handdator

Visa fullständig version : Varen tillflyktens öar för eder själva!


Sidor : [1] 2 3 4

Gute
2009-07-16, 13:44
Förening: Södertälje AK
Födelseår: 1980

Meriter i klass -90 kg:
Silver Bänkpress-SM 2006
Silver Bänkpress-SM 2008

Personbästa Bänkpress:
Tävlingsresultat: 225 Kg
Utan bänktröja: 3x180 Kg

Målsättning:
Att alltid göra mitt bästa och koncentrera mig på nuet.
Strävan efter ett klart, öppet och kärleksfullt sinnestillstånd.

Övrigt:
6 års erfarenhet som licensierad lyftare. (2003-2004, Östersunds AK, 2006-Södertälje AK).
Har förutom bänkpresstävlingar genomfört fåtalet SL-tävlingar (710 Kg är personbästa).
Strävan efter ständigt dopingförebyggande arbete bland såväl motionärer som tävlingsaktiva.
Distriktsdomarlicens (2007- Södertälje AK)

Saft und Kraft
2009-07-16, 15:44
Ny förpacking? Jaja, så länge innehållet är detsamma så. Extra kräm förutsättes ingå.

Jag hoppas också att läget är bra.

sattersta
2009-07-16, 16:06
Nämen se där. Varför detta järva grepp?

Gute
2009-07-16, 22:47
Ny förpacking? Jaja, så länge innehållet är detsamma så. Extra kräm förutsättes ingå.

Jag hoppas också att läget är bra.

Nämen se där. Varför detta järva grepp?

Tack för omtanken Saft und Kraft. Allt väl. Njuter av sommaren, havet, vinden och solen.
Kände att det var hög tid för en ny journal då "orsak och verkan" har snurrat i strax 3 år på detta forum.

Hjärtligt välkomna! :thumbup:

Gute
2009-07-16, 22:52
Bänkpress med tävlingsstopp
10/20, 7/40, 6/80, 4/100, 3/120, 1/150, 1/150, 1/150, 1/150, 1/150
Mycket trivsamt och bra klipp. Kanske tjyvade lite på stoppet den inledande singeln av ren iver.

Sumomarklyft med maxbred fotställning
5/60, 5/90, 4/140, 4/150, 4/155
Fortsatt smidigt och explosivt. Kändes jätteroligt att träna denna övning idag.

Chins
10/BW, 10/BW, 10/BW
Jissar på att detta är någon form av repsrekord (30 st) fördelat på 3 set.

Bålstabilitet
2 set

Vader
2 set

Roosen
2009-07-16, 23:19
Schysst med en ny journal. Skulle kunna skriva 10 rader om varför jag tycker det, men det struntar jag i.

Precis som din förra journal så kommer även denna att följas troget.

(Var länge sedan jag såg ett recept från dig. Har en burk honung hemma som jag tror kan användas till nåt bättre än att sätta sötma i mitt te...)

Mvh

Gute
2009-07-18, 19:40
Schysst med en ny journal. Skulle kunna skriva 10 rader om varför jag tycker det, men det struntar jag i.

Precis som din förra journal så kommer även denna att följas troget.

(Var länge sedan jag såg ett recept från dig. Har en burk honung hemma som jag tror kan användas till nåt bättre än att sätta sötma i mitt te...)

Mvh

Tack. Jag lovar att uppdatera plikttroget.
Tills vi ses säger jag som shamanerna "vandra i skönhet". *cupid*

Honungsrecept

Rotsakspytt
Potatis i rejäl mängd
Morötter i viss mängd
Palsternackor lite sparsammare
Flytande honung, olja, örter, persillade etc.
In i ugnen.
Ät.

Dagens citat
Åkte tåg från Sthlm C till Södertälje och brevid mig satt en familj på 6 personer. Jag lyckades inte spåra dialekten full ut men för att gardera sig kan vi säga att familjen efter semester har kortare resväg hem till Börje_H än till mig. Två av barnen hade energi som en samlad armé och bad mor&far om att få springa och leka i andra änden av tågvagnen.

Far svarade: Nej, vi ska snart kliva av!

Barnen satte sig snällt. Länge satt jag och väntade på vad snart var för något och det visade sig att det dröjde länge, ja länge även i vuxenperspektiv, vi klev av samtidigt 35-40 minuter senare. Det var nära det...:D

Gute
2009-07-18, 19:49
Stenstötning
Omkring 15 set

Naturchins
8/BW, 8/BW, 8/BW

Bålstabilitet
3 set

Triceps Extension
3 set

Pullover
3 set

Koncentrationscurl
3 set

Raka marklyft med hantlar
3 set

Visst ger det inte mycket till gnista att leka med hantlar insvept i ensamhetens kappa, men jag tycker det är rätt mysigt ändå.

Gute
2009-07-18, 19:54
Edit:
Blåbärsplockning
2 timmar
Arbetade febrilt så svetten rann vilket gör att detta kan räknas till flåsträning.

Promenerar i genomsnitt 4-5 km dagligen men springer endast då jag är jagad av björn. Sällsynt med andra ord.

Gute
2009-07-18, 20:31
Närkontakt

Under en av sommarens flertal skärgårdsdagar stötte jag på denna älg på en av de mer avskilda öarna. Långsamt kom vi varandra närmare och fattade tycke för varandra. Egentligen ville jag inte störa men Älge var också lite nyfiken. Han skulle bara ha vetat att jag hade med en matlåda med älgfärs/rödbetsbiffar i ryggsäcken....

Gute
2009-07-19, 11:48
Hantelshrugs
3 set

Hantelrodd
3 set

Bålstabilitet
2 set

Vader
5 set

Blåbär- och kantarellplockning
2.5 timmar

EkarN
2009-07-19, 13:54
Roligt med ny journal! Najs med älgen där!;)

Roosen
2009-07-19, 14:38
Stenstötning
Omkring 15 set

Naturchins
8/BW, 8/BW, 8/BW

Bålstabilitet
3 set

Triceps Extension
3 set

Pullover
3 set

Koncentrationscurl
3 set

Raka marklyft med hantlar
3 set

Visst ger det inte mycket till gnista att leka med hantlar insvept i ensamhetens kappa, men jag tycker det är rätt mysigt ändå.

På tuben så kan man hitta afro-amerikaner som springer runt på gatorna i USA och hittar olika sätt och ställen att träna på. Det känns lite som att du är Sveriges svar på detta. Bravo Sammy :thumbup: :hbang:

Gute
2009-07-19, 20:09
Roligt med ny journal! Najs med älgen där!;)

Hjärtligt välkommen!

På tuben så kan man hitta afro-amerikaner som springer runt på gatorna i USA och hittar olika sätt och ställen att träna på. Det känns lite som att du är Sveriges svar på detta. Bravo Sammy :thumbup: :hbang:

:thumbup:

Frukträtter & desserter

Persikodröm med mandel
3 färska persikor
100 gram mandel
5-10 tärnade dadlar
1 tsk naturligt vaniljextrakt
2 tsk kanel

Tvätta persikorna och skär varje i 8 delar. Blanda med mandeln och dadlarna, och stänk över vaniljextrakt. Pudra med kanel och servera.

Cantaloupemelon fylld med björnbär och pecannötter
1 cantaloupemelon
2 dl björnbär
1 dl hackade pecannötter
Mynta

Skär melonen i två halvor och ta bort fröna med en sked. Fyll melonens håligheter med björnbär och pecannötter. Garnera med att strö på lite mynta eller några färska myntablad.

Melon- och hallongodis
1 dl hallon
1 dl färsk melon i bitar
1/2 dl hackade hasselnötter
1/2 tsk kanel

Blanda hallon, melon och hasselnötter i en serveringsskål. Pudra med kanel och servera.

Blåbärs- och jordgubbsdessert
2 dl jordgubbar
2 dl blåbär
1/2 mandarin
1 msk pressad apelsin
1 tsk vaniljextrakt
Malen muskot
Mynta

Blanda jordgubbar, blåbär och mandarinklyftor i en skål. Droppa över apelsinsaften och vaniljextraktet och pudra med muskot. Garnera med mynta och servera kyld.

Frostat bananmos
3-4 mogna bananer
1 tsk vaniljextrakt

Mosa bananerna med en gaffel eller potatisstamp och rör omsorgsfullt ner vaniljextraktet. Sätt in blandningen i frysen i ungefär 20-30 minuter, så att den blir frostig och tjock men inte djupfryst.

Roosen
2009-07-19, 20:14
Hjärtligt välkommen!



:thumbup:

Frukträtter & desserter


Blåbärs- och jordgubbsdessert
2 dl jordgubbar
2 dl blåbär
1/2 mandarin
1 msk pressad apelsin
1 tsk vaniljextrakt
Malen muskot
Mynta

Blanda jordgubbar, blåbär och mandarinklyftor i en skål. Droppa över apelsinsaften och vaniljextraktet och pudra med muskot. Garnera med mynta och servera kyld.



Finns många varinater på den, både i fruktväg och när det kommer till toppingen. Lärde mig en hel del från tiden när jag jobbade som bagare/konditor. Många av dom där bärblandningarna fungerar utmärkt att ha på paj. Mixen Jordgubb/rabarber/hallon e grym.

Gute
2009-07-19, 20:19
Äppeldesserter

Äppelfrukost
1 stort äpple, skuret i munsbitar
1 morot, riven
1 handfull russin
Kanel

Blanda äpple. morot och russin i en skål och pudra över med kanel.

Färsk äppelmos med kanel
6 äpplen
2-3 msk pressad citron
1 tsk kanel

Kärna, skala och skiva äpplena. Blanda med citronsaften och kör i en mixer tills det blir en jämn blandning. Krydda med kanel och servera.

Grillade kaneläpplen med valnöt
4 äpplen
2 dl russin
1/2 dl valnötter
1/4 tsk kanel
1/2 tsk vaniljextrakt
1 dl vatten

Värm ugnen till 175 grader. Kärna äpplena utan att dela dem. Stick hål i skalet med en gaffel på flera ställen runt äpplet så att det inte spricker av värmen. Blanda russin, nötter, kanel och vanilj i en liten skål. Fyll äpplena med blandningen. Placera äpplena i en ugnsfast glasform och häll vatten i botten. Täck med folie och ugnsbaka i c:a 30 minuter eller tills äpplena blivit mjuka.

Gute
2009-07-19, 20:20
Många av dom där bärblandningarna fungerar utmärkt att ha på paj. Mixen Jordgubb/rabarber/hallon e grym.

:thumbup:

Roosen
2009-07-19, 20:24
Äppeldesserter

Äppelfrukost
1 stort äpple, skuret i munsbitar
1 morot, riven
1 handfull russin
Kanel

Blanda äpple. morot och russin i en skål och pudra över med kanel.


Det där äter du rakt av? En skål och en sked, sen är det bara att frossa? Låter faktiskt gott.

Gute
2009-07-19, 20:28
Det där äter du rakt av? En skål och en sked, sen är det bara att frossa? Låter faktiskt gott.

Javisst. Det är bara att spisa rakt av. Vill man går det utmärkt att grovriva även äpplet. Och varför inte dubbla till 2 äpplen och morötter när man ändå håller på....

Gute
2009-07-19, 20:56
På tuben så kan man hitta afro-amerikaner som springer runt på gatorna i USA och hittar olika sätt och ställen att träna på. Det känns lite som att du är Sveriges svar på detta

Jag tycker helt klart ISMO ska ha en stor eloge i detta då det var under klubbtävlingen med kettlebells jag fick smak på att slunga iväg saker och ting. Tänkte pröva i slutet av sommaren och se om jag har plockat minst 15 cm från klubbtävlingen för att kunna få iväg kulan över 8 meter. Naturchins är grymt bra, det känns helt rätt att leka grottmänniska. Steget är nu inte långt till att börja med enklare friklättning. Har en höjd i närheten av hemmet som är tillräckligt brant i ett inledande skede i alla fall. Mount Gute. :D

Gute
2009-07-19, 21:17
Se till att mellan varven hålla er borta från atletklubben, stäng av mobil, tv, dator & bara UT och NJUT.

Roosen
2009-07-19, 21:43
Se till att mellan varven hålla er borta från atletklubben, stäng av mobil, tv, dator & bara UT och NJUT.

Jag vet, men det är svårt! :D
Speciellt när jag inte har någon inplanerad semester i år. Skall försöka att ta mig ut på sjön med min farfar. Fiska, ligga i en naturhamn och lyssna på prat-radio och lapa sol. Kaffe. Det är avkoppling för mig. Synd att det blir allt för sällan. Nu på sommaren så springer veckorna förbi. Vardagar är det jobb och träning som dominerar. Helger så vill man oftast sätta av tid till att umgås med sina vänner. Grillning, ett par öl.. mm mm.


Fina bilder!

Gute
2009-07-20, 11:39
Fiska, ligga i en naturhamn och lyssna på prat-radio och lapa sol. Kaffe. Det är avkoppling för mig.

Låter hur trevligt som helst. Bra avkoppling. De finns vissa som säger att man brukar "släppa allt man bär på när man lägger ut från hamn".

Grillning, ett par öl.. mm mm.

Detta är en utomhusaktivitet som fungerar lika bra om inte bättre än ett gasolkök på båt eller trangiakök.

Kvällsdopp är trevligt. Efter en arbetsdag letar man på kvällskvisten upp någon badvik, hoppar i och plaskar lite. Medhavd termos och något att äta etc.

Personligen har jag varit feg att bada tidigt på säsongen men i år gjorde jag debuten redan i maj månad då jag hoppade i havet ute vid kusten. Lär bli tradition att göra debuten i maj och sedan avrunda med ett iskallt julbad.

Gute
2009-07-20, 19:19
Stenstötning
c:a 15 set

Split Squat
3 set

Raka marklyft med hantlar
3 set

Plankan med kroppsvikt
3 set @ 60 sekunder

Gute
2009-07-20, 20:23
Ugnsbakad torsk
500 gram torskfilé
1 dl vitt vin
1/4 skivad gul lök
2 msk pressad citron
1 msk torkad dill
1 tsk gurkmeja

Skölj fisken noga i kallt vatten och lägg den i en ugnsfast form med låga kanter. Häll vitvinet över fisken. Fördela lökskivorna jämt över fisken och stänk på citronsaften. Strö över med dill och gurkmeja. Tävk formen med folie och stek i ugnen på 175-200 grader i 20 minuter, eller tills fiskköttet delar sig lätt med en gaffel och är helt ogenomskinligt.

Grillad torsk med citrusmarinad
500 gram torskfilé
1/2 dl färskpressad apelsin
1 1/2 msk pressad citron
3 msk pressad lime
1/2 krm cayennepeppar
2 hackade vitlöksklyftor
2 msk olivolja
3/4 dl vatten
2 msk hackad gräslök
1 msk hackad färsk timjan

Blanda en marinad av saften från citrusfrukterna och cayennepeppar, vitlök, olivolja och vatten. Lägg fisken i en skål och häll över nästan all marinad (spara 1/2 dl marinad till serveringen). Låt fisken stå kallt i 15-30 minuter. Grilla eller halstra fisken i 3-4 minuter på varje sida och ös ofta med marinaden. Lägg upp fisken på tallrikar och häll återstoden av marinaden över. Strö över med gräslök och timjan.

Ugnsbakad kolja Italiano
1 kg kolja
6 msk olivolja
3 hackade vitlöksklyftor
1 hackad röd lök
1 hackad paprika
4 tärnade tomater
6 msk hackad persilja
1 msk torkad basilika
1 tsk dill
1/2 krm svartpeppar
2 msk pressad citron

Skölj först fisken i kallt vatten. Hetta upp oljan i en stekpanna och fräs rödlöken och vitlöken tills den blivit mjuk. Tillsätt paprikan och låt den fräsa med tills den blir mjuk. Tillsätt tomater, persilja, basilika, dill och svartpeppar och rör om. Dra bort stekpannan från värmen och häll hälften av röran i botten på en ugnsfast form med måtten 23x33 cm eller däromkring. Lägg i fiskfiléerna och häll sedan resten av röran över. Stänk över citronsaften. Täck formen med folie och baka på 175-200 grader i 15-20 minuter.

Gute
2009-07-21, 12:48
090721

Bicepscurl
6/20, 6/20, 6/30, 6/30, 6/30

Pullover
10/30, 10/30, 10/30

Triceps Extension
10/30, 10/30, 10/30

Bålstabilitet
3 set

Gute
2009-07-22, 11:10
090722

Armhävningar smalt
10/BW, 10/BW, 10/BW, 10/BW

Split squat
3 set

Bålstabilitet
3 set

Lateral Raises
4 set

Yf3enVlGHoQ

Roosen
2009-07-22, 12:42
Verkar som någon har blivigt starkare i biceps :)??
Trevliga recept!

Börje H
2009-07-22, 14:17
Se till att mellan varven hålla er borta från atletklubben, stäng av mobil, tv, dator & bara UT och NJUT.

Oj, det där är jag dålig på :em:

Fina bilder och en trivsam uppstart på journalen. Känns verkligen som en av de mest balanserade och tänkvärda.

