handdator

Visa fullständig version : hjälp!!!!!


mr_jk
2009-07-21, 10:39
hejsan, nu behöver jag eran hjälp!! i november 2008 fick jag beskedet att jag hade en tumör i hjärnan som jag skulle opererabort 1 april 2009. nu efter operationen har allting gått bra, förutom att jag har gått up 25 kg och tappat muskler pga av medceiner som ökat hungern samt är muskelnedbryttande. Nu är jag i form för att ta tag i det här, men jag vet inte hur jag ska börja. ska jag börja med att gå ner i vikt eller börja bygga muskler för att sedan deffa. mitt mål är att få en snygg och vältränad kropp med synliga muskler.snälla hjälp mig!!!

Ruthström
2009-07-21, 10:41
tråkigt.. jag skulle iaf börjat kö på musklerna:)

WorkOutBuddy
2009-07-21, 11:02
Fan, har lust att krama dig. Grymt starkt jobbat och fan va bra att allting gick bra!
Om du själv tycker att du är ganska "fet" så borde du nog gå ner i vikt först innan du bulkar upp dig men träna samtidigt. Som nybörjare (gissar på att du är det) så kan du bygga muskler fast du ligger på kcal minus. Läs deff guiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Sedan så får du helt enkelt klura ut hur du vill träna, split, halvkropp eller helkropp. Jag skulle rekommendera halvkropp. Det finns några bra upplägg ute om du bara söker lite.

Lycka till!

Martin Löwgren
2009-07-21, 11:07
Fan vad skönt och höra att du ska börja träna igen *flex*

Jag rekommenderar att du nu i början skyndar långsamt och går på en liten diet så du tappar de kilon du lagt på dig. Samtidigt som detta så bedriver du styrketräning.

Mvh

Blomstrande
2009-07-21, 11:27
Grattis till den lyckade operationen!!
Min väninna gjorde en liknande resa, hon gick upp ca 20 kg på 3 månader...inte roligt alls! Tyvärr var hon tvungen att äta sina mediciner i 4,5 år, men så fort hon slutade rasade vikten också. Nu är hon tillbaka på sina vanliga 52 med lite extra hjälp av att hålla en någorlunda vettig diet och promenader.

Det är ju inte samma sak som att ha ätit upp sig till en hög vikt, så ta det lugnt och se över maten till att börja med - det skulle jag göra.

z_bumbi
2009-07-21, 11:37
Steg ett är att träna. Kroppen är ganska så sliten och även om muskelstyrkan kan komma tillbaka ganska så snabbt så tar det ett tag för kroppen i övrigt att bli lika stark som tidigare. Om det inte är en skadlig övervikt så skulle jag under den här perioden ligga ganska så stilla i vikt eftersom ett underskott kan göra att kroppen blir extra känslig. Om man tappar några kilo på vägen så spelar det ingen roll och det gör de flesta som kommer igång med träningen men att sikta på en större viktnedgång kan alltså bli för mycket. Självklart både styrketräning och kondition men tänk på att öka långsamt.

Steg två inträffar när kroppen är van vid träningen och då går det, om man vill det, ut på att minska på fettet. Även om man räknar in medicinernas inverkan så kan du nog börja efter ca 3 månader, då har i alla fall vissa delar av kroppen fått återhämta sig. Ben och andra långsamt växande delar tar längre tid så tänk även i fortsättningen på att inte ösa på för fullt.

mattilainen
2009-07-21, 15:41
måste välkomna dig och säga grattis! Skönt att höra att allt gått bra!

Eftersom du fått så många bra tips av så många kunniga så säger jag bara KÖR HÅRT!

mr_jk
2009-07-22, 18:05
tack för svaren, otroligt tacksam. jag kommer ha en blogg där jag skriver ner allting dag för dag med bilder osv. gå gärna in och kommentera med tips osv. lägger upp adressen nästa vecka.

tack igen

Lando
2009-07-22, 22:27
Vill bara säga grattis och lycka till! Finns sjukt mycket bra tips på forumet hur man kan lägga upp träningen, kommer helt säkert gå bra. Kolla särskilt in avdelningen "Best of Kolozzeum".

huana
2009-07-22, 22:31
Jag gick själv ner vikt innan jag började min uppbyggnadsfas och det känns otroligt mycket bättre för självförtroendet, så tappa fett först, bygg sen är mitt råd.

Arne Persson
2009-07-22, 22:51
tack för svaren, otroligt tacksam. jag kommer ha en blogg där jag skriver ner allting dag för dag med bilder osv. gå gärna in och kommentera med tips osv. lägger upp adressen nästa vecka.

tack igen

Var bor du?

mr_jk
2009-07-22, 22:55
jag bor i stockholm

Arne Persson
2009-07-22, 22:56
jag bor i stockholm

ok. hade du bott nere i Skåne hade jag gärna försökt hjälpa dig att komma igång,

WorkOutBuddy
2009-07-23, 11:05
ok. hade du bott nere i Skåne hade jag gärna försökt hjälpa dig att komma igång,

*flyttar till Skåne*

mr_jk
2009-07-23, 12:47
ja det va jävligt synd :( men tack endå, det glädjer mig att folk vill hjälpa till

mr_jk
2009-08-03, 12:08
nu kör jag igång behöver eran hjälp!!

ni kan följa mig på www.tjockjanne.blogg.se