaga
2009-08-29, 11:21
Btw imorgon blir det en sprängande bra måltid som ska tänja ut magsäcken så att jag nästan skulle kunna hoppa in i den.... Där inleds bulken...

muffmuff
2010-05-27, 16:12
Skribent Kristoffer (kapat Muffmuffs konto)

Team Tenton Haga is.....back! Ja... Men snälla snälla.. Nu tror ni läsare (Ja det är ju ett antal av er) att vi inte har varit och tränat alls på gymet under dessa 9 månader av inaktivitet här på kolozzeum? Då kan jag upprätta er alla att ni har uppfattat det hela totalt fel och skapat er en förvrängd och dyster träningsanblick om Team Tenton Haga (TTH).
Jag kan härmed upplysa er alla att med våran disciplin, ambition och psyke i vinter och vår så har vi uppnått våran målsättning och gjort en godkänd bulk. Vi är nu (Med start i april) mitt inne i att definiera fram konturerna.
Mer information kommer framöver, kanske ikväll, kanske imorgon eller nästa år. Vi kan inte lova något här men vi kan iaf lova er att vi fortfarande pumpar och äter på som vanligt i rätta takter och mängder!

:smash:


FAKKING FOKUS!!!111!!111!!11!!11111!!!!!!!!!!

muffmuff
2010-10-25, 16:48
Fakking fokus!
Vill härmed informera er om att vi har laddat upp det kommande träningsåret med mycket kyckling, viltskav, broccoli, ris, pasta, kvarg, keso, aminosyror, chocolatebanancrisp bars och gainer.
Nu sätter vi nya mål och vikter i fokus. Vi har nått vårat mål för i år och blickar framåt för att ta oss till en ny nivå.
mm2k kommer köras på bänk för att maximera styrkan och pressa gränserna.
Det kommer köras två bröstpass varje vecka för att sätta brösträningen i mer fokus än andra kroppsdelar.
Innan det ena mm2k passet som inträffar på en vardag kommer vi ha en vilodag innan.
För Kristoffer kommer axlarna piskas, där ska det nötas! Axelpressen som är hans största fiende kommer i början på nästa år vara hans gode vän.
Vi kommer att köra halvkropp och underkroppspass som vanligt.
Möjligtvis senare i vinter ta en paus och köra 4split schemat.
I Januari eller Februari 2011 kommer definitionen att inträffa, tidigare än vanligt. Det för att vara trimmad till Maj vilket är innan sommaren som är mycket behagligare.
Så nu får man äntligen njuta med ett kaloriöverskott någon månad. I år blir det en mer struktruerad bulk med lagomt intag av kalorier, ingen grisbulk dvs.
Med våran disciplin kan inget stoppa oss.
Vi ser positivt på kommande träningsperiod och känner oss otroligt pigga och laddade!

Säger det återigen och med glädje, FAKKING FOKUS!!1!11!!!!!!!!!!1!!!!

Put the mind in the muscles, no pain no gain, jag har redan satt den!


/ Arnold Jr, Cutler Jr

Tentonhaga
2012-03-02, 15:43
Hej! Pass ikväll. Ben & Biceps

Niwah
2012-03-02, 15:48
Hur ser statsen ut i de tre stora nuförtiden? Upp med bilder och träningsfilmer! :thumbup:

Tentonhaga
2012-07-26, 15:13
Hallå!

Idag står Rygg och biceps på schemat.
Det blir även marklyft så ryggen ska piskas!

I veckan har vi redan kört övre rygg med bla chins, omvända stångrodd.
Vi har också kört ett otroligt givande bröstpass och där körde vi bänkpress vilket vi båda inte hade gjort på ett antal månader. Varför vi har undvikit bänkpress är mest för att den inte är skonsam för axlar och har då valt hantelpress istället. Fördelen med hantelpress är också att muskelträningen blir mer jämnt fördelad för båda bröstmuskler.

Återkommer senare under kvällen med ny färsk data på vad som körs och tanken är nu att denna journal ska bli mer aktiv. Det är otroligt inspirerande att läsa våra tidigare inlägg.

Nu blir det att ta Craze, EAA och sedan bär det av!

