handdator

Visa fullständig version : synpunkter på mitt dags intag.


JBJ
2009-07-28, 15:28
hallåj tänkte höra vad ni tycker om mitt dags intag av mat / kosttillskott. Mitt mål just nu är att försöka ligga på kaloribalans, möjligen bli av med lite fett.

Jag är 20 år gammal, 183 lång, väger 80 kg (deffat ner från 91kg) och jag har tränat "seriöst" i 2 år nu i Augusti.

Mitt schema ser ut såhär:

Måndag: Bröst & Mage
Tisdag: Biceps
Onsdag: Triceps
Torsdag: Rygg & mage
Fredag: Axlar & Ben.
Lördag: Vila
Söndag: Vila

brukar även lägga in 2-3 promenader i veckan, obestämda dagar.


Min kost intag över en dag ser ut ungefär såhär:

(frukost) 06:15: En tallrik mild naturell yoghurt + sockerfri Musli

(lunch) 11:00: En tallrik mild naturell yoghurt + sockerfri Musli

(mellan mål) 15:00: 1 Fairings complete protein 3 protein, 1 st Aco multivitamin & mineral dryck + 2 grova mackor med ost/skinka

(före träning) 16:30: Kolozzeums EAA

(efter träning) varierande tid: Kolozzeums EAA

(Middag) direkt när jag kommer hem ifrån träning: varierar, mycket kyckling/fisk/nötkött + fullkorns produkter som t ex fullkors pasta/ris eller potatis.

Tror det var de hela, kom med synpunkter!

stridis
2009-07-28, 15:31
Du kör biceps ett pass och ett annat axlar+ ben? Fail. Biceps är en liten muskel, ben är en stor muskelgrupp som skall tränas hårt och länge.

Var är grönsakerna? edit: har du sås till? Hur blir fettintaget?

JBJ
2009-07-28, 15:34
vem säger att jag inte kör långt och hårt på fredagar?

grönsakerna slinker ner vid middagen oftast. jepp har oftast någon slags sås till middagen.

stridis
2009-07-28, 15:38
Jaha, du kör arnepass när det gäller biceps och triceps eller vadå? Inget du kan stuva om lite så det blir jämnt de olika dagarna belastningsmässigt? Eller varför ser det ut som det gör? Bara lite undrande.

JBJ
2009-07-28, 15:40
klart de går att ändra om, bara det att jag tycker om att köra biceps & triceps på vars en egen dag och det har funkat bra hittills, har egentligen ingen annan anledning till det.

young_george
2009-07-28, 15:53
Det framgår ju inte alls vilka övningar du kör. Eller varför du kör mage två gånger och andra muskelgrupper bara en gång.

Onigiri
2009-07-28, 16:26
Vore det inte bättre ur vilosynpunkt att träna kanske mån tis tors lör? prioriterar du någon muskelgrupp mer än någon annan?

JBJ
2009-07-28, 18:31
Det framgår ju inte alls vilka övningar du kör. Eller varför du kör mage två gånger och andra muskelgrupper bara en gång.


jag kör mage två gånger per vecka eftersom att jag känner att det fungerar för mig och den bryts inte ner, resten av kroppen blir det bra med 1 gång per vecka för att inte bryta ner musklerna.

Övningarna jag kör är de "vanligaste" tunga övningarna, borde väl inte spela så stor roll vilka övningar jag kör i just detta sammanhanget?...

JBJ
2009-07-28, 18:32
Vore det inte bättre ur vilosynpunkt att träna kanske mån tis tors lör? prioriterar du någon muskelgrupp mer än någon annan?

Hej jo det du säger stämmer nog, men jag tycker om att ha helgen ledig eftersom jag då brukar ha mindre tid över tills träningen. Hmm jag tycker att jag kör alla muskler så hårt ja kan, men alltid nått lite som släpar.

Peter Hansen
2009-07-28, 20:18
frågan är om du lyckas få i dig tillräckligt med protein. I och för sig så brukar man alltid underskatta hur mycket protein man får i sig så jag kan ha fel.
Tänkte bara på din frukost och lunch som troligen inte alls innehåller varken hög kvantitet eller kvalitet på proteinet. Jag skulle nog slänga in ett par kokta ägg till frukost och kanske en burk makrill/tonfisk till lunch, utöver det du äter dvs.
En idé är att blanda en del mjölk och en del kvarg från Lidl och göra egen fil.