handdator

Visa fullständig version : Fel på Norton Internet Security?


Andy.da.wohoo
2009-07-17, 10:19
Såfort jag ska logga in på msn så kommer det upp en ruta från Norton, "Programkontroll" står det med feta bokstäver och under står det:
msnmsgr.exe försöker använda Internet.

Under det finns en ruta med detaljer, vilken tid, datum, program och sökvägen till programmet samt protokoll, fjärradress, lokal adress och plats.

Väljer "Tillåt alltid (Rekommenderas)" och trycker OK. Knappt en sekund efter kommer en precis likadan ruta upp, samma meddelande och samma detaljer förutom de sista siffrorna i Fjärradressen och Lokal adress har ändrat sina lokala nätverksadaptrar. Fortsätter trycka OK men det blir samma visa igen. Det varierar mellan ~5 olika siffror som i en cirkel.

Vad ska jag göra för att det ska skärpa till sig? Starta om datorn? Eller fortsätta trycka OK hela tiden?

King Grub
2009-07-17, 10:22
Norton Internet Security 2003 or later and Norton Personal Firewall 2003 or later:

1. Start the Norton Internet Security or Norton Personal Firewall program.
2. Click Personal Firewall, and then click Configure.
3. Click the Programs tab.
4. Remove all the instances of Msnmsgr.exe from the Manual Program Control List.
5. To add MSN Messenger to the list, click Add.
6. Double-click the Msnmsgr file.
7. Make sure that the Msnmsgr file is added to the Programs and Services list and that MSN Messenger is selected.
8. Make sure that the file is added to the Manual Program Control List
9. In the Internet Access column, make sure that MSN Messenger is set to Permit All
10. For more information, refer to the Norton knowledge base , select the version of the product that you are using, and then search for “Changing Internet Access Control settings” or “Changing firewall rule settings“ in the product manuals.

Known Issues på messenger.msn.com

Andy.da.wohoo
2009-07-17, 10:30
Known Issues på messenger.msn.com

Försökte med det, men det funkade inte. Blev att jag stängde av brandväggen snabbt, loggade in och startade den igen. Tack ändå.