Put the mind in the muscles

Tentonhaga
2012-07-26, 15:20
btw, ett bildkollage kommer att läggas upp och där får ni se vår progress från 2008- Bla det första året när vi kanske gjorde vår största grisbulk någonsin:)

prOtotype
2012-07-26, 15:23
Spännande och kul att titta tillbaka på vad man åstadkommit, har ni hållt fakking fokus under dom här åren då?

Tentonhaga
2012-07-26, 21:34
HALLÅ DÄR!

Då har man just tryckt i sig tonfiskpastan bestående av en burk ICAs tonfisk med vatten, 3st ägg scrambel på låg värme, dinkelpasta och ost.
Direkt efter passet tidigare ikväll blev det 1 liter mjölk och whey fx.

Till passet då. Körde själv idag. Ringde nyss André och han hade också kört ett eget pass idag.
Jag körde Rygg och biceps. André körde ben och vader ev handleder också.
Vad han körde för vikter...det vet jag inte.

Eftersom att vi tidigare i veckan redan hade kört övre rygg utan marklyft så fokuserade jag mer på nedre rygg idag. Så var tanken innan men blev ändå en del övre ryggövningar fast det behövdes! Ryggen kändes redo innan passet! Det blev 2 st nedre ryggövningar idag. Marklyft ger så otroligt mycket så man kan nästan nöja sig med den!

Jag inledde passet med breda sittande latsdrag, gick helt ok! Körde på steg 14, tyngre set, vilket i vikt mosvarar: har ingen aning. Körde 2 kontakt-set där efter även och ett avpump-set för att känna sig varmare inför marklyftet.
Marklyft kördes 2-3 uppvärmningsset som vanligt. Sedan 1x4x150kg, 1x6x140kg, 1x6x110kg, avpump kontaktreps 1x10x90kg.

Efteråt chins, kontakt-chins detta pass. I tisdags blev det med 10kg vikt. Chins som ska köras varje vecka nu. Där blev det några reps x3 set.

Sittande bicepscurls med ordentlig lutande sits. 3x8x10kg kontakt på nedre bicepsmuskel, tryck!!!!!!!! Var så fakking taggad så körde 3 avpumpset och gick ner med vikt till 8, 6 och 4kgs hantlarna. Galet! Det låter lite i vikt fast pga lutning och att alltid ha vikterna i kontakt medans man arbetar med den andra armen är helt galet.

Shrugs, uppvärmningsset först sedan 2x6x140kg, 1x8x110kg + avpump med hantlar där det kördes 35kgs hantlar kontaktreps.

Rygglyft 3x12x+10kgs vikt, en djup rep andra kortare.

+ extra magpump med pilatusboll, statiskt brygga mellan vissa set bla mellan chinsen!

Tanken var att hinna en till bicepsövning men då basket väntades efter med en god vän som heter Rickard så fanns tyvärr inte tiden.

Jag säger bara FAAAAAAAAAAAKKING FOKUS!

Nu efter att man smält tonfiskpastan så blir det att trycka kvarg, banan och ev lite havregryn på det!

Imorgon funderar jag på att köra ben+vader innan helgen, får se hur kroppen känner sig imorgon när man vaknar efter dagens ryggpass!

Dokumentation genom åren kommer att läggas upp i dagarna, ska bara be om att få några bilder av André så att jag även kan visa hans grymma progress genom åren!


Då hörs vi, på återseende gott folk! Pumpa hårt och jag säger bara fakking FOOOOOKUS!

Tentonhaga
2012-07-26, 21:47
Självklart så att vi hållt fakking fokus permanent!

Vår disciplin är helt insane, den kommer alltid att finnas där! Gymet är vårt andra hem och det är svårt att hålla sig borta från att träna. Och med träningen kommer goda kostvanor.
Visst, personligen har det varit sämre för mig det senaste året då jag har varit med om en ögonoperation och det som hör till den kroniska sjukdom man har åkt på. Dock så har man försökt sköta träning och kost så gott det går det senaste året ändå vilket märks då massan verkar finnas kvar för min del! Motivationen har även kommit tillbaka allt mer de senaste månaderna.
Det blev ingen definition för mig i år, det var som inte läge för det. Jag ligger ändå inte på någon större fettprocent men absolut inte i närheten av den definition man har gjort tidigare.

