handdator

Visa fullständig version : Ont i höft


Mathce
2009-07-29, 19:14
jag och min sjukgymnast kommer inte så bra överens och sist ja var där så sa han att ja inte skulle komma dit med sådana problem mer. Han säger bara att jag är otränad och ja det är jag men ja vill verkligen komma i gång med träning men varje gång ja tränar så får ja ont någonstans.
Jag har problem med att ja går fel med mina fötter och ska kolla upp detta, och tror väl att de kan bero på att ja får ont i höften iblannd.
Det onda är ungefär som en kramp så ibland när ja går s känns de som hela benet viker sig och ibland har ja trillat på grund av att de liksom bara gjort så ont att ja inte kan stå på benet i just de ögonblicket.
Någon som vet vad detta kan vara. Även pratat med vårdcentralen om höftproblemet och de säger att ja ska prata med min sjukgymnast vilket ja inte vill gå till igen då han bara kommer säga att ja är otränad.

Martin Löwgren
2009-07-29, 19:35
jag och min sjukgymnast kommer inte så bra överens och sist ja var där så sa han att ja inte skulle komma dit med sådana problem mer. Han säger bara att jag är otränad och ja det är jag men ja vill verkligen komma i gång med träning men varje gång ja tränar så får ja ont någonstans.
Jag har problem med att ja går fel med mina fötter och ska kolla upp detta, och tror väl att de kan bero på att ja får ont i höften iblannd.
Det onda är ungefär som en kramp så ibland när ja går s känns de som hela benet viker sig och ibland har ja trillat på grund av att de liksom bara gjort så ont att ja inte kan stå på benet i just de ögonblicket.
Någon som vet vad detta kan vara. Även pratat med vårdcentralen om höftproblemet och de säger att ja ska prata med min sjukgymnast vilket ja inte vill gå till igen då han bara kommer säga att ja är otränad.Mest troligt en svag eller inhiberad m. gluteus medius men jag behöver veta mer om besvären innan jag kan säga vad det är.

Mathce
2009-07-30, 08:53
Okej va snällt, vad vill du veta ?
Som sagt det är en molande känsla och gör som stickningar/hugg i vissa lägen, spec om ja belastar höften tex går, eller springer.
Denna molande/kramp känsla kommer i omgångar, ibland kan de vara helt bra för att nästa dag helt utan anledning blomma upp igen. Ibland är de värre och ibland sämre.
Som igår så hade ja en svag känsla idag ingenting.
När det kommer så kommer de oftast som en svag känsla och kan vara i ett par dagar, ett fåtal gånger har det varit värre.
Kollade lite på wikipedia och vad ja fattat de som så sitter dessa muskler som du pratar om på baksidan av rumpan.
Ja vet inte om de har med saken att göra men om ja är i stillastående/sittande ställning och har den här molande känslan så gör de mest ont på insidan av låret mer åt framsidan än mot rumpan om man säger så.