handdator

Visa fullständig version : Hur ser detta ut?


jisk
2009-07-22, 19:50
Asså skulle vilja ha lite hjälp med kosten, ingen aning om ja äter tillräckligt, svårt för er o säga men kanske ett "typ" om hur det ser ut.



lunch, snitsel med massa sås, och grönsaker potatis osv.


Innan träningen 4 ostmackor med marmelad på.

efter träningen 1 whey 80 dryck, brukar även äta nåt litet med kolhydrat ca 100kal


1 timme senare oftast 2 ägg mackor med en tallrikgröt samt 1 äpple.



Borde jag äta mer än det här för o bygga? kör ett 3 dagars

kjell33
2009-07-22, 19:53
Går du upp i vikt? Om inte, ät mer.

oddyboll
2009-07-22, 20:36
skriv gärna hur mycket du väger och hur lång du är.

btw, ingen frukost?

dt06mj2
2009-07-22, 20:51
Du borde placera mer av ditt dagliga intag EFTER träningen. Låter som du äter fruktansvärt lite om du inte är en tjej på 45 kg.

jisk
2009-07-22, 21:22
skriv gärna hur mycket du väger och hur lång du är.

btw, ingen frukost?



Jodå. Brukar äta frukost med med några mackor o gröt, men skrev för idag.

Nja lite svårt o äta mer efter träningen för jag tränar alltid typ efter 17-18.00

För det är så jobbigt för tidigt på dagen. Så det blir ett stort mål efter.

Vikt 81kg 181lång

NiklasAlm
2009-07-22, 22:04
Jodå. Brukar äta frukost med med några mackor o gröt, men skrev för idag.

Nja lite svårt o äta mer efter träningen för jag tränar alltid typ efter 17-18.00

För det är så jobbigt för tidigt på dagen. Så det blir ett stort mål efter.

Vikt 81kg 181lång

Ät minst 500 kcal efter träning och skippa inte frukosten, deffar du?

jisk
2009-07-23, 09:43
Ät minst 500 kcal efter träning och skippa inte frukosten, deffar du?



Nä trodde detta var mycket mat. annars går man jo upp hur mycket som helst.

Alfred Nobel
2009-07-23, 10:24
Du skriver aldrig ner din frukost, du hoppar rakt in på lunchen? Isf borde väl lunchen motsvara en s.k. frukost.

Hur pass mycket rör du dig dagligen? Lever du ett aktivt liv? Utifrån det du angett ser jag inget som tyder på att du varken ökar eller minskar i vikt.
Smörgåsarna du beskriver kan skilja markant i storlek och detsamma gäller mängden pålägg.

Lite mer specifik beskrivning så man kan uppskatta en kalorimängd vore tacksamt.

jisk
2009-07-23, 11:06
Du skriver aldrig ner din frukost, du hoppar rakt in på lunchen? Isf borde väl lunchen motsvara en s.k. frukost.

Hur pass mycket rör du dig dagligen? Lever du ett aktivt liv? Utifrån det du angett ser jag inget som tyder på att du varken ökar eller minskar i vikt.
Smörgåsarna du beskriver kan skilja markant i storlek och detsamma gäller mängden pålägg.

Lite mer specifik beskrivning så man kan uppskatta en kalorimängd vore tacksamt.



En vanlig dag e väll såhär då.


Frukost. 2dl gröt, 1 vit ägg macka+ glas mjöl.


Middag. Ca 2-300 kött med potatis och gräddfil.

Oftast mackor innan träningen antingen ägg eller ost på 2-3 vita stora mackor. Osten är 28%ig orkar inte träningen om ja inte äter innan.


Direkt efter träningen en whey 80, + oftast en pingvin stång för kolhydraterna 100kal


1 timme senare, Ofta gröt och 2-3 mackor med ost o ägg. + 1 äpple


är väll typ såhär. Är lite rädd o öka för har tränat typ 1 år och ökat 10kg men inget har hänt förutom att jag fått mer fett.

Ändrat schema o så nu får väll se.

kimpaa88
2009-07-23, 21:27
Tycker det ser lite enformigt och proteinfattigt ut. Såhär skulle jag lägga upp det istället..

Frukost: 2dl Gröt, 1 macka med ägg/keso/skinka och en proteindrink
Lunch: Tonfisk/kyckling/makrill med ris/pasta/potatis
Middag: Ser okej ut
Efter träning: proteindrink och intag av något som innehåller snabba kolhydrater eller gainer
Kvällsmål: Något liknande som lunch/middag

Kanske någon proteindrink innan läggdags också.

Säger inte att detta är det optimala schemat, men bara ett exempel på ett lite förbättrat schema, enligt mig ;)

Alfred Nobel
2009-07-23, 22:33
Jag hade tränat innan middag, om det gick, för att få i mig en stor måltid "riktig" mat efteråt. Du får inte misstolka "riktig" mat till något specifikt, det mesta inom matväg.

Frukost
Lunch
mellis
-träning-
proteindryck
middag

jisk
2009-07-23, 22:44
Jag hade tränat innan middag, om det gick, för att få i mig en stor måltid "riktig" mat efteråt. Du får inte misstolka "riktig" mat till något specifikt, det mesta inom matväg.

Frukost
Lunch
mellis
-träning-
proteindryck
middag


Ska försöka o börja med tränare på morgonen, men som sakt det är så segt då:P Tack för råden:)

Eddie Vedder
2009-07-24, 05:25
Nja lite svårt o äta mer efter träningen för jag tränar alltid typ efter 17-18.00


Jag förstår inte riktigt vad du menar här. Det är ju alldleles lagom middagstid, handlar det om att din aptit är dålig då eller har du läst någonstans att man inte skall äte mycket efter klockan 18?

Det sistnämnda är en totalt felaktig myt som tyvärr inte vill dö ut så OM det är anledningen till att du inte äter mer efter träning så kan du utan problem ändra på det utan att oroa dig.

Är det en fråga om aptit är saken annorlunda men det tror jag i så fall kan bero på alla mackor du äter före passet också. Nöjer du dig med två mellanmålssmörgåsar tror jag du är mer hungrig efter träningen.

Onigiri
2009-07-24, 08:38
Du kanske skulle skippa i mackorna före, ta en wheydrink istället, träna, wheydrink efter och en burk keso och mackorna här?