handdator

Visa fullständig version : Comhem segar


Tricce
2009-07-30, 00:41
Nån mer det är gryyyymt jäkla sirapssegt för?
Vid 22 tiden gick det ner helt nu har det kommit tillbaka men är segt utav h-vete.
Jag bor i 08-norrort.

Om det inte segar för er med comhem har ni lust att kolla ifall ni har några uppgifter för Ipv6 för jag har inget tilldelat där.

F.W.Y.H
2009-07-30, 00:45
Har haft samma problem tidigare, comhem bygger om och flyttar kablar lite som dom vill. Något dygn efter nersläckningarna så har det varit up n running igen, bor i västerort förövrigt.

King Grub
2009-07-30, 08:30
Det är allmänt känt att Comhem har varit bedrövliga på den fronten i år. Dom verkar inte lyssna på klagomål och åtgärda något heller.

Civilrätt
2009-07-30, 08:54
Har haft comhem i 2 år, internet-digitaltv-telefon. 1/10 får dom i betyg av mig. Värdelös support, som även kostar att ringa till såvida man inte säger till i luren att det suger, då får man 50kr bortdraget vid nästa räkning.

Har säkert suttit utan tv-internet-telefon 20-30ggr av olika anledningar som sugcomhem orsakat.


Usch skönt att man snart nog flyttar till villa så man slipper Comhem.

mojoo
2009-07-30, 09:20
Mitt modem gick sönder. Comhem har något 'höghastighetsmodem' så jag kan inte köpa något i affären. Så nu sitter jag och surfar på grannes lina å väntar..

martikainen
2009-07-30, 09:54
har haft ComHem i Örebro sen 2002 eller något sånt. Hade 8/1 i början, sen 24/1 och nu 50/10. 2 olika adresser och vi har totalt haft 3 större avbrott. Detta pga åsknedslag och att de byggt om någon gång.
Sen någon enstaka dipp av linan ibland.
Har alltid haft sjukt bra hastighet, med 24/1 hade jag snarare 28/1,4 och jag har maxxat 8mb/s ner med min 50/10 lina.

ComHems bredband får bara bra betyg av mig, men jag kan tänka mig att det är väldigt beroende på vart man bor. Deras kundtjänst/support är inte så mycket att hurra för då morsan felanmält telefonen.

Tricce
2009-07-30, 10:08
Ringde till kundtjänst idag och när jag slog in mitt personnr sa dom att det va ett pågående reparationsarbete i mitt område så det känns ju iaf skönt.
Saknar mitt gamla bbb fiber nåt så otroligt ibland.
NÄR väl comhem funkar är det helt ok har full fart då men det är alldeles för mycket avbrott för mig som är mer eller mindre neurologiskt uppkopplad då jag inte har sonen.

LadyG
2009-07-30, 11:02
Tycker att allt blev bättre när Comhem köpte upp UPC, som leverantören här hette tidigare. Ska vi snacka dålig service, avbrott och usel teknik så stavas det med ett ord UPC (vete fan vad holländarna rökte på men tung skit måste det varit för att lyckas missköta sig så).

Så sett ur den synvinkeln är Comhem rena mönsterföretaget. Därmed inte sagt att det inte finns bättre, för det gör det säkert. Men jag är iaf nöjd, telefonen fungerar, internet fungerar och TV:n fungerar. Om de ska göra något i mitt område får jag ett mail om det i god tid innan de börjar så jag vet att det kan bli störningar, och då gör det inget tycker jag. Inte när man vet vad det beror på. Fast nu var det länge sen det hände något, planerat som oplanerat.

ThisIsTheOne
2009-07-30, 12:12
Så oerhört mycket problem som jag haft med Comhem har jag inte var i närheten av att ha med något annat företag inom någon annan bransch. Precis allt, från produkterna till kundservice och fakturering, har varit beklämmande uselt. Fy fan för att bo i ett sk. Comhem-hus.

Grisen
2009-07-30, 12:18
Så oerhört mycket problem som jag haft med Comhem har jag inte var i närheten av att ha med något annat företag inom någon annan bransch. Precis allt, från produkterna till kundservice och fakturering, har varit beklämmande uselt. Fy fan för att bo i ett sk. Comhem-hus.

+1 vi kanske ska dra igång en anti com hem kampanj?

jakke
2009-07-30, 12:28
jag får ingen tv-mottagning värd att använda ur mitt antennuttag.

Edit: självklart Comhem

bear.flowertwig
2009-07-30, 12:28
Har just sagt upp Comhem och byter till Bahnhof 100/100. Ska bli intressant att se hur mkt man får ut där.

ThisIsTheOne
2009-07-30, 13:43
+1 vi kanske ska dra igång en anti com hem kampanj?

Ja tack, gärna. Jag känner att det inte räcker att gå med i Facebook-gruppen Vi som tycker att Comhem är så värdelösa att det inte går att forma i ord.

Styr du kampanjdetaljerna?

joriice
2009-07-30, 14:30
Com bort är bättre.

jakke
2009-07-30, 14:56
Com bort är bättre.

katt skaffade Com-hem, kom bort.

Fat tony
2009-07-30, 15:26
de e sant dem levererar inte så¨bra