handdator

Visa fullständig version : Aktivitetsgrad


joachimt
2009-07-20, 00:47
Jag undrar vilken Harris&Benedict- aktivitetsgrad jag har när jag kör följande:

1. Gym pass 1,5h överkropp Ishockeyträning 1,5h cyklar mellan hem och träning ca 5km sammanlagt, resten pluggar jag alltså sitter still.

2. Gym pass 1,5h överkropp cyklar mellan hem och träning 5km sammanlagt, resten pluggar jag alltså sitter still

3. Gym pass 1,5h ben cyklar mellan hem och träning 5km sammanlagt, resten pluggar jag alltså sitter still

4. Ishockeyträning 1,5h cyklar mellan hem och träning ca 5km sammanlagt, resten pluggar jag alltså sitter still.

träningen är hård och elit. max 10min uppvärmning på gym passen.

Svara så här:
1. 1,8
2. 1,4
3. 1,7
4. 1,7

joachimt
2009-07-20, 00:50
kan jag få en bra mätning med pulsklockan på gym passen eller hockey passen?

Scratch89
2009-07-20, 05:23
Är det där fyra olika dagar i veckan? Vad gör du de andra tre? 1,6-1,7, eller så, skulle jag säga.

Angående pulsklockan. Vad är det du ska mäta med den? Pulsen mäts lika bra när som helst.

joachimt
2009-07-20, 14:24
Är det där fyra olika dagar i veckan? Vad gör du de andra tre? 1,6-1,7, eller så, skulle jag säga.

Angående pulsklockan. Vad är det du ska mäta med den? Pulsen mäts lika bra när som helst.

Blond?

Vi snackar ju om aktivitetsgrad alltså kcal förbrukning, med pulsklockan!
Puls är självklart att det går bra att mäta med pulsklockan.

angående vad jag gör dom tre andra dagarna spelar ingen roll. Du svarade dessutom fel.

Gym överkropp kan omöjligtvis ha samma aktivitetsgrad som gym överkropp och ishockeyträning.

Eddie Vedder
2009-07-20, 14:54
Blond?

Vi snackar ju om aktivitetsgrad alltså kcal förbrukning, med pulsklockan!
Puls är självklart att det går bra att mäta med pulsklockan.

angående vad jag gör dom tre andra dagarna spelar ingen roll. Du svarade dessutom fel.

Gym överkropp kan omöjligtvis ha samma aktivitetsgrad som gym överkropp och ishockeyträning.

Är du blind? Scratch89 är mörkhårig ser du väl?:D Skämt åsido finns ingen anledning att svara på ett ohövligt sätt. Pulsklkockan under ishockeyträning lär inte ge någon bra bild av energiförbrukningen.

Enbart pulsen säger ingenting egentligen.

joachimt
2009-07-20, 15:17
Är du blind? Scratch89 är mörkhårig ser du väl?:D Skämt åsido finns ingen anledning att svara på ett ohövligt sätt. Pulsklkockan under ishockeyträning lär inte ge någon bra bild av energiförbrukningen.

Enbart pulsen säger ingenting egentligen.

Kanske han har färgat håret ;):D Nej sorry för det där, men nu glömmer vi de och går vidare.

Vad har jag för aktivitetsgrad dessa dagar?


1.
2.
3.
4.

Fasen det är så svårt att äta tillräckligt när man har så olika energi förbrukning olika dagar.

Cohen
2009-07-20, 17:16
Kanske han har färgat håret ;):D Nej sorry för det där, men nu glömmer vi de och går vidare.

Vad har jag för aktivitetsgrad dessa dagar?


1.
2.
3.
4.

Fasen det är så svårt att äta tillräckligt när man har så olika energi förbrukning olika dagar.

Är det ett överskott du är ute efter behöver du inte ligga på exakt samma överskott varje dag. Att försöka göra det är krångligt, svårt och sannolikt inte ens praktiskt möjligt för de flesta.

Om jag var du skulle jag istället se till att ligga på ett överskott över en längre period, förslagsvis en vecka. Då slipper du variera energimängden efter vad du gjort på dagen.

Scratch89
2009-07-20, 17:30
Blond?

Vi snackar ju om aktivitetsgrad alltså kcal förbrukning, med pulsklockan!
Puls är självklart att det går bra att mäta med pulsklockan.

angående vad jag gör dom tre andra dagarna spelar ingen roll. Du svarade dessutom fel.

Gym överkropp kan omöjligtvis ha samma aktivitetsgrad som gym överkropp och ishockeyträning.

Trevlig attityd.

Du kan som sagt inte beräkna din energiförbrukning med en pulsklocka, då det är en rätt osäker metod.

Och jo, egentligen spelar det faktiskt roll vad du gör de tre andra dagarna. Om du har samma mängd träning då, så kommer du behöva äta mycket alla dagarna, men om du ligger och pillar dig i naveln har du lättare för att "äta ikapp", så det jämnar ut sig under veckan.

mattilainen
2009-07-20, 17:53
Testa läs denna och se

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89275