handdator

Visa fullständig version : kosttillskott


shoop
2009-07-26, 18:54
Tjaa, det är så att jag hade tänkt mig att beställa lite kosttillskott hem.
Men kosttillskottet som jag letar efter ska helst påverkar min vikt, alltså viktuppgång
och något presationshöjande/explosivitet.. så att man orkar mera..

Vilka typer av kosttillskott rekommenderar ni som är kunniga om det här?


mvh

Pepz
2009-07-26, 18:56
kreatin monohydrat
+ kaloriöverskott så du går upp i vikt. dvs mer mat. eller möjligtvis en gainer om din kost redan är bra

Turbo Rico
2009-07-26, 19:32
Gainer kan du göra själv genom att köpa ett bra protein (kör själv Farings Complete Protein) och blanda i lite socker och kreatin och ta efter träning. Innan kan du göra samma sak om jag fattat en del inlägg rätt här. Kreatin är väl ett oslagbart tillskott för dom flesta som vill upp i vikt och bli just explosiva.

Pepz
2009-07-26, 19:40
Gainer kan du göra själv genom att köpa ett bra protein (kör själv Farings Complete Protein) och blanda i lite socker och kreatin och ta efter träning. Innan kan du göra samma sak om jag fattat en del inlägg rätt här. Kreatin är väl ett oslagbart tillskott för dom flesta som vill upp i vikt och bli just explosiva.

socker är ganska dumt att köra som gainer.
ta hellre druvsocker eller maltodextrin. eller varför inte bara ta en proteindrink och sen hem och ösa i sig mat?

Turbo Rico
2009-07-26, 20:24
socker är ganska dumt att köra som gainer.
ta hellre druvsocker eller maltodextrin. eller varför inte bara ta en proteindrink och sen hem och ösa i sig mat?


Socker är gott.*drool*
Men visst, kör själv på malto men tar socker ibland också för att det är billigare och smakar bättre. Fast om man läser här på forumet så verkar det överskattat md snabba kolisar efter passen men jag själv har alltid haft det i min proteindrink efter varje träning.

C.E.J.
2009-07-26, 21:49
Socker är gott.*drool*
Men visst, kör själv på malto men tar socker ibland också för att det är billigare och smakar bättre. Fast om man läser här på forumet så verkar det överskattat md snabba kolisar efter passen men jag själv har alltid haft det i min proteindrink efter varje träning.

Ja hade du inte en helt egen tråd om just det där?