handdator

Visa fullständig version : Knäproblematik efter cykelolycka


Swisskniven
2009-07-23, 02:53
Grappar o sejer!

Kedjan hoppade av cykeln när jag skulle ta en liten uppförskulle efter en lång nerförsbacke. Slutade i en duktig vurpa där knät tog den stora smällen. I akutskedet var chocken stor och det var blödande handflator och underarmar som smärtsignalerade mest. Men nu har det gått snart två veckor, allt har läkt bra men höger knä är det jag kanske oroar mig lite för.

Jag har full rörlighet i leden och det smärtar inte på något sätt när jag böjer. Har testat att köra djupa knäböj utan några som helst problem. Men jag har nedsatt känslighet i huden över knäskålen samtidigt som den är extremt känslig för yttre våld. Råkar jag slå till knät gör det fruktansvärt ont. Sen när jag böjer leden långsamt känns det som att något tar lite emot. Som om ett sena över knäskålen har blivit stramare och måste töjas ut. Ingen svullnad annars och blåmärkena har försvunnit.

Ja jag skriver väl det här för att jag inte kan minnas att jag tidigare haft en sån känsla i knät. Tänkte se om nån känner igen detta och har nåt råd eller tanke att komma med?

grimfish
2009-07-23, 09:32
Låter som en skada på nervtrådarna. Det brukar oftast gå över, men det kan ta några månader innan ömheten försvinner. Några speciella råd är svårt att ge, men undvik att sitta på knä.

Swisskniven
2009-07-23, 12:58
Låter som en skada på nervtrådarna. Det brukar oftast gå över, men det kan ta några månader innan ömheten försvinner. Några speciella råd är svårt att ge, men undvik att sitta på knä.
Det sista lyckades jag faktiskt lista ut genom trial and error. ;) Tack för kommentaren, då får vi avvakta och se hur knät mår medan tiden går.