handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med lite frågor.


onejj
2009-07-24, 22:49
Har sökt runt lite och fått mycket svar. Men funderar lite på hur jag ska sätta ihop det hela. Jag ska nu beställa kosttillskott men har följande funderingar.

Jag har hört mycket bra om EAA. Så jag var inne på att köpa etc EAA FX från gymvarhuset. Detta ska jag ta direkt innan träningen på tom mage. Sedan tänka jag komplettera detta med vanligt vassleprotein-omega3-multivitamin samt maltodextrin som jag tar direkt på morgonen. Innan frukost. Blandar ner det till en stor bannan-frukt-shake. Sedan frukost på jobbet någon timme senare. Då jag har svårt att äta något 5 på morgonen. Denna shake tar jag två ggr dagligen. På morgonen och efter träningen. Sedan Eaa innan träningen. Shaken tar jag varje dag. Men bara Eaa innan träning.

Låter detta vettigt. Annars äter jag som en vanlig svensk person. Dok lite fisk. Tränar styrkelyftning tre dagar veckan. Totalt 4 träningspass veckan.

Någon kommentar på detta. Eller ser det bra ut? :)


///

ABtronic
2009-07-24, 23:01
Det låter väl helt ok, men om du inte har problem med att gå upp i vikt eller har ett väligt aktivt liv i övrigt skulle nog jag skippa maltodextrin, i alla fall på morgonen. Förtjänsten av att trycka i sig 300 Kcal snabba kalorier i flytande form (som inte ger mycket till mättnadskänsla) tror jag är ganska liten sett i ett större perspektiv med god kosthållning. Frukten i shaken bör räcka, då du äter frukost på jobbet.

Ett litet tips också - passa dig från EAA FX naturell! Efter att ha provat den har jag insett hur gott aspartam och smakförstärkare egentligen måste smaka ;) Den var hemsk helt enkelt *spy*

onejj
2009-07-24, 23:09
Tar jag med smak med andra ord. Inge cancer här inte.

Då kör jag så. Dock var det slut på nästan allt. :/...Får ringa till veckan och kolla när det kommer nytt.




///

onejj
2009-07-24, 23:20
Fan att det var slut då!!!!!!!!Jävla dret.

Finska Lejonet
2009-07-25, 10:17
EAA fx innehåller ju inte lika stor andel eaa som övriga eaa tillskot(tror det är 80%).
Så du för inte fullvärdigt eaa eller hur det nu blir.
Men det är billigt, så om du inte bryr dig så köp det...