handdator

Visa fullständig version : Hur fan sätter man på en kondom egentligen??


AlexanderYeah
2009-07-22, 17:42
Alla mina trådar är pinsamma men strunt samma jag är anonym:em:Skulle sexa för första gången igår och som jag skrev i rubriken, det GÅR ju inte:confused: den var åt rätt håll och allt men det var ju helt omöjligt att "rulla" lr "dra" på den över hela grejen. nu har jag läst tutorials på internet och det står bara det jag redan visste men det är ju omöjligt att göra på riktigt. Har suttit och övat, helt omöjligt, går ju nästan att rulla ner den över ett par fingrar men det är allt.

Nån mer som haft samma problem? och nej ja trollar inte

Simon Eng
2009-07-22, 17:44
http://www.youtube.com/watch?v=46H1jAC_NBc

Se och lär

Yes
2009-07-22, 17:49
Prova dra på den när pitten är hård eller gör som alla andra på internet - skaffa xxxl-kådisar.

rooz
2009-07-22, 17:55
Antar TS är från Skåne?

Practice makes perfect:thumbup:

Varulven
2009-07-22, 17:58
Lycka till krappen. :cool:

Zakath
2009-07-22, 18:01
Videon säger allt hoppas jag.

Vill bara säga att jag tycker det är bra att du kör skyddat. Och grattis! :)

AlexanderYeah
2009-07-22, 18:04
Prova dra på den när pitten är hård eller gör som alla andra på internet - skaffa xxxl-kådisar.

Haha jag gjorde't när jag var hård men det var omöjligt sen var man inte hård längre blev så jävla less sen fick jag på den typ halvt och vi skulle prova men hitta fan inte hålet hahahah:confused: allt blev fel tror jag lägger ner sex innan jag ens börjat

Einar
2009-07-22, 18:05
Jag antar att problemet ligger i att få ner den över ollonet och att komma förbi kanten. Gör så att du rullar ner den en bit (säg 4-5 cm), stoppa in bägge tummarna i den och vidga/spänn ut den. För därefter över den på ollonet så den lägger sig under ollonkanten, sedan är den mycket lättare att rulla på.

edit: grattis, och lycka till! :)

Coldsmith
2009-07-22, 18:08
Med lite större storlek på schnasen så är det rätt trögt att rulla på. Mitt knep brukar vara att i början spänna upp kondomen med fingrarna och liksom slita på den, sen hålla emot uppe och försöka rulla ner, annars korvar den ihop sig med huden liksom, kommer typ halvvägs ned sen får man gräva in med fingrarna under och "spänna" på den så den kommer lite längre ned, ser ut som en stoppad korv efteråt men, det funkar :).

Gpajpen
2009-07-22, 18:08
Men hur kan du inte kunna trä en sak över en annan? Och kom inte och snacka om size, går att trä en kondom relativt lätt över ett smalt MÄNNISKOHUVUD.

Min slutledningsförmåga säger mig att du antingen inte fattade att du måste vara hård eller så driver du. Inte så att det kräver övermänsklig styrka heller eller teknik heller för den delen;

1. Få erektion, ju hårdare desto bättre.

2. Placera kondomen (kådis, gummi, satsfängelse etc) på toppen av ditt organ, dvs ollonet.

3a. Se om det är rätt eller fel håll, lilla hållaren längst fram på kondomen ska peka UTÅT, dvs LÄNGS MED penisriktningen. Inte inåt.

3b. Vänd på kondomen om du upptäcker att den är åt fel håll.

4. Dra/rulla med Valfritt antal fingrar eller hela handen ner kondomen över ditt organ.

5. Tappa helst ej erektionen under punkt 1-4.

Jens.Andersson
2009-07-22, 18:10
En kondom kan krängas över huvudet så storleken borde inte spela så stor roll. Du gjorde väl noob misstaget och krängde åt fel håll.

EDIT: Ägd av gpajen.

Coldsmith
2009-07-22, 18:11
Så trist att dom alltid ska demonstrera på en stenhård fejksnopp. Man kan tro att dom som gör dessa instruktionsvideos aldrig dragit på en kondom i "väpnat läge". Är låååångt ifrån verklighet. Kom ihåg första gången med en tjej, första gången för henne också, och hon hade väl läst nånstans i nån tjejtidning att det är sexigt om tjejen sätter på kondomen, haha. Komiskt i efterhand. Innan hon hade listat ut hur man skulle göra så hade jag slaknat, strax efter ropade mamma "mmmmmAAAAAAAAAAAT". Så det blev inget kuckilurande då inte. Men roligt var det.. såhär 15 år efter typ.

