handdator

Visa fullständig version : Helsingborgare, Vart tränar ni?


Th0rn
2009-07-18, 12:25
Om det nu finns någon öht från Helsingborg här..

Vilket gym tränar ni på och hur är det där? Personal, öppettider, maskiner, max hantlar, atmosfär, Britney Spears i högtalarna?

Själv tränar jag på Aktiverum.. Bra personal, inte de bästa öppettider på helgerna, max hantlar 37,5 *cry*, fitness atmosfär med allt utom hardcore i högtalarna. Har svaga funderingar på att byta gym så berätta gärna lite om erat.

tjabon
2009-07-18, 12:49
Om det nu finns någon öht från Helsingborg här..

Vilket gym tränar ni på och hur är det där? Personal, öppettider, maskiner, max hantlar, atmosfär, Britney Spears i högtalarna?

Själv tränar jag på Aktiverum.. Bra personal, inte de bästa öppettider på helgerna, max hantlar 37,5 *cry*, fitness atmosfär med allt utom hardcore i högtalarna. Har svaga funderingar på att byta gym så berätta gärna lite om erat.

:laugh:

Th0rn
2009-07-18, 13:19
:laugh:

Hur kan du skratta åt någon som gråter *cry*

Kimball
2009-07-18, 14:15
Flikar in här. Flyttar till HBG i mitten på aug och behöver tips på vilket gym som har bäst öppetider och mest källargym känsla över sig? Fina duschar osv kvittar, bara det finns tillräckligt med stänger / hantlar / ordentliga maskiner. Iofs vet jag inte vilket område jag hamnar i än med lägenhet. Men lika bra att kolla runt.

Th0rn
2009-07-18, 14:23
Flikar in här. Flyttar till HBG i mitten på aug och behöver tips på vilket gym som har bäst öppetider och mest källargym känsla över sig? Fina duschar osv kvittar, bara det finns tillräckligt med stänger / hantlar / ordentliga maskiner. Iofs vet jag inte vilket område jag hamnar i än med lägenhet. Men lika bra att kolla runt.


Bäst öppettider har ju 24/7, ett obemannat gym som har öppet dygnet runt (duh).. Hör av dig när du vet vart du ska bo så kan jag i alla fall namnge de som ligger närmast dig :-)

tjabon
2009-07-18, 15:37
Hur kan du skratta åt någon som gråter *cry*

Träningsställen som inte har hantlar över 50 kg, borde inte få kallas gym...*mini

Ett bra gym är Helsingborgs träningsstudio, Campushuset.
Annars är det väl Aktiverum som gäller.

Jorgen
2009-07-18, 15:42
Gamla classic?

Yip_man
2009-07-18, 16:41
Har hört att greppet ska vara bra

Degpekka
2009-07-18, 16:56
Jag tränar på träningsakademin som ligger på gåsebäck.

Trevlig personal(lite väl mkt PT-känsla över dem men det är du säkert van vid från aktiverum ;) men så länge dem inte lägger sig i ens träning så är det lugnt). Öppettiderna är väl helt ok, dock lite trista på helgen: 06.30-21 mån-tors, 06.30-20 fred, 09-15 lörd och 10-15 sönd.
Finns lite blandade maskin, men en del nordic. Ett squat rack, två bänkpressar, en lutad fast bänkpress, två smith, benpress och hacksquat, hantlar upp till 60kg och gott om fria bänkar och z-stänger.
Atmosvären är bra och väldigt trevlig, väldigt kamratlig och alla hälsar på alla ungefär. Musiken är oftast en cd-skiva som byts ut efter några månader, det är tråkigt men det kan man ju komma runt ganska enkelt.
Cardiomaskiner har jag inte så bra koll på men ungefär 4 cyklar, 5 löpband, 2 trappmaskiner, 3 crosstrainers, två concept 2.

Jag hade valt antingen träningsakademin, hälsokompaniet(gamla classic) eller hbg's träningsstudio.

Degpekka
2009-07-18, 16:57
Flikar in här. Flyttar till HBG i mitten på aug och behöver tips på vilket gym som har bäst öppetider och mest källargym känsla över sig? Fina duschar osv kvittar, bara det finns tillräckligt med stänger / hantlar / ordentliga maskiner. Iofs vet jag inte vilket område jag hamnar i än med lägenhet. Men lika bra att kolla runt.

Kika in hbg's träningsstudio, det ligger i samma hus som campus ifall du nu ska plugga här. Lite pumping iron känsla över det, känns som tiden stått stilla i 20 år i den källaren. :)

Degpekka
2009-07-18, 17:01
Edit-tiden gick ut, här har du kimball. :)

http://www.helsingborgstraningsstudio.com/

Rahf
2009-07-18, 17:41
Träningsstudion har en helt ok lokal med duglig utrustning. Musiken kommer från skivspelaren, så det är oftast någon form av rock. Har inte besökt gamla Classic.

Spacmec
2009-07-18, 17:44
Jag tränar på friskis. Men där blir det bara sämre och sämre. De har t.ex gjort cable-crossen obrukbar nu i sommar!

Th0rn
2009-07-18, 17:54
Har hört att greppet ska vara bra

Vart ligger det?

Jag tränar på träningsakademin som ligger på gåsebäck.

Trevlig personal(lite väl mkt PT-känsla över dem men det är du säkert van vid från aktiverum ;) men så länge dem inte lägger sig i ens träning så är det lugnt). Öppettiderna är väl helt ok, dock lite trista på helgen: 06.30-21 mån-tors, 06.30-20 fred, 09-15 lörd och 10-15 sönd.
Finns lite blandade maskin, men en del nordic. Ett squat rack, två bänkpressar, en lutad fast bänkpress, två smith, benpress och hacksquat, hantlar upp till 60kg och gott om fria bänkar och z-stänger.
Atmosvären är bra och väldigt trevlig, väldigt kamratlig och alla hälsar på alla ungefär. Musiken är oftast en cd-skiva som byts ut efter några månader, det är tråkigt men det kan man ju komma runt ganska enkelt.
Cardiomaskiner har jag inte så bra koll på men ungefär 4 cyklar, 5 löpband, 2 trappmaskiner, 3 crosstrainers, två concept 2.

