handdator

Visa fullständig version : Svårt Att Hyra Ut Bostad I Stockholm?


Purren
2009-07-24, 11:08
Går i tankar om att köpa en etta i Stockholm, ca 10 minuter från City.

Nu är det så att jag planerat lite löst att jag ska åka utomlands i 3 månader nästa sommar.

Är det någon som vet hur svårt det är att hitta någon som vill hyra en lägenhet under en sån kort period?

Lite konstig fråga men någon kanske har erfarenhet av det här.

Och en liten sidofråga också: Hur stor elförbrukning kan man tänkas ha i en etta?

KalleBalik
2009-07-24, 11:17
Går i tankar om att köpa en etta i Stockholm, ca 10 minuter från City.

Nu är det så att jag planerat lite löst att jag ska åka utomlands i 3 månader nästa sommar.

Är det någon som vet hur svårt det är att hitta någon som vill hyra en lägenhet under en sån kort period?

Lite konstig fråga men någon kanske har erfarenhet av det här.

Och en liten sidofråga också: Hur stor elförbrukning kan man tänkas ha i en etta?

Jag hyrde visserligen ut i sex månader, men herregud, min inbox var helt överfull efter bara några timmar av folk som ville hyra min lägenhet. (annonserade på blocket) så jag är helt övertygad om att det finns människor som bara vill hyra i tre månader.

Cilia
2009-07-24, 11:33
Problemet är väl att veta att man får en pålitlig hyresgäst snarare än att hitta någon.

jakke
2009-07-24, 11:38
Problemet är väl att veta att man får en pålitlig hyresgäst snarare än att hitta någon.

Jo, jag fick lämna arbetsintyg + referenser, när jag fixade mitt andrahandskontrakt. Värden ringde faktiskt upp min arbetsgivare och kollade vad jag är för typ.


En nyfiken fråga: vad menar du med 10min till centrum? Vad är Centrum och hur ta sig dit?

KalleBalik
2009-07-24, 11:46
Problemet är väl att veta att man får en pålitlig hyresgäst snarare än att hitta någon.

Visst är det så, att kolla upp sin blivande hyresgäst så gott det går är ju givetvis en självklarhet.