handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt med min axel??


Yip_man
2009-07-26, 09:38
Har fått ont i min axel och misstänker supra/infraspinatus. Jag har inte gjort nån rörelse där jag aktivt har skadat mig, utan det bara gjorde on en dag helt enkelt. Jag har kört vilivecka, rotator rehab osv.

När gör det ont:
När jag håller handen supinerad och lyfter den från sidan och upp (undgefär som när man flaxar) , pronerad känns det dock inte allt.

När ja värmer upp axel/bröst genom den klassiska bröst/rygg simmarrörelsen. Dock bara när jag svingar framåt (har väl med supineringen av handen att göra igen)

Press bakom nacke går att köra på lätta vikter men att köra på 60-70kg är bara att glömma. Värt att notera är dock att de första 1-2 repsen går ok på tunga vikter, men smärtan ökar ju mer reps jag kör.


Det gör inte ont när jag:
Kör latsdrag bakom nacke
Biceps curl
Drag till hakan
Flyes
Side latherals.
Bänkpress


Det är de övningarna jag kommer på som kan vara vessäntliga. Jag har tagit vilovecka och försöker kör lungt osv.

mattilainen
2009-07-26, 09:41
Du kanske har en inflammation i axeln? ´Hjälper att äta tabletter och försöka att inte belasta alls skulle jag tro. Gissning bara.

Yip_man
2009-07-26, 18:20
Det är prvovat utan resultat, antar att det gått förlång tid nu för att det ska funka med nasaid

Yip_man
2009-07-29, 20:15
ingen SG som har nån ide´om det är infra/supraspinatus eller annat??

Åse Columbus
2009-07-30, 14:41
googla på inklämningssyndrome...impingement

kolla ngra av de andra trådarna här på sidan....ac-led....en fin pdf som finns där är denna

http://www.lakarhuset.com/docs/rehab_inklamningssyndrom.pdf