Jag hade valt antingen träningsakademin, hälsokompaniet(gamla classic) eller hbg's träningsstudio.

Verkar bra.. Och bara några gator från där jag bor! Tänk vad man har missat.. Kan man provträna där nån vecka gratis?

Jag tränar på friskis. Men där blir det bara sämre och sämre. De har t.ex gjort cable-crossen obrukbar nu i sommar!

Har hört mycket gott om friskis faktiskt, men ett gym utan cablecross känns allt för horribelt..

The Swedish Oak
2009-07-18, 18:03
...mest källargym känsla över sig?

Du ska träna på http://www.helsingborgstraningsstudio.com/ Mer hardcore källargym hittar du inte i denna staden, hantlar upp till 61kg, stänger, lyftarpodie och grejer. Räcker till 120kg Ungersk bodybuilding i alla fall.

Degpekka
2009-07-18, 19:29
Verkar bra.. Och bara några gator från där jag bor! Tänk vad man har missat.. Kan man provträna där nån vecka gratis?


Jo jag trivs riktigt bra, speciellt med stämningen där.
När jag började där så fick man välja på antingen en gratis vecka eller ett klippkort med fem pass för att testa, tror dock dem tagit bort detta nu. Möjligt att dem ersatt det med något värdelöst som gratis "introduktion med PT" eller något. Men dem är iaf riktigt trevliga där nere så jag skulle bli förvånad ifall du inte fick testa minst en gång gratis. :)

Greppet ligger ute vid gamla Norrehedsskolan på planteringsvägen halvvägs ut mot RÅÅ, det som är arbetsförmedlingen nu i guess. Ca 5km söder om centrum.

Degpekka
2009-07-18, 19:31
Jag tränar på friskis. Men där blir det bara sämre och sämre. De har t.ex gjort cable-crossen obrukbar nu i sommar!

Tränade också där för ett par år sedan, men sen började dem med nån skit och fyllde hela lokalen med alla möjliga kabelmaskiner och tog bort en hel del vettigt. Det var typ i samband med utbyggnaden tror jag, konstigt att man bygger ut ett gym och lyckas göra det så mkt sämre. :(

martin86
2009-07-18, 20:22
Tränar på HAK nu i sommar. Mycket stänger och bra med plats för fria vikter. Kanske inte så mycket maskiner, men där finns så man klarar sig.

Bra priser också!

kalllee
2009-07-18, 20:56
Jag tränar på friskis. Men där blir det bara sämre och sämre. De har t.ex gjort cable-crossen obrukbar nu i sommar!

Tränar också på friskis i hbg och det är något jag absolut hatar, en klar favorit när jag kör bröstpass...

Om det nu finns någon öht från Helsingborg här..

Vilket gym tränar ni på och hur är det där? Personal, öppettider, maskiner, max hantlar, atmosfär, Britney Spears i högtalarna?

Själv tränar jag på Aktiverum.. Bra personal, inte de bästa öppettider på helgerna, max hantlar 37,5 *cry*, fitness atmosfär med allt utom hardcore i högtalarna. Har svaga funderingar på att byta gym så berätta gärna lite om erat.

Aktiverum på VB eller i stan?

Th0rn
2009-07-18, 22:13
Tränar också på friskis i hbg och det är något jag absolut hatar, en klar favorit när jag kör bröstpass...



Aktiverum på VB eller i stan?

Både och, mestadels city dock!

Th0rn
2009-07-18, 22:17
SLOW EDIT: Men imorgon bitti blir det på berga, city har ju stängt på söndagar :confused:

kalllee: då tränar du precis bredvid aktiverum city då? Eller finns det fler friskis?

kalllee
2009-07-18, 22:23
Nej jag tränar precis bredvid, men vadå är max vikt i hantlar 37.5 i city?

Th0rn
2009-07-18, 22:25
Nej jag tränar precis bredvid, men vadå är max vikt i hantlar 37.5 i city?

Stämmer bra det.. Något högre på Berga.

kalllee
2009-07-18, 22:28
Stämmer bra det.. Något högre på Berga.

Okej, tänkte först byta till aktiverum men att de ska kosta 150 kr för att testa träna 1 gång är lite väl mycket, sen om det inte finns tyngre hantlar så är det inte något som lockar precis...

HajduMan
2009-07-18, 22:40
Gamla classic eller hälsokompaniet som det heter nu, är nog dock inte så mycket hälsa men
bra musik, bra öppettider, bra atmosfär, bra grejor för muskelbygge
Det är helt klart ett av de bättre gymmen jag varit på i hbg.

Sebbe_H
2009-07-23, 14:02
Bumpar denna lite, om man vill träna nu i helgen, vilka gym har bra öppettider och kostar inte multum för en engångsträning?

The Swedish Oak
2009-07-23, 14:18
Bumpar denna lite, om man vill träna nu i helgen, vilka gym har bra öppettider och kostar inte multum för en engångsträning?

Fan va gör reklam för gymmet, men Helsingborgs träningstudio är gratis att provträna, sen 50kr/tillfälle.

Öppettider: http://www.helsingborgstraningsstudio.com/

Enda som skiljer sig är att det är stängt vardagar från 13.00 till 16.00 nu i Juli, men det påverkar ju inte din helgträning.