handdator

Visa fullständig version : Strunta i att träna armar?


Status Quo
2009-07-29, 20:36
Hej! Jag funderar på att sluta köra övningar som är direkt avsedda för biceps och triceps. Detta eftersom jag fått en idé om att det är snyggt med rejäla axlar + rygg + bröst men relativt små armar. Detta ska ge ett intryck av att man är mer bredaxlad än man egentligen är. Med t-shirt ger det intrycket att ens ståtliga kropp beror på benstrukturen snarare än muskulaturen. Dessutom föredrar jag att lägga så lite tid som möjligt på träning.

Jag undrar om det finns några eventuella nackdelar med att göra så här? Kan det sakta ner utvecklingen i resten av kroppen?

ceejay
2009-07-29, 20:39
ptja, är väl inget fel med det?

mikaelj
2009-07-29, 20:45
Om du gör övningar som tränar stora muskelgrupper får du biceps och triceps på köpet, och behöver inte träna dem separat, om du nu specifikt inte vill få dem större.

Jag räknar kallt med att det skall räcka med marklyft, barrsänkning ("dips"), räckhävning pronerat/supinerat ("chins"/"pullups") och bänkpress för att få en tillräcklig styrka/storlek i mina armar, utan att behöva curla eller tricepskickbacks(?).

erikkarlsson
2009-07-29, 20:46
Finns ju massa trådar just det här, många menar (jag med) att man inte behöver träna armar specifikt för att få iaf hyffsat stora armar.

Så jag tror inte det kommer bli så stor skillnad om slutar curla o.s.v om du redan nu kör tung rygg/bröst/axlar träning.

dojjan
2009-07-29, 20:58
Det finns en väldigt aktuell som heter "Bara träna rygg & bröst?". Läs där, intressant läsning.

edit: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=134154