handdator

Visa fullständig version : Jobbigt dilemma, deff / bulk?


emanuels
2009-07-24, 02:23
Heyia, jag är en snubbe på 19 år som började träna styrketräning i December.. ca 5 dagar i veckan, men då vart jag också ganska "mullig".. så jag låg på ett kalori underskott i kanske 3 månader, gick ner kanske 5 kg, men ökade också i muskler, hade lixom inget till att börja med :).. vägde 93kg ungf i början, sedan åkte jag till thailand, åt upp mig i 2 veckor, efter de så åt jag som vanligt igen, typ 500-kcal i veckan, med ngn ätardag ibland. men nu har jag sjukaste dilemmat om jag ska bulka eller deffa, eller om man kan ligga på kanske 3000 kcal om dagen och få muskelökning samt gå ner i fett långsamt? vill lixom ha bort de fettet som är kvar.. be my judges

tumme
2009-07-24, 02:39
vill lixom ha bort de fettet som är kvar..
Kör på det tycker jag, inte för att du är fet (vilket du inte är) utan för att du verkar vilja det.

TehSaxo
2009-07-24, 05:27
längd/vikt just nu?

Eddie Vedder
2009-07-24, 05:36
längd/vikt just nu?

Jag tycker bilderna säger nog. Visst finns där fett att skala bort. Vill trådskaparen bli av med det bör han deffa, har han inga bekymmer med en viss fettökning ska han bygga.

Men lite ökning kommer inte innebära att han i mina ögon är tjock på något vis och en deff med några reducerade kilon kommer inte göra honom tanig.

Danny Devito
2009-07-24, 06:06
Clean-bulka så du lägger på dig lite extra massa till nästa deff. Du är ju redan i bra form. Palla bli anorektiker bara för att man tränar...

mattilainen
2009-07-24, 09:02
Tycker du är ganska "smal" men som sagt, trivs du inte så deffa annars tycker jag att du ska köra på en långsam bulk

thompaboy
2009-07-24, 10:42
Tycker inte formen ser så pjåkig ut. Kanske prova att ligga på balans och bara träna och äta och må bra utan att snöa in det på deff eller bulk? Med mer muskler kvar kommer ju det fett som finns bli mindre framträdande (vilket jag förvisso inte tycker att det är just nu heller.)

emanuels
2009-07-24, 12:08
tack för alla svar :)) bästa. är förresten 189 ungefär, och väger i dagsläget runt 90kg, har dragit på mig lite vätska de senaste

TehSaxo
2009-07-24, 12:19
Jag tycker bilderna säger nog. Visst finns där fett att skala bort. Vill trådskaparen bli av med det bör han deffa, har han inga bekymmer med en viss fettökning ska han bygga.

Men lite ökning kommer inte innebära att han i mina ögon är tjock på något vis och en deff med några reducerade kilon kommer inte göra honom tanig.
Får man inte fråga? Ville bara veta :P

tack för alla svar :)) bästa. är förresten 189 ungefär, och väger i dagsläget runt 90kg, har dragit på mig lite vätska de senaste

Bulka tycker jag :P