handdator

Visa fullständig version : Träning när man är bakfull, bortkastad tid?


Dorn
2003-08-23, 15:24
Jag var ute och festade igår, söp rätt hårt, och är ganska bakis idag. Tänkte dock dra och träna senare idag, har för mig att jag läst att bakisträning ska vara bortkastad tid, ngn som kan ge mig ett vettigt svar?

Grahn
2003-08-23, 15:29
Har tränat bakis när jag festade ofta, antingen spyr du och måt bättre sen eller så spyr du inte och mår bättre sen. :)

Klart det funkar att träna bakis men det blir ju inga superpass, bortkastad tid är det iaf inte.

Dorn
2003-08-23, 15:39
Åhfan, då ska jag trycka i mig en påse chips och dra ner till gymmet snart då.:hbang:

yxmannen
2003-08-23, 15:41
Originally posted by Dorn
Jag var ute och festade igår, söp rätt hårt, och är ganska bakis idag. Tänkte dock dra och träna senare idag, har för mig att jag läst att bakisträning ska vara bortkastad tid, ngn som kan ge mig ett vettigt svar?

Jag skulle låta bli att träna ett tungt pass om jag vore du. Detta pga att kroppen håller på att göra sig av med slaggprodukter och "rensa systemet" dagen efter en hård fylla. Detta gör att krävande träning kommer att stjälpa mer än att hjälpa då kroppen befinner sig i denna återhämtningsfas. Att ta en promenad eller dylikt kan dock vara på sin plats så att man piggnar till, samt att försöka äta och dricka vettigt för snabbare återhämtning och för att återställa vätskebalansen.

Everest
2003-08-23, 15:47
Vi har haft "nollningsvecka" i skolan och för oss som går i trean har det varit fest från söndags till fredas.

Kan ju inte påstå att de känns som man kommer ta några större vikter när man kommer tillbaka till träningen:(

Men ibland måste man ju festa också:cheers:

Ozz
2003-08-23, 15:58
Tränar du bakis lär det inte bli lika givande som ett "vanligt" pass.
Men det är ju säkert ändå mer givande än att inte träna alls.
Så länge du inte har nå alkohol kvar i blodet bara.
Tänk också på att din vätskebalans kan vara rubbad, då också salt- o mineralbalansen.
Du känner nog bäst själv...

JAM
2003-08-24, 00:06
Originally posted by Everest
Vi har haft "nollningsvecka" i skolan och för oss som går i trean har det varit fest från söndags till fredas.

Kan ju inte påstå att de känns som man kommer ta några större vikter när man kommer tillbaka till träningen:(

Men ibland måste man ju festa också:cheers:

På vilken skola?

Tompi
2003-08-24, 13:29
Jag hade stannat hemma om jag var du! Kanske en promenad eller liknande på kvällen. Du har ju antagligen både närings och vätskebrist vilket inte är nåt som är bra om man ska göra nåt bra på gymet. Så länge man inte är i bra form gör det mer skada än nytta på gymet.

hangatyr
2003-08-25, 06:16
Om inte annat tjänar du rent menatlat på att gå ner och köra ett pass. Hur menar jag då? jo: om du bakfull och jävlig går ner till gymmet och tränar, komemr du minnas den känslan av att ha klarat av det och nästa gång du inte känner för att träna kan du tänka: Äh, jag orkade ju för fan träna bakfull, nog ska jag orka att träna nu, när jag bara känner mig lite seg!

Träna bakfull, det är bra för psyket.

Olsson
2003-08-26, 10:41
Hur är det med att festa efter man tränat då? Jag tränar alltid på fredagar. Brukar försöka hålla mig till att festa på lördagen. Men som denna helgen kommer det att bli fest både på fredagen o lördagen. Gissar på att det kommer bryta ner mer än jag bygger upp om jag tränar på fredag ? lr ska jag bara kötta på och käka bra medans jag e nykter ? :bpump: :eating: :cheers: :kinky:

Tompi
2003-08-26, 11:32
Originally posted by Olsson
Hur är det med att festa efter man tränat då? Jag tränar alltid på fredagar. Brukar försöka hålla mig till att festa på lördagen. Men som denna helgen kommer det att bli fest både på fredagen o lördagen. Gissar på att det kommer bryta ner mer än jag bygger upp om jag tränar på fredag ? lr ska jag bara kötta på och käka bra medans jag e nykter ? :bpump: :eating: :cheers: :kinky:

Träna innan man festar ser jag inte nåt problem med så länge du käkar ordentligt efter träningen. Om du nu måste dricka så mycket alkohol för att ha kul:D

Ozz
2003-08-26, 12:34
Ska jag festa samma dag som jag tränar brukar jag iaf försöka hålla isär det tidsmässigt så mycke ja kan.
Träna så tidigt som möjligt på dan så att man inte stör muskeluppbyggnaden och näringsupptaget de första viktiga timmarna i alla fall.
Kanske inte är nån hit att använda ölen som gainer :D