handdator

Visa fullständig version : Blanda pulver - Shaker!


Marux99
2009-07-20, 14:53
Hej alla glada!

Har en fråga jag gärna vill ha svar på..

Går det att blanda pulver från olika källor så man bara kan ha med en shaker till gymmet?

Är så att jag vill kunna ha protein whey ihop med creatine pulver i samma shaker.

Funkar det? Eller kommer det explodera? ;)

Tack på förhand för eventuella svar å dylikt! :)

Udd3n
2009-07-20, 15:02
Prova?

- Ingen fara, det går utmärkt. :)

patrikjo
2009-07-20, 15:07
Alltså, allvarligt talat. Vad tror du själv kommer hända? Hur tror du de har framställt alla andra tillskott, om man inte kan blanda saker?

"Jag har slut på smör, kan man lägga osten direkt på mackan eller exploderar den då?"

Blandol
2009-07-20, 15:20
Hej alla glada!

Har en fråga jag gärna vill ha svar på..

Går det att blanda pulver från olika källor så man bara kan ha med en shaker till gymmet?

Är så att jag vill kunna ha protein whey ihop med creatine pulver i samma shaker.

Funkar det? Eller kommer det explodera? ;)

Tack på förhand för eventuella svar å dylikt! :)

Det beror ju helt på vilka pulver det handlar om, dock kommer det inte att explodera, men det vore rätt tufft om det hände. :thumbup:
Gainer / protein + kreatin skulle jag utan tvekan blanda.
En pwo ex rage + eaa skulle jag inte blanda då ragen skall tas 30 - 60 min innan passet och eaa precis före.

Ashenshugar777
2009-07-20, 15:34
Om du vill vara riktigt opti häller du in coca-cola i din shaker med pulver och sen skaka skaka skaka :naughty:

Larsson85
2009-07-20, 16:48
Om du ska ha det stående en stund så är det inte att rekommendera att blanda ner kreatinet. Det blir sämre ju längre det ligger i.

WorkOutBuddy
2009-07-20, 19:44
"Kan jag blanda kreatinet i vilken vätska/drink som helst?

Ju lägre pH på vätskan desto kortare tid bör gå mellan det att man blandar kreatinet tills det att man intar det. Det kan bara vara en fördel att blanda kreatin med kolhydrater eller protein då det hjälper musklerna att ta upp kreatinet.

Hur långt tidigare kan jag blanda ner kreatinet i vätska innan jag dricker det?

Det beror på vätskan. Efter 2 timmar är ungefär 95 % av allt kreatin kvar om det har blivigt upplöst i vatten. Ju lägre pH på vätskan som man löser upp kreatinet i desto snabbare nedbrytning av kreatinet."

Källa: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Andra gången jag länkar denna tråd idag.