André däremot, även kallad Cutler Jr:), han har visat mer framfötter speciellt det senaste året. Han har tagit otroligt mycket till lärdom och verkar ha hittat ett stabilt spår gällande träning, kost och vila. Hans definition är helt klart godkänd för i år.

Vi har speciellt lagt om vår träning så att den minimerar skaderisker, vi kör fortfarande tungt och till failure men mer åt det skonsamma hållet.
Ännu inga skador genom åren varken för oss båda så man ska vara nöjd!



Fakking fokus!

Tentonhaga
2012-07-27, 14:45
ben, vader, mage och handleder senare ikväll då kroppen känns fräsch! foooookus!

Tentonhaga
2012-07-28, 00:42
Skribent: JKV
Kort skrattretande sammanfattning om dagens pass...

Craze och EAA innan + fifa12.

När man väl var där så inleddes det med Knäböj
x3 uppv.set
2x4x140kg
1x6x110kg
1x6x90kg avpump
1x10x50kg avpump

Sittande vadpress
x2 uppv.set
2x6'3sek i kontaktläge x 250kg
1x6'3sek i kontaktläge x 200kg
1x8x150 avpump

bakre lårcurl, ett ben åt taget

3x8x25kg, tryck!!!!!!!! börjar äntligen få balanserad kraft i båda ben, höger slackar och ligger efter fast börjar komma ikapp vänster bakre! FOKUS!


Utfall m. hantlar
2x8x25kg
1x8x22kg

Stående vadpress
1x8xfull mag.
2x8x full mag.-2 steg. TRYCK! Brände fint i vaderna minst sagt

Benlyft med hantel, mage
1x8x10kgs hantel, var tungt idag med 10kgs hantel vid benen, ändå otroligt skönt tryck i nedre mage!
2x8x6kgs hantel

Det blev även superset mellan vissa set med pilatusboll, statisk mage ca 40sek x3.
Situps med lutning x15x3x10kgs vikt mellan vadpressen.

+ 15 min stretching, skönt!


tryck utav helsike idag :whipped:, går ej att beskriva med ord. Var otroligt agressiv idag så fick ut det mesta i pumpet! *gah!*
Dock kändes man sliten av gårdagens ryggpass så nu blir det vila till söndag förutom ett extrapass imorgon med enbart handleder och rotatorövningar.

Har ingen aning om A pumpade idag eller inte. Jag kan tänka mig att han drog ett smygpass utan att höra av sig :eating: LOLZ!

Bilder kommer upp inom snar framtid!

NU IM GOING TO EAT QUARK+ BANAN + 1 LITER MILK + OATS .... som kvällstryckning! Tonfiskpastan + ägg etc redan tryckt!

easy weightz guys!
jag säger bara fakking fokus!!!!! put the mind into the muscles!!!!!

Tentonhaga
2012-07-29, 14:52
Bröst, triceps, axlar idag och fokusering börjar nu!

Tentonhaga
2012-07-29, 22:52
Söndagspass. Sammanfattning: Skönt och supernöjd!

Hantelpress
Uppvärm 10kg, 15kg, 22kg
2x6x35kg
1x6x30kg

Pushdown stående cable
2x8xsteg 8
1x8xsteg 7
+ avpump

Axelpress, sittande utan stöd
uppvärm 10kg
1x6x20kg
2x8x17kg
+ avpump

Tricepspress
3x6x60kg
+ avpump enbart stång exentrisk fokus

Flyes stående cable, TRYCK idag och fokuserade på strikthet!
2x8x steg 4
1x8x steg 3 helt galet vad det kändes i bröst när man körde helt strikt! sprängd!


Superset mellan Hantellyft åt sidan och hantellyft framåt
1x8x6kg
2x8x5kg

Sittande framåtlutande hantellyft
1x8x20kg
2x8x25kg
+ avpump
Filmade även denna övning idag så skulle kunna lägga upp film på det senare! Gillar denna övning skarpt!

Extra armhävningar smala som breda, körde även bryggan för triceps.