Hänger fortsatt med på de emotionella och medryckande turer som bjudes :thumbup:

Gute
2009-07-22, 14:36
Verkar som någon har blivigt starkare i biceps

Tack. Jag har varit beslutsam gällande bicepsträningen. Det är ett medvetet prioriterat område och jag strävar efter att göra mitt bästa för att bygga upp armstyrka.

Trevliga recept!!

Det glädjer mig om ni känner matlust när ni läser recepten.
Det glädjer mig om det kan inspirera er hemma i köket.
Det glädjer mig om någon av mina medmänniskor på detta forum vill pröva och laga enligt något av recepten.

Roosen
Jag tar med mig lite klädgaljor och bänktröjor så får du eller övriga på klubben som är intresserade pröva sig fram. Har en nästintill ny markdräkt och en sprillans böjdräkt. Tänker främst att de skulle storleksmässigt passa på dig eller Rauli. Blir glad om detta kan komma till nytta. Finns tröjor och dräkter inne i styrelserummet också har jag ett svagt minne av. Kanske kan vi få ett litet ombytesskåp i hörnan där vi kan ha en gemensam garderob. Kör hårt!

Gute
2009-07-22, 14:46
Oj, det där är jag dålig på :em:

Fina bilder och en trivsam uppstart på journalen. Känns verkligen som en av de mest balanserade och tänkvärda.

Hänger fortsatt med på de emotionella och medryckande turer som bjudes :thumbup:

Hjärtligt välkommen!

En liten historia

"En dag när en man vandrade i vildmarken råkade han möta en ilsken tiger. Han sprang, men nådde snart till kanten av ett högt stup. Desperat klättrade han för att rädda sig ner för en ranka och dinglade över det livsfarliga bråddjupet. När han hängde där kom två möss fram från ett hål i bergväggen och började gnaga på rankan. Plötsligt lade han märke till ett runt smultron på rankan. Han plockade det och stoppade det i munnen. Det var otroligt läckert!"

Roosen
2009-07-23, 13:09
Klarade du dig??

http://www.dn.se/sthlm/gotlandsfarjor-krockade-utanfor-nynashamn-1.916987

Roosen
2009-07-23, 13:13
Tack. Jag har varit beslutsam gällande bicepsträningen. Det är ett medvetet prioriterat område och jag strävar efter att göra mitt bästa för att bygga upp armstyrka.



Det glädjer mig om ni känner matlust när ni läser recepten.
Det glädjer mig om det kan inspirera er hemma i köket.
Det glädjer mig om någon av mina medmänniskor på detta forum vill pröva och laga enligt något av recepten.

Roosen
Jag tar med mig lite klädgaljor och bänktröjor så får du eller övriga på klubben som är intresserade pröva sig fram. Har en nästintill ny markdräkt och en sprillans böjdräkt. Tänker främst att de skulle storleksmässigt passa på dig eller Rauli. Blir glad om detta kan komma till nytta. Finns tröjor och dräkter inne i styrelserummet också har jag ett svagt minne av. Kanske kan vi få ett litet ombytesskåp i hörnan där vi kan ha en gemensam garderob. Kör hårt!

:thumbup::thumbup::thumbup:
Säg till när/var dom hänger sen så rusar jag genast dit!*drool*

Tack snälla farbror gute *love*

Gute
2009-07-24, 19:20
Klarade du dig??

http://www.dn.se/sthlm/gotlandsfarjor-krockade-utanfor-nynashamn-1.916987

En bekant skulle med aktuell färja på tillbakafärden till Visby. Det gick av förklarliga orsaker inget vidare så det blev besök hos oss med grillning av lövbiff och paprika med potatis & sallad som tillbehör och några glas av ett trevligt sydafrikanskt rödvin. Vi resonerade oss fram till att det enda stället där utgående färjas kurs möter inkommandes Visbyfärja bör vara strax utanför Bedarön/Örngrund. Utgår från att den färja som går mellan Visby och Grankullavik(Öland) kommer sättas in på sträckan Nynäs-Visby.

M/S GUTE är dock fortfarande i drift (se vidare nedan):
http://www.faktaomfartyg.se/gute_1979_b_15.htm

090724

Bänkpress med paus
10/20, 10/20, 5/70, 5/90, 4/120, 4/140, 4/150, 4/150, 4/150, 4/150

8 dagars vila från bänkpressandet fick idag sitt slut. Med korta men tydligt markerade pauser på bröstet drev jag upp planerade 4x4 på 150kg. Hyfsat piggt och med bra driv från dödläget på bröstet.

Lutande hantelpress
5/18.5, 5/26, 5/31, 5/36

Vingligt men det kändes något bättre än förra passet. Andra försöket med hantlar under 2000-talet...

Zercher Squat med paus i vändläget
5/50, 5/80, 5/100

Dumbbell Single Leg Calf Raise
2 set @ 12 reps

Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sekunder

Vill lyfta på hatten till Micke och Per som bidrar till en god stämning på atletklubben genom att alltid möta en välkommen med en öppen hand...

Laddade inför passet med Hemingways "den gamle och havet" och sedan även med några teskedar honung och en hel klase små söta KRAV-bananer.

Må väl

sattersta
2009-07-24, 19:30
En bekant skulle med aktuell färja på tillbakafärden till Visby. Det gick av förklarliga orsaker inget vidare så det blev besök hos oss med grillning av lövbiff och paprika med potatis & sallad som tillbehör och några glas av ett trevligt sydafrikanskt rödvin. Vi resonerade oss fram till att det enda stället där utgående färjas kurs möter inkommandes Visbyfärja bör vara strax utanför Bedarön/Örngrund. Utgår från att den färja som går mellan Visby och Grankullavik(Öland) kommer sättas in på sträckan Nynäs-Visby.

M/S GUTE är dock fortfarande i drift (se vidare nedan):
http://www.faktaomfartyg.se/gute_1979_b_15.htm

090724

Bänkpress med paus
10/20, 10/20, 5/70, 5/90, 4/120, 4/140, 4/150, 4/150, 4/150, 4/150

8 dagars vila från bänkpressandet fick idag sitt slut. Med korta men tydligt markerade pauser på bröstet drev jag upp planerade 4x4 på 150kg. Hyfsat piggt och med bra driv från dödläget på bröstet.

Lutande hantelpress
5/18.5, 5/26, 5/31, 5/36

Vingligt men det kändes något bättre än förra passet. Andra försöket med hantlar under 2000-talet...

Zercher Squat med paus i vändläget
5/50, 5/80, 5/100

Dumbbell Single Leg Calf Raise
2 set @ 12 reps

Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sekunder

Vill lyfta på hatten till Micke och Per som bidrar till en god stämning på atletklubben genom att alltid möta en välkommen med en öppen hand...

Laddade inför passet med Hemingways "den gamle och havet" och sedan även med några teskedar honung och en hel klase små söta KRAV-bananer.

Må väl

Kul att se att du håller en så hög standard trotts något glest mellan passen(bänk).
Du skall se att du är tillbaka på tävlinsflaket snarare än du tror :hbang:
Micke Per hjälpsamma som få och enormt trevliga :thumbup:

Gute
2009-07-24, 21:03
Säg till när/var dom hänger sen så rusar jag genast dit!*drool*

Jag kommer börja med att lufta ur det jag har kvar och sprätta ärmsömmar. Har en ny Rage X strl. 46 som väntar på dig. Katana finns också strl. 44 eller 46. Metal markdräkt Deadlifter Viking strl. 46. Knälindor finns säkerligen också, i alla fall ett par. Vi får se vad som kommer fram när jag går igenom lyftargarderoben. Allt mitt är ert. Det ska användas och inte skräpa i garderoben.

Kul att se att du håller en så hög standard trotts något glest mellan passen(bänk).
Du skall se att du är tillbaka på tävlinsflaket snarare än du tror :hbang:

Anthony Hopkins sade vid ett tillfälle: "Förvänta er inget. Begär inget. Acceptera allt.

Nu luktar det skog här hemma. Kantareller fräses för fullt...

Må väl! *cupid*

Gute
2009-07-24, 21:07
090724

Bicepscurl
5/20, 5/20, 13/30pb

Bålstabilitet
2 set

Hantelshrugs
2 set

nCFIgrp1HGI

Ismo
2009-07-24, 23:14
Kul att se att du håller ångan uppe och radar upp pass med fina vikter! Trevligt att du även njuter av god mat i vackra landskap.
Mentor Bastubacke brukar säga att det är viktigt att göra "må bra grejer" och det ser ut som guten mår rätt bra där ute på kobbarna!

Gute
2009-07-25, 21:02
Kul att se att du håller ångan uppe och radar upp pass med fina vikter! Trevligt att du även njuter av god mat i vackra landskap.
Mentor Bastubacke brukar säga att det är viktigt att göra "må bra grejer" och det ser ut som guten mår rätt bra där ute på kobbarna!

Tack. Mentor Bastubacke har helt rätt. Ut på kobbarna, känn gunget under fötterna, njut av tystnaden, havet och solen. Det finns dock minst två saker man aldrig bör göra ute på kobbarna och det är att hoppa i land våldsamt barfota rakt på stenhällen. Säkert en handfull jag pratat med i år som gjort denna oskickliga handling. Anser det vara en oskicklig handling att bruka alkohol eller andra droger i samband med sjönära vistelser.

090725

Dumbbell One Arm Straight Leg Deadlift
4 set @ 10 reps

Lateral raises
2 set @ 8 reps

Bålstabilitet
2 set

QagTUjDX5_k

Gute
2009-07-28, 15:00
090727
Aktiv vila
Ryggövningar med egen kroppsvikt
Bålstabilitetsövningar med egen kroppsvikt

090728
Aktiv vila
Ryggövningar med egen kroppsvikt
Bålstabilitetsövningar med egen kroppsvikt
Lateral Raises
Triceps Kickback

Har varit lite risig de senaste dagarna så nu blir det bara lättare viloträning ett tag framöver. Blir det en längre tid så får jag gå om några veckocykler på Sundsvallsprogrammet. Kom till 4x4 på snällt beräknade vikter och det kändes bara bra. :thumbup:

Fortsatt full kräm framåt! :hbang:

Roosen
2009-07-28, 15:29
Fortsatt full kräm framåt! :hbang:

*yourock*

Gute
2009-07-30, 12:00
090730
Aktiv vila
Ryggövningar med egen kroppsvikt
Bålstabilitetsövningar med egen kroppsvikt
Bicepscurl, Vadträning, CoC-träning

Om någon lyssnar på arfrikansk reggae, grooves, traditionell så finns här en playlist till förfogande: http://www.youtube.com/view_play_list?p=C1C9391766F88A32

Gute
2009-08-01, 19:48
090801

Bänkpress med paus
10/20, 10/20, 5/60, 5/80, 3/110, 3/115, 3/120

Mer gick inte idag. Det var roligt att hålla i stången.

Benpress
6/150, 6/150, 6/150, 6/150

Baksida lårcurl
7/35, 7/45, 7/55

Sittande vadpress
8/40, 8/55, 8/70, 8/80

Latsdrag
7/40, 7/60, 7/70

Tricepspress
4 set @ 8 reps

Roosen
2009-08-02, 12:58
090801

Bänkpress med paus
10/20, 10/20, 5/60, 5/80, 3/110, 3/115, 3/120

Mer gick inte idag. Det var roligt att hålla i stången.

Benpress
6/150, 6/150, 6/150, 6/150

Baksida lårcurl
7/35, 7/45, 7/55

Sittande vadpress
8/40, 8/55, 8/70, 8/80

Latsdrag
7/40, 7/60, 7/70

Tricepspress
4 set @ 8 reps
Lite är bättre än inget alls. :thumbup:

Gute
2009-08-04, 13:56
090804
Ryggövningar med egen kroppsvikt
Bålstabilitetsövningar med egen kroppsvikt
Bicepscurl, Triceps Extension, Vadträning, CoC-träning
Vikt: 92.6 Kg

Gute
2009-08-04, 13:58
Lite är bättre än inget alls. :thumbup:

Må väl :thumbup:

Zacke
2009-08-04, 14:41
Självklart prennar jag på den här journalen också.
Det ser ut som om du har ordentligt med bänkform iaf.

Gute
2009-08-05, 17:35
Självklart prennar jag på den här journalen också.
Det ser ut som om du har ordentligt med bänkform iaf.

Hjärtligt välkommen!

090805
Diverse övningar med egen kroppsvikt
Hantlar; Pullover, Split squat, Lateral raises

Gute
2009-08-06, 18:17
090806
Övningar med egen kroppsvikt
Armhävningar, Ryggresningar, Säteslyft.
Hantlar; Koncentrationscurl, Triceps Extensions, Vader, Split Squat.

9 månader har nu passerat förbi med ojämn dagsform. Målet/förhoppningen inför vinterhalvåret är en träningsomfattning av 2 pass per vecka med skivstång. Vinterhalvåret sträcker sig i mina tankar helst inte längre fram än till mars 2010.

I övrigt så är målsättningen att njuta av havet och havsnära miljö tills frosten lägger sig i skägget. I alla fall gällande dagsturer. :thumbup:

Gute
2009-08-06, 18:43
Här har ni en trummis som kan sina verktyg.

U5YEqmIIdj8

Roosen
2009-08-07, 02:39
Här har ni en trummis som kan sina verktyg.

U5YEqmIIdj8

Bra skit :thumbup:

Gute
2009-08-07, 20:22
090807
Bålstabilitet - övningar med egen kroppsvikt.
Hantlar; Split Squat, Hantelshrugs.
CoC-träning

qc98u-eGzlc

the_PL_man
2009-08-07, 22:19
Jaha, så smyger herrn igång en ny journal sådär.....

Får väl bjuda på en bild på min lille filosof.....
Han riskerar nog att bli lite Zen som du.

Gute
2009-08-08, 10:05
Jaha, så smyger herrn igång en ny journal sådär.....

Får väl bjuda på en bild på min lille filosof.....
Han riskerar nog att bli lite Zen som du.

Hjärtligt välkommen Lars!

Ett enkelt indiskt recept som går snabbt att tillaga. Gillar man räkor gillar man troligtvis denna rätt.

Indiska räkor i curry
4 msk olivolja
2 hackade vitlöksklyftor
1 hackad gul lök
4 tomater, passerade
2 tsk hackad ingefära
300 gram skalade räkor
2 msk pressad lime
kummin, koriander, gurkmeja

Hetta upp oljan i en tjockbottnad kastrull och fräs löken och vitlöken tills den är mjuk. Rör ner tomaterna och kryddorna, och låt sjuda några minuter. Tillsätt räkorna i den sjudande såsen och koka på svag värme i cirka 10 minuter. Dra bort kastrullen från värmen och stänk över med lime.

Gute
2009-08-08, 19:19
090808
Bålstabilitet - övningar med egen kroppsvikt.
Hantlar; Split Squat, Pullover, Triceps Extension

Saft und Kraft
2009-08-09, 15:05
Det är schysst att se att du håller igång även om man blir förbannat hungrig varje gång man läser här.

Roosen
2009-08-09, 16:12
Det är schysst att se att du håller igång även om man blir förbannat hungrig varje gång man läser här.

+1


:hbang:

Gute
2009-08-12, 19:06
Det är schysst att se att du håller igång även om man blir förbannat hungrig varje gång man läser här.

+1


:hbang:

Tack. Roligt att kunna inspirera i köket. God mat lagad med kärlek är välgörande för hälsan säger expertisen. Jag försöker efter bästa förmåga att äta och laga maten med bästa möjliga koncentration. Med tanke på vilken enorm välfärd det är att ha möjligheten att välja vad och hur mycket man vill äta brukar jag sträva efter att visa tacksamhet/uppskattning. Det finns många sätt visa tacksamhet, ett sätt kan vara att tyst tänka/säga "tack" innan en måltid inleds. Ett annat kan vara att under tillredning och måltid visa uppskattning till råvarorna, ljuden, smakerna och den varma känslan av maten i munnen etc.

Tystnad under måltiden och under tillagningen är något jag personligen uppskattar men om det pratas så bör det vara så lågmält som möjligt och inte oavbrutet eftersom det riskerar att flytta bort koncentrationen för att kunna uppmärksamma ljud, smaker etc. under ätandet. En regel brukar vi följa i hemmet: inga allvarliga samtalsämnen under måltiden.

Må väl mina lyftarbröder!

Gute
2009-08-12, 19:08
090811
Bålstabilitet - övningar med egen kroppsvikt.
Hantlar; Split Squat, Bicepscurl, Hantelshrugs

Gute
2009-08-14, 10:58
090813

Bänkpress med paus
10/20, 6/60, 6/80, 3/110, 3/120, 3/130, 3/140

Snedbänk med paus
6/60, 6/90, 6/100

Benpress
6/110, 6/150, 6/190, 6/230

Latsdrag
6/60, 6/70, 6/80

Roosen
2009-08-14, 11:17
090813

Bänkpress med paus
10/20, 6/60, 6/80, 3/110, 3/120, 3/130, 3/140

Snedbänk med paus
6/60, 6/90, 6/100

Benpress
6/110, 6/150, 6/190, 6/230

Latsdrag
6/60, 6/70, 6/80

Du är grym sammy :thumbup:

Kommer ett PM

Gute
2009-08-14, 11:39
Troligtvis kommer varken jag eller någon av er andra aktiva bort från atletklubbsmiljö på heltid innan M3-åldern. Det ska då vara om lederna inte svarar alls så att man inte ens med egen kraft kan bogsera sig fram. Om rulator krävs är jag säker på att lokalen handikappsanpassas fullt ut. Någon form av ramp ner de två trappstegen till golvytan och sedan en till upp på lyftarpodiet. Det är som Jukka säger: Jag förstår! Inga problem!

