handdator

Visa fullständig version : Voddler - "Spotify för film"


MasterChief
2009-07-30, 17:10
Någon på kolo som är medlem på Voddler (http://www.voddler.com/index/force-login)? I så fall, vad tycker ni?



(Har någon en invite så tar jag gärna emot den. :) )

rooz
2009-07-30, 17:17
WTF? Verkar ju ultimat? Porr/action?

TELL ME MOORE:D

rooz
2009-07-30, 17:24
Googlade lite snabbt, kan bli ett jävligt vasst alternativ!

Hoppas företaget kan knyta till sig lite bra bolag!

Pejij
2009-07-30, 17:52
Kan bli grymt. Hoppas filmerna kan hålla någorlunda hög kvalitet bara.

Wao
2009-07-30, 17:57
Sitter och väntar på en invite. Lär vara grymt!

kalle_banan
2009-07-30, 17:59
Najs, synd bara att det går ut 20 invites per vecka och att de hade över 16 000 träffar första dagen, det lär ta ett tag innan man får sin invite...

Men grymt ändå, det är ett steg i rätt riktning, men jag hörde prat om att spotify funderade på samma sak... Nån som hört nått mer om det?

zanzi
2009-07-30, 18:16
Från Bredbandsbolagets (http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/privat/bredband?page=new&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/kampanjer/voddler) hemsida:
Du som är kund har möjlighet att uppleva Voddler före alla andra. Anmäl dig idag så har du chans att testa betaversionen efter sommaren.

Yes
2009-07-30, 18:22
Från Bredbandsbolagets (http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/privat/bredband?page=new&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/kampanjer/voddler) hemsida:
Sweet! Här ska voddlas efter sommaren! :D

-squat-
2009-08-02, 13:21
Någon som har en invite att bjuda på? :D

Bubban
2009-08-02, 13:24
Faaan vad najs! Tacka vet jag BBB, någonting gör de i alla fall rätt!

Kan det finnas HD-filmer månntro?

tumme
2009-08-02, 15:16
Kan det finnas HD-filmer månntro?
Några nya filmer finns i hd men dom flesta är typ dvd kvalitet på.

Är riktigt hypad inför voddler, kommer definitivt betala för det när betan är slut.

shut teh face
2009-08-02, 17:03
Det där med BBB är ingen garanti. Jag ringde dem och det är endast en intresseanmälan. Men visst har man "dubbla" chanser att få. BBB kommer ju få x antal invites att dela ut till sina kunder.

CrazyJoeDavola
2009-08-02, 18:19
Det där med BBB är ingen garanti. Jag ringde dem och det är endast en intresseanmälan. Men visst har man "dubbla" chanser att få. BBB kommer ju få x antal invites att dela ut till sina kunder.


Ska hota med att säga upp mitt BB + Digital-TV om jag inte får en invite :naughty:

Morrris
2009-08-02, 18:49
Säger samma sak som jag brukar säga om Spotify när jag träffar någon frälst idiot.

Det kommer aldrig slå.

Flykt
2009-08-02, 18:56
Säger samma sak som jag brukar säga om Spotify när jag träffar någon frälst idiot.

Det kommer aldrig slå.
Slog inte Spotify, tycker du?

ando
2009-08-02, 19:06
Säger samma sak som jag brukar säga om Spotify när jag träffar någon frälst idiot.

Det kommer aldrig slå.



Används av alla polare och på våra fester, samt dem flesta man pratar med on och off internet har det ;)

ontopic: Skulle vara hur bra som helst med en liknande tjänst för filmer.

Förstår dock inte en sak. Spotify har ju en del reklam samt deras premiumtjänst för att få in lite cash, men det kommer man väl inte långt med? Är ingen företagare osv så har inte så stor inblick hur dessa tjänster funkar. vore kul att veta :)

snej
2009-08-02, 19:07
Stort utbud av HD-video/audio, först då är det intressant.

drakfelt
2009-08-02, 19:13
Stort utbud av HD-video/audio, först då är det intressant.

Bredbandsbolaget säger: "många visas i HD-format. Ju bättre uppkoppling du har desto bättre kvalitet blir det på bilden"

verkar mycket spännande

agazza
2009-08-02, 19:16
Knäckte den här idéen dagen spotify kom ut, främst för porr då, men hade inte resurser till att skapa något*cry*

Morrris
2009-08-02, 19:38
Slog inte Spotify, tycker du?

Naturligtvis. Det var min poäng.

Jag är en man som inte lär mig av mina misstag. Så.

Det kommer aldrig slå.