Mat efter pass: 2st kycklingfiléer och dinkelpasta med en mättande rapsoljasås:) 1 liter lättmjölk på det och 100g cashewnötter blev det senare.
1 st kvarg och ev gröt med mjölk till kvällsmål.

Tack för idag! fakking fooooookus:)

Tentonhaga
2012-07-31, 06:23
Latsdrag smala,
2x8xsteg 16
1x8xsteg 14
+ avpump

Marklyft
uppv 50kg, 70kg, 90kg
2x8x140kg
1x8x120kg
OTROLIGT SKÖNT TRYCK I NEDRE RYGG IDAG! Dock var det så fuktigt och varmt på gymet idag så gick knappt att andas, hyperventilerade nästan så det påverkade tyvärr vikterna idag:/

Sittande bicepscurl, kontakt
1x8x10kg
2x8x12,5kg
+ avpump

Hantelrodd
3x8x37,5kg

Koncentrationsscurl hantel sittande
1x8x25kg
2x8x20kg
+ avpump

Rygglyft, en vanlig rep, andra kort rep
3x6x+15kg

Chins, väldigt trött här efter alla övningar men körde på så gott jag kunde! Var grymt taggad!
3x6 reps, utan vikt idag, försökte köra så strikt som möjligt exentrisk som koncentrisk!

superset mellan chins sittande rodd i maskin
2x6x40kg där

Överlag, nöjd! Körde mer fokus på nedre rygg idag med marklyftet och rygglyft.
Dagens mat: eaa, gröt, kyckling, pasta, kvarg, mjölk etc

Tentonhaga
2012-07-31, 18:51
"day off" idag med ett konditionspass som snart sker och det blir ett högintensiv jogging, intervaller för att få fram blodsmaken! Mycket länge sedan man joggade nu så kan behövas kondition även, får se hur mycket av grundkonditionen som finns kvar.
Känns rätt att vila idag från gym efter gårdagens hyfsat tunga ryggpass och söndagens pass.
Dåså!

Tentonhaga
2012-07-31, 22:26
Kallkällebacken Gamlia x 5 + jogging någon km.
Den här typen av konditionsträning är nog den ända som jag uppskattar då den på något sätt liknar styrka. Backträningen tar fint på benen och mer skonsamt än att springa på asfalt.
Blodsmaken kom till slut och det tog på fint! Blir fler av detta pass framöver, ska försöka lägga in ett pass per vecka utanför styrketräningen!

Imorgon Bröst, triceps och axlar!

Nu blir det att äta det som blev kvar av kycklingkoket igår:) köpte även sötmandel så blir att äta de:) Godnatt!

Tentonhaga
2012-08-01, 14:49
Bröst Triceps Axlar idag!

Tentonhaga
2012-08-01, 22:25
Hallå där!
Dagens pass sammanfattas: Tufft, tungt, svettigt. Kunde inte trycka de vikter jag brukar. Anledningen kan vara att det har körts tre dagar i rad och gårdagens konditionspass är nog orsaken.
Hur som helst så var jag iaf där och gjorde mitt bästa och det jag kunde erbjuda idag!

Hantelpress
uppv axlar 3kgs hantel först
uppv. 10kg, 15kg,20kg, 25kg
2x6x35kg
1x8x30kg


Axelpress sittande utan stöd Ökade egentligen här enbart av ren tjurighet för att jag var så arg :laugh: Dock ostrikta på 20kg idag men men..

2x6x20kg
1x6x17kg
+ avpump

Stående tricepsextention i cable blev det idag för att variera träningsövningarna, speciellt motiverande när man har tuffare dagar som denna.

det blev 2x8xsteg 6
1x8xsteg 7

Flyes/Cable cross over

3x8xsteg 4
Tyvärr inte nöjd med trycket idag! Dock favoritövning som vanligt:)

Hantellyft åt sidan
Strikta idag med superraka reps, inte framför kroppen utan i linje med kroppen. Det tar nanting!!!!!!!
3x10x5kgs hantel

Körde armhävningar 3 set och smala armhävningar 1 set.
Tyvärr inga sittande framåtlutande hantellyft för bakre axlar idag då motivationen inte ville sig. Dock körde jag den fint i helgen som var.

