handdator

Visa fullständig version : Stockholm på sommaren


Snafu
2009-07-25, 17:42
Aaaah. Cafeer, uteserveringar, inget patrask så långt ögat når.

Jag tog med min engelska flickvän och har spatserat stockholm samt vissa valda delar av norrland.

Men Stockholm, så vackert på många sätt och vis. Nu sitter jag ute på Hägerstensåsen och fungerar om den lokala puben/baren serverar ätbar mat. Vin, in vino veritas eller hur det nu stavas.

Slussen (mja), lite museer, gamla stan (full av turister, likt mig). Lite söder och skatteskrapan (ingen aning att det fanns en bar längst upp?)

Det tog ett tag att hitta ett systembolag i centrala Stockholm men nu sitter jag allt här och är halvt dyngrak efter en del vin.

Jag ville bara säga att Stockholm är vackert på sommaren. Jag har blivit svensknostalgisk. Men Systembolaget kan väl för helvete avvecklas, please.

Ville bara säga det. Jävla fint. Och svenska jeansrumpor går fanimig inte av för hackor. Inte alls.

Jag tror att man kanske bör ha båt för att uppskatta det hela ännu mer. Och rena tunnelbanor, som kommer i tid. Ojoj, vilken lyx. Svenska pizzor. Ojoj. Ostkrokar. Snus, så jag har snusat. Nu blir det cold turkey på måndag en inglaterra.

Stockholm, vackert. Och ingen örfil har jag fått än heller.

kjell33
2009-07-25, 17:44
Första gången jag hört att hägerstensåsen är ett turistmål!:D Men stockholm på sommaren är svårslaget.

Bubban
2009-07-25, 17:45
Haha, härligt. Dito!

stevooooo
2009-07-25, 18:19
Liiite större än Ö-vik :laugh:

Varulven
2009-07-25, 18:24
Jävla fint. Och svenska jeansrumpor går fanimig inte av för hackor. Inte alls.



Sant, många bra small butts i Sverige. Och jag ska ha klämt på dem alla innan jag dör.

Pepparkakssmurfen
2009-07-25, 19:49
Första gången jag hört att hägerstensåsen är ett turistmål!:D Men stockholm på sommaren är svårslaget.


Det tog ett tag att hitta ett systembolag i centrala Stockholm men nu sitter jag allt här och är halvt dyngrak efter en del vin.



:)

Shajjn
2009-07-25, 20:40
Det är väldigt fint. :-)