handdator

Visa fullständig version : gympass utan resultat?


slowjamz
2009-07-20, 14:27
tjena vi kan börja med att säga så här, jag har beslutat mig att börja köra igång med gymmet stenhårt nu, så jag har lite frågor,

jag brukar gymma ibland, och varje gång jag gymmar så tar det inte på musklerna, jag blir bara trött i kroppen? det är inte den känslan jag vill ha efter ett gympass, jag vill bli sliten i muskelgruppen,

känna att jag har tränat ett bra pass, men jag får aldrig den känslan faktiskt,
att gymma och att det fortfarande inte tar på muskeln,
jag kan tillägga att om ja inte gymmat på nån vecka och gymmar en muskelgrupp, då får jag dock en grym träningsverk på den muskelgruppen,

då tyder det att jag gymmar rätt muskelgrupp, men att det inte känns så mycket det ska nog vara för att mina muskler har inte utvecklats än då eller är jag ute o cycklar, för det måste vara rätt väl? då borde man vänta kanske till dom utvecklats lite och då borde man väl känna :P tacksam för svar alla*drool*

lanzal
2009-07-20, 14:32
Ät mer, sov mer, hitta nya övningar, kolla i övningsbanken, testa och köra dropset, triset, superset. Läs på mer så du är säker på att du gör rätt i övningarna, sök!

Jag förstår faktiskt inte din fråga, du får gärna utveckla, att du blir trött i kroppen men inte i muskeln fattar jag inte, men jag vet att man inte behöver få träningsverk för att kunna bygga muskler, det får många oftast bara när de inte kört på länge.

mvh

rooz
2009-07-20, 14:42
Jag brukar också bli trött i kroppen, men det känns inte i den tränade muskelgruppen (Om jag inte kör en övning)

Och som för dig, har jag uppehåll på ca. 1 vecka blir träningsverken brutal efter ett hårt pass

Vad är problemet?

pragmatist
2009-07-20, 14:49
Den relevanta frågan är väl om du blir större och starkare, inte om träningen "känns" på ett visst sätt? Känsla och resultat är väl inte helt frikopplade från varandra, men många verkar fokusera alldeles för mycket på att träningen ska upplevas på ett visst sätt (t.ex. mängden träningsvärk) snarare än att den ska ge mer varaktiga resultat.

zeusden1
2009-07-20, 14:50
Musklerna vänjer sig, man får inte samma grymma träningsvärk som om man skulle ta ett uppehåll. Håller f.ö. med lanzal.

<Mike>
2009-07-20, 15:12
Jag får aldrig träningsvärk och blir knappt ens trött i musklerna oavsett hur hårt jag kör. (förutom om jag kör riktigt många reps, men så tränar jag inte) Jag ökar på riktigt bra ändå. Vissa får helt enkelt inte träningsvärk.

slowjamz
2009-07-20, 18:36
okey , det jag menar är att om jag kör bröst, så blir ja mer tröttare i axlarna än i brösten, och jag kör korrekt, men jag ska försöka att gymma riktigt nu i några veckor och vi får väl se hur det kommer kännas,

mattilainen
2009-07-20, 18:47
ökar du i styrka, har du ökat i massa? Gör du det så gör du rätt. annars antagligen inte. Visa ditt schema så kan vi se vad du kör och "borde" köra om man nu kan säga så.

Eliass
2009-07-20, 18:49
Det skulle nog underlätta om du skrev upp hur du tränat (split , övningar , rep .sets etc.) om du vill ha en noggrannare analys, om du nu tror att du gör nått fel :)

Blandol
2009-07-20, 18:56
okey , det jag menar är att om jag kör bröst, så blir ja mer tröttare i axlarna än i brösten, och jag kör korrekt, men jag ska försöka att gymma riktigt nu i några veckor och vi får väl se hur det kommer kännas,

Du kanske är för svag i armar och axlar.