Dagens kost, fuskade med en kebabpizza efter passet med extra mycket kebabkött, så blir det helt enkelt vissa dagar. Dock lika bra att trycka sådan mat efter pass:) Haft sug efter en pizza i mer än en vecka så var som läge nu!
Snart blir det kvällsfika med gröt, ägg och whey shaker.

Sen så hade cykeltjejen på gymet extremt tur att jag var kvar där när hon hade glömt sina nycklar i konditionsrummet, hon bankade dörren imponerande högt!


Over and out :) Tjo hej!

Tentonhaga
2012-08-02, 22:18
Vilodag med cashewnötter!

Tentonhaga
2012-08-03, 17:11
Rygg, biceps, shrugs snart! FOOOOKUS!

Tentonhaga
2012-08-08, 22:14
Hallå där!

Har kört en del pass men rapporterar enbart kvällens pass nu och här.

Bröst, triceps, axlar

Hantelpress
Uppvärm axlar 3kg hantel
Uppvärm 1 x 10kg, 15kg, 25kg
2x6x35kg
1x8x30kg
+ avpump

Tricepspress
1x2x70kg
1x8x60kg
1x8x50kg
+ avpump 30k

Axelpress, sittande utan stöd
3x8x15kg
+ avpump 10kg


Flyes hantel lutande bänk
1x8x10kg
2x8x15kg

stående triceps i cable
2x10xsteg 9
1x10xsteg 8
+ avpump


Stående hantellyft axlar
1x8x6kg
2x8x5kg
(superset med framåtlutande hantellyft)

avslut med tricepspress cable en arm åt gången 1 set.
Det blir att köra den här framöver för den är otroligt strikt och fint tryck!


Överlag ett skönt pass och Henke som hakade på taggade en bra idag!

Imorgon rygg, biceps, shrugs, bakre axlar
Dagens kost, fläskfilé 200g, EAA, kvarg, mjölk, etc

Tentonhaga
2012-08-12, 20:08
Ett helt ok pass med rygg och biceps!

Latsdrag smala
uppv 3 set
2x8x steg 17
1x8x steg 15
+ avpump

Marklyft
uppv rygglyft utan vikt
uppv 3 set på 50kg, 70kg, 90kg
1x10x130kg
1x2x160kg
1x10x140kg


Sittande bicepscurl med lutning, kontakt
3x10x10kg

Chins
3x6 strikta excentrisk som koncentrisk

Rygglyft
3x8+20kg vikt

Koncentrationcurls sittande stång,
3x10x30kg

Tentonhaga
2012-08-12, 20:16
IKSU Spa idag med Lifen, otroligt uppskattat!
Blev ett lagomt långt skönt pass idag.

Uppvärm löppand 5min för att få igång blodcirk.
Uppvärm axlar 3kgs hantel

Hantelpress
1x7x35kg
1x6x37,5kg
1x6x35kg
Var tungt idag!

Tricepspress cable, en arm åt gången
2x10x på steg 7
1x10xsteg 8

Bänkpress, lutande i Smith
3x8x50kg

Superset mellan hantellyft åt sidan, hantelyft fram och hantellyft uppåt
3x10x5kg

Dips, strikta
3x12
+ sista set excentriska reps för att ta slut på en!


Baksida axlar hantel liggande på bänk
3x10x22kg

och efter det behövligt spa med simning!

Sammanfattningsvis så var det ett tufft pass idag, mentalt. Det var svårt att motivera sig idag och därför bla så skippade man axelpress, pinsamt! Dock kört den en gång i veckan redan vilket är ok.
Annars kul att köra Dips, den var skön.

Dagens kost blev bl.a. EAA, pasta, kycklf ca 200g, banan, whey fx(hämtade idag ut Creamy vanilla från gymvarhus3t, rekommenderas i smak och prisvärd), 1l mjölk, gröt, kalkonpålägg, solklart-brödet.

Då hörs vi!

Tentonhaga
2012-08-14, 23:41
Löjeveckande videos för dokumentation! Kan vara kul att lägga upp någon film ibland för egen framtida motivation :) Smidigt ändå då man kan filma med lilla Ipoden som man ändå har med sig på gym.

