handdator

Visa fullständig version : Datorn bara dog helt plötsligt?


AlexanderYeah
2009-07-31, 16:05
Min tre månaders gamla laptop verkar ha totaldött.. Den fungerade helt fine när jag gick i duschen men när jag kom tillbaka var den helt avstängd och nu går det inte att få på den*grr* Det bara blinkar lite på lampan men inget händer.. wtf??

Shakemynuts
2009-07-31, 16:10
Min tre månaders gamla laptop verkar ha totaldött.. Den fungerade helt fine när jag gick i duschen men när jag kom tillbaka var den helt avstängd och nu går det inte att få på den*grr* Det bara blinkar lite på lampan men inget händer.. wtf??

Du hade inte med datorn in i duschen va?

Jarod
2009-07-31, 16:10
Pajjat moderkort gissar jag rent instinktivt. Hade du satt den i soffan eller liknande så att fläktgallret inte fick friskluft?

AlexanderYeah
2009-07-31, 16:13
Oj skulle stå 13 månader gammal
Pajjat moderkort gissar jag rent instinktivt. Hade du satt den i soffan eller liknande så att fläktgallret inte fick friskluft?
Det lustiga är att den NYSS varit på lagning pga det du skrev och killen sa att jag inte skulle ha den i sängen, så jag har varit skitnoga med att inte göra så att den blir varm, den har varit sval kan jag lova

ante
2009-07-31, 16:14
Låt den svalna ordentligt och testa igen. Kolla igenom så att datorn får ventilation och att alla fläktar går igång.

Jarod
2009-07-31, 16:15
Vad är det för dator?

Är den nyss lagad så bör det ju vara garanti kvar på den iaf.

mattilainen
2009-07-31, 16:17
kolla också batteriet och testa att köra utan batteriet och kör med enbart laddaren i

snej
2009-07-31, 16:49
Hdn krashade på min stationära för 2 månader sen (2:a gången), tog ut den installerade om OS på min slav-hd och körde. Veckan efter samma fel (trodde jag) datorn låste sej i BIOS vid uppstart. Testade att byta plats på alla RAM minnen, samt byta plats på kontaktkablagen för hårddiskarna. Funkat som en pärla i ca en månad sen dess :)

Väntar bara på mother of epic fail nu.. Tidsfråga.

Dan S
2009-07-31, 17:26
Pröva ladda datorn, med den där sladden.

Jockefoten
2009-07-31, 17:59
Plocka isär och felsök.

petah
2009-07-31, 18:01
Samma sak hände med min STATIONÄRA dator. Plockade ur batteriet till moderkort och satte i igen, funkade sen. Vettefan hur det är med bärbara.