Coldsmith
2009-07-22, 18:13
Men hur kan du inte kunna trä en sak över en annan? Och kom inte och snacka om size, går att trä en kondom relativt lätt över ett smalt MÄNNISKOHUVUD.

Du har med andra ord aldrig försökt sätta en vanlig kondom på en större (grövre) penis. Kan säga att det är lättare att dra en kondom över en basketboll än över en grov penis om man följer de instruktioner du gav :). Och ja, jag vet vad jag snackar om.

tobbo
2009-07-22, 18:13
http://www.matservice.se/bilder/stora/grandekondom.jpg

Coldsmith
2009-07-22, 18:14
En kondom kan krängas över huvudet så storleken borde inte spela så stor roll. Du gjorde väl noob misstaget och krängde åt fel håll.

EDIT: Ägd av gpajen.

Kränga åt fel håll är grymt störande, inte alltid lätt att se i mörker. Men givetvis vänder man den när man märker att det går lite segt. Iaf om man har vett i skallen.

Zakath
2009-07-22, 18:15
5. Tappa helst ej erektionen under punkt 1-4.

Jag skulle nog säga att detta är det svåraste, speciellt som nybörjare. Det kan hjälpa om du säger till tjejen att slicka/ta på din pung och liknande, eller bara dirty-talka henne. :) Dock är ju sånt också svårt när man är oerfaren, så bara fortsätt kämpa, de flesta har varit i precis samma (eller värre, som att inte alls få den hård) situationer och det är bara så det är. Det är helt normalt.

Sedan så är ju inte kuken allt om den inte vill vara med, du har fortfarande resten av din kropp, framförallt din mun, fingrar och röst.

edit: jag lärde mig inte vända en kondom åt rätt håll förrän efter ett par månaders erfarenhet, fattade aldrig varför det bara funkade varannan gång :P
edit2: grande är inte särskilt mycket lättare att sätta på än vanliga kondomer.

Gpajpen
2009-07-22, 18:24
Du har med andra ord aldrig försökt sätta en vanlig kondom på en större (grövre) penis. Kan säga att det är lättare att dra en kondom över en basketboll än över en grov penis om man följer de instruktioner du gav :). Och ja, jag vet vad jag snackar om.

Jag vet inte vad din penis har för taggar och roadblocks som gör det till ett sånt Fantastiskt Projekt, säger bara att en människopenis kan omöjligt vara svårare att trä på en kondom på än en vuxen människoarm t.ex, och det går ju bevisligen.

Undrar hur fan Mandingo och grabbarna välutrustat-grus gör varenda gång det är kådisscen som gäller, hjälper halva filmcrewet till? Och andra halvan som avbytare?

Yes
2009-07-22, 18:24
Haha jag gjorde't när jag var hård men det var omöjligt sen var man inte hård längre blev så jävla less sen fick jag på den typ halvt och vi skulle prova men hitta fan inte hålet hahahah:confused: allt blev fel tror jag lägger ner sex innan jag ens börjat
Nåja, har hört att det kan hända värre saker trots att man får på kådisen, hittar hålet och... eh, de flesta praktiska detaljer funkar. :D

tobbo
2009-07-22, 18:27
Jag vet inte vad din penis har för taggar och roadblocks som gör det till ett sånt Fantastiskt Projekt, säger bara att en människopenis kan omöjligt vara svårare att trä på en kondom på än en vuxen människoarm t.ex, och det går ju bevisligen.



Lycka till hålla ståndet kvar när allt blod stryps, size matters.

Gpajpen
2009-07-22, 18:32
Lycka till hålla ståndet kvar när allt blod stryps, size matters.

Men nu var det ju inte det vi snackade om, allting jag skrivit är förutsatt att ståndet hålls högt. Det var själva trä-påandet som var extremt svårt enligt vissa.

stafh
2009-07-22, 18:35
Lycka till hålla ståndet kvar när allt blod stryps, size matters.

Venerna sitter på utsidan så det borde bli lättare. Om du stryper artärerna har du större problem än en slak dase.

