handdator

Visa fullständig version : GASP Storlekar


shogge
2009-07-16, 20:08
Hay!

Finns flera trådar om detta men ingen som svara på följande fråga:

Skall köpa ett par GASP 3/4MESHPANTS (typ shorts)
vet inte vilken storlek jag skall ha.
Jag har 36" på vanliga brallor och är 100cm där byxlinningen sitter.

Finns ju storleksguide men där finns Waist storlek och Bottom storlek. Har ingen aning vad brallorna avser. Waist eller Bottom? alltså, waisten verkar sitta rätt högt upp, där jag e smalare, och bottom är...röven? så långt ner sitter ju inte byxorna heller....fattar inte hur dom tänker riktigt :)

förslag någon? går jag efter Waist så ska jag typ ha XL och går jag efter Bottom ska jag ha S....

Mourten
2009-07-16, 20:20
Kan inte utala mig om just byxor men har linnen från GASP å där sitter S bra å jag väger 90-94 kg på 178 cm. Så dom är rätt stora i storlekarna, drar väl M-L typ annars i "vanliga" spännins t-shirtar/linnen.
Så tipset är å beställa mindre än vanligt iaf.

Sparven från Minsk
2009-07-16, 20:22
Hay!

Finns flera trådar om detta men ingen som svara på följande fråga:

Skall köpa ett par GASP 3/4MESHPANTS (typ shorts)
vet inte vilken storlek jag skall ha.
Jag har 36" på vanliga brallor och är 100cm där byxlinningen sitter.

Finns ju storleksguide men där finns Waist storlek och Bottom storlek. Har ingen aning vad brallorna avser. Waist eller Bottom? alltså, waisten verkar sitta rätt högt upp, där jag e smalare, och bottom är...röven? så långt ner sitter ju inte byxorna heller....fattar inte hur dom tänker riktigt :)

förslag någon? går jag efter Waist så ska jag typ ha XL och går jag efter Bottom ska jag ha S....

Har själv precis köpt ett par sådana byxor! Har 38-38 i jeans beroende på märke och modell.
Köpte ett par L, ,men medium skulle nog funka, men vill ha lite att växa i ;)

kjell33
2009-07-16, 20:43
Jag är 175 85kg och har small på allt GASP jag har. Stora storlekar med andra ord.