handdator

Visa fullständig version : Billiga källor till antioxidanter och vart man köper dem.


Peter Hansen
2009-07-26, 17:52
Hej! Precis som rubriken.

Om ni har lust får ni gärna skriva era favoritkällor av antioxidanter och gärna hur man får tag i dem!

Själv äter jag mycket grönsaker och så men många här verkar äta olika sorters bär m.m som jag nu blev lite intresserad av! =)

Sen är det ju blåbärssäsong nu men eftersom jag hatar att spendera 4h på att plocka ihop en skål så kan ni blåbärsplockare få slänga in lite tips ;)

Fordon
2009-07-26, 18:17
Frysta frukter att mixa med yoghurt. smoothies!

Pepz
2009-07-26, 18:27
antioxidanter är tämligen överskattat och kan kanske minska effekten av träning ;)

mina kallor: vanlig kost med grönsaker. mycket broccoli och löksorter.

Peter Hansen
2009-07-26, 18:29
antioxidanter är tämligen överskattat och kan kanske minska effekten av träning ;)

mina kallor: vanlig kost med grönsaker. mycket broccoli och löksorter.

Fy! Det ska jag kika upp omgående =)börja äta massa oxidanter då..

Eddie Vedder
2009-07-26, 18:33
Jag lär vara som amerikanerna, kaffe som primär antioxidantkälla.:D Men i övrigt är det ju väldigt mycket broccoli, en hel del makrill i tomatsås som ger både astaxanthin och lykopen, mycket vitkål och lök, betaglukaner från havren, E-vitamin, lutein, karotenoider och selen från ägg t.ex.

Turbo Rico
2009-07-26, 19:28
Grönt te

Kappman
2009-07-26, 20:35
Granatäpplen!! Mumma....

C.E.J.
2009-07-26, 21:47
Fairing släppte väl nyligen nån antioxidantprodukt. Oxi-Fend? Defend? Inte riktigt med på skillnaden, men finns i koloshoppen.

Anton Fräs
2009-07-27, 06:02
Mina största antioxidantkällor är nog broccoli, blomkål och kaffe. Antioxidant tillskott är ganska onödigt om du bara käkar vettigt :)

stevebc
2009-07-27, 13:26
Vet ni förresten hur mycket antioxidanter kaffe och grönt te innehåller jämfört med mer "tunga" källor som brocolli, ägg, bär osv? Vi snackar ju ändå bara om en slags bön/blad-lösning i vatten, nästan försumbar massa från en växt. Är det ändå så att t ex en kopp kaffe/grönt te ger jämförbara mängder antioxidanter som t ex en handfull brocolli?

Turbo Rico
2009-07-27, 14:09
Vet ni förresten hur mycket antioxidanter kaffe och grönt te innehåller jämfört med mer "tunga" källor som brocolli, ägg, bär osv? Vi snackar ju ändå bara om en slags bön/blad-lösning i vatten, nästan försumbar massa från en växt. Är det ändå så att t ex en kopp kaffe/grönt te ger jämförbara mängder antioxidanter som t ex en handfull brocolli?

Har jag också undrat över...
Här är väl nåt form av svar?
http://www.halsosidorna.se/Antioxidanter.htm