handdator

Visa fullständig version : Långsamt bra protein :)


JC20
2003-08-21, 13:01
Nu får ni som använder ett långsamt protein, eller kassein, lr vad det nu heter ge era omdömen om dom som är bra, så att man vet :)) vilka som smakar bra, inte klumpar sig o som faktiskt ger det man vill ha!

Berry
2003-08-21, 13:49
Fick en burk Optimum Pro-90 vanilj igår. Har bara tagit två drinkar än (en i vatten, en i mjölk) men den smakar helt ok. Nästan bättre i vatten än i mjölk. Lösligheten är i alla fall fantastisk, inga som helst klumpar trots att jag glömde sätta gallret i shakern. Har även använt Eiselt Protec+ vanilj som smakar bra i mjölk men skit i vatten och har en tendens att bli väldrigt tjock och eventuellt klumpa sig om man råkar snåla med vätskan. Jag är dock nöjd med båda. Nästa gång tänkte jag testa Complete II..

ABC123
2003-08-21, 14:49
Jag har använt följande produkter, som innehåller kasein.
Eiselt Protec och Protec+, Optimum Pro-90, Fairing Complete II, Dalblad Three in one och Ultra milk whey.

Protec+ - Största delen kasein, lite vassle.

Pro 90 - Ungefär (informationen på deras hemsida är bedrövlig) 50/50 fördelning kasein och vassle

Complete II - Kasein, vassle och soja (minns ej fördelningen)

Three in one - 50 vassle, 25 kasein, 25 ägg

Ultra milk whey - 50/50 fördelning kasein och vassle

Protec+ är klart tjockas i konsistensen och risken för en o annan klump är stor. Dock den produkten med störst andel kasein.

De andra är ungefär lika lättblandade. Smakmässigt tycker jag bäst om Three in one och Ultra milk whey, med Pro-90 på en andra plats. Konsistensen är även Dalblads bättre på, men de andra (frånsett Protec+) hamnar inte långt efter. Så välj det du får bäst pris på.

EiseltUK
2003-08-21, 16:33
Det är lättare att få en drink med större andel vassleprotein att smaka bättre... det märks tydligt på vår kommande Ultraway. Samtidigt bli konsistensen tunnare ju mer vassle man använder, vilket också påverkar själva totalupplevelsen, speciellt om man inte vill blanda i för mycket vätska.

/ Henrik

Salle
2003-08-21, 17:42
Jag tycker protec+ är guld att ta innan läggdags, drar jag i mig vanligt vassle känner jag mig hungrig som fan på morgonen... Kanske inbillning :)