Läste för övrigt en notis i Metro häromdagen om att någon har fått en växellåda i huvudet på Hertig Carls väg! Vilka galenskaper men metodvalet var tämligen udda...

Gute
2009-08-14, 14:52
1. Tikal - Guatemala
2. Tamarindo - Costa Rica
3. Caracol - Belize
4. Granada - Nicaragua
5. Death Valley - Nevada

Gute
2009-08-14, 15:03
1. Grand Canyon, Arizona
2. Cedar City, Utah
3. Caye Caulker, Belize
4. Monteverde, Costa Rica
5. San Ignasio Burial 24hours service, Belize

Gute
2009-08-14, 15:21
1. Yosemite, Kalifornien
2. Caye Caulker, Belize
3. Tikal, Guatemala
4. Cedar City, Utah
5. Granada, Nicaragua

bertbert
2009-08-15, 20:44
Vilka fantastiska bilder! :)

Gute
2009-08-16, 11:05
Vilka fantastiska bilder! :)

Pura Vida! :thumbup:

Gute
2009-08-16, 11:12
090815

Bänkpress med paus
10/20, 6/40, 6/60, 6/80, 3/110, 1/130, 1/140, 1/150, 1/155

Zercher Squat
6/50, 6/60, 6/70

Benpress
5/150, 5/190, 5/220

Stående Vadpress
10, 10, 10

Var inne på atletklubben och myste lite, städade för fullt och smekte stängerna.

EkarN
2009-08-16, 12:36
Fina bilder:) Och stark Gute:D

Gute
2009-08-16, 13:53
Fina bilder:) Och stark Gute:D

Tack min vän. Var mest inne för att smekta den nyinförskaffade ställningen, en ELEIKO. Till en början var vi inte helt överrens då stången mycket lätt flyttas i sidled men det tog inte lång tid förrän en romans uppstod. *cupid*

Roosen
2009-08-16, 17:04
Tack min vän. Var mest inne för att smekta den nyinförskaffade ställningen, en ELEIKO. Till en början var vi inte helt överrens då stången mycket lätt flyttas i sidled men det tog inte lång tid förrän en romans uppstod. *cupid*

Tycker den är helt OK! Det är den jag har lyft tyngst på :Virro

Roosen
2009-08-16, 20:04
Det var du som lämnade kvar katanan och inzern fårstår jag.
Om så nu är fallet så prövar jag båda, snackar med rauli mf om det kan va nåt för han(dom) också.

Tack

Gute
2009-08-17, 09:26
Tycker den är helt OK! Det är den jag har lyft tyngst på :Virro

Det var du som lämnade kvar katanan och inzern fårstår jag.
Om så nu är fallet så prövar jag båda, snackar med rauli mf om det kan va nåt för han(dom) också.

Tack

7y72hJ2xSc4

EkarN
2009-08-17, 10:04
Hur tycker du Eleikon är jämfört med ER?

Roosen
2009-08-17, 14:38
Hur tycker du Eleikon är jämfört med ER?

Plastigare - men inte nödvändigtvis sämre.

Gute
2009-08-18, 11:55
Hur tycker du Eleikon är jämfört med ER?

Stången rör sig mycket lätt i sidled vilket irriterar några av lyftarna på atletklubben men jag har nu upptäckt att för mig är detta av mindre betydelse. Min bänkteknik bygger i mycket stor utsträckning på en bra utväxling från bottenläget och mina känsliga punkter är när det inte axlarna inte sugs fast tillräckligt i dynan (när man glider lite, lite bakåt). Även golvmattan på podiet är en känslig punkt. Eleikoställning gör att jag inte flyttas en millimeter med skuldrorna och detta har jag verkligen saknat i de två ER-ställningar vi har på atletklubben. Förutsatt att dynan skulle bytas ut på de två ER-ställningarna så bör dessa ställningar ändå dra längsta strået. Enligt min i detta fall mycket subjektiva synvinkel.

För övrigt kan sägas att av mina två målsättningar ligger en av dessa mycket farligt till.

1. Aldrig mer minus 90 kg
2. Aldrig någonsin ska en bänktrikå fladdra längst med låren

Gute
2009-08-18, 21:55
090818

Koncentrationscurl
6/20, 6/20, 6/20, 6/20, 6/20

Bålstabilitet
2 set

A la luz de la luna....

bertbert
2009-08-19, 06:38
090818

Koncentrationscurl
6/20, 6/20, 6/20, 6/20, 6/20

Bålstabilitet
2 set

A la luz de la luna....

En myskväll på klubben? :D

Gute
2009-08-19, 18:57
En myskväll på klubben? :D

I hemmet insvept i ensamhetens kappa....

Nu till dagens äventyr:

090819

Bänkpress med kort paus
8/20, 6/40, 6/70, 6/90, 3/120, 3/140, 3/157.5, 3/157.5, 3/157.5

Benpress
6/150, 6/190, 6/230, 6/260

Latsdrag
7/40, 7/60, 7/70

Stående vadpress
3 set

Långpromenad

Mer vilja än styrka. Får lite stickningar och domningar men muskelapparaten kommer väl snart till insikt om att det är jag som bestämmer.

AnderssoN
2009-08-19, 19:39
Starka treor på 157,5!

sattersta
2009-08-19, 19:52
I hemmet insvept i ensamhetens kappa....

Nu till dagens äventyr:

090819

Bänkpress med kort paus
8/20, 6/40, 6/70, 6/90, 3/120, 3/140, 3/157.5, 3/157.5, 3/157.5

Benpress
6/150, 6/190, 6/230, 6/260

Latsdrag
7/40, 7/60, 7/70

Stående vadpress
3 set

Långpromenad

Mer vilja än styrka. Får lite stickningar och domningar men muskelapparaten kommer väl snart till insikt om att det är jag som bestämmer.

Vilja kan förflytta berg

*cupid*

bertbert
2009-08-19, 20:19
Långpromenad

Mer vilja än styrka. Får lite stickningar och domningar men muskelapparaten kommer väl snart till insikt om att det är jag som bestämmer.

Mmmm, jag vet. Långpromenader är hemskt. Hos mig kan det leda till spasmer, ligganfall och plötslig andnöd. Stickningar har jag dock aldrig råkat ut för.

Gute
2009-08-19, 20:29
Starka treor på 157,5!



Vilja kan förflytta berg

*cupid*

Eld värmer, vind förflyttar, vatten väter, jord är fast.

Önskar er det bästa.*love*

Gute
2009-08-19, 20:33
Mmmm, jag vet. Långpromenader är hemskt. Hos mig kan det leda till spasmer, ligganfall och plötslig andnöd. Stickningar har jag dock aldrig råkat ut för.

Ljus och mörker står mot varandra som främre och bakre foten vid gång.

Roosen
2009-08-19, 22:14
I hemmet insvept i ensamhetens kappa....

Nu till dagens äventyr:

090819

Bänkpress med kort paus
8/20, 6/40, 6/70, 6/90, 3/120, 3/140, 3/157.5, 3/157.5, 3/157.5

Benpress
6/150, 6/190, 6/230, 6/260

Latsdrag
7/40, 7/60, 7/70

Stående vadpress
3 set

Långpromenad

Mer vilja än styrka. Får lite stickningar och domningar men muskelapparaten kommer väl snart till insikt om att det är jag som bestämmer.

Tror att dessa"smilysen" sammanfattar det jag tänkte skriva.

:eek:*yourock*:thumbup:

Nitrometan
2009-08-20, 08:30
Madonna sjunger för Gute:

aV7QnA9eWgI


"La Isla Bonita" måste väl syfta på Gotland?

Gute
2009-08-22, 19:56
Tror att dessa"smilysen" sammanfattar det jag tänkte skriva.

:eek:*yourock*:thumbup:

Må väl :thumbup:

Madonna sjunger för Gute

"La Isla Bonita" måste väl syfta på Gotland?

Som balsam i guteöron... :thumbup:

Gute
2009-08-22, 20:02
090822

Biceps - Koncentrationscurl
6/20, 6/20, 6/20, 6/20, 6/20

CoC-träning
Bredden av ett hårstrå ifrån att sluta 2.5:an med högern
Överraskande.

Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sek

Gute
2009-08-23, 20:47
090823

Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 8/60, 6/80, 3/110, 1/130, 1/137.5, 1/140, 1/142.5, 1/145, 1/147.5, 1/150

Lätt. Har de senaste två passen kört i sockiplast för att försöka återskapa det försvunna frånskutet med fötterna sekunden efter pausen på bröstet. Får jag det att stämma tekniskt så ser det ut som "en våg som går genom kroppen från fötterna och upp.* Tills dess är det dock långt kvar, men det är dessa ord jag har i tanken när jag laddar inför lyften.

Benspark framsida
10/80, 10/100, 10/100

Stående vadpress
2 set

Chins
10/BW, 10/BW

Riktigt strikt i chinsen. Helnöjd. Siktar nu mot 14 reps och uppåt.

*citat Herr Adler år 2007

Roosen
2009-08-24, 17:55
090823

Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 8/60, 6/80, 3/110, 1/130, 1/137.5, 1/140, 1/142.5, 1/145, 1/147.5, 1/150

Lätt. Har de senaste två passen kört i sockiplast för att försöka återskapa det försvunna frånskutet med fötterna sekunden efter pausen på bröstet. Får jag det att stämma tekniskt så ser det ut som "en våg som går genom kroppen från fötterna och upp.* Tills dess är det dock långt kvar, men det är dessa ord jag har i tanken när jag laddar inför lyften.

Benspark framsida
10/80, 10/100, 10/100

Stående vadpress
2 set

Chins
10/BW, 10/BW

Riktigt strikt i chinsen. Helnöjd. Siktar nu mot 14 reps och uppåt.

*citat Herr Adler år 2007

:thumbup:

Gute
2009-08-27, 21:08
090826

Bänkpress med kort paus
10/20, 6/60, 5/90, 3/110, 3/130, 2/140, 2/150, 2/160, 2/162.5

Benpress
10/150, 10/150

Latsdrag
8/60, 8/60

Helt okey pass. Mer vilja än styrka. Kände att röven lättade något på 162.5 kg och på en av pressarna på 160kg. Trots att jag var hårfager så poängterade Wildstaren att jag såg mycket mindre ut....

sattersta
2009-08-27, 21:12
090826

Trots att jag var hårfager så poängterade Wildstaren att jag såg mycket mindre ut.... [/I]


:cryout::cryout::cryout:

Gute
2009-08-29, 10:24
:cryout::cryout::cryout:

Det är av mindre betydelse. Det handlar inte om någon insparkad bröstkorg.
Målsättningen är att ta en dag i taget, en timme i taget, en minut i taget, en sekund i taget.

090828

Dips
12/BW, 12/BW, 12/BW

Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sekunder

090829

CoC-träning
#1.5, #2.0, #2.5

Koncentrationscurl
10/20, 10/20, 10/20

Split squat
15/30, 15/30, 15/30

Dumbbell Push Crunch
15/20, 15/20

the_PL_man
2009-08-29, 10:35
...du få en inspirationsbild från mig.

Tagen från utedass i stugan i somras.

Gute
2009-08-29, 10:42
...du få en inspirationsbild från mig.

Tagen från utedass i stugan i somras.

Härligt! :hbang:

Gute
2009-08-31, 21:23
090831

Bänkpress med paus
10/20, 5/60, 5/110, 3/130, 1/145, 1/150, 1/160

Benpress
5/150, 5/210, 5/240

Knäböj
5/40, 5/40, 5/60

Latsdrag
7/50, 7/65, 7/70, 7/75

Raka marklyft med Kettlebell
6/16, 6/20, 6/32, 6/40

Stående vadpress
3 set @ 10 reps

Ingenting att orda om.

Stannade kvar 1-2 timmar och kollade på bl.a. Satterstas lyftning
Mycket imponerande insats för dagen!

Det kan även berättas att jag kom på mig själv när jag intog en vilstol på färjan - att jag flyttade bak benen och spände upp ryggen - precis som om jag skulle bänkpressa. *rolleyes* :D

Gute
2009-09-02, 10:46
090902

CoC-träning
#1.5, #2.0, #2.5

Dumbbell Push Crunch
15/30, 15/30

"You can let your thoughts come into your mind -just don´t invite them to stay for tea*"

*Shunryu Suzuki Roshi

Börje H
2009-09-02, 10:57
Det kan även berättas att jag kom på mig själv när jag intog en vilstol på färjan - att jag flyttade bak benen och spände upp ryggen - precis som om jag skulle bänkpressa. *rolleyes* :D

Ett sundhetstecken :thumbup:

the_PL_man
2009-09-02, 11:00
090902

CoC-träning
#1.5, #2.0, #2.5

Dumbbell Push Crunch
15/30, 15/30

"You can let your thoughts come into your mind -just don´t invite them to stay for tea*"

*Shunryu Suzuki Roshi

"from one thing, know ten thousand things"
— Miyamoto Musashi

"Do nothing that is of no use"
— Miyamoto Musashi

"Perception is strong and sight weak. In strategy it is important to see distant things as if they were close and to take a distanced view of close things."
— Miyamoto Musashi

Gute
2009-09-02, 11:26
Ett sundhetstecken :thumbup:

Tack!
Må väl!

"from one thing, know ten thousand things"
— Miyamoto Musashi

"Do nothing that is of no use"
— Miyamoto Musashi

"Perception is strong and sight weak. In strategy it is important to see distant things as if they were close and to take a distanced view of close things."
— Miyamoto Musashi

Tack!

Har ett svagt minne av att Miyamoto lärde att i stridskonst när man blev utsatt från angrepp från flera motståndare på samma gång så hade man bara en möjlighet att ta sig ut ur knipan, och det var att möta en motståndare, ett angrepp i taget! Samma förhållningssätt kan tillämpas i vardagslivet. Om du för ett ögonblick oroar dig för vad som näst ska komma, så är du inte närvarande i nuet. För att finna skönheten i varje stund ska man möta en händelse, problem etc. i taget när den presenterar sig själv, liknande en enskild pärla på ett pärlband, eller ett enskilt smultron på ett strå.

the_PL_man
2009-09-02, 11:42
Tack!
Må väl!



Tack!

Har ett svagt minne av att Miyamoto lärde att i stridskonst när man blev utsatt från angrepp från flera motståndare på samma gång så hade man bara en möjlighet att ta sig ut ur knipan, och det var att möta en motståndare, ett angrepp i taget! Samma förhållningssätt kan tillämpas i vardagslivet. Om du för ett ögonblick oroar dig för vad som näst ska komma, så är du inte närvarande i nuet. För att finna skönheten i varje stund ska man möta en händelse, problem etc. i taget när den presenterar sig själv, liknande en enskild pärla på ett pärlband, eller ett enskilt smultron på ett strå.

Misstänkte att du skulle gilla det. :D

bertbert
2009-09-04, 07:30
Eftersom du frågade hur långt skägget var, och jag svarade ynka 6mm, tänkte jag att du kanske blev besviken.

Jag provade helt sonika lite skägggödsel. Resultatet syns i avataren. :-/

Gute
2009-09-04, 18:19
Eftersom du frågade hur långt skägget var, och jag svarade ynka 6mm, tänkte jag att du kanske blev besviken.

Jag provade helt sonika lite skägggödsel. Resultatet syns i avataren. :-/

:laugh:

Härligt!

Gute
2009-09-04, 18:25
090905

CoC-träning
#1,5 #2 #2.5

Triceps Extension
12/30, 12/30, 12/30

Split Squat
15/30, 15/30, 15/30

Bålstabilitet
3 set

Löpning (ofrivilligt)
2 Km

- Var finner jag Gute?
- Följ fiskbenen!

Gute
2009-09-05, 17:39
090905

Koncentrationscurl
10/20, 10/20, 10/20, 10/20

Bålstabilitet
3 set

EkarN
2009-09-05, 18:31
Så det är här du huserar nu:) Du tränar på bra ser jag:) När tror du en comeback kan vara möjlig?

Gute
2009-09-05, 18:36
090905

CoC-träning
#1.5 #2

Förvänta dig ingenting. Sitt bara och se vad som händer.

Gute
2009-09-05, 18:55
Så det är här du huserar nu:) Du tränar på bra ser jag:) När tror du en comeback kan vara möjlig?

Välkommen lyftarbroder!

Ett bakomliggande tankesätt, en strävan, är att låta saker ske och acceptera allt som uppstår. Strävan är att befinna mig i nuet och därigenom flyta med i alla förändringar som uppstår. En dag i taget. En stund i taget.