Inge Enveten
2009-07-22, 18:42
http://assets.knowyourmeme.com/system/icons/133/medium/yall_niggas.jpg

tobbo
2009-07-22, 18:43
Men nu var det ju inte det vi snackade om, allting jag skrivit är förutsatt att ståndet hålls högt. Det var själva trä-påandet som var extremt svårt enligt vissa.

Mjo, det var mer riktat till de som tror att storleken på kondomen inte spelar någon roll.

joriice
2009-07-22, 18:46
afifan de e svårt när man har stor, har man typ luftballong på då eller? O sånt.

tobbo
2009-07-22, 18:50
afifan de e svårt när man har stor, har man typ luftballong på då eller? O sånt.

http://www.gayfriendmatch.com/images/gfm/thumbnails/bigCondom518212201105114440.jpeg(bra sida)

Har du aldrig sätt de där på Ica,

Coldsmith
2009-07-22, 19:03
Jag vet inte vad din penis har för taggar och roadblocks som gör det till ett sånt Fantastiskt Projekt, säger bara att en människopenis kan omöjligt vara svårare att trä på en kondom på än en vuxen människoarm t.ex, och det går ju bevisligen.

Undrar hur fan Mandingo och grabbarna välutrustat-grus gör varenda gång det är kådisscen som gäller, hjälper halva filmcrewet till? Och andra halvan som avbytare?

Den har varken hinderbanor eller fallgropar, men av erfarenhet så är det väldigt svårt på en grövre penis. Oftast blir dom inte lika stenhårda som en mindre variant (smalare) så gummiringen som man ska rulla ut åker gärna in i själva köttet och därifrån blir det svårt rulla ut den. Sen spänns ju själva ringen mycket hårdare och bara det gör det svårare, sen som någon sa tidigare så är ju ollonkanten den svåraste biten, ju större spänning och större kant, desto svårare. Själv har jag aldrig tagit på en kondom på en snopp modell större som man "ska" göra enligt att tjollriga instruktionsvideos, för det är helt omöjligt enligt mig. Där får man använda lite mer finurliga metoder men samtidigt vara försiktig så man inte förstör något.

Bahir
2009-07-22, 19:44
Du bör stämma din pappa för att inte ha tagit snacket ca 4 år tidigare, och du bör även ifrågasätta din hängivelse till att vara en man. Riktiga män tänker i förväg och har prövat att sätta på sig en kondom minst en gång innan man har sex på riktigt, för att undvika dessa situationer. För i helvete!

Snobbe
2009-07-22, 19:50
Du bör stämma din pappa för att inte ha tagit snacket ca 4 år tidigare, och du bör även ifrågasätta din hängivelse till att vara en man. Riktiga män tänker i förväg och har prövat att sätta på sig en kondom minst en gång innan man har sex på riktigt, för att undvika dessa situationer. För i helvete!

Haha agreed trodde fan alla killar hade testat minst en gång innan dom faktist hade haft sex på att trycka på en kondom.

Coldsmith
2009-07-22, 19:55
Haha agreed trodde fan alla killar hade testat minst en gång innan dom faktist hade haft sex på att trycka på en kondom.

det är ju en sak att övningsskjuta, annat när man kommer i skarpt läge *flex*

Pepparkakssmurfen
2009-07-22, 19:56
Jag satsar mina pengar på att du hade gummit åt fel håll,kan vara svårt att se, speciellt om man är nybörjare inom området.

Lexidos
2009-07-22, 19:58
det är ju en sak att övningsskjuta, annat när man kommer i skarpt läge *flex*

Hur menar du i detta fallet?

Lellan
2009-07-22, 20:07
Jag fattar inte heller, å i typ alla tjejtidningar står det att tjejen ska (antagligen för att öka chanserna av att ngn av de inblandade ska) så precis som förutseende killar övade jag. På allt. Sen stod det dessutom att man skulle trä på med munnen. Vilket jag också övade (mm, gottgottigottgott). Vill minnas att det var mkt bananer, morötter, gurkor och även ngn deo inblandad - kan inte säga att ngt var lättare än ngt annat. Smartast hade varit att öva på en vattenballong typ..för så illa kan det ju vara i dess svåraste stunder. :D

Men fan. Det ÄR inte lätt, men man måste tänka positivt och att det är lätt för får man uppdraget och tänker FAN så går det FAN inte eller så är det just det det gör el ngt annat som förstör - min poäng: håll huvudet glatt och kallt. Å det som ska betäckas hårt.

