handdator

Visa fullständig version : Diet å träningskompis


Lina
2003-08-21, 13:48
Finns det någon som skulle vela hjälpa mig med diet? Alltid lite lättare om man har någon å vända sig till, man är ju inte alltid på topp. Sen om det finns någon som jag som tränar på sats å vill ha en tränings kompis så är jag en jäte kul tränings kompis:angel: ha ha.

King Grub
2003-08-21, 13:51
Det är mycket lättare att hjälpa dig med en diet om du skriver ner ditt nuvarande utgångsläge, dina mål, hur du tränar, och vad du äter.

Tompi
2003-08-21, 13:52
Du vet att jag gärna hade tränat med dig gumman:love:
Men nu ligger jag ju mest i sängen och förvandlas till en datanörd:cryout:

Prankie
2003-08-21, 13:52
Du kan ju börja med berätta lite om dig själv. Annars är det svårt att hjälpa en med diet. :)

EDIT: Skit va alla var alerta. :D

Tompi
2003-08-21, 13:54
Originally posted by Prankie
Du kan ju börja med berätta lite om dig själv. Annars är det svårt att hjälpa en med diet. :)

EDIT: Skit va alla var alerta. :D

Men det är inte många här som vet exakt hur vacker hon är, förutom jag:D

Prankie
2003-08-21, 13:56
Originally posted by Tompi


Men det är inte många här som vet exakt hur vacker hon är, förutom jag:D

Bäst att hon inte posta bild så man kan koncentrera sig på hjälpa henne då. :D

Lina
2003-08-21, 13:56
Originally posted by Prankie
Du kan ju börja med berätta lite om dig själv. Annars är det svårt att hjälpa en med diet. :)

EDIT: Skit va alla var alerta. :D
Ok tränar typ fyra styrke pass i veckan, sedan har jag ca tre cykel pass i veckan. Kör oftast en ca 40 cardio träning efter styrke passen.. 1,64 väger väl en 67-68:D Biffig brud ha ha

Lina
2003-08-21, 13:58
tack vad du är söt Tompi:)

Tompi
2003-08-21, 13:58
Originally posted by Prankie


Bäst att hon inte posta bild så man kan koncentrera sig på hjälpa henne då. :D

Vill inte vara taskig Prankie men jag tror denna brud vet rätt mkt mer än dig vad gäller träning;)

Lina
2003-08-21, 14:00
Vart tog alla vägen???:cryout:

Prankie
2003-08-21, 14:01
Originally posted by Tompi


Vill inte vara taskig Prankie men jag tror denna brud vet rätt mkt mer än dig vad gäller träning;)

Jag snackar rent allmänt för hela testosteronhöga bunden. ;) (Inklusive mig)

Prankie
2003-08-21, 14:01
Originally posted by Lina
Vart tog alla vägen???:cryout:

Hur mycket vill du gå ner och på hur långt tid? Hur mycket äter du nu för att hålla kvar din vikt?

Tompi
2003-08-21, 14:02
Originally posted by Lina
Vart tog alla vägen???:cryout:

Jag är här gumman!
Akta dig för Prankie, han är anagligen en översexuell 19åring:D

Prankie
2003-08-21, 14:03
Originally posted by Tompi


Jag är här gumman!
Akta dig för Prankie, han är anagligen en översexuell 19åring:D

Först är jag 18. Sen har jag fått min splitter nya laptop idag så jag behöver inte tjejer längre. :D

Ladd
2003-08-21, 14:05
Originally posted by Lina

Ok tränar typ fyra styrke pass i veckan, sedan har jag ca tre cykel pass i veckan. Kör oftast en ca 40 cardio träning efter styrke passen.. 1,64 väger väl en 67-68:D Biffig brud ha ha


Nån mer än jag som har pjäs?????? (efter läst ovanstående)
:thumbup: you go girl = )

Berry
2003-08-21, 14:06
Hur äter du idag? Vad är ditt mål? Vi måste nog ha lite mer information för att kunna ge några vettiga svar :)

Men du vet, bara att PM:a mig för privat hjälp :angel:

Lina
2003-08-21, 14:06
felet är väl att jag har ätit alldeles för lite.... Nu äter jag väl...
Frukost: Branflakes å minimjölk+banan å en proteindrink, mellanmål: En burk kesella å en apelsin, Lunch: Kyckling, ris å grönsaker, mellanmål: keso å ett äpple, middag kycklin/tonfiskå ris, kvällsmål omelett men tonfisk... hmmm ja det var väl det!

Berry
2003-08-21, 14:09
Originally posted by Lina
felet är väl att jag har ätit alldeles för lite.... Nu äter jag väl...
Frukost: Branflakes å minimjölk+banan å en proteindrink, mellanmål: En burk kesella å en apelsin, Lunch: Kyckling, ris å grönsaker, mellanmål: keso å ett äpple, middag kycklin/tonfiskå ris, kvällsmål omelett men tonfisk... hmmm ja det var väl det!