Roosen
2009-09-06, 12:19
Lyssna och njut.

2fBj2wsimvQ&feature=fvst

Gute
2009-09-12, 16:01
1 träningspass på atletklubben
Bänkpress med paus
10/20, 5/60, 5/110, 5/130, 3/150, 1/160, 1/165
Bänkpress med gummiband
70kg (röd), 70kg (röd+gul), 90kg (röd+gul)
Sumomarklyft utan bälte
5/100, 5/100, 5/100
Smala marklyft utan bälte
5/130, 5/130
Chins
8/BW, 8/BW

Övrigt
Tåhävningar
15/BW+30, 15/BW+30, 15/BW+30, 15/BW+30
Step-UP
15/50, 15/50, 15/50, 15/50, 15/50
Hantelrodd
12/30, 12/30, 12/30
Raka marklyft med hantlar
8/25, 8/25, 8/25
Plankan med kroppsvikt
4 omgångar @ 60 sekunder
Triceps Extension
12/30, 12/30
Hantelshrugs
15/30, 15/30
Statisk greppträning
5-10 set diverse belastning
Farmers Walk
Konditionsinriktad belastning

Mest vila de senaste 7-9 dagarna vilket nog framgår av ovanstående. I princip dagligen utomhusaktiviter i naturen, mestadels i havsnära miljö. Allt från meditation till tuffa promenader i sand eller i kuperad* terräng. Övrigt kan nämnas att sommarens stenstötning har börjat övergå i diverse greppträning.

*Kuperad terräng är för mig stigningar mellan 40 och 80 meter. :D Jag kan lova att det blir tufft ändå om det går upp,ner,upp, ner och upp igen.....

Roosen
2009-09-15, 20:45
1 träningspass på atletklubben
Bänkpress med paus
10/20, 5/60, 5/110, 5/130, 3/150, 1/160, 1/165
Bänkpress med gummiband
70kg (röd), 70kg (röd+gul), 90kg (röd+gul)
Sumomarklyft utan bälte
5/100, 5/100, 5/100
Smala marklyft utan bälte
5/130, 5/130
Chins
8/BW, 8/BW

Övrigt
Tåhävningar
15/BW+30, 15/BW+30, 15/BW+30, 15/BW+30
Step-UP
15/50, 15/50, 15/50, 15/50, 15/50
Hantelrodd
12/30, 12/30, 12/30
Raka marklyft med hantlar
8/25, 8/25, 8/25
Plankan med kroppsvikt
4 omgångar @ 60 sekunder
Triceps Extension
12/30, 12/30
Hantelshrugs
15/30, 15/30
Statisk greppträning
5-10 set diverse belastning
Farmers Walk
Konditionsinriktad belastning

Mest vila de senaste 7-9 dagarna vilket nog framgår av ovanstående. I princip dagligen utomhusaktiviter i naturen, mestadels i havsnära miljö. Allt från meditation till tuffa promenader i sand eller i kuperad* terräng. Övrigt kan nämnas att sommarens stenstötning har börjat övergå i diverse greppträning.

*Kuperad terräng är för mig stigningar mellan 40 och 80 meter. :D Jag kan lova att det blir tufft ändå om det går upp,ner,upp, ner och upp igen.....

Jävligt kul att se att du håller igång!
Singlarna i bänken blir ju bara tyngre och tyngre :thumbup:

Må väl och hoppas vi springer på varann nere på SAK snart igen.


:)

Gute
2009-09-19, 23:08
Jävligt kul att se att du håller igång!
Singlarna i bänken blir ju bara tyngre och tyngre :thumbup:

Må väl och hoppas vi springer på varann nere på SAK snart igen.


:)

Må väl!

:hbang:

Gute
2009-09-19, 23:19
1 träningspass på atletklubben
Bänkpress med paus
10/20, 5/70, 5/170, 5/110, 5/110, 5/145, 5/145
Latsdrag
10/55, 10/70, 10/80
Benspark framsida
10/80, 10/100, 10/100
Benspark baksida
8/50, 8/55

Övrigt
Tåhävningar
15/BW+30, 15/BW+30, 15/BW+30, 15/BW+30
Step-UP
10/50, 10/50, 10/50
Bicepscurl
8/20, 8/20, 8/30
Plankan med kroppsvikt
3 omgångar @ 60 sekunder
Armhävningar
15/BW, 15/BW, 30/BW, 30/BW
Naturdips
15/BW, 15/BW, 15/BW, 15/BW, 15/BW
Naturchins
8/BW, 8/BW, 8/BW*
Naturchins
10/BW, 10/BW¤
Bålstabilitet
5 set
Pullover
10/30, 10/30, 10/30
Statisk greppträning
3-5 set diverse belastning
Farmers Walk
Konditionsinriktad belastning

*En algren bugade sig artigt 24 gånger
¤ En gren af gran i en slottsträdgård

EkarN
2009-09-19, 23:28
Välkommen lyftarbroder!

Ett bakomliggande tankesätt, en strävan, är att låta saker ske och acceptera allt som uppstår. Strävan är att befinna mig i nuet och därigenom flyta med i alla förändringar som uppstår. En dag i taget. En stund i taget.

Det är rätt, väldigt bra tankesätt!

Gute
2009-09-25, 21:56
1 pass på atletklubben
Bänkpress med paus
10/20, 7/60, 5/100, 3/120, 3/135, 3/135, 3/155
Bänkpress med gummiband (grönt)
5/65, 5/75, 5/85, 5/95
Boxböj med bälte (3 cm kort på djupet)
5/50, 5/80, 5/100, 5/130, 5/140, 5/170
Zercher böj
5/40, 5/50, 5/60
Shrugs med skivstång
6/125, 6/125, 6/125

Övriga aktiviteter
Tåhävningar
15/30+BW, 15/30+BW, 15/30+BW, 15/30+BW
CoC-träning #1.5 #2 #2.5
2 omgångar
Hammercurl
8/17.5, 8/20, 8/22.5, 8/25
Koncentrationscurl
10/12.5, 10/12.5
Raka marklyft med hantlar
8/50, 8/50, 8/50
Step-UP
12/30, 12/50, 12/50
Armhävningar
40/BW, 25/BW
Naturchins*
10/BW, 10/BW, 10/BW
Triceps Extension
10/30, 10/30, 10/30
Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sekunder
Crunches (3 tillfällen)
15/20, 15/20, 15/30, 15/30, 15/30, 15/30

*Klibbal

Tyngsta setet i bänkpressen respektive boxböj nära max för dagen. 8 dagars vila från atletklubben blev det denna gång. Sommaren har medfört att jag troligtvis tappat en hel del muskulatur. Uppskattningsvis 10 kg lättare än i julas. Det känns varken bra eller dåligt.

Nakenbad i skymmningen. Vattnet håller nog kvar 14-15 grader uppskattningsvis. Helt klart i kväll. Halvmånen visar sin prakt.

the_PL_man
2009-09-25, 22:06
1 pass på atletklubben
Bänkpress med paus
10/20, 7/60, 5/100, 3/120, 3/135, 3/135, 3/155
Bänkpress med gummiband (grönt)
5/65, 5/75, 5/85, 5/95
Boxböj med bälte (3 cm kort på djupet)
5/50, 5/80, 5/100, 5/130, 5/140, 5/170
Zercher böj
5/40, 5/50, 5/60
Shrugs med skivstång
6/125, 6/125, 6/125

Övriga aktiviteter
Tåhävningar
15/30+BW, 15/30+BW, 15/30+BW, 15/30+BW
CoC-träning #1.5 #2 #2.5
2 omgångar
Hammercurl
8/17.5, 8/20, 8/22.5, 8/25
Koncentrationscurl
10/12.5, 10/12.5
Raka marklyft med hantlar
8/50, 8/50, 8/50
Step-UP
12/30, 12/50, 12/50
Armhävningar
40/BW, 25/BW
Naturchins*
10/BW, 10/BW, 10/BW
Triceps Extension
10/30, 10/30, 10/30
Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sekunder
Crunches (3 tillfällen)
15/20, 15/20, 15/30, 15/30, 15/30, 15/30

*Klibbal

Tyngsta setet i bänkpressen respektive boxböj nära max för dagen. 8 dagars vila från atletklubben blev det denna gång. Sommaren har medfört att jag troligtvis tappat en hel del muskulatur. Uppskattningsvis 10 kg lättare än i julas. Det känns varken bra eller dåligt.

Nakenbad i skymmningen. Vattnet håller nog kvar 14-15 grader uppskattningsvis. Helt klart i kväll. Halvmånen visar sin prakt.

Muskler är förgängligt.
Ett balanserat sinne, vilket träning hjälper till att skaffa, är mer beständigt.

Gute
2009-09-27, 11:27
Muskler är förgängligt.
Ett balanserat sinne, vilket träning hjälper till att skaffa, är mer beständigt.

Ja. Även vid stilla och djupt förskjunken meditation rör sig jorden runt solen med en hastighet av 30 km i sekunden! Att befinna sig i nuet, se livet för vad det är, att ta klivet ut från en 30 meters hög pelare, släppa taget, sitta ner och betrakta vad som sker utan att värdera det. Vi behöver inte slösa energi på att jaga status och feta plånböcker, ägna oss åt överdriven materiell konsumtion, som en yttre bekräftelse på vår värdighet som människor. Vad vi behöver är kanske som biologen S. Edman uttrycker det: att vi behöver kalka i sura hjärtan - egna och andras.

Gute
2009-09-27, 11:59
Gutes nötgröt
100 gram cashewnötter
5-6 små päron
Lite pressad lime
½ msk honung
½ vaniljstång

Skala päronen och ta bort kärnhus och blomfästen. Skiva päronen och placera dem tillsammans med nötterna i en mixer. Mixa tills gröten påminner om mannagrynsgröt. Pressa i citron och tillsätt honungen. Dela vaniljstången* och skrapa ut innandömet. Tag fram en matsked och rör omsorgsfullt om i gröten. Servera!

OBS! Tänk på att smakarom från en vaniljstång kan återanvändas flera gånger om genom att exempelvis lägga "använd" stång i honungslösning. Detta gör att man enligt mig absolut bör unna sig och handla vaniljstänger trots att de ligger på ungefär 20 kr i handeln. Tänk på att Vanillinsocker endast är syntetiskt framställd vanillin blandat med florsocker. Vaniljsocker innehåller däremot äkta vanilj från vaniljstång men jag personligen väljer alltid bort socker till förmån för honung som sötningskälla.

*Äkta vanilj utvinns från den jästa och torkade frukten på en orkidé, Vanilla planiflora.

Amazongryta
500 gram små champinjoner
4 skivade tomater
4 små salladslökar
1 msk oregano eller mejram
1 msk basilika
1 tsk rosmarin
1 dl grönsaksbuljong
100 gram malda paranötter
Peppar

Varva svamp, tomater och lök i en ugnsfast form och strö örtkryddor och peppar mellan lagren. Häll över buljongen. Blanda i nötter och strö över. Grädda i ugn, 200 grader värme, i 20-30 minuter tills rätten är ljusbrun. Serveras rikligt varm.

Äpple/päron med mandel och honungsglasyr
8 färska äppel- och/eller päronhalvor (väl mogen)
1 dl sötmandel (flagad)
Stekolja (rapsolja)
Mild flytande honung (ex. Acasia)
Kanel (valfri mängd)
Kokosflingor (valfri mängd)

Lägg frukthalvorna på ett ugnssäkert fat. Hacka eller flaga mandeln. Häll rapsolja i en kastrull. Tillsätt övriga ingredienser. Koka upp under omrörning och slå glasyren över frukten. Grädda i mitten av ugnen tills ytan fått vacker färg (c:a 10 minuter).

Alla dessa rätter är kalorika främst genom nötterna. Med Gutes nötgröt till frukost passeras nog 1000 kcal/strecket med god marginal!

Näringsindex 100 gram
Cashewnötter: 581 kcal
Paranötter: 657 kcal
Mandel: 595 kcal

EkarN
2009-09-27, 12:17
Go nuts:D Smarriga recept:)

Roosen
2009-09-27, 16:46
Smarriga recept, Sammy. :)

Sitter fortfarande å tummar på om jag skall ta å tillaga nåt av dina recept. Tänkte främst på potatis i ugnsform med lite rotfrukter(?) Får se vad jag kan hitta på under veckan.

Mvh

Gute
2009-09-30, 13:59
Go nuts:D Smarriga recept:)

Smarriga recept, Sammy. :)

Sitter fortfarande å tummar på om jag skall ta å tillaga nåt av dina recept. Tänkte främst på potatis i ugnsform med lite rotfrukter(?)

Mamma Gute som ibland bjuder på middag brukar alltid laga till något mäktigt till sin son. Hon steker då ofta rotfrukter i ugnsform. Rödbetor, morötter, rotselleri, palsternackor och persiljerot. Osäker om hur hon exakt går tillväga men det går alltid att ta en del potatis och lite mer, en del morötter och lite mer, och en mindre del palsternackor. Örtkrydda, peppra och ugnsstek.

Här länkar jag till lite mer paleoinspirerad mat, ett försök att samla mina recept. Tänkte sortera mina recept för eget bruk och delar gärna med mig om det är någon som är intresserad. Givetvis är det öppet att finslipa mina recept. Lägg då gärna in hur du gjort så andra kan pröva.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136939

Gute
2009-10-03, 10:25
Bänkpress med paus
10/20, 10/20, 2/70, 2/70, 2/90, 2/90, 2/110, 2/125, 2/130, 2/140, 2/150, 2/155, 2/160
Bänkpress med gummiband (blå)
3/105, 3/110, 3/115
Boxböj med bälte
5/40, 5/60, 5/110, 5/130, 5/140, 3/160
Slutdrag
7/90, 7/120, 5/150, 5/200

Övriga aktiviteter
Fronböj med hantlar
6/50, 6/50, 6/50, 5/50, 5/50, 5/50
Step-up
10/50, 10/50, 10/50
Tåhävningar
8/50, 7/50, 6/50
Plankan
45 sek (BW+20), 45 sek (BW+20)
CoC-träning
2 omgångar
Crunches
15/20, 15/20, 15/20
Armhävningar
20/(BW+20), 20/(BW+20), 15/(BW+20), 15/(BW+20)
Naturchins
10/BW, 10/BW, 10/BW
Naturdips
15/BW, 15/BW
Hammercurl
10/15, 10/15, 8/17.5, 8/20, 8/22.5, 8/25

Vandringar
Skogsmark 25 KM
Strandstig/Gångväg 10 KM

Gute
2009-10-06, 11:23
Bänkprogram inför höst/vintern
Träning 1 ggr vecka.
10 set eller mer alltid 2 reps.
Alltid med paus och inriktat mot tävlingsregler.
Motivering och målsättning:
Kroppen får ej glömma bänkpressens utförande!

Mot mer tävlingsinriktad bänkpress ev. 2010/2011

Träning 3 ggr per 14 dagar.

Föreslag dagar
Vecka 1: Fredag
Vecka 2: Onsdag, Söndag
Vecka 3: Fredag
Vecka 4: Onsdag, Söndag

Därpå följer två möjliga vägar.

Väg utrustning
Fyra pass av 6 per månad inriktad på tröjträning. Mellan 5 och 9 dagar mellan tröjpassen.

Uppbyggnadsfas (2 veckors cykler)
Pass 1: Värmning upp till 70-80%.
Lätt bänkpress till låg kloss och bröst med en stor tröja

Pass 2: Explosiv bänkpress på maximalt 70 %. Många set!

Pass 3: Värmning upp till 95%
Råttfälla med tröja, försiktigt stegrande vikter

Stegringsfas (2 veckors cykler)
Pass 1: Explosiv värmning
Bänkpress med tröja till kloss
Avsluta med flera set råttfälla där det ska vara rejält motstånd i utlåsningarna

Pass 2:
Bänkpress till bröst RAW. Explosiva medelvikter upp till 3*3
Smalbänk till kloss.
Avslutande med 3*3 på lätta vikter maxexplosiv

Pass 3: Explosiv värmning
Bänkpress med tröja till kloss
Avsluta med flera set råttfälla där det ska vara rejält motstånd i utlåsningarna

Tävlingsfas (2 veckors cykler)
Pass 1: Värmning upp till 70-80%.
bänkpress med tröja till låg kloss och bröst

Pass 2: Medelbänk till bröst omkring 80-85% av max. 1-3 reps.

Pass 3: Värmning upp till 70-80%.
bänkpress med tröja till låg kloss och bröst

Väg RAW (2 veckors cykler)
Pass 1: 3*3 - tung belastning. Hantelpress.
Pass 2: 3*2 - tung belastning. Hantelpress.
Pass 3: Explosivt, många set.