Ont: har använt tvshack till allt mitt tvtittande hitills. Kanske är det har ett bättre alternativ...

drakfelt
2009-08-02, 20:13
Naturligtvis. Det var min poäng.

Jag är en man som inte lär mig av mina misstag. Så.

Det kommer aldrig slå.

Ont: har använt tvshack till allt mitt tvtittande hitills. Kanske är det har ett bättre alternativ...

tvshack? det är ju helt värdelös kvalité grejerna där!

kalle_banan
2009-08-03, 08:16
tvshack? det är ju helt värdelös kvalité grejerna där!

Haru något bättre streamingalternativ?

shut teh face
2009-08-03, 08:27
Haru något bättre streamingalternativ?

Voddler

Morrris
2009-08-03, 08:58
tvshack? det är ju helt värdelös kvalité grejerna där!

Jag vet. Tro mig, jag vet... Faktum är att jag faktiskt inte bryr mig. Alls. Herbert the Perverts stön gör sig lika bra i en 15 MB 320x240 AVI som en 2GB 1920x1080p H.264 med krispigt surroundsound.

MasterChief
2009-09-06, 10:52
http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_1552385.e24

Kappman
2009-09-19, 10:10
Voddler funkar juh...
Me like...

jakob
2009-09-19, 10:16
Haru något bättre streamingalternativ?

icefilms.info :) grymmaste streaming sidan

shut teh face
2009-09-19, 12:15
Jag fick mail från bredbandsbolaget att jag kommit med i Voddler. Det stod "Under dagen kommer du få mail ifrån voddler.com.." Men det dök inte upp något. :(

Någon annan som upplevt samma?

Madame
2009-09-19, 12:26
Jag fick mail från bredbandsbolaget att jag kommit med i Voddler. Det stod "Under dagen kommer du få mail ifrån voddler.com.." Men det dök inte upp något. :(

Någon annan som upplevt samma?

Ja, jag fick voddlermailet dagen efter, så hav tålamod!!

yoshy
2009-09-19, 13:23
Jag fick mail från bredbandsbolaget att jag kommit med i Voddler. Det stod "Under dagen kommer du få mail ifrån voddler.com.." Men det dök inte upp något. :(

Någon annan som upplevt samma?

Och mitt fastnade i skräpfiltret så kolla även där efter mejlet

Torwald
2009-09-19, 13:55
Jag har också intresseanmält mig men verkar inte ha någon tur. Har någon en invite över så tar jag tacksamt emot, såklart.

tomccc
2009-09-19, 19:24
Jag fick mail från bredbandsbolaget att jag kommit med i Voddler. Det stod "Under dagen kommer du få mail ifrån voddler.com.." Men det dök inte upp något. :(

Någon annan som upplevt samma?

Samma sak här, säg till om du kommer fram till något. (tomt i skräppostfiltret)

Honn
2009-09-19, 20:13
Voddler i dagsläget är inte mycket att hurra för. Ingert stöd för musen, ostabilt och inte bäst bildkvalitet. Förvisso beta än så länge, så det mesta är uräktat. Om de får ordning på allt så kommer det bi en enorm succe, men just nu är det lite störigt.

Edit: Woo. Fick just igång dolby digital utan att programmet kraschade. Nu blir det The Wrestler. Hurrar lite mer åt Voddler nu.

shut teh face
2009-09-21, 13:02
"shut teh face rasar"
.....

Klockan 12:57 under fredagen fick stf ett mail från BBB gällande Voddler. Nu klockan 14:00 på måndagen och han har ännu inte fått mailet ifrån Voddler.

Pelle Svanslös@aftonbladet.se

martikainen
2009-09-21, 13:08
"shut teh face rasar"
.....

Klockan 12:57 under fredagen fick stf ett mail från BBB gällande Voddler. Nu klockan 14:00 på måndagen och han har ännu inte fått mailet ifrån Voddler.

Pelle Svanslös@aftonbladet.se


"Här fick shut teh face ingen invite"
.....

Tricce
2009-09-21, 14:00
"shut teh face rasar"
.....

Klockan 12:57 under fredagen fick stf ett mail från BBB gällande Voddler. Nu klockan 14:00 på måndagen och han har ännu inte fått mailet ifrån Voddler.

Pelle Svanslös@aftonbladet.se

Blir det någon kupp att räkna med från shut teh face?

CrazyJoeDavola
2009-09-25, 13:01
Har fått igång det nu och är beta testare, har bara hunnit kolla på det som hastigast men kan nog bli bra!

