handdator

Visa fullständig version : Vad ska man köpa?


NumberSarah
2009-07-22, 21:36
Hejsan, jag har tränat ett tag nu, men skulle vilja börja med något kosttillskott, vad ska man välja?:confused:*:)

Jorgen
2009-07-22, 21:46
Vad behöver du?
Vad får du inte i dig av kosten?

Olegh
2009-07-22, 21:51
Tillskott är ju just tillskott. Är det någonting som du känner att du inte får i dig tillräckligt av, om inte så borde du kanske tänka om? Ger träningen dessutom resultat så hade jag helt klart fortsatt au naturale.

Men för att vara konkret så överväger jag personligen EAA och Omega 3 tillskott. Trots min inledande rant :)

Blandol
2009-07-22, 21:54
Hejsan, jag har tränat ett tag nu, men skulle vilja börja med något kosttillskott, vad ska man välja?:confused:*:)

Om du inte äter mycket fisk skulle jag rekommendera fiskolja.

WorkOutBuddy
2009-07-23, 11:09
Allt du egentligen behöver är någon protein tillskott om du nu inte får i dig tillräckligt genom kosten. Fisk olja är bra men tycker själv att det inte är nödvändigt om du redan får i dig tillräckligt med fett.

frong
2009-07-23, 19:13
Jag föredrar EAA och en grym PWO produkt

internethjälten
2009-07-24, 10:12
Tillskott är ju just tillskott. Är det någonting som du känner att du inte får i dig tillräckligt av, om inte så borde du kanske tänka om? Ger träningen dessutom resultat så hade jag helt klart fortsatt au naturale.

Men för att vara konkret så överväger jag personligen EAA och Omega 3 tillskott. Trots min inledande rant :)

Hur ska jag äta för att slippa ta en NO/PWO ? :confused:

Turbo Rico
2009-07-24, 10:15
Kreatin är väl det självklara valet tillsammans med nåt bra protein att ta innan och/eller efter passen?
Euroshoppers Energy Drink (Same shit, different name) brukar annars funka innan passen, billigt och bra.
MSM och glukosamin kanske kan vara bra för lederna om du har problem med dom?

Turbo Rico
2009-07-24, 10:17
Hur ska jag äta för att slippa ta en NO/PWO ? :confused:


Mycket och ofta.;)

JoeyP
2009-07-24, 10:25
Innehåller kyckling omega 3?

Kan man få minskad muskelvolym om man inte får i sig tillräckligt med omega 3?

Jag får i mig omega 3. Jag bara undrar..

Toby Asp
2009-07-24, 10:46
Vad är det du tränar? En ganska viktig detalj i sammanhanget. Alla ger tips utan att veta ett jota.

Turbo Rico
2009-07-24, 10:51
Vad är det du tränar? En ganska viktig detalj i sammanhanget. Alla ger tips utan att veta ett jota.


Det har du iofs helt rätt i, jag räknade kallt med att det var styrketräning.

Toby Asp
2009-07-24, 11:01
Det har du iofs helt rätt i, jag räknade kallt med att det var styrketräning.

Sen förstår jag inte varför hon ska slänga i sig energidryck innan ett styrkepass? Och glukosamin är inte direkt det första jag skulle tänka på. Varför anta att hon har ledbesvär?

Turbo Rico
2009-07-24, 12:01
Sen förstår jag inte varför hon ska slänga i sig energidryck innan ett styrkepass? Och glukosamin är inte direkt det första jag skulle tänka på. Varför anta att hon har ledbesvär?


Öh... energi drycken är väl till först just lite extra energi? Inget man kanske ska eller bör ta varje pass, tycker jag, men ibland kan det hjälpa till lite. Och det är väl just det som tillskott gör, hjälper till lite?
Glukosamin är så klart inget man tar om man inte har besvär, tyvärr är det väl många som har lite ont och jag tror inte det skadar kroppen att ta det där. Så tänkte jag.

Eddie Vedder
2009-07-24, 13:15
Innehåller kyckling omega 3?

Kolla en livsmedelstabell. Hursomhelst är svaret ja men det är oerhört lite. Dels är ju kyckling oftast väldigt magert i sig (även om fågeln såklart har fetare delar men jag syftar på bröstfiléerna nu) och dessutom är halten omega-3 låg.

Finns ju dock ägg som är "berikade" med omega-3, dvs hönorna har fått äta linfrön. Även ekologiska ägg har en högre andel omega-3 än från konventionell djurhållning.

JoeyP
2009-07-24, 23:22
Kolla en livsmedelstabell. Hursomhelst är svaret ja men det är oerhört lite. Dels är ju kyckling oftast väldigt magert i sig (även om fågeln såklart har fetare delar men jag syftar på bröstfiléerna nu) och dessutom är halten omega-3 låg.

Finns ju dock ägg som är "berikade" med omega-3, dvs hönorna har fått äta linfrön. Även ekologiska ägg har en högre andel omega-3 än från konventionell djurhållning.

Okej okej tack! Får väl börja knapra lite kostillskott då!

Mr.Sarkastisk
2009-07-24, 23:44
Kolla en livsmedelstabell. Hursomhelst är svaret ja men det är oerhört lite. Dels är ju kyckling oftast väldigt magert i sig (även om fågeln såklart har fetare delar men jag syftar på bröstfiléerna nu) och dessutom är halten omega-3 låg.

Finns ju dock ägg som är "berikade" med omega-3, dvs hönorna har fått äta linfrön. Även ekologiska ägg har en högre andel omega-3 än från konventionell djurhållning.

Mycket intressant. Man lär sig något nytt varje dag.