Roosen
2009-10-06, 15:27
Vilket upplägg *popcorn*

Gute
2009-10-09, 17:51
Atletklubben
Bänkpress med tävlingsstopp
10/20, 2/60, 2/60, 2/80, 2/80, 2/100, 2/100, 2/115, 2/115, 2/130, 2/130, 2/135, 2/135, 2/145, 2/155
Zercherböj utan bälte
5/20, 5/50, 5/70, 5/80, 3/100, 3/100, 3/100
Latsdrag
7/60, 7/65, 7/70
Tid: 100 minuter
Viktklass: -90kg

Övriga aktiviteter
Tåhävningar
7/50, 7/50, 8/50, 8/50, 9/50, 9/50
Armhävningar
20/BW+20, 20/BW+20
Crunches
10/20, 10/20, 10/20, 10/20, 10/20
Frontböj med hantlar
6/50, 6/50, 6/50
Koncentrationscurl
10/12.5, 10/12.5, 10/12.5
Hammercurl
8/15, 8/20, 8/22.5, 8/25, 8/27.5
Naturchins
10/BW, 15/BW pb
CoC-träning
1 omgång

Motion
City-Walk 4 km
Strandstig 8 km
Skogsmark 25 km
Totalt: 37 km

Vandring, oktoberbad och övernattning i eremitkoja.

Keep on walking!

Gute
2009-10-13, 11:21
En huvudmotståndare/medtävlande från SM-2006 har åkt dit för någon form av otillåtna preparat. Trist att personen i fråga för närvarande innehar svenskt M1-rekord i bänkpress.

Gute ger dagens tistel *mini

the_PL_man
2009-10-13, 12:15
En huvudmotståndare/medtävlande från SM-2006 har åkt dit för någon form av otillåtna preparat. Trist att personen i fråga för närvarande innehar svenskt M1-rekord i bänkpress.

Gute ger dagens tistel *mini

Huuh......
M1 sv rekord i bänk i 110:an innehas av en av dina klubbkamrater.....
Har du verkligen skrivit rätt nu?

the_PL_man
2009-10-13, 12:22
Huuh......
M1 sv rekord i bänk i 110:an innehas av en av dina klubbkamrater.....
Har du verkligen skrivit rätt nu?

Däremot ser jag att en av dina kombatanter (vilken avstängning hamnat hos STF) numer är avstängd.

sattersta
2009-10-13, 14:54
Huuh......
M1 sv rekord i bänk i 110:an innehas av en av dina klubbkamrater.....
Har du verkligen skrivit rätt nu?

Hörru du glömde mig och mitt rekord i 125:an *cry* :laugh:

Gute
2009-10-13, 21:28
Däremot ser jag att en av dina kombatanter (vilken avstängning hamnat hos STF) numer är avstängd.

Se enbart bänk:
http://www.styrkelyft.se/t2.aspx?p=1408305

Hursomhelst är Börje_H i min bok ny bronsmedaljör på Bänk-SM 2006. :thumbup: Inte enligt mina principer att döma människor, en oskicklig handling, men tankarna har valt att stanna vid meningen att huvuddelen av medelålders män som åker dit för användning av otillåtna preparat minst vid en kortare period tidigare använt doping.

I många fall händer mycket konstiga saker, som inte kan bevisas i egentlig mening men ändå tyckas vara mycket egendomliga. För 5 år sedan försvann ett helt bänklag med flera lyftare som var SM-medaljörer från podiet samtidigt. Förvisso kan ju slitningar i föreningen vara en bidragande faktor, men varför väljer då inte lyftarna att söka licens för en annan förening, där de ändå tränade flera pass i veckan och hade goda relationer med?

En forne lagkumpan samtränar mellan ihop med en f.d. dopingavstängd och tävlar för en annan förening i mellansverige... Vad ska man tro? Är det slitningar i föreningen som gör att man helt plötsligt byter till en klubb säkert 60-70 mil bort.

Väljer styrelsen i min nuvarande förening att teckna licens för någon mycket tveksam, skulle jag personligen aldrig mer lyfta för föreningen.

Som min läromästare mattila, anno1945, sade "Lita aldrig på byggare"!

Gute
2009-10-13, 21:32
Hörru du glömde mig och mitt rekord i 125:an *cry* :laugh:

Gubbmaffian är helt otrolig. Den ena bänkar 265 på tävling, den andre bänkar 270 på tävling och den tredje bänkar imponerande 170 Raw i 82:an. Inte särskilt höga odds på nytt svenskt rekord, 203kg, i 82:an.

1.13 i odds kanske? 1.25? Ja jisses inte mer än 1.30 i alla fall.... :Virro

the_PL_man
2009-10-13, 22:29
Se enbart bänk:
http://www.styrkelyft.se/t2.aspx?p=1408305

Hursomhelst är Börje_H i min bok ny bronsmedaljör på Bänk-SM 2006. :thumbup: Inte enligt mina principer att döma människor, en oskicklig handling, men tankarna har valt att stanna vid meningen att huvuddelen av medelålders män som åker dit för användning av otillåtna preparat minst vid en kortare period tidigare använt doping.

I många fall händer mycket konstiga saker, som inte kan bevisas i egentlig mening men ändå tyckas vara mycket egendomliga. För 5 år sedan försvann ett helt bänklag med flera lyftare som var SM-medaljörer från podiet samtidigt. Förvisso kan ju slitningar i föreningen vara en bidragande faktor, men varför väljer då inte lyftarna att söka licens för en annan förening, där de ändå tränade flera pass i veckan och hade goda relationer med?

En forne lagkumpan samtränar mellan ihop med en f.d. dopingavstängd och tävlar för en annan förening i mellansverige... Vad ska man tro? Är det slitningar i föreningen som gör att man helt plötsligt byter till en klubb säkert 60-70 mil bort.

Väljer styrelsen i min nuvarande förening att teckna licens för någon mycket tveksam, skulle jag personligen aldrig mer lyfta för föreningen.

Som min läromästare mattila, anno1945, sade "Lita aldrig på byggare"!

Den du referar till som den numer avstängde har ett svenskt M1 rekord enbart bänkpress i kl 90, inte klass 110 som du skriver. Bara för att klargöra.

Gute
2009-10-14, 10:38
Den du referar till som den numer avstängde har ett svenskt M1 rekord enbart bänkpress i kl 90, inte klass 110 som du skriver. Bara för att klargöra.

Absolut. Bra att du säger till. :thumbup:

Jag blir alltid illa berörd vid dopingavstängningar därav oskicklig formulering. Som tur är har personen i fråga inte tävlat på länge och förutom han själv vet nog ingen om han någon gång tidigare har använt förbjudna preparat. Har svårigheter att se hur man frivilligt kan äta piller. Piller bör vara det sista man tar till överhuvudtaget, inte förrän om medicinsk expertis nästintill tvingar en!

Klart sinne, ren och obehandlad mat!

Börje H
2009-10-14, 10:57
Hursomhelst är Börje_H i min bok ny bronsmedaljör på Bänk-SM 2006. :thumbup: Inte enligt mina principer att döma människor, en oskicklig handling, men tankarna har valt att stanna vid meningen att huvuddelen av medelålders män som åker dit för användning av otillåtna preparat minst vid en kortare period tidigare använt doping.

Som min läromästare mattila, anno1945, sade "Lita aldrig på byggare"!

Trist att det är folk som inte kan hålla sig ifrån pillerburkarna *grr*

Roligt dock att se att du håller upp träningen och att dina planer inför framtiden ser grymt intressanta ut.

Gute
2009-10-14, 11:07
Roligt dock att se att du håller upp träningen och att dina planer inför framtiden ser grymt intressanta ut.

:thumbup:

må väl!

Gute
2009-10-14, 11:20
Bänkpress med paus
10/20, 7/60, 2/80, 2/110, 2/135, 2/140, 2/145, 2/147.5, 2/150, 2/152.5, 2/155
Zercher böj
5/40, 5/50, 5/80, 5/100
Tid:
120 minuter
Kommentar:
Allt över 145 kg tämligen tungt och lite vingligt.

Övrigt
Raka marklyft med hantlar
10/50, 10/50, 10/50
Hantelrodd med gummiband
10/30, 10/30, 10/30
Hantelshrugs med gummiband
10/30, 10/30, 10/30
Frontböj med hantlar
8/50, 8/50, 8/50
Tåhävningar
10/50, 10/50
CoC-träning
1 omgång*
Crunches
10/20, 10/20, 10/20
Armhävningar (+20 kg)
20, 20

* består av uppvärmning, följt av 2x1 med #1.5, följt av 2x1 med #2, följt av 2x1 med #2.5. Avslutar med att stänga #1.5 och hålla kvar i 5-10 sek.

Vandring
City walk 4 km
Sjöäng 7 km
Gångväg 5 km
Skog 17 km
Strandstig 7 km
Totalt: 40 km

Cykel: 30 min (långsamt tempo)
Löpning: 7 min (ofrivilligt)

Gute
2009-10-15, 16:32
Tillägg
CoC-träning
1 omgång
Hammercurl
10/12.5, 8/22.5, 8/22.5, 6/30, 6/30

Roosen
2009-10-18, 02:19
:)

Gute
2009-10-18, 12:04
Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 5/60, 5/60, 2/110, 2/120, 3/130, 2/130, 2/140, 2/140, 2/150, 2/150
Djupa marklyft med ryckfattning
5/50, 5/100, 5/110
Zercher-böj
5/50, 5/80, 5/100
Latsdrag
10/60, 10/70
Plankan (+20 kg)
40 sek, 40 sek
CoC-träning
1 omgång

Uppskattar maxprestation i bänkpress med tävlingsstopp till 157.5-160 kg och vidare nedåtgående med tanke på konstant förgiftning. Gissar på att man behöver gå tillbaka till 2001-2002 för att finna ett så lågt resultat. Detta är inget klagomål, utan ett konstaterande.

*uppdate*
Inför 2010 gäller:
Väg RAW (2 veckors cykler)
Pass 1: 3*3 - tung belastning. Hantelpress.
Pass 2: 3*2 - tung belastning. Hantelpress.
Pass 3: Explosivt, många set.
Triceps extensions och kickback, 1-2 ggr vecka

sattersta
2009-10-18, 12:15
Skönt att se att du håller i och att du har en långsiktig plan för ditt återinträde i bänk eliten.

Gute
2009-10-24, 13:17
Skönt att se att du håller i och att du har en långsiktig plan för ditt återinträde i bänk eliten.

Tack så mycket..!
Det kommer endast bli Raw 2010. Känns det bra fortsätter jag även 2011.
Ingen bänkelit i sikte med andra ord. Inte ens nära. Det hade det nog inte blivit med material heller för den delen. Är rätt klen nu.

Nitrometan
2009-10-24, 15:00
Fast en rätt klen Gute är ändå starkare än många andra.

Gute
2009-10-24, 21:16
Fast en rätt klen Gute är ändå starkare än många andra.

Tack så mycket Nitro! Har förhoppningar att börja köra serien igen till nästa år i trikå. Troligtvis lika bra att köra lite SL-också för skojs skull. Målsättningen är 150 kg i bänkpress till debuten. Det känns som en rimlig målsättning. Men först: en strid i taget!

Må väl
/Gute

Gute
2009-10-24, 21:48
Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 5/60, 5/60, 5/100, 2/125, 2/130, 2/135, 2/137.5, 2/140, 2/142.5, 2/147.5, 2/152.5
Nära maximal belastning på de två tyngsta seten.
Kronlyft
5/20, 5/60, 5/90, 5/100, 5/120, 3/150, 3/150
Latsdrag
8/60, 8/70, 8/80
Zercher-böj
5/20, 5/50, 5/80, 5/100
Tid: 90 minuter

Övrigt
Tåhävningar
10/50, 10/50, 15/30, 15/30
Straight arm pullover
7/30, 7/30, 7/30
Triceps extension
10/30, 10/30
Armhävningar
30/BW, 30/BW
Crunches
15/30, 15/30, 15/30
Plankan med kroppsvikt
2 set @ 60 sekunder
Hammercurl
10/15, 8/22.5, 8/22.5, 8/22.5, 6/27.5, 6/27.5
Koncentrationscurl
8/15, 8/15, 12/15
CoC-träning
1 omgång

Friluftsliv
Låglandsvandring (Flora och fauna)
Etapp 1: 18 Km
Etapp 2: 16 Km
Etapp 3: 12 Km
Övrigt: 8 Km
Totalt: 54 Km

Vandringssäsongen för mig är april-midsommar och september-oktober. Då blir det mycket tid i skog och mark. Oftast gäller heldagar i långsamt tempo tills mörkret kryper på. Sover gärna ute men det har inte blivit så mycket av det i år. Vintertid blir det lite kortare turer då dagarna är kortare, sommaren inriktar sig mot havsnära aktiviteter. Friluftsaktiviteter har varit med mig sedan barnsben och förhoppningsvis fortsätter det så tills sista andetaget.

Gute
2009-10-26, 13:32
Det är snart ett år sedan en årssammanfattning gjordes och därmed kan det vara aktuellt med några reflektioner.

1. Att motivera sig och direkt- aktivt, sträva efter "vidare" träning än det som balanserar sinnet (citat PL-man) har inte återfunnit sig. Klivet från hålligång-träning till vidare aktivitet känns mycket påtagligt och stort. Ser dock ingen anledning till att i alla fall vid några tillfällen köra serien igen till nästa år i trikå oavsett om det inte tränas flitigare än var 5-7 dag. Troligtvis lika bra att köra lite SL-också för skojs skull och för att ge kroppen ett lite mer allsidigt träningspass. Målsättningen är 150 kg i bänkpress. Det är troligt att sann motivation kan infinna sig framöver.

2. På något vis blir man mer och mer nybörjare igen till sporten för varje dag som går, vilket är en intressant resa. Numera är det som om nybörjarens tveksamhet i stillhet passerar en mitt framför händerna. Har efter att ha ägnat tanken mycket tid nått slutsatsen att det främst är materialanvändningen som är det största tveksamma momentet. Har prövat och dra bänktröjan här hemma (med tanken att detta ev. kunde leda till att motivation skulle börja spira) men det känns endast som ett hinder. Löftet är därmed att under 2010 kommer aldrig en bänktröja dras på mig. Känns det som det enda sanna innebär detta att även 2011, 2012 osv. fortsätter i detta spår.

3. Tävlingsinstinkt. Att läsa en anmälningslista/resultatlista och se sina medtävlande som "direkta" konkurrenter, det faktum att motivera sig till att prestera högre resultat för att ett tiotal av mina medmänniskor väljer att lyfta samma dag som jag går inte. Det finns bara inte för mig längre. Undantaget är om en medtävlande är klart misstänkt eller har varit avstängd för otillåtna medel. Gällande det sistnämnda kan det finnas motivation att så många som möjligt av de tävlande ger denna egocentriska atlet ett så lågt resultat och placering som möjligt.

4. Fetknoppen skrev i någon tråd gällande Öjeby AK att det är sammanhållningen som ger resultaten och det visar sig med tydlighet på Södertälje AK. Flera av lyftarna har gjort stora resultatmässiga framsteg och nya lyftare har fått ta del av en sport och en gemenskap.

Summering:
Alltså, i nuläget är motivationen och hälsan tillräcklig till träning för balansering av sinnet. När motivation finns kommer träningen gå upp till 3ggr per 14 dagar enligt tidigare program. Göra några tävlingar under 2010 oavsett den egna resultatnivån. Utan tvång, endast när tillräcklig motivation finnes. Tror att målsättningar kan vara bra att arbeta emot så säg då att, 150 kg är en sådan i bänkpressmomentet.

Kan nämnas att sedan november 2008 har jag vid ett antal tillfällen varit dagsgäst* hos landstinget. Inte mycket att orda om överhuvudtaget.

*uttrycket "dagsgäst" tillägnar jag en viss skärgårdsbo från Husarö.

Gute
2009-10-26, 13:44
Tävlingsinstinkt.

Edit: Bör istället stå tävlingsmotivation eller dylikt.

Må väl

Gute
2009-10-28, 17:06
http://www.youtube.com/watch?v=_TKQ28BoNO4&feature=player_profilepage

Mycket skicklig produktion och gubbkraft därtill!

Gute
2009-10-29, 10:59
28/10
Bänk
Uppvärmning
2*20*20 2*20*60 2*10*100
2*10*130
2*8*160
5*3*180 Alla lyft med stopp både uppe o på bröstet

Sneflies (djupa o vida)
5*8*40kg

Peckdeck
5*10*fullt mag (ca140kg)

Rygg
Smalt drag
5*8*fullt mag

Brett drag
5*8*fullt mag

Omvänt i peckdecken

5*10*108kg

Hantelschrughs

5*12*fjanthantlarna (40kg)

Kändes helt ok idag :thumbup:


Det här programmet känns mycket tilltalande. Givetvis på betydligt lättare vikter och dessutom lite zercherböj men detta kan ge en tydlig bild av vinter/vårens kommande träning.

sattersta
2009-10-29, 11:16
Det här programmet känns mycket tilltalande. Givetvis på betydligt lättare vikter och dessutom lite zercherböj men detta kan ge en tydlig bild av vinter/vårens kommande träning.