2 st filmer, ett från i Fredags och ett från idag Tisdag.
Dagens pass, så kördes det bänkpress. En övningar som jag inte alls har kört många ggr senaste året pga av att den inte känns skonsam för mina axlar. Tryckte 90kg idag vilket jag är nöjd med då tekniken var väldigt instabil. Jag fokuserade på tryck och körde repetitionerna excentriskt noggrant.

bgII4Q9Qq9Y

bxUxaNyH5ag

I Lördags blev det som sagt i videon ett pass på IKSU och med spa/simning. Vila Söndag och Igår Måndag kördes det ett benpass, ett tidigt morgonpass vid 07.00 med bla knäböj, bakre lårcurl(ett ben i taget för att balansera styrkan i ben).
Jag kör inte ofta morgonpass men ibland känns det rätt och det är riktigt härligt att kunna inta föda med gott samvete resten av dagen efteråt.
Annars så är oftast eftermiddagspass standard för mig och sedan efteråt kunna ändå trycka en redig portion mat. Jag fokuserar som alltid att inta mesta av dagens kaloriintag, speciellt kolhydrater, nötter, banan etc och annan föda efter pass.
Noteringar kommer ev upp sedan på dessa pass, dock inga intressant ökningar där.

FAKKING FOKUS!

Tentonhaga
2012-08-15, 19:44
Rygg, Biceps
Otroligt taggad idag och inte ens PWO innan pass. Solen ute ger en hel del energi!


Latsdrag, smala,
uppvärm: steg 6, 8, 10,12
2x8x steg 17
1x8x steg 15
+ avpump 10x steg 12

Bicepscurl sittande lutande bänk kontakt
uppvärm 10kg hantel
2x8x15kg
1x8x12kg
+avpump
TRYCK nå så in i h-vete minst sagt!

Chins, tungt idag då man ligger på överskott men kör på! Första setet är guld sedan dör man.
1x8
1x6
1x5 ca + excentrisk ner
Körde kontakt idag, inga stress-chins.. eller försökte iaf inte stressa:)
Ska filma denna övning någon gång för att se hur jag gör chinsen och om jag verkligen gör de hyfsat regelrätta med att pressa bak ryggen etc.
Chinsen tog förvånansvärt mycket i biceps idag.
Henrik imponerade här och ägde upp mig totalt!


Sittande koncentranscurl en hantel i taget, kallar övningen för Arnold-övningen.
1x8x20kg
2x8x15kg
Tyvärr svagare i Höger arm så blir att nöta på!

Rygglyft
Uppvärm utan vikt
3x6+15kg en kort rep och en djupare så egentligen blir det totalt 12 reps per set.


Stående bicepscurl med z-stång(?)
3x8x35kg
Längesedan man körde och gillar denna skarpt! Dock inte nöjd med striktheten idag, för mycket svank:/ Helt enkelt ovan med övningen.

Skönt att variera övningar ändå för att chocka kroppen och dessutom blir det roligare pass.
Henriks Idé att köra denna, mycket bra fantasi där!

Bakre axlar, hantlar liggandes
1x8x25kg
2x8x20kg
+ avpump 10kgs hantel

Shrugs
Inga remmar med mig idag, tyvärr. DÅLIGT!
Uppvärm på 90kg med stång.
Provade sedan 140kg men är ju otroligt svag i handleder, eller ja, handlederna var ju också slut efter övningarna innan så gick ej.
Körde då hantlar istället och fler reps idag på 40kgs hantlar x 12.
+ avpump på 30kgs hantlar sista 2 seten så fick en jämn träning i shrugsen ändå utan remmar.


Kost: Tonfisk, EAA, Whey fx, 1l Mjölk, pasta, ost, ev kyckling nu ikväll efter Sverige-Brasilien!

Ska också ta det lugnare med tonfiskintaget då jag har läst om kvicksilver och kommer nu att trappa ner på max 4 burkar per vecka, omkring där. Vissa veckor kan det bli 1 burk per dag men jag vill inte åka på en kvicksilverförgiftning om 20 år, man vet aldrig så slut på det nu!

Supernöjd,

Då hörs vi,

FAKKING FOKUS!