Utan att veta några kvantiteter så ser det vettigt ut. Du måste dock räkna på hur mycket energi du förbrukar samt hur mycket du får i dig genom din kost. Vill du gå ner i vikt måste du ligga på energiunderskott, men då kommer du ha svårare att bygga muskler. Tvärtom gäller såklart oxå.

Tompi
2003-08-21, 14:09
Jag vet att jag är söt;)
Akta dig för killarna på kolozzeum, dom vill bara hjälpa dig av en anledning:kinky:

Lopezzo
2003-08-21, 14:09
Tycker jag låter som en bra grund... Frågan är ju hur mycket av detta som du äter?
Lopezzo

Lina
2003-08-21, 14:12
Så nån som är villig å hjälpa???:angel:

Prankie
2003-08-21, 14:12
Originally posted by Lina
felet är väl att jag har ätit alldeles för lite.... Nu äter jag väl...
Frukost: Branflakes å minimjölk+banan å en proteindrink, mellanmål: En burk kesella å en apelsin, Lunch: Kyckling, ris å grönsaker, mellanmål: keso å ett äpple, middag kycklin/tonfiskå ris, kvällsmål omelett men tonfisk... hmmm ja det var väl det!

SOm det ser ut äter du rejält med protein. :thumbup: Som du antagligen redan vet är du ska minska energi intag från kolhydrat källor. Dock inte mer än 500kcal under för en jämn viktnergång och minskad muskelförlust.

King Grub
2003-08-21, 14:13
Originally posted by Lina
Så nån som är villig å hjälpa???:angel:

Vad är dina mål? Bygga muskler eller gå ner i fettvikt? Du kan knappast göra båda samtidigt.

Lina
2003-08-21, 14:13
Ja äter jag tonfisk blir det väl en burk, en kyckling filé. Branflakes ja vad kan det va??? dom väger ju inte så mkt hmmm

Lina
2003-08-21, 14:15
Bränna fett, vill få fram rutorna då va:D

Tompi
2003-08-21, 14:16
Originally posted by King Grub


Vad är dina mål? Bygga muskler eller gå ner i fettvikt? Du kan knappast göra båda samtidigt.

Hoppas den här bruden fortfarande är ute efter att tävla i dc!?

King Grub
2003-08-21, 14:18
Ja du, jag ser faktiskt inte några fel eller nackdelar med din kost. Antingen drar du ner lite grann på kolhydraterna, eller också rör du på dig mer, antingen i form av korta, intensiva intervallpass eller i form av morgonpromenader. Det där ser ut att vara en riktigt bra diet som du håller nu, tycker jag. Men för att gå ner måste du ligga på kaloriunderskott, annars händer det inget. Ett underskott på 500 kcal per dag ger en viktminskning på cirka ½ kilo i veckan, vilket är en optimal nedgångstakt.

Lina
2003-08-21, 14:23
Promenerar faktiskt på morgonen oxå 60-90 min beroende på vart jag går, å självklart är det dc om magrutorna kommer fram, fast dom ska fram:devil:

Tompi
2003-08-21, 14:26
Originally posted by Lina
Promenerar faktiskt på morgonen oxå 60-90 min beroende på vart jag går, å självklart är det dc om magrutorna kommer fram, fast dom ska fram:devil:

Bra gumman! När jag är frisk ska jag komma ner så vi kan träna tillsamans.
Du kommer lyckas det vet du!

Lina
2003-08-21, 14:29
Originally posted by Tompi


Bra gumman! När jag är frisk ska jag komma ner så vi kan träna tillsamans.
Du kommer lyckas det vet du!
ja men du tänker ju hoppa på kryckor en evighet till ju;) Nä nu ska jag äta lunch! Ha det bra hörs senare ciao!!!

Oxe
2003-08-23, 19:06
Originally posted by King Grub
Ja du, jag ser faktiskt inte några fel eller nackdelar med din kost. Antingen drar du ner lite grann på kolhydraterna, eller också rör du på dig mer, antingen i form av korta, intensiva intervallpass eller i form av morgonpromenader. Det där ser ut att vara en riktigt bra diet som du håller nu, tycker jag. Men för att gå ner måste du ligga på kaloriunderskott, annars händer det inget. Ett underskott på 500 kcal per dag ger en viktminskning på cirka ½ kilo i veckan, vilket är en optimal nedgångstakt.

Det här med interval träning på cardion skulle jag kunna vara snäll och offra mig med några pass i veckan :kinky:

Lina
2003-08-27, 15:21
Originally posted by Oxe


Det här med interval träning på cardion skulle jag kunna vara snäll och offra mig med några pass i veckan :kinky:
ha ha jasså du...