Bara att kötta på *flex*
:D

Gute
2009-10-29, 21:10
Bara att kötta på *flex*
:D

Spenat- och löksoppa
200 gram frusen hackad spenat
1 grönsaksbuljongtärning
Finhackad Jalapênos
1-2 vitlöksklyftor
6 dl vatten
1 gul lök

Tina den hackade spenaten i 6 dl vatten. Skala vitlök och gul lök. Hacka jalapênos och gul lök. Lägg lök, vitlök och jalapênos i soppan. Tillsätt slutligen en buljongtärning till soppan och låt puttra några minuter på svag värme.

Varmrökt lax med spenatsallad
1-2 portionsbitar naturell varmrökt lax
100 gram Babyspenat
1 röd paprika
1/3 gurka

Skölj babyspenat, paprika och gurka. Skär paprika och gurka i tärningar och blanda med spenaten. Lägg upp på tallrik tillsammans med 1-2 portionsbitar naturell varmrökt lax. Undvik att krydda såväl sallad som den varmrökta laxen. Låt röksmaken tala för sig!

Gute
2009-10-29, 21:38
Torskmarinad
Ägg håller ihop tex. torsk. Ta fram ett ägg och vispa ihop detta tillsammans med en kryddblandning @ la örter i mängder. Låt lite grönsaker, tex. squash, tomat etc. få puttra med torsken i ugnen.

Lax med örtmarinad
600 gram filead lax

Marinad
1,5 msk vitvinsvinäger
1 krm svartpeppar
0,5 dl olja
2 msk vatten
0,5 tsk timjan
1 tsk basilika

Sätt på ugnen på 100 grader. Lägg filéerna med skinnsidan upp i en ugnssäker form. Koka fisken, utan vatten, mitt i ugnen c:a 50 minuter om filén är 2-3 cm tjock, c:a 35 minuter om den är 1,5 cm. Drag bort skinnet och skrapa av det bruna skiktet på fiskköttet. Blanda marinaden och häll den över den varma fisken. Låt fisken svalna, täck över och låt den stå kallt några timmar.

Lax med pestotäcke
2-3 portionsbitar lax (125-200g)

Pesto
2 vitlöksklyftor
25 gram pinjenötter
2 dl färska basilikablad
0,5 krm svartpeppar
1 dl olivolja
Blanda allt i en matberedare och kör till en jämn sås.

Sätt ugnen på 225grader. Bred på rejält med pesto över filéerna innan de sätts i ugnen. Låt dem stå 15-20 minuter, tiden beror på fiskens tjocklek.

Kör hårt med hemlagat! :thumbup:

Gute
2009-10-29, 21:55
Wok med MYCKET grönsaker

--------------------------------------------------------------------------------

Ingefära, vitlök och chili-WOK
500 gram lövbiff
riven färsk ingefära
finhackade vitlöksklyftor
färsk röd chili
Wok-mix frusen (500-600 gram)
Färsk lättkokt broccoli
Färska lättkokta morötter
Färska lättkokta palsternackor

Sambal och korinader-WOK
500 gram lövbiff
Hackad färsk koriander
Sambal oelek
Wok-mix frusen (500-600 gram)
Färsk lättkokt broccoli
Färska lättkokta morötter
Färska lättkokta palsternackor

Inled med att koka palsternackor, morötter och broccoli lätt. Tina wokmixen. Stek lövbiffen tillsammans med örter, kryddor i en wokpanna. Låt grönsaks- och rotfruktsblandningen svettas tillsammans med lövbiffen en stund i pannan. Hur hett du vill ha det får avgöra mängden chili.

Roosen
2009-10-30, 04:36
Mycket intressant läsning i denna journal sen sist jag kollade in.

Vore skitkul om vi fick se dig ställa upp i någon tävling 2010.
Oavsett vilken ingångsvikt, oavsett vilken viktklass och oavsett vilken form så kommer du alltid vara #1. *yourock*










(Sluta aldrig posta dina recept!)

Gute
2009-10-31, 17:30
Mycket intressant läsning i denna journal sen sist jag kollade in.

Vore skitkul om vi fick se dig ställa upp i någon tävling 2010.
Oavsett vilken ingångsvikt, oavsett vilken viktklass och oavsett vilken form så kommer du alltid vara #1. *yourock*

(Sluta aldrig posta dina recept!)

Tack. Det värmer! *cupid*

Fortsätter posta recept efter recept. Det är ett löfte!

Gute
2009-10-31, 17:43
Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 10/20, 5/70, 5/90, 2/120, 2/120, 2/130, 2/130, 2/140, 2/140
Zercher-böj
6/20, 6/50, 6/65, 6/85, 5/100
Lutande hantelflyes
6/14, 6/14, 6/19, 6/19
Pec-Dec (halvcirkelsrörelse)
7/20, 7/37.5, 7/45, 7/45
Latsdrag
7/65, 7/75, 7/80
T-bar rodd
7/40, 7/60, 7/75
Tid: 90 minuter

Övrigt
Tåhävningar
12/30, 12/30, 10/50, 10/50, 10/50
Hantelrodd
12/30, 12/30, 12/30, 12/30
Armhävningar
20/BW, 20/BW, 25/BW, 25/BW
Straight arm pullover
8/30, 8/30, 8/30
Frontböj med hantlar
8/30, 8/30, 8/30, 8/50, 8/50
Hammercurl
8/15, 8/15, 8/22.5, 8/22.5, 8/22.5, 6/30, 6/30
CoC-träning
2 omgångar
Push Crunches
9/30, 9/30
Crunches
20/BW, 20/BW, 20/BW
Plankan med kroppsvikt (+20kg)
40 sek, 40 sek
Axelträning med hantlar, kettlebell, matkassar och stenar
2 omgångar

Friluftsliv
Svampplockning: 5 km
Låglandsled
Etapp 1: 17 km
Etapp 2: 15 km
Etapp 3: 11 km
Övrigt: 4 km
Total: 52 km

Gute
2009-10-31, 17:53
Veckans citat:
Charlotta von Zweigbergk fick frågan om hon har gjort någon form av plastik-kirugiskt ingrepp:
"Nej det har jag inte. Mitt utseende stämmer med mina erfarenheter"

Gute
2009-11-02, 11:54
Tema Stockholms län
" Vi kommer närmare vårt ursprung när vi vandrar. Vi är ju skapta för att gå, för att förflytta oss. De första människorna var nomader."
Claes Grundsten, Naturfotograf

Det finns mycket natur att uppleva i Stockholms län. Få huvudstäder i världen kan påvisa en liknande mångfald av naturupplevelser inom en radie av några mil från stadshuset. Trots en befolkning som nyligen översteg 2 miljoner i stockholmregionen kan avskildhet och vild natur erhållas nästintill runt knuten. Flertalet låglandsvandringsleder finns lättillgängliga i regionen av europeisk standard. Där finns såväl trollskog, myrmark, sjö- och havskontakt, äng, lövskog etc. att uppleva. Stockholms skärgård är en fantastisk övärld med 30.000 öar, kobbar och skär. Skärgården har mycket att erbjuda när det gäller vandring. Till fots genom charmiga byar i levande jordbrukslandskap, genom välskötta naturreservat i nära kontakt med havet och dess solvarma klippor och slipade berghällar. Jag har flera förslag på vandringar att dela med mig av, dock saknas kunskaper att konstruera egna kartor elektroniskt men jag lämnar det givetvis öppet för att PM:a mig vid intresse.

Ett litet urval av friluftsliv till fots:

Vpq_FYEHohs

scLd7CdTLak

EQDCOoID9-Y

WgrkqJlVKVE

4rVQlw7XcBQ

Gute
2009-11-05, 19:47
Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 5/60, 5/90, 2/110, 2/130, 2/135, 2/140, 2/145, 2/150
Golvpress med paus
8/30, 5/70, 5/100, 5/120, 5/130, 5/135
Zercherböj
6/20, 6/50, 5/80, 3/100, 3/110
Sittande rodd V-form
7/60, 7/70, 7/80, 7/90
Tid: 80 minuter

I bänkpressen var 145 kg med klar mersmak. 150 kg kom också helt okey men något skakigt. I golvpressen fick jag bekänna färg men alla reps kom upp med paus i vändläget.

Övrigt
Naturchins
10/BW, 10/BW
Frontböj med hantlar
6/50, 6/50, 6/50
Tåhävningar
10/50, 8/50, 12/30, 12/30, 15/BW
Crunches
10/20, 10/20, 10/20, 10/20, 10/20, 10/20
Koncentrationscurl (Biceps dag 1)
8/12.5, 8/17.5, 8/20
Bicepscurl (Biceps dag 2)
8/12.5, 8/22.5, 8/30, 8/30, 8/30
CoC-träning
2 omgångar

Biceps- och grippersträningen börjar ge styrkemässig utdelning. Är nu redo för att börja träna biceps 2 gånger i veckan, och så fick det bli. Går även upp till 3 pass med grippers per vecka.

Veckans citat:
Även om man har tusen yttranden sammansatta av meningslösa ord,
så är ett enda meningsfullt ord bättre om det ger sinnesro då man hör det.
Dhammapada vers. 100

VXds_l8UyHI

Roosen
2009-11-06, 06:25
En film på dina Naturchins vore grymt!


*popcorn**popcorn**popcorn*:thumbup::thumbup:

Gute
2009-11-06, 17:17
En film på dina Naturchins vore grymt!

cWffF2CmWc0

sattersta
2009-11-06, 17:48
Jaa det var grymt :hbang:

Roosen
2009-11-07, 02:09
Jaa det var grymt :hbang:

Mycket! :thumbup:

Gute
2009-11-07, 19:56
Jaa det var grymt :hbang:

Mycket! :thumbup:

Rekommendationerna är följande
- Välj lämplig plats noga. En rogivande plats är att föredra.
- Välj träd & gren noga. Det ska vara en stabil gren, i lämplig höjd, med goda greppmöjligheter utan att man riskerar onödigt blodvite.

Att träna utomhus ger en helt ny dimension. Har förutom detta moment även kört dips, ägnat mig åt stenstötning och greppträning utomhus. Nästa steg är strongmaninspirerad träning utomhus. Det behöver inte vara blytungt utan det kan även innehålla lite tekniska och uthålliga moment såsom säckstapling på EUR-pall. Kettlebell-swingning utomhus och kulstötning är tilltalande.

Gute
2009-11-07, 20:29
Naturchins
12/BW, 12/BW, 10/BW, 7/BW
Triceps Extension
8/30, 8/30, 8/30
Straight Arm Pullover
7/30, 7/30, 7/30
Hantelshrugs
15/30, 15/30
CoC-träning
1 omgång
Crunches
10/30, 10/30, 10/30
Koncentrationscurl
8/12.5, 8/22.5, 8/22.5pb

Dagens citat
" You can only see yourself in still water"
Siddhartha Gautama

BAzdYQdGxic

Gute
2009-11-07, 20:49
1 kålrot
1 stor sötpotatis
4 normalstora potatis
0.5-1 kg morötter
7 små palsternackor

Rotfrukterna förvälls i kokande vatten tills de mjuknat. Ställ ugnen på 250 grader. Häll rapsolja i en långpanna. Slå av kokvattnet och slå rotfrukterna i långpannan. Ringla på olja. Krydda med cayennepeppar, svartpeppar och persillade.

Gute
2009-11-07, 20:52
Grönwalls Juice-Snaps

Lilla
1 Apelsin
0.5 Lime

Pressa och drick!

Stora
2 Apelsiner
1 Lime

Pressa och drick!

Har hört talas om att medmänniskor blandat groggar med ovanstående. Fy skäms!

Gute
2009-11-09, 12:07
Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 10/20, 5/60, 5/60, 3/110, 2/120, 2/135, 2/150, 1/152.5, 1/155
Golvpress
8/30, 5/80, 5/130, 5/130
Hantelflyes på lutande bänk
8/16, 6/21, 6/23.5
Sittande rodd (bred fattning)
7/60, 7/65, 7/70
Pec Dec (baksida axlar)
6/20, 6/25, 6/30
Zercher-böj
5/50, 5/90, 5/100
Crunches
12/30, 12/30, 12/30
Tåhävningar
12/30, 12/30, 12/30
CoC-träning
1 omgång*

*består av uppvärmning, följt av 2x1 med #1.5, följt av 2x1 med #2, följt av 2x1 med #2.5. Avslutar med att stänga #1.5 och hålla kvar i 5-10 sek.

Presterade nära den yttersta gränsen för vad kraftbatteriet går att ladda upp för tillfället.

Gute
2009-11-09, 15:38
Väg RAW (2 veckors cykler)
Pass 1: 3*3 - tung belastning. Hantelpress.
Pass 2: 3*2 - tung belastning. Hantelpress.
Pass 3: Explosivt, många set.

Planen inför 2010 års motionärsverksamhet.

Uppdatering mer detaljerat
Pass 1: 3x3 90-95% enligt stigande program. Målvikt 147.5 kg under fas 1.
Passet avslutas med Golvpress 3x5 och Hantelflyes 3x7.

Pass 2: 3x2 90-97% enligt stigande program . Målvikt 150 kg under fas 1.
Passet avslutas med Snedbänk 3x5 och Hantelflyes 3x7

Pass 3: 5x2 varvas med 5x3. Vikterna ligger omkring 130-135 kg under fas 1.
Passet avslutas med Hantelpress från lutande bänk.

Övrigt
Mellan pass 1 och 2
Vila
Mellan pass 2-3 resp 3-1
Pullover med raka armar
Extensions med hantlar
Kickbacks med hantlar

Gute
2009-11-11, 18:13
Bänkpress (explosiv) med tävlingspaus
10/20, 10/20, 5/50, 5/80, 5/100, 3/130, 3/130, 3/130, 3/130, 3/130
Hantelpress UTAN handledslindor
7/21, 7/28.5, 7/31, 7/36, 7/41pb
Zercher-böj
5/20, 5/50, 5/70, 5/80, 5/85
Naturchins
8/BW, 8/BW
Bicepscurl
8/12.5, 6/22.5, 6/22.5, 6/30, 6/30

Ovanligt pigg, vilket resulterade i ett bonuspass denna vecka.

Träffade Jalde och Jukka. Det var ytterst angenämt!
1. Jalde var helnöjd när jag berättade att biceps tränades 2 ggr per vecka.
2. Jukka såg nöjd ut då mina vanskapta trapz (i förhållande till övriga kroppen) "var kvar" sedan tidigare.

Roosen
2009-11-11, 18:53
Grönwalls Juice-Snaps

Lilla
1 Apelsin
0.5 Lime

Pressa och drick!

Stora
2 Apelsiner
1 Lime

Pressa och drick!

Har hört talas om att medmänniskor blandat groggar med ovanstående. Fy skäms!

Lite absolut till det där så :thumbup: :Virro

Golvpress; Kör du det i power-racket?

H. Roosenkoph

Roosen
2009-11-11, 18:58
Du som verkar vara kunnig inom ämnet. Kan detta vara något för förslappad Nykvarnsbo? Min far är på mig om att delta med honom och hans gubbvänner.

http://www.fjallraven.se/classic/Home/FJALLRAVEN-CLASSIC/

Gute
2009-11-11, 20:32
Golvpress; Kör du det i power-racket?

Kan detta vara något för förslappad Nykvarnsbo?
http://www.fjallraven.se/classic/Home/FJALLRAVEN-CLASSIC/

1. Ja, alltid
2. Absolut

Roosen
2009-11-11, 20:43
1. Ja, alltid
2. Absolut

Tanken är ju inte att försöka placera sig, utan att försöka njuta så mkt som möjligt under vandringen. Tex göra en ev. "avstickare" vid fint väder.
Har du varit uppe och knallat i fjällen själv någon gång?

Gute
2009-11-11, 20:43
MMA och likande sporter är enligt mitt tycke OBEHAGLIGA! Klarade bara av att se några minuter av dokumentären av MMA som visades ikväll. Tar avstånd till alla sorters våldshandlingar som bedrivs inom denna sport och även inom boxningen.

Fredliga kampsorter från fjärran östern ex. http://www.stenudd.se/aikido/aikidotekniker.htm
är däremot hälsosamma för kropp och sinne.

Gute
2009-11-11, 21:04
Tanken är ju inte att försöka placera sig, utan att försöka njuta så mkt som möjligt under vandringen. Tex göra en ev. "avstickare" vid fint väder.
Har du varit uppe och knallat i fjällen själv någon gång?

Vi människor är skapta för att förflytta oss till fots. Kropp och sinne i balans.

Varit bosatt tre år i Östersund, en fjällnära stad. Är naturvetenskapligt grundutbildad på Mittuniversitetet och inom ramen för utbildningen (fjällekologi, hydrologi etc.) gjordes naturexkursioner till jämtlandsfjällen- och ett projektarbete på norska sidan. Nära släktingar finns bosatta i Tärnaby så jag fick möjligheten att göra resor till detta område 1-2 gånger årligen långt upp i vuxen ålder. En privat exkursion gjordes till Riksgränsen i början på 2000-talet.

Nu var det dock några år sedan jag åkte norr om Roslagen. Varför vet jag inte, troligtvis blev längtan till havet för stor. :D

Gute
2009-11-11, 21:35
Nu var det dock några år sedan jag åkte norr om Roslagen. Varför vet jag inte, troligtvis blev längtan till havet för stor. :D

Har funderat lite och kommit fram till att senast jag var norr om Roslagen/sthlms norra skärgård var 3-4 år sedan då jag var med och hjälpte min mormorssyster Stina, nu omkring 96-97 år, att flytta från Jörn till Gotland.

