handdator

Visa fullständig version : små hantlar


Fridolf
2003-08-23, 16:27
jävla skit nu räcker snart inte hantlarna till hantellrodden.
o ja som älskar hantellrodd:cryout:
nån som har nå bra knep hur ja ska få gymmet att skaffa större hantlar

Jon2
2003-08-23, 16:30
tejpa i hop 2 hantlar med varandra kanske ;)

Niclaaas
2003-08-23, 16:31
samma här innan jag kom på att det ju fanns hantlar man själv kan sätta på vikter på som låg lite undangömda. de kan man nog få upp till iaf 60-70kg :bpump:

tvinga dem att skaffa såna :thumbup:

spas
2003-08-23, 16:35
Tejp och 5 kilosplattor brukar funka.

acke_t
2003-08-23, 16:45
kan passa på att fråga nu när ämnet är uppe.
Spas, hur tunga hantlar har de på gerdahallen?

spas
2003-08-23, 16:47
Jävligt tunga.

Vet inte exakt men om de är för lätta är man färdig tränad. Tror de är över 70 kilo.

Fridolf
2003-08-23, 16:53
ooooo brutalt 70kilos hantlar på vårt gym väger dom stötsta 45 eller nått sånt

Laan
2003-08-23, 17:10
våra största ligger på 71... :naughty: kan nog fan inte lyfta dem på samma gång från golvet ens tror jag..:D

Everest
2003-08-23, 17:14
Originally posted by Laan
våra största ligger på 71... :naughty: kan nog fan inte lyfta dem på samma gång från golvet ens tror jag..:D

Det är ju faktisk inte så fy skam:rolleyes:

Industrius
2003-08-23, 17:55
högsta på mitt gym e 40.. räcker precis i hantelpress för mig, fast inte i hantellyft. de har en förslagslåda där man kan lämna synpunkter vilket jag gör en gång i veckan.. "tyngre hantlar" Fast så tränar jag ju på sats så jag tror inte att de kommer att skaffa det tyvärr.. funderar på att leta upp ett nytt gym. problemet e bara att sats ligger jävligt nära mig vilket jag tycker e skönt, men jag får väll prioritra utväckling istället för avstånd.. fast det e jobbigt att cykla i slask. det e ju snart vinter:D

Lopezzo
2003-08-23, 17:59
Originally posted by Industrius
högsta på mitt gym e 40.. räcker precis i hantelpress för mig, fast inte i hantellyft. de har en förslagslåda där man kan lämna synpunkter vilket jag gör en gång i veckan.. "tyngre hantlar" Fast så tränar jag ju på sats så jag tror inte att de kommer att skaffa det tyvärr.. funderar på att leta upp ett nytt gym. problemet e bara att sats ligger jävligt nära mig vilket jag tycker e skönt, men jag får väll prioritra utväckling istället för avstånd.. fast det e jobbigt att cykla i slask. det e ju snart vinter:D

Måste finnas olika SATS i din stad eller??

PÅ SATS (Olympic i GBG) så har vi hantlar på 60 kilo och då hör man ändå en del klagomål från vissa att de är för lätta:rolleyes:
En jävel(jag räknade faktiskt) gjorde hantelpressar med 60kg 20 st!!!! DJUPA!:kickass:

LindaLo
2003-08-23, 18:13
Originally posted by Laan
våra största ligger på 71... :naughty: kan nog fan inte lyfta dem på samma gång från golvet ens tror jag..:D

Haha, fy fan. Jag skulle kunna vara en hantel ju. Inte äns en tung hantel..

Det här känns helt groteskt! :angel:

Industrius
2003-08-23, 18:40
Originally posted by Lopezzo


Måste finnas olika SATS i din stad eller??

PÅ SATS (Olympic i GBG) så har vi hantlar på 60 kilo och då hör man ändå en del klagomål från vissa att de är för lätta:rolleyes:
En jävel(jag räknade faktiskt) gjorde hantelpressar med 60kg 20 st!!!! DJUPA!:kickass:



näe.. bor i helsingborg. har bara 1 sats..
60 kg hade räckt ett tag till hehe..
:bpump:

får kanske börja tjata ännu mer så kanske det löser sig..:furious:

Fridolf
2003-08-23, 19:02
kollade nyss på colemans video där används inga små hantlar direkt 200pounds

kharon
2003-08-23, 19:10
På mitt disco-gym är tyngsta 31Kg.. :rolleyes:

Lopezzo
2003-08-23, 19:21
Originally posted by kharon
På mitt disco-gym är tyngsta 31Kg.. :rolleyes:

Hmmm bisepshantlar :D

shirunai
2003-08-23, 20:10
34kg har vi men jag byter nog gym snart om min passare får säga upp sitt kort iom byte av ägare mm

Fultjack
2003-08-23, 20:54
i jokkmokk har dom fått in 54 kgs hantlar, testade köra hantelrodd med dom , gick 6 reps på vardera arm :thumbup:

synd dom bara har upp till 40 här i boden :confused:

Andyh
2003-08-23, 22:41
Originally posted by Industrius

näe.. bor i helsingborg. har bara 1 sats..


ehh jasså du har bara en sats.:D

Tompi
2003-08-24, 13:33
Hörde av Lina igår att dom hade 120kg hantlar på Pro Gym eller vad det hette.
Vi kom inte riktigt fram till vad man skulle med dom till:D

Grahn
2003-08-24, 13:35
Hantelrodd för grova killar, hantelpress för extrema monster. :)

Fartman
2003-08-24, 13:47
Originally posted by Fultjack
i jokkmokk har dom fått in 54 kgs hantlar, testade köra hantelrodd med dom , gick 6 reps på vardera arm :thumbup:

synd dom bara har upp till 40 här i boden :confused:

kanske dags att börja träna på ett gym och överge danspalatset? ;)

Tips: www.bak.nu (http://www.bak.nu/)

Fartman
2003-08-24, 13:50
Originally posted by Tompi
Hörde av Lina igår att dom hade 120kg hantlar på Pro Gym eller vad det hette.
Vi kom inte riktigt fram till vad man skulle med dom till:D

dom blev säkerligen less på att nån gnällde över för små hantlar och tänkte att för alltid eliminera det problemet... den dagen man hantelpressar ett par 120kg's kan man lugt anse sig stark!

