handdator

Visa fullständig version : Ronnie Coleman, 25reps?!


Mr.Sjöborg
2009-07-24, 09:05
Såg nyligen Colemans senaste film, Invincible.
På hans första träningspass under filmen ska han köra Rygg/Tricep och har då fått i uppgift(av hans tränare tror jag) att köra 25 reps varje set.

Totalt körde han 300 reps på tricep och 300 reps på ryggen.

Min fråga är då varför gör han de? 25 reps känns lite extremt:smash:

von huff
2009-07-24, 09:10
Det kanske var nåt genomblödnings/återhämtande pass

Turbo Rico
2009-07-24, 09:19
Jag såg nån DVD som var reklam för MuscleTech och då pratade dom killarna om "bloodpump". En pratade om att han reppade ändå till 50 reps i vissa övningar.

Frillan
2009-07-24, 09:23
Dom växer ju endå, så whatever...

Turbo Rico
2009-07-24, 09:30
Dom växer ju endå, så whatever...


Ja, det är lustigt det där... men dom äter ju massa bananer och det blir man ju så där stor av.*screwy*

jwzrd
2009-07-24, 10:02
Ja, det är lustigt det där... men dom äter ju massa bananer och det blir man ju så där stor av.*screwy*

Är det inte JÄVLIGT 1994 att antyda dopingbruk i töntigt förtäckta ordalag i varje jävla inlägg? Ser du inte att det blir lite som att peka på någon med dressing runt överläppen på McD och säga: "hff hff, kolla - han har nog slabbat i sig en qp, tror du inte?".

Till trådens ämne: Jag tror att det handlar om att han nog har en del artros, dessutom har han sannolikt ont (som fan!) i alla senor/fästen så att sänka vikterna (rejält) är nog det enda som gäller för att kunna träna. Med så lätta vikter får han kanske inga resultat alls om han inte reppar iväg rejält.

major Pectoralis
2009-07-24, 10:32
Kålman är gammal. Han har misshandlat sin kropp mer än de flesta. Han försöker nog komma så helskinnad som möjligt i graven, misstänker jag. Dessutom märker han väl att den typen av träning fungerar för honom.

manekin
2009-07-24, 11:39
Är det inte JÄVLIGT 1994 att antyda dopingbruk i töntigt förtäckta ordalag i varje jävla inlägg? Ser du inte att det blir lite som att peka på någon med dressing runt överläppen på McD och säga: "hff hff, kolla - han har nog slabbat i sig en qp, tror du inte?".

Till trådens ämne: Jag tror att det handlar om att han nog har en del artros, dessutom har han sannolikt ont (som fan!) i alla senor/fästen så att sänka vikterna (rejält) är nog det enda som gäller för att kunna träna. Med så lätta vikter får han kanske inga resultat alls om han inte reppar iväg rejält.

sådärja, lite fredagslunchaggro avklarat

Turbo Rico
2009-07-24, 11:53
Är det inte JÄVLIGT 1994 att antyda dopingbruk i töntigt förtäckta ordalag i varje jävla inlägg? Ser du inte att det blir lite som att peka på någon med dressing runt överläppen på McD och säga: "hff hff, kolla - han har nog slabbat i sig en qp, tror du inte?".

Till trådens ämne: Jag tror att det handlar om att han nog har en del artros, dessutom har han sannolikt ont (som fan!) i alla senor/fästen så att sänka vikterna (rejält) är nog det enda som gäller för att kunna träna. Med så lätta vikter får han kanske inga resultat alls om han inte reppar iväg rejält.


Vad är problemet?
Varför kan jag inte skriva så?
Har du vaknat på fel sida?
Varför just 1994?
Varför just JÄVLIGT töntigt?
Många frågor men jag fattar inte vad du är ute efter?
:thumbup:

Jorgen
2009-07-24, 11:57
*suck* Lägg ner.

jocke12
2009-07-24, 12:20
Det är nog ingen större idé att lägga in 25-reppare i sin egen träning som annat än (p)rehab, vilket väl antagligen är fallet för Coleman.