PowPow
2009-09-25, 13:54
Inge möjligheter att bli testare om man inte har BBB? Har lämnat intresseanmälan på hemsidan för en massa veckor sedan, men på den fronten inget nytt. Tycker det verkar skitbra.

wepp
2009-09-25, 14:00
tycker inte utbudet verkar som något att ha, dock bara beta än... sen kan man ej sortera efter HD filmer vilket är drygt att bläddra igenom flera sidor av filmer från 90-talet för att finna dom ~5 hd filmerna som finns...

CrazyJoeDavola
2009-09-27, 19:13
Hur gör man för att byta "buffer-ställe" Har installerat programmet på en disk med mycket utrymme, men trots detta buffrar voddler på c: vilket gör att utrymmet tar slut med det samma.

MilkmaN
2009-09-27, 19:42
Jag använder ninjavideo.org för allting. It's free, har alla serier och massa filmer.

Fungerar för mig :D

MangeByggarn
2009-09-27, 20:03
Sidan vill inte fungera för mig?

Honn
2009-09-27, 20:17
De har lite stabilitetsproblem igen.

Alone_in_the_dark
2009-10-25, 12:32
Voddler suger ordentligt, tog ett bra tag innan jag fick till att den visar en bild istället för 4 men nu så är ljudet totalt i osynk istället och loopas*grr27* såg att flera har samma problem i på voddler forumet.

David Brent
2009-12-12, 20:11
Vad tycker ni om voddler ni som använder det? Jag har provat och det verkar fungera bra. Det suger dock att dom har börjat ta betalt för vissa filmer. 37 spänn för en film och då får du dessutom vara med och sponsra med bandbredd.

Honn
2009-12-12, 20:24
Jag har testat 3 olika releaser och avinstallerat alla i frustration. Har iofs inte testat sen de började ta betalt, men innan jag ens funderar på att betala så vill jag vara säker på att de löst stabilitetsproblemen.

skaparn
2009-12-12, 20:28
Naturligtvis. Det var min poäng.

Jag är en man som inte lär mig av mina misstag. Så.

Det kommer aldrig slå.

Fast ... Är Spotify lönsamt än?

jakke
2009-12-12, 20:36
Fast ... Är Spotify lönsamt än?

Verkligen inte. Tror efter vad jag läst att det inte riktigt går enligt plan
heller.

mtlca
2009-12-12, 21:37
Voddler är absolut inget att hänga i granen för tillfället iaf, Bara beta versionen som är ute än så länge. Och nu har dom börjat ta betalt för vissa filmer...Wtf? Hela ideen med Voddler åker ju ner i rännan direkt...

Honn
2009-12-12, 21:55
Idén med Voddler är att de ska ta betalt. De har inte tänkt köra endast med reklam. Förutom hyrfilmer så skriver de lite om någon abonnemangsform på sin blog.

MasterChief
2009-12-12, 22:28
Voddler lever inte upp till förväntningarna. Installerade det, insåg att det var skit, och använder det aldrig. Tyvärr verkar de i en slags "moment 22"-bransch och jag önskar att de får till det.

shut teh face
2009-12-13, 00:28
Var bra o ha när de fanns lite filmer att se, men nu har man sett de som är värt o se (typ 5-7 filmer) o de kommer ju inget nytt heller..

PixelMiner
2009-12-13, 03:07
Min kritik mot Voddler så här långt:
* Muppigt gränssnitt som MÅSTE styras med tangentbordet.
* Glömmer mina skärminställningar mellan varje session.
* Utbudet på filmer är förfärligt. Skall de försöka lansera den här tjänsten stort så måste utbudet bli MYCKET bättre. Nu känns det som DVD hyllan i en videobutik som bara fick filmerna som gick direkt till DVD utan att passera Bio + plus några klassiker som ändå gått 10 varv på TV3.

skaparn
2009-12-13, 07:18
Tyvärr verkar de i en slags "moment 22"-bransch och jag önskar att de får till det.

Visserligen, men jag tror inte det är några astronomiska summor som behövs för att ta dem över tröskeln, och väl där finns en del pengar att hämta samt en stark position på marknaden för åtminstone ett par år framåt.

Något stort borde gå in här, typ MPAA, och satsa en slant. Bra mot piratkopiering och antagligen en bra investering.

Snobbe
2009-12-13, 07:25
Visserligen, men jag tror inte det är några astronomiska summor som behövs för att ta dem över tröskeln, och väl där finns en del pengar att hämta samt en stark position på marknaden för åtminstone ett par år framåt.

