handdator

Visa fullständig version : Behöver råd angånde bröst,tricpes och axlar


henk4n
2009-07-23, 15:56
Hej !

Jag har tränat sen i oktober, när jag väl började så körde jag väldigt seriöst till ungefär februari och sen dess har de blivit mindre tid i gymmet (men ska sätta igång på allvar nu!) Jag tycker ha fått bra utveckling i alla muskelgrupper utom Axlar och dessa har inte vuxit så mycket *gah!*

Mitt schema burkar se ut såhär:
Måndag: Biceps och rygg (tränar även musklerna vid nacken)
Onsdag: Bröst, triceps och axlar
Fredag: Ben

Jag kör exakt i den ordningen som jag radat upp muskelgrupperna. Jag har fudnerat länge på att byta plats på axlarna eftersom jag inte alls orkar kör på max men vet inte när jag ska träna dem.. Help please :) *popcorn*

Toby Asp
2009-07-23, 16:03
Du kan väl tex lägga axlarna på fredagen tillsammans med benen isf?

henk4n
2009-07-23, 16:05
Jo iof. Men är de inte "försvagade" efter onsdagen då?

young_george
2009-07-23, 16:07
Hur ska vi veta hur du tränar på onsdagen?

henk4n
2009-07-23, 16:12
Det står?

Men jag kör hantelpress, sned bänkpress och när man drar linor ihop (vet inte vad den heter). Sen hur jag tränar triceps är olika. Axlar kör jag axelpress och sena och framåt

Blandol
2009-07-23, 17:33
Det står?

Men jag kör hantelpress, sned bänkpress och när man drar linor ihop (vet inte vad den heter). Sen hur jag tränar triceps är olika. Axlar kör jag axelpress och sena och framåt

Skulle inte tro att onsdagens bröst, triceps kommer påvärka fredagens axlar nämnvärt.

Tycker du att dom släpar kan du lägga till extra set eller nån extra övning. Personligen gillar jag hantellyft åt sidan och shrugs.

Morty
2009-07-23, 17:53
Jag tycker du borde pröva att börja dina bröst/axel/triceps-pass med militärpress, så att du kan lägga full kraft på denna övning. Den är bra för axlarna!

Åse Columbus
2009-07-24, 09:12
lägg benpasset imitten så axlarna får vila ...och använd omväxlande tunga och lätta pass/övningar för axlarna..

less is often more......

vicarious
2009-07-24, 10:43
Prova en ny split där du tränar axlar separat från bröst är mitt råd.. Eller som redan sagts, börja med axlar innan du kör bröst - men då riskerar du kanske lite setback i sneda bänk/hantelpressarna..

Axlar tillsammans med biceps är en populär split, då får du biceps separat från ryggpasset också vilket många anser fördelaktigt.

z_bumbi
2009-07-24, 11:30
Varför inte bara köra bröst, axlar, triceps? Då är inte triceps lika trötta när du kör axelpressarna.

henk4n
2009-07-24, 13:49
Tack för alla goda råd! Jag har inte helt bestämt mig hur jag ska göra!

hugok
2009-07-24, 21:50
Måndag: Rygg, axlar och biceps (när axlarna tränas tränas ofta nacken också)
Onsdag: Ben
Fredag: Axlar, bröst och triceps

Jag skulle helst kört helkropp och börja med axelträning men vill du splitta hade jag gjort så här.

NamoRii
2009-07-26, 03:35
testa så här: måndag: bröst, triceps. tisdag: axlar, biceps. onsdag: rygg, ben. sen börjar du om efter typ 1-2 dagars vila. Mitt tips är att aldrig köra axlar samma dag som bröst.

tigerofsweden
2009-07-26, 08:14
testa så här: måndag: bröst, triceps. tisdag: axlar, biceps. onsdag: rygg, ben. sen börjar du om efter typ 1-2 dagars vila. Mitt tips är att aldrig köra axlar samma dag som bröst.

Personligen hade jag aldrig kunnat köra så. Du kommer ju aktivera axlarna tre dagar i rad, det hade iaf inte mina axlar pallat.