handdator

Visa fullständig version : Belastning på armbågar vid liggande tricepspress


Anderstu
2009-07-27, 21:07
Hej!

För mig är den överlägset bästa tricepsövningen liggande tricepspress. Dock, när man lastar på en del vikt känner jag att armbågarna belastas mycket. Det gör inte ont, men det känns inte helt bra. Jag kör bakom huvudet, dvs inte mot pannan. Har ni andra detta problem? Går det att göra något åt, t.ex. linda armbågarna?

Martin Löwgren
2009-07-27, 21:13
Hej!

För mig är den överlägset bästa tricepsövningen liggande tricepspress. Dock, när man lastar på en del vikt känner jag att armbågarna belastas mycket. Det gör inte ont, men det känns inte helt bra. Jag kör bakom huvudet, dvs inte mot pannan. Har ni andra detta problem? Går det att göra något åt, t.ex. linda armbågarna?Har du armbågarna ihop eller isär? Hur långt bakom skallbasen för du stången?

Andra armbågsproblem?

kjell33
2009-07-27, 21:14
Du kan ju vika ut armbågarna så att övningen inte blir så strikt. Landslagbänkaren MrMac i vår klubb kör så på vikter upp mot 100kg. Själv använder jag ganska strikt stil på mina tricepspressar.

Anderstu
2009-07-27, 21:19
Tack för svaren! Jag har inga andra armbågsproblem (vad jag vet). Jag kör precis runt huvudet och ner till "stretchläget". Jag har armbågarna lite isär, skall dock testa nästa pass att ha dem mer isär. Just nu är det rädslan för armbågarna som begränsar vikten jag tränar med.