Något stort borde gå in här, typ MPAA, och satsa en slant. Bra mot piratkopiering och antagligen en bra investering.

Jo för vi vet hur framtids tänkade MPAA skivbolag filmbolag osv är... Det bästa IMO hade varit 60kr film för en full HD utan reklam såklart på BIO filmer kanske inte samma dag som den går på bio men kanske 1-2 veckor efter?

Lellan
2009-12-13, 11:43
Fick inbjudan och nu har jag fyllt i allt och har tydligen ingen hjärna för ska jag inte ladda ner nåt så att det fungerar? Hur skola jag göra? :confused:

Lellan
2009-12-13, 11:58
Fick inbjudan och nu har jag fyllt i allt och har tydligen ingen hjärna för ska jag inte ladda ner nåt så att det fungerar? Hur skola jag göra? :confused:
El alltså, hur jag får en liten ikon så jag slipper söka efter det i datorn tror jag att jag menar.. ähum... *pinsamt oteknisk*

Lellan
2009-12-13, 12:16
El alltså, hur jag får en liten ikon så jag slipper söka efter det i datorn tror jag att jag menar.. ähum... *pinsamt oteknisk*

GLÖM. Jag är tydligen blind. Felåt. :em:

shut teh face
2009-12-18, 21:21
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/voddler-skriver-avtal-med-sony-1.1016118

Voddler skriver avtal med Sony
– Vi har nu omkring 60 procent av allt från Hollywood, men ambitionen är att Voddler ska bli heltäckande, säger Voddlers vice vd Zoran Slavic.
:hbang:

David Brent
2009-12-18, 21:29
Mera voddler-relaterat: http://www.idg.se/2.1085/1.280639/forbannade-voddlare-vill-se-koden

hahavaffan
2009-12-18, 21:30
Testade det på min MacBook igår... ville strypa mig själv till döds efter 5 minuter. Segt som sirap, idiotiska jävla inställningar, efterblivna snabbkommandon som man enbart får hjälp med under första steget i installationen och inte på deras webbplats eller i nån hjälpfil. Usch. Och utbudet av film. Jeebus. Så fort de fixar utbudet lär de få det hett om öronen att fixa till klienterna, för det finns inte en chans i helvetet att jag eller något jag snackat med skulle använda det.

Griip
2009-12-18, 21:39
Spotify å Voddler kommer konkurera ut fildelningen och när de väl gjort det kommer priserna höjas och världen blir ännu en gång förslavade. Men visst, sålänge det är gratis.

Eller så kommer det komma spotify-liknande fildelningsprogram som konkurerar ut spotify(alt håller nere deras priser i botten) :)

p1r
2009-12-18, 21:42
Spotify å Voddler kommer konkurera ut fildelningen och när de väl gjort det kommer priserna höjas och världen blir ännu en gång förslavade. Men visst, sålänge det är gratis.

Eller så kommer det komma spotify-liknande fildelningsprogram som konkurerar ut spotify(alt håller nere deras priser i botten) :)

Voddler kommer inte alls att konkurrera ut fildelningen eftersom voddler kommer inte att erbjuda dom senaste biofilmer gratis medans/innan som en kommit på bio!

Torwald
2009-12-18, 21:51
Testade det på min MacBook igår... ville strypa mig själv till döds efter 5 minuter. Segt som sirap, idiotiska jävla inställningar, efterblivna snabbkommandon som man enbart får hjälp med under första steget i installationen och inte på deras webbplats eller i nån hjälpfil. Usch. Och utbudet av film. Jeebus. Så fort de fixar utbudet lär de få det hett om öronen att fixa till klienterna, för det finns inte en chans i helvetet att jag eller något jag snackat med skulle använda det.
Agreed, jag var inte heller jätteimponerad.

L-Sami
2009-12-18, 22:08
Jag gillar Voddler trots det lilla utbudet, jag tror att det kommer utvecklas till en riktigt bra tjänst. Tycker kvalitén är bra i de filmerna jag har sett, jämfört vissa andra streamingtjänster. Det är kul att upptäcka en del nya eller annorlunda filmer, främst skräckfilmer. Finns även gamla goda klassiker.

BobaFett
2009-12-19, 12:19
När jag ställer in 24Hz på mitt ljudkort (har 24p på tv'n) så blir bilden jätterörlig och bra i nån sekund för att sedan hoppa till, vad är felet? Nån som vet?

Kan det vara så att filmerna är 25Hz? Har inte orkat kolla upp det än.

