handdator

Visa fullständig version : Protein"glass" =)


w0mbat
2009-08-01, 17:33
Snubblade över detta för någon vecka sedan och kom idag till skott att göra den :D

Ingredienser:
250g lättkesella (eller vanlig om man vill ha den fetare)
2.5dl frysta frukter/bär
0,75dl proteinpulver (mitt prottepulver smakar banan/choklad)

Jag hade också i lite kakao för att få mer chokladsmak i den.

Mixxa ihop kesellan med proteinpulvret, lägg sedan i frukt/bär och mixa till en slät smet. Får ungefär samma konsistens som mjukglass, och tydligen kan man stoppa den i frysen 30-45min om man vill ha den lite hårdare.

Kommer inte ihåg varifrån jag snappade upp receptet. Men det var oerhört gott så kände att jag ville dela med mig :D

100g innehåller 90kcal, 13,7g protein, ca 0,8g fett och 5,8g kolhydrater om man gör det utan extra ingredienser :D

Frillan
2009-08-03, 21:12
Provar imorgon, tack! :)

Rickard
2009-08-03, 21:39
Här är ett recept som gör att man får riktig glass. http://www.andreazengstrom.se/2009/07/fairgin-glass.html
Inte för att glassen inte blir direkt dålig, men den står sig slätt mot den glassen.

Mr.Sarkastisk
2009-08-03, 22:04
Snubblade över detta för någon vecka sedan och kom idag till skott att göra den :D

Ingredienser:
250g lättkesella (eller vanlig om man vill ha den fetare)
2.5dl frysta frukter/bär
0,75dl proteinpulver (mitt prottepulver smakar banan/choklad)

Jag hade också i lite kakao för att få mer chokladsmak i den.

Mixxa ihop kesellan med proteinpulvret, lägg sedan i frukt/bär och mixa till en slät smet. Får ungefär samma konsistens som mjukglass, och tydligen kan man stoppa den i frysen 30-45min om man vill ha den lite hårdare.

Kommer inte ihåg varifrån jag snappade upp receptet. Men det var oerhört gott så kände att jag ville dela med mig :D

100g innehåller 90kcal, 13,7g protein, ca 0,8g fett och 5,8g kolhydrater om man gör det utan extra ingredienser :D

Ska testas!

Akoral
2009-08-04, 00:46
Ett bra jag kört innan som ger ett jävla tryck inför träning är,

mjölk typ 2dl eller nått
halv liter glass
1 förpakning vanilj sås
socker (mycket)
50g whey protein
1 skopa kreatin
1 skopa glutamin


:) jävulskt buk tryck och man är pigg som jag vet inte vad :P

Kischen
2009-08-04, 06:49
Ett bra jag kört innan som ger ett jävla tryck inför träning är,

mjölk typ 2dl eller nått
halv liter glass
1 förpakning vanilj sås
socker (mycket)
50g whey protein
1 skopa kreatin
1 skopa glutamin


:) jävulskt buk tryck och man är pigg som jag vet inte vad :P

Vilken jävla gottegris ;)

Akoral
2009-08-04, 20:45
Vilken jävla gottegris ;)

haha jag är på diet nu :( ska ner till 85an :P 93,6 idag, 101 för 5 veckor sedan så det är tyvärr slut på härligheten *cry* men på tävlings dag så :)



REKOMENDERAR DETTA STARKT NI MÅSTE PROVA DENNA DRINK

Baboom
2009-08-04, 22:00
Här är ett recept som gör att man får riktig glass. http://www.andreazengstrom.se/2009/07/fairgin-glass.html
Inte för att glassen inte blir direkt dålig, men den står sig slätt mot den glassen.

Kan även tillägga att det blir ruskigt gott att hälla i lite espresso och krossa några bönor som du lägger ner i glassen. Kaffe glass, mums!

w0mbat
2009-08-06, 11:40
Här är ett recept som gör att man får riktig glass. http://www.andreazengstrom.se/2009/07/fairgin-glass.html
Inte för att glassen inte blir direkt dålig, men den står sig slätt mot den glassen.


dock verkar ju ditt recept kräva en glassmaskin? Tittade runt lite, och verkar ju finnas massa undergrupper, tex frysare, pastörer, gräddblåsare, mjukglassmakiner osv...blev förvirrad ;P

stolpskott
2009-08-21, 09:42
Snubblade över detta för någon vecka sedan och kom idag till skott att göra den :D

Ingredienser:
250g lättkesella (eller vanlig om man vill ha den fetare)
2.5dl frysta frukter/bär
0,75dl proteinpulver (mitt prottepulver smakar banan/choklad)

Jag hade också i lite kakao för att få mer chokladsmak i den.

Mixxa ihop kesellan med proteinpulvret, lägg sedan i frukt/bär och mixa till en slät smet. Får ungefär samma konsistens som mjukglass, och tydligen kan man stoppa den i frysen 30-45min om man vill ha den lite hårdare.

Kommer inte ihåg varifrån jag snappade upp receptet. Men det var oerhört gott så kände att jag ville dela med mig :D

100g innehåller 90kcal, 13,7g protein, ca 0,8g fett och 5,8g kolhydrater om man gör det utan extra ingredienser :D

Awesome. Det ska beprövas, tack :)

conundrum
2009-08-21, 20:05
Fint att den inte innehåller ren mjölk, för oss som är mjölkallergiker.

Kanske ni har fler recept på proteinrikt hemmagjort glass?

Till ditt recept TS kanske man kunde lägga till lite vanlig vanilj glass för smakens skull och sedan lägga den i glassmaskin ännu för att få bättre konsistens, eller behövs mjölk till det av någon anledning?

conundrum
2009-08-21, 20:08
Vad gör förresten en glassmaskin med mjölken? Händer det något med mjölkproteinet i processen?

Jag kan käka livsmedel där mjölken är tillredd på något vis som gör att någon beståndsdel försvinner. T.ex. risgrynsgröt kan jag äta där mjölken blir kokt. Även vanligt glass. Dock inte rå mjölk.

isato
2009-08-21, 20:09
Ett bra jag kört innan som ger ett jävla tryck inför träning är,

mjölk typ 2dl eller nått
halv liter glass
1 förpakning vanilj sås
socker (mycket)
50g whey protein
1 skopa kreatin
1 skopa glutamin


:) jävulskt buk tryck och man är pigg som jag vet inte vad :P


Smakar glutaminet gott? Annars ser jag inte varför det skall i?

Halldin
2009-08-21, 20:49
Vad gör förresten en glassmaskin med mjölken? Händer det något med mjölkproteinet i processen?

Jag kan käka livsmedel där mjölken är tillredd på något vis som gör att någon beståndsdel försvinner. T.ex. risgrynsgröt kan jag äta där mjölken blir kokt. Även vanligt glass. Dock inte rå mjölk.
http://www.recepten.se/artiklar/glassmaskin.html

tp_88
2009-08-23, 23:20
Testade idag, var gott.

Skulle nog haft den i frysen lite längre än 30-35min dock, och det är mycket tveksamt om det var värt merarbetet jämfört med att röra ner lite funlight i kvargen och äta.

Davidoff
2009-08-27, 11:54
Ett bra jag kört innan som ger ett jävla tryck inför träning är,

mjölk typ 2dl eller nått
halv liter glass
1 förpakning vanilj sås
socker (mycket)
50g whey protein
1 skopa kreatin
1 skopa glutamin



Du har glutamin i för att???