SM i comebacks? Hahaha.

Jorgen
2009-07-24, 13:28
*suck* Lägg ner.

Bump?

Commando1980
2009-07-24, 13:38
det är som jwzrd säger, coleman har (hade) skador och ont lite överallt därför kör han lättare än han tidigare gjort. han är ju klart mindre i Invincible jämfört med tidigare träningsfilmer.

Diggler
2009-07-24, 14:36
Eller så vill han träna upp repstålighet för att han får ut mer av sina vanliga set då?

Idag såg jag en styrkelyftare som stog och drog tvåor i marklyft. Jag konstaterade att han var dum i huvudet. Varför stog han där som ett jävla fån och drog tvåor när det bara är en rep på tävling?

jwzrd
2009-07-24, 14:39
Eller så vill han träna upp repstålighet för att han får ut mer av sina vanliga set då?

Idag såg jag en styrkelyftare som stog och drog tvåor i marklyft. Jag konstaterade att han var dum i huvudet. Varför stog han där som ett jävla fån och drog tvåor när det bara är en rep på tävling?

Han ville träna upp repstålighet.

Mr.Sjöborg
2009-07-24, 14:52
det är som jwzrd säger, coleman har (hade) skador och ont lite överallt därför kör han lättare än han tidigare gjort. han är ju klart mindre i Invincible jämfört med tidigare träningsfilmer.

Jo gissade på något liknande, men det är ju bara ett pass(har jag för mig) som han kör på det här sättet, sen kör han mer ''vanligt''.

Dock skumt om han skulle trappa ner lätt när han försöker göra comeback?

internethjälten
2009-07-24, 14:57
Såg nyligen Colemans senaste film, Invincible.
På hans första träningspass under filmen ska han köra Rygg/Tricep och har då fått i uppgift(av hans tränare tror jag) att köra 25 reps varje set.

Totalt körde han 300 reps på tricep och 300 reps på ryggen.

Min fråga är då varför gör han de? 25 reps känns lite extremt:smash:

När han håller lappen framför kameran och pratar om att han har ett nytt upplägg så säger han även varför han ska göra så, kika igen och försök lyssna på vad han sluddrar fram :thumbup:

Btw, han har verkligen ett sjysst hemmagym :thumbup:

Commando1980
2009-07-24, 14:58
Jo gissade på något liknande, men det är ju bara ett pass(har jag för mig) som han kör på det här sättet, sen kör han mer ''vanligt''.

Dock skumt om han skulle trappa ner lätt när han försöker göra comeback?

det är inte skumt, utan han får helt enkelt anpassa sig efter skador och värkande leder/senor etc.

Mr.Sjöborg
2009-07-24, 15:06
[QUOTE=internethjälten;3787103]försök lyssna på vad han sluddrar fram :thumbup:

QUOTE]

Haha joo det är ju just det som är de svåra:p killen kan ju inte snacka

internethjälten
2009-07-24, 15:16
försök lyssna på vad han sluddrar fram :thumbup:

Haha joo det är ju just det som är de svåra:p killen kan ju inte snacka

I know. Men om jag minns rätt så var det väl för att dessa muskelgrupper fått sjukt mycket stryk under åren och behövde bara köras igenom och pumpas upp.

Något som man istället kan diskutera som han gör är att han dricker 100gr protein efter träningen och detta på order av sin coach Chad och detta går väl mot allt vad storpostare i vårat avlånga land rekomenderar. Men de mängderna kanske hans plåtmage kan ta upp *rolleyes*

Turbo Rico
2009-07-24, 19:42
Eller så vill han träna upp repstålighet för att han får ut mer av sina vanliga set då?

Idag såg jag en styrkelyftare som stog och drog tvåor i marklyft. Jag konstaterade att han var dum i huvudet. Varför stog han där som ett jävla fån och drog tvåor när det bara är en rep på tävling?


:laugh: