handdator

Visa fullständig version : Feedback


johamm
2009-07-31, 14:15
Hej

Har nu tränat i två år och skulle behöva lite feedback.
Först och främst känns det som jag gjorde bra/okej utveckling första 1-1.5 åren men senaste cirka 6-7 månaderna har det bara stått stilla i utveckling: lyckas inte höja vikterna, fortfarande samma omkrets kring ex. biceps, men däremot går jag upp långsamt i vikt konstigt nog.

När jag tänker nu i efterhand beror det kanske på att jag inte varierat mig så mycket senaste halvåret, jag har varierat mellan lite olika scheman under månaderna men däremot inte ändrat sets/reps utan kört mellan 8-12 reps hela tiden.
Några ideer? Det här stör mig så otroligt mycket.

Känns också som jag fått jäkligt dåliga resultat på 2 år trotts att jag lagt ner en riktigt stor del av mitt liv på träning under dom här åren (även om det kanske inte syns), detta gör ju att man tappar motivationen lite. Men jag får kanske ge det mer tid.

Har lagt med bilder hur jag ser ut nu (tyvärr dålig kvalite)
Framförallt vill jag inte se helt förjävlig ut i avslappnat tillstånd, så undrar vad jag kan göra för att förbättra det? Är det axlar och armar som har halkat efter mest?

dag 1
Bröst Axlar Triceps

dag 2
Ben Mage

dag 3
Rygg Biceps

Kör detta mellan 3-5 gånger i veckan.

25 år
183 cm
86 kg

Oerhört tacksam för svar!

johamm
2009-08-02, 14:40
ingen?

von huff
2009-08-02, 14:45
Det ser helt okej utmed tanke på den korta träningstiden och träningsschemat ser ok ut.Det lönar sig att variera träningen om man vill göra fortsatta framsteg, kanske pröva hel-/halvkroppschema och äta lite mer.Kreatin är annars ochså en bra för styrkeökning.Har själv tränat runt 3 år men nästan alla ökningar har kommit då jag har ätit som mest, det händer ingenting om jag inte går upp i vikt.Det tar tid att bygga muskler

mattilainen
2009-08-02, 15:17
Eftersom vi inte sett dina "före" bilder så kan vi inte säga om du ökat bra eller inte, det borde du själv se tycker man. VIsst har du muskler och jag tror garanterat att du skulle tyckt det var lite roligare att deffa fram magrutorna då får man lite extra boost tycker jag. Inte många kilo du behöver innan du kan känna dig grymt nöjd ;)

Annars tycker jag det ser helt ok ut.

tigerofsweden
2009-08-02, 15:24
Jag tycker det ser bra ut efter 2 års träning om man bortser från hur utgångsläget såg ut. Att deffa fram magrutorna kommer ju inte ge utvecklingen en knuff i rätt riktning, förutsatt att du vill bli större :) Har du kört samma repsintervall ett tag så kan du prova att köra lägre ett tag för att få upp styrkan.

mattilainen
2009-08-02, 17:04
Han sa att hans motivation inte var på topp och då tyckte jag att om man deffar fram magrutor så får nog många ny motivation. Så kände jag när jag äntligen började se mina rutor. Sen visst är det kanske inte optimalt men det sa jag inte heller.

50cent
2009-08-02, 18:36
Det ser helt okej utmed tanke på den korta träningstiden och träningsschemat ser ok ut.Det lönar sig att variera träningen om man vill göra fortsatta framsteg, kanske pröva hel-/halvkroppschema och äta lite mer.Kreatin är annars ochså en bra för styrkeökning.Har själv tränat runt 3 år men nästan alla ökningar har kommit då jag har ätit som mest, det händer ingenting om jag inte går upp i vikt.Det tar tid att bygga muskler

+1
helkroppspass+lågvolym+kcal överskott+vila = bra ökningar
men hur mycket har du ökat i styrka under dina 2år då?

förresten lågreps är ett måste för bra resultat

tigerofsweden
2009-08-02, 18:56
Han sa att hans motivation inte var på topp och då tyckte jag att om man deffar fram magrutor så får nog många ny motivation. Så kände jag när jag äntligen började se mina rutor. Sen visst är det kanske inte optimalt men det sa jag inte heller.

Håller med om att en skymt av magrutor under diet är en riktigt motivationsboost, men om man vill växa är nog den bästa motivationen den man får av att höja vikterna eller att man känner sig större :) Men det är min åsikt.

johamm
2009-08-02, 19:53
Kan inte komma ihåg vad jag tog i marklyft och knäböj när jag började men så här ser styrkan ut nu.

Bänk 1x105 (började på 1x60)
Marklyft 10x120
Knäböj 10x105

Kan också nämna att jag vägde runt 70 när jag började.
Ska pröva Kreatin och köra lite tyngre och färre reps ett tag och se om det blir nån skillnad i styrkan.

Är det för tidigt att säga att något släpar? Undrar mest eftersom det är först nu dom senaste månaderna jag lagt till biceps/triceps i schemat, tidigare tänkte jag att jag skulle få dom automatiskt med andra "större" övningar.

Wirfelt
2009-08-06, 23:54
Nu har jag inte sett dina ben, men jag skulle säga att din absolut bästa muskelgrupp är brösten! Tycker att hela armpartiet, inklusive axlar släpar! Tycker dock att det ser hyfsat ut över lag!