Min morbror som jag sällskapade med tyckte norrland var så obehagligt, förutom "Höga Kusten" (där han kunde se sig som ägare av en liten sjöbod sommartid), att vi inte hann mer än att stuva in möblemanget i lastbilen och på sin höjd en pissepaus innan gaspedalen på lastbilen trampades ner. Tror han var nervös hela vägen ner till Nynäshamn. :D Efteråt, och troligtvis fortfarande idag går historien om hur han räddade sin moster ungefär som om han genomfört ett civilt utlandsuppdrag i något nöddrabbat land.

Fjällen var det 5 år och 6 månader sedan jag besökte.

sattersta
2009-11-11, 22:09
MMA och likande sporter är enligt mitt tycke OBEHAGLIGA! Klarade bara av att se några minuter av dokumentären av MMA som visades ikväll. Tar avstånd till alla sorters våldshandlingar som bedrivs inom denna sport och även inom boxningen.

Fredliga kampsorter från fjärran östern ex. http://www.stenudd.se/aikido/aikidotekniker.htm
är däremot hälsosamma för kropp och sinne.


När jag var ung och vack nä bara ung så hade jag en kompis som var någon typ av mästare i aikido Han fick mig att tuppa av bara genom att trycka mig på ett par punkter på halsen.
Vaknade liggandes på bryggan där vi var och badade och fattade ingenting???
Däremot när jag tränade mma så var jag aldrig i närheten av någon tupplur.
Däremot så mådde jag prima av att bli av med en hel hög aggretioner i träningslokalen nu var det ju bara träning på samma nivå som bänken idag amatör och bara för skoj.
En liten berättelse från mitt liv :laugh: :D

Gute
2009-11-12, 10:13
När jag var ung och vack nä bara ung så hade jag en kompis som var någon typ av mästare i aikido Han fick mig att tuppa av bara genom att trycka mig på ett par punkter på halsen.
Vaknade liggandes på bryggan där vi var och badade och fattade ingenting???
Däremot när jag tränade mma så var jag aldrig i närheten av någon tupplur.
Däremot så mådde jag prima av att bli av med en hel hög aggretioner i träningslokalen nu var det ju bara träning på samma nivå som bänken idag amatör och bara för skoj.
En liten berättelse från mitt liv :laugh: :D

Ja visst kan även Aikido vara farligt, det finns ju tekniker för försvar mot kniv och träning med svärd etc. Skillnaden som gör detta mycket annorlunda mot MMA som idrott (organiserade våldshandlingar), enligt min mening är många bl.a. den höga disciplinen och ödmjukheten mot motståndaren.

Här tex. http://www.stenudd.se/aikido/aikidotekniker-02-rei.htm
Meditation: http://www.stenudd.se/aikido/aikidotekniker-03-zazen.htm

"Träningen med svärdet ansågs rena själen och höja anden, det blev som meditation i rörelse"

"Avsikten med denna meditation (zazen) är, som med rei, att ringa in träningen och skärpa sina sinnen för den. När man inleder passet ska de inre krafterna väckas, skärpan och klarheten höjas och vardagslivets alla trivialiteter skjutas undan. När man avslutar träningen är meditationen till för att smälta träningens innehåll, att bli varse den inre rening, misogi, som passet inneburit och känna tacksamhet. Om man har tränat i en god anda ska känslan av tacksamhet komma alldeles av sig själv".

"Man bugar när man kommer in i dojon, när man går upp på mattan, när träningspasset börjar och slutar, även varje gång man börjar och slutar träna med sin partner".

"Bugningen ska genomsyras av ödmjukhet och tacksamhet"

"visa tacksamhet för att man får använda sin partner till redskap för sin egen utveckling".

S5msjdZIoag

Gute
2009-11-12, 10:26
Fjällen var det 5 år och 6 månader sedan jag besökte.

Svenska fjällen avses med ovanstående. Schweiz bergsmassiv undantages.

Verkar ha dragit på mig någon form av infektion över natten. Ordineras meditation, vila, mycket dryck och 10 set lätt bicepscurl. :D

Roosen
2009-11-12, 15:32
Svenska fjällen avses med ovanstående. Schweiz bergsmassiv undantages.

Verkar ha dragit på mig någon form av infektion över natten. Ordineras meditation, vila, mycket dryck och 10 set lätt bicepscurl. :D

10 set lätta bicepscurl fick mitt dåliga knä att läka.

Sammy upphör aldrig att överaska! Utbildad vandrare :thumbup:

Gute
2009-11-13, 12:52
10 set lätta bicepscurl fick mitt dåliga knä att läka.

Tack Herr Roos. Lugnet och jordens naturliga processer tilltalar undertecknad.

Det känns krax och klen idag, tänkte givetvis vara publik i helgen men riktar nog in mig på att vara åskådare under bänk-SM istället. Vilar från all träning därtill utan bicepscurl, grippers- och smidighet/bålstabilitetsträning på liggunderlaget hemma. Har beslutat att öka antalet set i bicepscurlen till 12 som bonus! :naughty:

Bänkpress till folket! :thumbup:

Gute
2009-11-13, 13:37
Bicepscurl
7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5, 7/12.5
Bålstabilitetsträning (kroppsvikt)
2 omgångar
CoC-träning
1 omgång

Du liv...

Du liv, vad du ändå är ensamt armt,
mot den dröm vi drömde om dig!
Och dock ha vi älskande ärligt och varmt
sått rosor vid villande stig.
Sått rosor, sått med vår bäste vän,
att vattnas av dalarnas dagg -
men gingo en höstdag den vägen igen
och blödde av nässlor och tagg.

Du liv, vad du ändå är ensamt långt,
när du växer i skuggans ljus!
När knopparna torka och hava det trångt
bland kullar av sollöst grus.

Du sjunger oss sånger att sorg är kort,
låtsar trösta när sol går ner -
men hav dina visors buller bort,
jag orkar ej höra dem mer!

Här somnar en man från sitt eget ve,
här slutar ett djur sin strid -
du liv, det var allt du hade att ge
och detta är dödens frid.

Dan Andersson (1888-1920)

QbzhG0fXHDE

the_PL_man
2009-11-13, 13:44
Hmmm, det där var alldeles för nedstämt för mig....

Vi gör så här istället:

I folkviseton - Nils Ferlin (1898-1961)

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.

Men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din
din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark,
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din
din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.

Roosen
2009-11-13, 20:21
När kommer en dagsformsbild upp på påkarna då?
Har du fortfarande det Keltiska motivet i baktanke? :)

Gute
2009-11-14, 23:07
Hmmm, det där var alldeles för nedstämt för mig....

Vi gör så här istället:

I folkviseton - Nils Ferlin (1898-1961)

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.

Men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din
din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark,
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din
din lycka är min,
och gråten är min när du gråter.

Tack för att du postade en av Ferlins texter.

När kommer en dagsformsbild upp på påkarna då?
Har du fortfarande det Keltiska motivet i baktanke? :)

Kommer eventuellt framöver. :thumbup:

Gute
2009-11-14, 23:11
RAWMÄSTERSKAPEN 2010

Umeå Power och Luleå AK kommer att söka sanktion från SSF för att kunna arrangera en raw tävling i slutet på nästa sommar (2010) med kvalgränser. Tävlingsort kommer att bli Umeå.
Ej tillåten utrustning är böjdräkt, knälindor, bänktröja och marklyftsdräkt, i övrigt samma regler som vanligt. Man kan kvala in på 2 olika sätt antingen genom att ha kvalat till utrustnings SM eller kvalat med ett raw resultat och då gäller följande kvalgränser

Damer raw
48kg=160kg
52kg=175kg
56kg=200kg
60kg=222,5kg
67,5kg=255kg
75kg=280kg
82,5kg=295kg
+82,5kg=310kg

Herrar raw
56kg=320kg
60kg=367,5kg
67,5kg=422,5kg
75kg=470kg
82,5kg=520kg
90kg=560kg
100kg=590kg
110kg=607,5kg
125kg=622,5kg
+125kg=640kg

Vi hoppas och tror att det här är starten på en sundare utveckling inom sporten och som kommer att så småningom att få styrkelyft att växa sig större. Vi hoppas även att någon annan klubb vill arrangera tävlingen 2011 annars är vi villiga att fortsätta att hålla i tävlingen.

Även om jag inte har hälsa för att deltaga 2010 så kommer jag visa mitt stöd genom att aldrig mer lyfta med bänktröja.

Ett varmt bugande till mina handlingskraftiga norrländska medmänniskor!

I den rogivande strävan efter att göra mitt bästa vet jag att de resultat som är gjorda RAW har en kraftigare andlig verkan för kropp och sinne.

Förvisso kanske inte det yttre skalet klarar av hård träning på ett tag framöver komma tillbaka har jag en grund böj på 225 kg (men ändå inte allt för jäkligt?), böjar med djup på 200-215kg, flytbänk på 190 kg och 2x240 kg i marklyft i 90:an och däromkring att jobba mot.

0.27 in kommer böjen men jag rekommenderar varmt att njuta av Catos marklyft innan!

http://www.youtube.com/user/ssstun#p/u/52/vjOlBiM6eF8

Må väl!

Gute
2009-11-15, 12:14
Hmmm, det där var alldeles för nedstämt för mig....

SVART STEN
Svart, en av de absolutas färger, de vilda hästarnas, ett bortvändande från dagens fåfänga och simpla prakt, en botgöringens färg, men samtidigt en kraftens och viljans färg, ett löfte om, och en förutsättning för, ett framtida uppstigande; & sten, en beständighet och ett gnistslående, verktygens och vapnens och alla varelsers urmaterial, Moder Jords benknotor, fruktbarhet och en levande förbindelse med det döda.

Gute
2009-11-15, 12:20
Paleoburgare
200-300 gram nötfärs
1 ägg
Svartpeppar, PiriPiri

Forma smeten till en rejäl burgare. Låt den stå på skaplig värme tills färsen är genomstekt.

Grönsaker och tillbehör
Gör i ordning en salladsbädd efter tycke och smak. Gurka, isbergssallad och champinjoner blev mitt val. Placera burgaren ovanpå bädden och tillför en rejäl mängd tomatsalsa* ovanpå burgaren och lägg gärna till mer grönsaker. Spenat, paprika och röd lök blev mitt val.

*se vidare recept på salsa nedan (grönsaksbricka)

Gute
2009-11-15, 12:24
Kan bestå av tex. gurka, morötter, spenat, blomkål, aubergine, paprika etc.

Tomatsalsa
4 tomater
Lime
Röd lök
Röd chili
Färsk koriander
[
I]Hacka ner tomaterna i mindre bitar och placera dem i en skål. Pressa på lime, tillsätt chili och färsk koriander. Hacka ner lite röd lök efter smak och tycke. Rör om.[/I]

Guacamole
3 avokado
Vitlök
Jalapénos
Lime

Ta ur kärnan och gröp ur 3 avokado. Tillsätt lime eller citron snabbt då avokadon annars börjar bli brunaktig till färgen. Tillsätt vitlök och jalapénos samt eventuellt lite vatten och bearbeta den blivande guacamolen med en stavmixer.

Gute
2009-11-15, 12:26
400 gram färs
6 tomater
1 storvuxen gullök
2 morötter
½ - 1 dl välrensade kantareller
3-4 välvuxna champinjoner

Sambal oelek, jalapenos, vitpeppar, svartpeppar efter smak.
Skala löken, hacka den, och låt den svettas lite i pannan. Bryn färsen, kantarellerna, champinjonerna. Skala och riv morötterna. Tag fram stavmixern och gör tomatsås av de 6 tomaterna. Placera löken, svampen, färsen, tomatsåsen och de rivna morötterna i en kastrull och låt koka. Tillsätt sambal, jalapenos, vitpeppar och svartpeppar efter smak (en viss hetta i smaken rekommenderas).

Gute
2009-11-16, 11:21
Gällande 90kgs herrar

Om det gäller specialistbänkare skulle jag säga:

>200 kg Sinnessjukt
190-200 Kanonresultat
175-190 Mkt bra
160-175 bra
145-160 hyggligt
<145 sisådär

Har något andra riktlinger för mig själv men dessa har följt med mig några år nu.

>200 kg Sinnessjukt
190-200 Kanonresultat
175-190 Mycket skickligt
160-175 Skickligt
150-160 Gör ditt absolut bästa
<150 Stanna hemma och vila.

bertbert
2009-11-16, 11:23
Även om jag inte har hälsa för att deltaga 2010 så kommer jag visa mitt stöd genom att aldrig mer lyfta med bänktröja.


Du har min support! :hbang: Jag kommer inte heller att någonsin ta på mig ett utrustningsplagg igen.

Gute
2009-11-16, 11:28
Du har min support! :hbang: Jag kommer inte heller att någonsin ta på mig ett utrustningsplagg igen.

Vandra i skönhet! :thumbup:

Gute
2009-11-16, 12:13
Övrigt
- Smidighetsträning uppskattas vara orsaken till att jag nästan kan flytta ner pinnhålet ett steg på ER-ställningen numera.
- Har även gjort slag i saken och börjat övergå helt från skor till bänkträning i dödlyftstofflor eller beachsox. Nästa steg och förhoppningsvis det sista blir att pröva in ett par paddlingsskor för att erhålla mycket väl fotfäste.
-Trikå, bänkbälte från Wahlanders, handlindor, och sedan inte en krona på något annat i lyftarväg. Har två par lyftarskor som kommer väl till pass när det är dags och börja böja igen.
- Målsättningen att komma upp i 110:an och nosa lite lätt kommer inte att äga rum när materialfri-träning gäller. Runt 90 kg upp till 95 kg är lagom för mig. Tänker dock inte syssla med någon form kroppsbyggningsaktivitet däremot hälsoaktivitet!

Gute
2009-11-16, 19:04
ÖvrigtHar även gjort slag i saken och börjat övergå helt från skor till bänkträning i dödlyftstofflor eller beachsox. Nästa steg och förhoppningsvis det sista blir att pröva in ett par paddlingsskor för att erhålla mycket väl fotfäste.

För 500 kr har jag nu uppskattningsvis en av lyftarsveriges mest greppvänliga fotbeklädnad. Varmt kommer det dock bli, men det är ju bara och lufta i halvlek på passet. Därtill har jag fördelen att kunna paddla kajak i dessa neoprenskor/stövlar och vada fjälljokk. :thumbup:

Bakgrund

"Man får ta det man har fått av mor och far" :D

-Långa armar
-Förhållandevis klena triceps
-Minst 3 generationer med små skinkor/smala höfter i släkten. Varför skulle undertecknad vara ett undantag?

Vad göra?

- Satsa allt på maximalt tryck från bröstet och ett rejält "frånskjut" med fötterna.
- Rejält/extremt böjda handleder (har inte sett någon på atletklubben vara i närheten :D).

Ismo
2009-11-16, 20:43
[B]
Förvisso kanske inte det yttre skalet klarar av hård träning på ett tag framöver komma tillbaka har jag en grund böj på 225 kg (men ändå inte allt för jäkligt?), böjar med djup på 200-215kg, flytbänk på 190 kg och 2x240 kg i marklyft i 90:an och däromkring att jobba mot.

0.27 in kommer böjen men jag rekommenderar varmt att njuta av Catos marklyft innan!

Må väl!

225 kg böjen var fin! Jag kommer ihåg passet väl eftersom jag passade samt för att jag var i hyfsat slag i marken den dagen. Jag saknar våra gemensamma pass, hoppas att vi kan träna mer ihop igen framöver.

Ha det bra

Gute
2009-11-18, 17:23
Jag saknar våra gemensamma pass, hoppas att vi kan träna mer ihop igen framöver.

Detsamma, angenämt!

Må väl!

bubbe
2009-11-18, 18:02
Det var ett tag sen man luftade (eller vattnade) kajaken.

Inte riktigt förstått ännu varför du behöver sådan grepp för fötterna, tycker nog do-win skorna ger ett rejält sug. Däremot var mycket nära att köpa ett par jolleskor efter höstens dyngsura trimarankappsegling.