Varmt lycka till! Och heder åt skyddad debut och framtida projekt!

kjell33
2009-07-22, 20:10
En gentleman behärskar rakkonsten, kokkonsten och städkonsten, plus detta ämne!:D

Halldin
2009-07-22, 20:14
Kommer ihåg tidigare trådar av trådskaparen, och hans förra avatar.

Såg ju ut att vara typ 10 år då. Tiden går. :/

Lellan
2009-07-22, 20:21
En gentleman behärskar rakkonsten, kokkonsten och städkonsten, plus detta ämne!:D

Då ska gentlemen läsa tjejtidningar för där står allt sånt..

kjell33
2009-07-22, 20:25
Du måste väl hålla med om att dessa saker är bland det första du lägger märke till? Dessutom erkänner jag att jag snott citatet från "gentlemen" av klas östergren men icke desto mindre är det sant.

Jens.Andersson
2009-07-22, 20:43
En annan sak du kommer upptäcka är lite knepigt är att få av kondomen. Eftersom de sitter tight så hålls blodet kvar så man får dra ganska hårt i kondomen. Sen står man där med 1 meter kondom i handen och undrar hur jävla lång den kan bli. Då bara SLASK lossnar den och sperma sprutar åt alla håll.

jebu
2009-07-22, 20:57
Om du lyckas få på gummit nästa försök, så kan du be tjejen hjälpa dig hitta rätt så klarar du även den saken lättare.

Lellan
2009-07-22, 20:58
Du måste väl hålla med om att dessa saker är bland det första du lägger märke till? Dessutom erkänner jag att jag snott citatet från "gentlemen" av klas östergren men icke desto mindre är det sant.

Nix. Jag lägger märke till om han förstår min humor, har ett gott hjärta, egen hyfsat fri vilja och om jag inte kan låta bli att lukta på honom. Resten måste jag aktivt uppmärksamma.

Tvättar + städar själv är iofs numera ett krav, förutsätter att vi båda kan raka oss själva (el go 70:is om det skulle krisa) och jag behöver ingen kock utan göder mig själv så bra ändå. :) Men intressant tes.

Vad gäller "detta ämne" så är kondompåträdandet den minst väsentliga talangen i sammanhanget..

Lellan
2009-07-22, 21:01
Om du lyckas få på gummit nästa försök, så kan du be tjejen hjälpa dig hitta rätt så klarar du även den saken lättare.

Eller så kan du säga hej face to..där. Brukar vara trevligt för båda om du sätter dig in lite i anatomin mer handgripligt el vad du nu hälsar med. Så hittar den nog in rätt när det är dags, men inget dåligt tips annars. Hon vet vart du ska. :)

mojoo
2009-07-22, 21:20
Ja de är bara och ta med karta och kompass ! Sedan är de bara o följa guldstigen

Krokodil
2009-07-22, 21:50
Köp en trave kådisar och öva! Bra att kunna trä på en kådis i alla lägen (mörkt, full, skitfull, kåtslag och darriga händer, i en sovsäck etc...).

Lellan
2009-07-22, 21:54
Köp en trave kådisar och öva! Bra att kunna trä på en kådis i alla lägen (mörkt, full, skitfull, kåtslag och darriga händer, i en sovsäck etc...).

Såvida det inte är vintercamping el lyxrunk i dyr sovsäck fattar jag inte poängen där. Flermannatält? Operation överraskning? Blir nyfiken jue.. :)

Men visst, öva är bra. Skippa att öva med munnen bara, så jävla ovärd syssla.

C.E.J.
2009-07-22, 21:56
Men visst, öva är bra. Skippa att öva med munnen bara, så jävla ovärd syssla.

Visst är det Klopfer som samlar på Lellan-citat? Ja, då har han ett till här :D

Krokodil
2009-07-22, 21:58
Såvida det inte är vintercamping el lyxrunk i dyr sovsäck fattar jag inte poängen där. Flermannatält? Operation överraskning? Blir nyfiken jue.. :)

Men visst, öva är bra. Skippa att öva med munnen bara, så jävla ovärd syssla.

Vi kan väl säga att min "kompis" ville knuffas snuskigt med en holländska i en sovsäck samtidigt som hennes polare sov i samma tält... :em:

Lellan
2009-07-22, 22:05
Visst är det Klopfer som samlar på Lellan-citat? Ja, då har han ett till här :D

Nix, det finns en maxkvot. Maxkvoten Lellan-citat är mättad.

