handdator

Visa fullständig version : Muskelinflammation/bristning?


_slipknot1_
2009-07-22, 12:10
Sökt lite på detta men hittade inget som passade in helt på mig. Jo körde ett rätt tungt benpass i torsdags, efteråt kände jag lite i högra smalbenet men inte mer än vanligt om man säger så. Jobbade på fredagen och söndagen (ronderande väktare, mkt gång) På söndag på näst sista ronden kom helt plötsligt utan förvarning en otrolig smärta i underbenet. Kunde knappt gå på benet men var tvungen att gå klart ronden så hankade mig fram och det blev bara värre smärta. Gick hela tiden bra att bara stå stilla men så fort man började gå skrek det i muskeln. Har haft problem med benhinnorna förut men detta var i muskeln.

Har jag drabbats av en inflammation eller bristning? Kan tilläggas att jag tränat sjukgymnastik pga grov stukning av foten, enbart den högra(samma ben som smärtan) Var på akuten när smärtan var som värst igår kväll på rådgivningens inrådan var då konstant smärta inte bara under gång. Knaprat i mig voltaren nu och det känns mindre så hoppade över vårdcentralen idag. Går sådant här över av sig självt eller ska man besöka läkaren imorgon ändå? Finns det något man kan göra? Ursäkta om det blev långt...:Virro