handdator

Visa fullständig version : Powerblock till hemmagym


Merla
2009-07-20, 09:38
Tjena alla,

Tränar en del på gym, men känner att jag inte hinner dit mer än max 2 ggr i veckan pga vissa omständigheter så därför har jag nu börjat bygga ett hemmagym. Har redan hunnit få in latsdrag, skivstång, bänk och hopprep men saknar det allra viktigaste - hantlar.

Råder stor platsbrist så Powerblock låter ju jäkligt bra och tar i stort sett ingen plats, samtidigt som man kan köra rätt tungt med dem. Läst i tidigare trådar och de flesta har rekommenderat dem, speciellt Arne som även säljer dem på Nordic Fitness :)

Det enda negativa är väl priset egentligen, men det får man väl ta..

Mina frågor är följande:

Behöver man verkligen ställningen till dem? Den ligger på 2990:- så vore fint att spara in den summan, men man kanske inte ska ha dem liggandes på golvet vid träningsbänken? Vad tycker ni?

Har fått paketpris på hantlar+ställning från både Swehealth och Nordic Fitness som säljer dem. För egen del känns Nordic Fitness bättre (hört alldeles för lite om Swehealth), men Swehealth har erbjudit ett pris som ligger tusenlappen under det pris jag fick från Nordic Fitness. Båda erbjuder fri frakt, dessutom.

Vad har ni för erfarenheter och rekommendationer här? Synd att det är typ halva priset på det i USA *gah!*

petah
2009-07-20, 09:42
Jag ser ingen anledning till varför man måste ha en ställning till dem förutom bekvämligheten.

Merla
2009-07-20, 09:45
Känns lite som det också och det hade bara tagit mer plats.

Vad är din/era åsikter om Swehealth kontra Nordic Fitness? Swehealth har ju lite billigare priser, men enligt Powerblock.com är det bara Nordic Fitness/Nordic Gym som får sälja Powerblock i Sverige?

petah
2009-07-20, 12:14
Känns lite som det också och det hade bara tagit mer plats.

Vad är din/era åsikter om Swehealth kontra Nordic Fitness? Swehealth har ju lite billigare priser, men enligt Powerblock.com är det bara Nordic Fitness/Nordic Gym som får sälja Powerblock i Sverige?

Verkar den billigare sidan seriös med kundsupport osvosvosv så skulle jag beställa därifrån om det är mer än typ 200-300 billigare. Kanske google lite efter vad folk tycker, recensioner osv. Är det många som haft problem med leverans och kvalitét, beställ från den andra.

Arne Persson
2009-07-20, 12:35
Tjena alla,

Tränar en del på gym, men känner att jag inte hinner dit mer än max 2 ggr i veckan pga vissa omständigheter så därför har jag nu börjat bygga ett hemmagym. Har redan hunnit få in latsdrag, skivstång, bänk och hopprep men saknar det allra viktigaste - hantlar.

Råder stor platsbrist så Powerblock låter ju jäkligt bra och tar i stort sett ingen plats, samtidigt som man kan köra rätt tungt med dem. Läst i tidigare trådar och de flesta har rekommenderat dem, speciellt Arne som även säljer dem på Nordic Fitness :)

Det enda negativa är väl priset egentligen, men det får man väl ta..

Mina frågor är följande:

Behöver man verkligen ställningen till dem? Den ligger på 2990:- så vore fint att spara in den summan, men man kanske inte ska ha dem liggandes på golvet vid träningsbänken? Vad tycker ni?

Har fått paketpris på hantlar+ställning från både Swehealth och Nordic Fitness som säljer dem. För egen del känns Nordic Fitness bättre (hört alldeles för lite om Swehealth), men Swehealth har erbjudit ett pris som ligger tusenlappen under det pris jag fick från Nordic Fitness. Båda erbjuder fri frakt, dessutom.

Vad har ni för erfarenheter och rekommendationer här? Synd att det är typ halva priset på det i USA *gah!*

Jag sålde dem när jag jobbade på Nordic Gym...:)

Martin Löwgren
2009-07-20, 12:50
Det är ju bara att importera dem från powerblocks.com - klockrent *flex*

Merla
2009-07-20, 13:16
Jag sålde dem när jag jobbade på Nordic Gym...:)

Ah.. Läste bara igenom gamla trådar så visste inte att du hade slutat där. Fortf lika nöjd med dem?

Hur pass mycket tror du man kan få ner ett paketpris? Undrar om det är värt att mejla Nordic Fitness igen och meddela om Swehealth's klart bättre pris.