Tycker att voddler är rätt bra men det ska inte kosta något att se film, man ska betala en fast månadsavgift i stället typ 99 kr och det ska vara HD-kvalitet. Fast det duger om man bara är sugen på att se en gammal film man inte sett på länge :thumbup:

hahavaffan
2009-12-19, 12:23
Vad är det du ställer till 24Hz på ditt ljudkort egentligen?

L-Sami
2009-12-19, 12:35
Skulle aldrig betala 37kr för en film på Voddler som vissa av filmerna kostar.

BobaFett
2009-12-19, 12:37
Vad är det du ställer till 24Hz på ditt ljudkort egentligen?

Grafikkortet menar jag :em: Bilduppdateringsfrekvensen, man vill ju synka filmens bildfrekvens som är 24 bilder per sekund med grafikkortet och tv'n.

hahavaffan
2009-12-19, 12:53
Grafikkortet menar jag :em: Bilduppdateringsfrekvensen, man vill ju synka filmens bildfrekvens som är 24 bilder per sekund med grafikkortet och tv'n.Aha! Men ja, uppspelningen måste även ske i 24p, vilket Voddler antagligen inte gör.

BobaFett
2009-12-19, 19:15
Aha! Men ja, uppspelningen måste även ske i 24p, vilket Voddler antagligen inte gör.

mmm får se om det är 25p kanske, DVD är 25p om jag inte minns fel.

spange
2009-12-19, 21:09
fick voddler invite för några dagar sen, men självklart har jag sista imacen med PowerPc istället för Intel varpå det inte funkar..men jag tycks ju inte gå miste om något annat än stora portioner irritation. Kör vidare med Headweb.se, kostar ju lite men det skiter jag i.

PowPow
2010-01-03, 01:08
Fyllde i intresseanmälan för 1000 år sedan nu, tror jag. Men inte fått någon invite. Hur lyckas ni andra? BBB-kunder?

Tycker inte voddler verkar så jäkla lockande, men skulle vara kul att testa.

Karvig
2010-01-03, 01:14
Fyllde i intresseanmälan för 1000 år sedan nu, tror jag. Men inte fått någon invite. Hur lyckas ni andra? BBB-kunder?

Tycker inte voddler verkar så jäkla lockande, men skulle vara kul att testa.

Tog runt tre-fyra veckor för mig och de flesta jag känner som fyllt i intresseanmälan. Det kanske strulat sig?

Shrimpy
2010-01-03, 01:17
Det känns som det är på beta nivå fortfarande, utbudet är knapert och bristfälligt men förhoppningsvis under progress.

+ är att den överhuvudtaget finns, jag har då inte träffat på en liknande klient utöver nerladdning av torrents/filmer.
+ dem har sorterat in det i både genrer och nytillagda
+ nyhetsbreven från voddler informerar relativt tätt om filmer som av olika smak lagts till

- Håller med "hahavaffan" om att det är segt och det är konstiga menyer.
- Ser fint ut, men inte så optimala funktioner som man önskar.

Testa, man kan ju inte bli mer än besviken.

PowPow
2010-01-03, 01:21
Tog runt tre-fyra veckor för mig och de flesta jag känner som fyllt i intresseanmälan. Det kanske strulat sig?

Måste det ha gjort. Det var säkert 6 månader sedan jag fyllde i. Fyllde i igen nu, och den klagade inte på att mailadressen var använd iaf. Ska testa från en annan adress också, så får vi se.

Herr Oberst
2010-01-03, 14:55
Har inte ens fyllt i någon intresseanmälan och visste knappt ens vad voddler var för något. Blev ändå inbjuden för några veckor sen. Men utbudet är minst sagt kass så det är skit samma ändå.

(Har för övrigt Tele2-uppkoppling)

stevebc
2010-03-15, 12:54
Har fått lite mail från Voddler angående förändringar och idag fick jag ett som bar titeln "The New Voddler".

Någon som har koll på om det funkar att köra nu? Fortfarande kass eller?

hahavaffan
2010-03-15, 12:57
Ja, de skulle väl lansera nån jävla webb-grej ist för den totalt värdelösa voddlerklienten? Fick också mail om att jag nu kunde använda deras nya tjänst, men loggade in och blev ändå tvingad att ladda ner den värdelösa smörjan.

panzerpig
2010-03-15, 14:28
Har inte fått mail om att mitt konto funkar med nya versionen, men jag hoppas det kommer snart. Som jag fattade är det webbaserad flashfilm? Stämmer inte det, måste man låna ut hårddisken fortfarande??

Lellee
2010-07-14, 22:31
Voddler är nu gratis för alla svenskar !