Allan
2003-08-24, 13:59
Jag begriper mig inte på den här viktfixeringen. Finns det inte tillräckligt tunga hantlar får man väl improvisera sig fram. Köra andra övningar, föruttrötta muskulaturen. Kör chins, marklyft och skivstångsrodd först - så blir nog 35 kgs hantlarna alldeles tillräckliga ska du se. Själv tycker jag inte hantelrodd är en idealisk förstaövning.
De flesta gymägare skulle ju gnälla som fan om de köpte in besthantlar som bara en handfull människor kunde använda. Be att han köper in hantelgrepp som man kan bygga på med olympiska skivor. Då är det inga problem att komma upp i en åttio kilo om man nu skulle behöva det.


Finns här t ex (http://www.voimaharjoittelu.net/product_info.php/name/Hantelgrepp/products_id/223/language/se)


allan

Niclaaas
2003-08-24, 14:19
Originally posted by Allan
Jag begriper mig inte på den här viktfixeringen. Finns det inte tillräckligt tunga hantlar får man väl improvisera sig fram. Köra andra övningar, föruttrötta muskulaturen. Kör chins, marklyft och skivstångsrodd först - så blir nog 35 kgs hantlarna alldeles tillräckliga ska du se. Själv tycker jag inte hantelrodd är en idealisk förstaövning.
De flesta gymägare skulle ju gnälla som fan om de köpte in besthantlar som bara en handfull människor kunde använda. Be att han köper in hantelgrepp som man kan bygga på med olympiska skivor. Då är det inga problem att komma upp i en åttio kilo om man nu skulle behöva det.


Finns här t ex (http://www.voimaharjoittelu.net/product_info.php/name/Hantelgrepp/products_id/223/language/se)


allan


sån jag menade :hbang:

varför tycker du inte hantelrodd är en bra förstaövning? undrar för att jag har haft lite problem med ryggen efter stångrodd och mark (även på ganska låga vikter, ser över tekniken). hantelrodd, chins + maskinövningar kan jag köra helt utan besvär

Allan
2003-08-24, 15:46
Därför att nio av tio fubbar med utförandet och stirrar bara på vikten. Det är ett jäkla ryckande i hanteln för att få upp den, axeln och trapsen åker med upp, man vrider höften och orkar inte dra färdigt med armbågen. Nämnas bör att jag - som kör stångrodd på uppemot 160 pannor - tycker att det är alldeles tillräckligt med en fyrtifemma i hantelrodden.
Poängen med hantelrodd är ju att man ska kunna dra vikten vidare förbi den naturliga gräns som stången skapar i stångrodden. Kommer man inte högre med hanteln kör man fel.

allan

Grahn
2003-08-24, 15:57
Hmmm men för många har ju hantelrodd blivit lite av en "basövning" nu menar Allan att det är en isolationsövning mer, det låter vettigt måste jag säga.

Men som sagt väldigt många har höjt hantelrodden till skyarna som en av basövningarna för ryggen.

Niclaaas
2003-08-24, 16:35
ok tack för svaret... får nog bli till att se över utförandet där också :em:

Kebab-Arne
2003-08-24, 16:53
På mitt gym är den tyngsta hanteln 52.5 kg, vilket räcker ett bra tag för mig. Men ska ju bo hemma och då även träna på det gymmet i minst 3 år till. Ska bli tre stycken härliga träningsår!:thumbup: :bpump:

sOFFe
2003-08-24, 17:59
På "mitt" gym har dom också för lätta hantlar, dom största är 45Kg, ska man ha tyngre får man tejpa eller köra med stång.
Hantelrodd med skivstång är dock inte så lätt........har därför gått över till att köra stångrodd istället....

Och vill man köra tungt bröst så får man också gå på stängerna....

Men ägaren påstår att om vikterna inte räcker till så är man dopad.....:smash:


:bpump:

Fridolf
2003-08-24, 18:03
hur fan kan han påstå att personer som använder 45 kilos hantlar är dopade idiot

sOFFe
2003-08-24, 18:06
För att han själv bara klara 10kilos?:D
:bpump:

Pez
2003-08-24, 18:34
Tjaa.. det är ju en viss skillnad på att "klara sig" och vad som är kul.. :D

När jag var som starkast så "klarade" jag mig säkert på 40kgshantlarna - men det var fan kul att kunna grabba 50kg+hantlarna och köra lite bröstpress. Bara för att ha gjort det liksom.. :angel:

Sen är det ju en fråga om att man alltid ska kunna utveckla sig och inte få påtvingade gränser som hinder. Så länge inte förutsättningarna runt dig begränsar dig så ska du fan kunna pressa dig ett snäpp högre.

/pez

davve
2003-08-25, 08:47
känns som det är dags att se över utförandet i hantelrodden ;)