Swehealth står ju inte heller med på Powerblocks hemsida så vet inte hur det fungerar med den 15-åriga garantin osv?

Martin: Intressant! Har du något pris eller vet något om leveranstiden? Ska genast kolla igenom import-alternativen!

Tack för svaren.

Martin Löwgren
2009-07-20, 14:53
Ah.. Läste bara igenom gamla trådar så visste inte att du hade slutat där. Fortf lika nöjd med dem?

Hur pass mycket tror du man kan få ner ett paketpris? Undrar om det är värt att mejla Nordic Fitness igen och meddela om Swehealth's klart bättre pris.

Swehealth står ju inte heller med på Powerblocks hemsida så vet inte hur det fungerar med den 15-åriga garantin osv?

Martin: Intressant! Har du något pris eller vet något om leveranstiden? Ska genast kolla igenom import-alternativen!

Tack för svaren.
Mellan 200-700 dollar beroende på hur tunga du vill ha. Frakt cirka 100 dollar.

Merla
2009-07-20, 15:24
Mellan 200-700 dollar beroende på hur tunga du vill ha. Frakt cirka 100 dollar.

Riktigt bra pris isf. Har du själv importerat eller?

Martin Löwgren
2009-07-20, 15:40
Riktigt bra pris isf. Har du själv importerat eller?

Japp, köpte 130 pounds varianten till min idrottsklinik *flex*

Merla
2009-07-20, 15:48
Nice :) Hur fungerar det med garantin om de är importerade?

Kommer du ihåg leveranstiden, c:a ? Blir ju ett bra mycket bättre pris iaf.

Sebbe_H
2009-07-20, 19:11
Kan ju klart rekka dig till att köpa lite tyngre modellen, 22,5kg är man ju uppe i rätt fort.

Merla
2009-07-20, 19:20
Absolut. Kommer köra på 41kg-modellen!

Väntar bara på svar från powerblock.com angående priser och leveranstid - och ska kolla om Nordic Fitness kan sänka priset ytterliggare om jag berättar Swehealths pris som ligger tusenlappen under.

Martin Löwgren
2009-07-20, 19:27
Nice :) Hur fungerar det med garantin om de är importerade?

Kommer du ihåg leveranstiden, c:a ? Blir ju ett bra mycket bättre pris iaf.
Garantin är oberoende om de köps från powerblocks direkt eller i sverige och de tog 10dgr efter beställning.

Mvh

Merla
2009-07-20, 19:34
Garantin är oberoende om de köps från powerblocks direkt eller i sverige och de tog 10dgr efter beställning.

Mvh

Beställde du verkligen via powerblock.com ?

När man väljer ORDER står det "Orders are for 48 contiguous states only" ?

Martin Löwgren
2009-07-20, 19:35
Beställde du verkligen via powerblock.com ?

När man väljer ORDER står det "Orders are for 48 contiguous states only" ?

Jag köpte dem när jag bodde på Manhattan och bad dem sedan skicka dem till sverige.

Merla
2009-07-20, 19:39
Jag köpte dem när jag bodde på Manhattan och bad dem sedan skicka dem till sverige.

Ah ok, tack för svaret. Får se om man ber brorsan som faktiskt också bor på Manhattan att skicka dem eller om man helt enkelt köper dem direkt från Swehealth/Nordic Fitness..

Martin Löwgren
2009-07-20, 19:48
Ah ok, tack för svaret. Får se om man ber brorsan som faktiskt också bor på Manhattan att skicka dem eller om man helt enkelt köper dem direkt från Swehealth/Nordic Fitness..

Ja be han tjacka ett par och skicka hem va fan :thumbup:

sz0
2009-12-29, 13:35
Fråga: är powerblockhantlarna lika sköna att anvanda som vanliga hantlar dvs är de jämnt balanserade, slår man inte i handleden när man gor rörelser osv osv?

Ungrim
2009-12-29, 13:49
Har inte testat dem och det kanske inte spelar någon roll men det känns väldigt fel att köra med nästan fyrkantiga hantlar,

emi23j
2009-12-29, 14:20
Coola hantlar. Skulle väldigt gärna vilja prova ett par för att se om de är så bra som de verkar och inte känns rackliga på något sätt.

Martin Löwgren
2009-12-29, 14:28
Fråga: är powerblockhantlarna lika sköna att anvanda som vanliga hantlar dvs är de jämnt balanserade, slår man inte i handleden när man gor rörelser osv osv?

De ligger lika skönt men under riktigt tunga pressar känns det bättre med vanliga hantlar tycker jag.