Vi kan väl säga att min "kompis" ville knuffas snuskigt med en holländska i en sovsäck samtidigt som hennes polare sov i samma tält... :em:

Holländsk u say? Det förändrar ju saken. ;)

Va smala ni måste vara. Jag är så grofv att jag har svårt att knuffas snuskigt med mig själv i en sovsäck. Impad!

Ont så har Lidl billiga övningskådisar. Har min kompis sagt.

kjell33
2009-07-22, 22:06
Hyser tvivel om lidl-kvalitet.

Deceiver85
2009-07-22, 22:11
"Övning ger färdighet" :thumbup:

Lellan
2009-07-22, 22:12
Hyser tvivel om lidl-kvalitet.

Meh, sa ju att ÖVA med.. inte när det väl är action, då ska man köra fårtarm alt rfsu´s. :thumbup:

hahavaffan
2009-07-22, 22:15
En annan sak du kommer upptäcka är lite knepigt är att få av kondomen. Eftersom de sitter tight så hålls blodet kvar så man får dra ganska hårt i kondomen. Sen står man där med 1 meter kondom i handen och undrar hur jävla lång den kan bli. Då bara SLASK lossnar den och sperma sprutar åt alla håll.Endast en n00b tar tag längst ut och drar tills den, precis som du säger, flyger av och målar om väggen/ansiktet/datorn :D

Krokodil
2009-07-22, 22:18
Endast en n00b tar tag längst ut och drar tills den, precis som du säger, flyger av och målar om väggen/ansiktet/datorn :D

Precis!

En riktig karl somnar med kådisen på och hittar den fastklistrad på lakanet nästa morgon.

(alltså, jag har en kompis som... äsch!):em:

Zakath
2009-07-22, 23:00
Om du är under 25 år så får du gratis kondomer på ungdomsmottagningen. :)

Loca
2009-07-23, 08:09
Låt personen du ska sexa med ta på dig mössan <3

Cilia
2009-07-23, 08:41
åååhhh AYeah har blivit så stor. Vad jag blir sentimental.
Övning ger färdighet.

När det gäller att få av den kan man väl vänta tills det har slaknat?

stridis
2009-07-23, 09:15
Låt personen du ska sexa med ta på dig mössan <3

Det enda rätta, fan.

Stoltz
2009-07-23, 09:18
Köp/få ett paket på ungdomsmottagningen och testa dig fram hur du ska göra. Många brukar säga att man ska dra bak förhuden så mycket som möjligt innan man trär på den, jag personligen drar fram min först och sedan medan jag trär över kondomen så drar jag ner förhuden i samma rörelse.

Tusen gånger lättare enligt mig. Du hittar säkert rätt sätt förr eller senare.

Bry dig inte för mycket om internet heroes som postar och säger att det är hur enkelt som helst - Har man ingen storleksskillnad på ollon och skaft så tro fan att det blir enkelt :)

Loca
2009-07-23, 17:01
jag personligen drar fram min först och sedan medan jag trär över kondomen så drar jag ner förhuden i samma rörelse.


När du väl säger det så låter det faaan så mycket bättre och enklare. Synd bara att jag fick veta det 6 år för sent.

renad
2009-07-23, 17:07
strunta i kondom överskattat

Doctor Snuggles
2009-07-23, 17:20
Nix. Jag lägger märke till om han förstår min humor, har ett gott hjärta, egen hyfsat fri vilja och om jag inte kan låta bli att lukta på honom. Resten måste jag aktivt uppmärksamma.

Tvättar + städar själv är iofs numera ett krav, förutsätter att vi båda kan raka oss själva (el go 70:is om det skulle krisa) och jag behöver ingen kock utan göder mig själv så bra ändå. :) Men intressant tes.

Vad gäller "detta ämne" så är kondompåträdandet den minst väsentliga talangen i sammanhanget..

Finns det verkligen killar som inte gillar det? Det är ju hur sexigt som helst. Förutsatt att du inte rynkar på näsan efteråt då. :D

EDIT: Eller ah, läste fel. Nevermind.

OnT: Hur svårt kan det vara? Folk som inte kan rulla vid första gången borde avrådas från att sprida sina gener vidare. ;)