handdator

Visa fullständig version : Sittande Rodd


shirunai
2003-08-21, 22:38
Jag kör numera pyramidset på första övningen i varje muskelgrupp, vilket gett mig fina ökningar sen jag började med det (6veckor sedan). Kör jag 10set exempelvis blir 7av dem från pyramiden.

Nu till frågan jag vill vila lite ifrån stångrodden som första övning, och vill inte ha chins där heller, så jag undrar om jag kunde köra sittande rodd som första övning, eller är det osmart ?

exempel.
7 set sittande rodd
3 set chins
3 set skivstångsrodd

kör även mark eller extensions för länden.

zombiealex
2003-08-21, 22:43
I vilken ordning man kör övningarna har nog inte så stor betydelse.

Dock skulle jag ta chins som första övning. Men det är nog bara för att jag skulle aldrig orka lyfta upp mej om jag körde ett tungt roddpass innan... men det är nog mer en smaksak...

Glöm inte bort ländryggen/korsryggen... med Ryggresningar alt. Marklyft.

Sedan kan du, om du vill, testa köra T-bar istället för stångrodd... T-bar är en brutal ryggövning som är en av mina favoriter.

EDIT: ah skit... såg nu din sista mening om att du kör mark... menmen..

shirunai
2003-08-21, 23:00
Min med, planerar att byta gym snart och köra T-Rodd, stället jag tränar nu är det svårt att köra tungt med Vhandtagen hållandes på stången.

Fridolf
2003-08-22, 12:22
ja har börjat att köra pyramid på alla mina övningar. själv börjar ja alltid med skivstångsrodd i mina rygg pass

Lopezzo
2003-08-22, 12:42
En helt sjuk sak hände mig igår när jag för första gången i hela mitt liv körde Axlar och rygg på samma pass. Efter att ha kört axlar stenhårt i ca 40min började jag sedan ryggpasset som vanligt med chins. Till min stora förfåning klarade jag två rep fler än vanligt i nästan varje set (jag körde 5 set). Någon som kan ha en förklaring till detta??? Kan tilläggas att i de övriga ryggövningarna minskade jag överlag..

Sjukt hur kroppen kan bete sig:confused: