handdator

Visa fullständig version : Öka i dips, hjälper till i andra övningar?


ak3r
2009-07-27, 19:18
Hej!

Kom och tänka på idag att, om man ökar friskt(Läs: Mycket) i dips.. borde man inte öka lite(Läs: Några kg) i andra övningar som är relaterade med bröst, axlar och triceps?

Tillägg: Jag ökade inte i andra övningar fast jag ökade rejält i dips.

-Englund
2009-07-27, 19:25
Hur länge har du tränat dips? Du har inte gjort några framsteg i tekniken?
Jag ökade från 3 till 12 dips på cirka en månad.. Men då hade jag inte tränat så mycket dips före det.
(Och ökade i något annat speciellt såklart)

ak3r
2009-07-27, 20:01
Hur länge har du tränat dips? Du har inte gjort några framsteg i tekniken?
Jag ökade från 3 till 12 dips på cirka en månad.. Men då hade jag inte tränat så mycket dips före det.
(Och ökade i något annat speciellt såklart)

Tränade dips i 2 veckor(Har knappt tränat dem sen de 2 veckorna.. så ska börja igen) och ökade från 3 dips till 25+ eller kv+20kg 1*10-12 eller kv+30kg 1*5..(alla var under parralellen) ska tilläggas att jag väger 110kg då och nu. Men ökade inte någonting i bänkpress, som jag även då hade precis börjat med.

Grazzafukkinrazzi
2009-07-27, 20:13
du har förmodligen ökat i styrka i triceps/axlar/bröst men du har kanske inte hunnit fått nytta av det i bänkpress än, jag lovar att det kommer. dips är för mig den bästa komplementövningen till bänkpress!

ak3r
2009-07-27, 20:20
du har förmodligen ökat i styrka i triceps/axlar/bröst men du har kanske inte hunnit fått nytta av det i bänkpress än, jag lovar att det kommer. dips är för mig den bästa komplementövningen till bänkpress!

var för kanske ?5måndader? sedan jag körde dips.. har inte kört dips seriöst sen dess.. bara lite lätt ibland.
Bänk har jag kört sen dess.

major Pectoralis
2009-07-27, 20:30
Hej!

Kom och tänka på idag att, om man ökar friskt(Läs: Mycket) i dips.. borde man inte öka lite(Läs: Några kg) i andra övningar som är relaterade med bröst, axlar och triceps?

Tillägg: Jag ökade inte i andra övningar fast jag ökade rejält i dips.

Mjäe, det beror nog på varför du ökar.
Beror styrkeökningen på teknik eller massa?

ak3r
2009-07-27, 20:52
Mjäe, det beror nog på varför du ökar.
Beror styrkeökningen på teknik eller massa?

Skulle vilja säga inget av dem..
Men snarare teknik än massa, hade ju inte dålig teknik för har testat det några gånger innan för kanske 1 år sedan körde det några gånger så jag kunde köra strikt och rätt djup. Eller man kan säga, när jag kunde 25+ så körde jag samma teknik som när jag körde några st bara