Gute
2009-11-18, 18:05
Boxböj
5/20, 5/20, 5/50, 5/70, 3/100, 3/100, 3/100
Knäböj
3/120, 3/120, 3/120
Marklyft
3/70, 3/70, 3/110, 3/110, 3/120, 3/140
Någonstans ska det börjas! Böjträning blev inledningen på passet och medförde eventuellt att det blev lite stelare än vanligt under bänkpressen.
Bänkpress med tävlingspaus
10/20, 10/20, 5/60, 5/100, 3/110, 3/130, 3/145, 3/150
Troligtvis häckade jag sista repset på 150 men överlag ett skickligt pass. Misstänkt minimal fotförflyttning på 145 kg. Eventuellt ligger greppet något bredare än tillåtet vissa set. Kommentera gärna.
vnho1qUr24A
Golvpress
5/30, 5/100, 5/110, 5/120
Tåhävningar
12/30, 12/30, 12/30, 12/30
Naturchins
10/BW, 10/BW, 10/BW, 10/BW
Armhävningar (+20 kg)
10, 15, 20 (breda)
10, 10 (smala)
Frontböj med hantlar
6/50, 6/50, 6/50, 8/30, 8/30
Straight arm pullover
7/30, 7/30, 7/30
Step-Up
25/30, 25/30, 25/30, 25/30
Hantelshrugs med gummiband
10/30, 10/30, 10/30
Kickbacks
10/12.5, 10/15, 10/15
Hammercurl
10/15, 10/15, 10/15
Ryggresningar (+5 kg)
15, 15, 15
CoC-träning
2 omgångar
Bålstabilitet med kroppsvikt
10 min, 10 min, 15 min, 15 min

Igång igen efter lite krax och klen. Skolkade från hantelflyesträningen, annars har programmet tuffat på planenligt.

Gute
2009-11-18, 18:24
Inte riktigt förstått ännu varför du behöver sådan grepp för fötterna

Det hela började i Danmark januari 2007. På den danska atletklubben hade de en matta på podiet där fotgreppet var maximalt. Detta tilltalade mig och sedan dess har jag strävat efter något liknande. Nu har jag hittat hem!
I kombination med en bänk där man sitter fastklistrad med ryggen ger det sammanlagt flera kilon till min bänk.

Skulle gärna ha något plagg under tävlingstrikån som inte glider mot underlaget. Förslag mottages gärna! Det vore även trevligt att kombinera detta med att sy om trikån till ett byggarlinne med bara en liten sträng som löper längst ryggraden. Eller så får jag helt enkelt limma fast mig på bänken ;)

Gute
2009-11-18, 18:30
Troligtvis häckade jag sista repset på 150 men överlag ett skickligt pass. Misstänkt minimal fotförflyttning på 145 kg. Eventuellt ligger greppet något bredare än tillåtet vissa set.

Edit: För kort paus på reps 1 på 150 kg.:nono:

bubbe
2009-11-18, 18:45
Du tycker inte det blir sämre utan klack då?

Ang fäste så är väl det naturliga valet att lägga magnesia hela vägen, utanpå trikå, nacke, t-shirt och under t-shirten.

Gute
2009-11-18, 20:42
Du tycker inte det blir sämre utan klack då?

Det kan tillstöta vissa svårigheter med avsaknad av klack. Det främsta är väl att kunna få ner hälen i underlaget. Men jag hoppas med noggrann mjukning av vader, ljumske, höftböjare etc. kunna hålla nere hela foten med maximal brygga för mina förutsättningar. Någonting har helt klart hänt, korgen är 5-6 cm mindre runtom men ändå har jag sänkt nästan ett helt pinnhål på ER-ställningen. Kan inte dra andra slutsatser än att det är smidighetsträningen som givit resultat.

Ang fäste så är väl det naturliga valet att lägga magnesia hela vägen, utanpå trikå, nacke, t-shirt och under t-shirten.

Precis som du säger är detta ett givet val men jag är ändå inte helt övertygad om att det finns något som kan överträffa detta. Minsta lilla glid och jag är chanslös i RAW-bänken på vikter nära 100%. Känner till minst två personer på atletklubben som är rejält känslig för liknande. Det vi har gemensamt är att vi är relativt lätta i kroppen.

Roosen
2009-11-21, 18:04
Fläskfilé med soltorkad tomat och pepparsamlami
1 eller fler rejäla fläskfiléer (beroende på antal pers)

Jag brukar ha filéerna i marienad ett par timmar innan grillning. (Oftast en marinad baserad på honung) När grillen är varm så skickar jag på dom och grillar tills dom är 85-90% färdiga. Sedan snittar jag upp dom på längden, ca halvvägs egenom. Sedan stoppar jag i rikligt med pepparsalami, chilimarinerade soltorkade tomater och ev. några skivor ost. Sedan får filéerna stå och gotta till sig tills dom är klara. Inte helst well-done pga fyllningen. Brukar servera dom med klyftpotatis och bea. Voi la, Fläskfilé a lá Roos.

*Svensk fläskfilé
*Klyftpotatis
*Pepparsalami (små skivor)
*Soltorkade chilimarinerade tomater. Finns på lösvikt på ICA
*Valfri ost
*Grillmarinad med honung

:thumbup:

Roosen
2009-11-21, 18:08
Snyggt pressat, Sammy :hbang:

Gute
2009-11-22, 21:11
Fläskfilé med soltorkad tomat och pepparsamlami
1 eller fler rejäla fläskfiléer (beroende på antal pers)

Jag brukar ha filéerna i marienad ett par timmar innan grillning. (Oftast en marinad baserad på honung) När grillen är varm så skickar jag på dom och grillar tills dom är 85-90% färdiga. Sedan snittar jag upp dom på längden, ca halvvägs egenom. Sedan stoppar jag i rikligt med pepparsalami, chilimarinerade soltorkade tomater och ev. några skivor ost. Sedan får filéerna stå och gotta till sig tills dom är klara. Inte helst well-done pga fyllningen. Brukar servera dom med klyftpotatis och bea. Voi la, Fläskfilé a lá Roos.

*Svensk fläskfilé
*Klyftpotatis
*Pepparsalami (små skivor)
*Soltorkade chilimarinerade tomater. Finns på lösvikt på ICA
*Valfri ost
*Grillmarinad med honung

:thumbup:

Snyggt pressat, Sammy :hbang:

Tack så hjärtligt!

"Honig essen nicht vergessen"

Gute
2009-11-22, 21:23
Bänkpress med paus
10/20, 10/20, 5/60, 5/100, 5/120, 5/140, 2/150, 2/155, 2/160

10 kg över målvikt. Kände mig varm och levande under värmningen. Avnöjt årets starkaste pass med 6 tsk honung i buken och lika många koppar te. Någon häckning eventuellt men brukar alltid få igenom lyften på tävling trots en hel del darr på lillrumpa så någon varning behövs nog inte utfärdas. Något för kort stopp vissa repetitioner

Marklyft UTAN bälte
5/60, 5/100, 5/130, 6/140

Tillräckligt.

5wi2eD4XxVw
Tåhävningar
15/30, 15/30, 20/BW
Hantelshrugs
10/30, 10/30
Frontböj med hantlar
6/50, 6/50, 6/50
CoC-träning
2 omgångar
Bicepscurl
10/15, 10/15, 10/15
Crunches
10/15, 10/15, 10/15
Armhävningar (+20 kg)
10, 10 (smala)
15, 20 (breda)
Bålstabilitet med kroppsvikt
10 min

Gute
2009-11-22, 21:41
Kvällsbonus

Bicepscurl
8/15, 8/15, 8/15

Tillägg:
Morgonvikt: 89.8

Gute
2009-11-23, 11:35
Planen inför 2010 års motionärsverksamhet.

Uppdatering mer detaljerat
Pass 1: 3x3 90-95% enligt stigande program. Målvikt 147.5 kg under fas 1.
Passet avslutas med Golvpress 3x5 och Hantelflyes 3x7.

Pass 2: 3x2 90-97% enligt stigande program . Målvikt 150 kg under fas 1.
Passet avslutas med Snedbänk 3x5 och Hantelflyes 3x7

Pass 3: 5x2 varvas med 5x3. Vikterna ligger omkring 130-135 kg under fas 1.
Passet avslutas med Hantelpress från lutande bänk.

Övrigt
Mellan pass 1 och 2
Vila
Mellan pass 2-3 resp 3-1
Pullover med raka armar
Extensions med hantlar
Kickbacks med hantlar

Uppdatering pass 1: Målvikt under fas 2 - 157.5 kg
Uppdatering pass 2: Målvikt under fas 2 - 160 kg
Uppdatering pass 3: 135-140 kg under fas 2. Passet avslutas med hantelpress från plan bänk.

Övrigt
Mellan varje pass
Pullover med raka armar - 3x7
Extensions med hantlar - 3x10
Kickbacks med hantlar - 3x10

Gute
2009-11-24, 11:12
Planen inför 2010 års motionärsverksamhet.

Uppdatering mer detaljerat
Pass 1: 3x3 -omkring 90-95% enligt stigande program och på känsla. Målvikt 147.5 kg under fas 1. Målvikt under fas 2 - 157.5 kg. Riskerar lyften att bli alltför sega sänks vikterna under respektive pass. Passet avslutas med Golvpress 3x5 och Hantelflyes 3x7.

Pass 2: 3x2 omkring 90-95% enligt stigande program och på känsla. Målvikt 150 kg under fas 1. Målvikt under fas 2 - 160 kg. Riskerar lyften att bli alltför sega sänks vikterna under respektive pass. Passet avslutas med Snedbänk 3x5 och Hantelflyes 3x7.
Pass 3: 5x2 varvas med 5x3. Vikterna ligger omkring 130-135 kg under fas 1. 135-140 kg under fas 2. Passet avslutas med Hantelpress från plan bänk.

Mellan varje pass
Pullover med raka armar - 3x7
Extensions med hantlar - 3x10
Kickbacks med hantlar - 3x10

Nitrometan
2009-11-24, 11:16
Kul att se att det går så bra. :thumbup:

Gute
2009-11-24, 14:01
Kul att se att det går så bra. :thumbup:

Tack hjärtligast!
Ojämnheten kommer säkerligen att utplånas om man ger det några månader till. Bestående defekter ska inte påverka träningen nämnvärt i framtiden. Troligtvis håller en väl genomtänkt RAW-träning ihop kroppen. Det kommer sällan eller aldrig röra sig om maxning 1 reps under vardagsträning- utan stegringen på träningen gällande 1 repetition görs upp till tänkt ingångsvikt. Denna vikt ska då komma hyfsat fint, annars är det ingen skickligt vald ingångsvikt.

Börje H
2009-11-24, 14:30
Kul att se att det går så bra. :thumbup:

Verkligen!
I filmen tycker jag du håller ihop bra. Man måste ju, förutom allt annat, komma ihåg att köra stoppreps hela vägen upp och det suger mycket must. Imponerande att du pallar 2x160 kg :bow:

Lätt i kroppen dessutom.

the_PL_man
2009-11-24, 14:40
Ses vi till helgen?

Gute
2009-11-25, 18:46
Verkligen!
I filmen tycker jag du håller ihop bra. Man måste ju, förutom allt annat, komma ihåg att köra stoppreps hela vägen upp och det suger mycket must. Imponerande att du pallar 2x160 kg :bow:

Lätt i kroppen dessutom.

Tack hjärtligast! Verkar som om det ska gå och släppa på lite framöver. Mycket kraft läggs vid att nå upp till en stabil nivå. Det är nu rejäl skillnad från en dag till en annan. En rejäl debut med strikt träning planeras till januari/februari.

Ses vi till helgen?

Jag kommer inte att vara med och coacha någon av våra lyftare bakom kulisserna, men förhoppningsvis kan jag dyka upp som åskådare. Södertälje Atletklubb har anmält 2 damlyftare, 4 herrseniorer och 2 herrjuniorer som deltagare på tävlingen. Som jämförelse var det 2006 endast 1 deltagare. Vilka framsteg för föreningen. :thumbup:

Gute
2009-11-25, 18:59
Bänkpress med paus
10/20, 5/60, 5/60, 5/100, 2/120, 2/120, 2/130, 2/130, 2/130, 2/130, 2/130
God energi för dagen.
dfrqHyJ7QjM
Knäböj med bälte
10/20, 5/50, 5/80, 5/100, 5/120, 3/130, 3/140
Upp till 120 kg kändes helt OK men lite ovant - sedan blev det tungt.
Hantelpress
7/31, 7/36, 7/36, 7/39
Sittande rodd med bred fattning
8/60, 8/65, 8/70

Hantelarbete insvept i ensamhetens kappa
Triceps Extensions
10/15, 10/15, 10/15
Kickbacks
10/15, 10/15, 10/15
Hantelshrugs
10/15, 10/15, 10/15, 10/15
Hantelflyes
10/6.5, 10/6.5, 10/6.5
Pullover med raka armar
7/33, 7/33, 7/33
Tåhävningar
12/17.5, 12/17.5, 12/17.5
Naturchins
11/BW, 11/BW, 11/BW
Bicepscurl
5/15, 5/22.5, 5/30, 5/33pb
CoC-träning
1 omgång
Bålstabilitet med kroppsvikt
15 min, 15 min

Införskaffat lite extra vikter till hantlarna. Kan nu lasta till omkring 35 kg/hantel.

Gute
2009-11-25, 19:11
Edit: 36 kg per hantel för att vara exakt! Personbästa varje pass ett tag framöver är tanken :D
Kroppsvikt:90.0 kg prick innan morgonbestyr.

Herr Lejon från GKK och Bastubacke tränade på atletklubben idag. Ett klart humoristiskt inslag var att ordförande ISMO har beställt en Sitting Bull till klubbdagen. Förutom att sitting bull var en hövding för indianstammen hunkpapa (sioux) så är det även en 570 kronors meny på Texas Longhorn. Menyn består bl.a. av en 1 kgs biffstek. I kombination med att ISMO är välvuxen, ordförande etc. blev det ett rejält skratt för undertecknad på AK.

the_PL_man
2009-11-25, 22:52
Jag kommer inte att vara med och coacha någon av våra lyftare bakom kulisserna, men förhoppningsvis kan jag dyka upp som åskådare. Södertälje Atletklubb har anmält 2 damlyftare, 4 herrseniorer och 2 herrjuniorer som deltagare på tävlingen. Som jämförelse var det 2006 endast 1 deltagare. Vilka framsteg för föreningen. :thumbup:

Då hoppas jag att vi får chans att språkas vid lite.

Gute
2009-11-26, 20:55
Då hoppas jag att vi får chans att språkas vid lite.

Kramvarning utfärdas! *cupid*

Gute
2009-11-26, 21:25
1. Är intresserad av styrka och kraft. Kroppskultur intresserar mig inte alls.

2. Doping i alla former är alltid en oskicklig handling. Jag vill inte ens träna någon enstaka gång på ett gym/atletklubb där det kan tänkas finnas någon som brukar eller brukat hormoner.

3. Min kost består av:
-Fisk, skaldjur, färsk frukt, torkad frukt, honung, nötter
-Ekologiskt/lokalproducerade grönsaker och rotfrukter
-Lamm, vilt, ekologiskt nötkött och ekologiska ägg.
-Fläsk samt kyckling sällan och då alltid ekologiskt.
Målsättningen är 95-100% hemlagat och inga halvfabrikat.
Fisk och ägg är huvudsakliga proteinkällor från djurriket. Äter fisk dagligen.

4. Kosttillskott
2009: Inga
2010: Kreatin

Nada mas, gracias!

5. Atletklubb för alltid om det ska tränas. Sätter inte min fot på ett gym. Skulle inte en atletklubb finnas nära boendeorten så införskaffas en ER-ställning och en mindre lokal för ett hemmagym eller en lilleplutt-atletklubb.

6. Honig essen, nicht vergessen!

Gute
2009-11-27, 10:53
Pullover med raka armar
7/33, 7/33, 7/33
Kickback
10/15, 10/15, 10/15
Triceps Extension
10/33, 10/33, 10/33
Hantelflyes
10/6.5, 10/6.5, 10/6.5
CoC-träning
1 omgång
Plankan med kroppsvikt
3 set @ 60 sekunder
Crunches
10/15, 10/15, 10/15
Tåhävningar
15/30, 15/30
Naturchins
12/BW, 12/BW

Nitrometan
2009-11-27, 11:00
Södertälje Atletklubb har anmält 2 damlyftare, 4 herrseniorer och 2 herrjuniorer som deltagare på tävlingen. Som jämförelse var det 2006 endast 1 deltagare. Vilka framsteg för föreningen. :thumbup:
:thumbup:

Mycket bra! Vilka framgångar!

6. Honig essen, nicht vergessen!
Trevlig lista.

Gute
2009-11-28, 16:10
:thumbup:

Mycket bra! Vilka framgångar!


Trevlig lista.

:thumbup:

Gute
2009-11-28, 16:36
Tanken är att ha tre program/grundtankar som varvas på årsbasis.

Här kommer program nummer två som är inspirerat av träning i östeuropa. Programmet är helt fritt från allt annat än vanlig bänkpress. Vikterna är ungefärliga, kommer gå på känsla.

7 pass
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 2/130, 2/140, 1/150, 1/155, 1/160, 1/165

Gute
2009-11-28, 16:55
10 pass
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 2/130, 2/140, 1/150, 1/155, 1/160, 1/165

Gute
2009-11-29, 17:19
10 pass
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
- 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
- 10/50, 10/80, 8/105, 2/130, 2/140, 1/150, 1/155, 1/160, 1/165

Både 7 till 10-passprogrammet är anpassade för 2 ggr/vecka. Gäller var 5:e dag lägger jag in några extra set i bänkpressen tex. (4x3+4x5) samt hantelflyes, pullovers mellan träningspassen. Vikterna är ungefärliga och kan justeras.

Mycket bänkpress, mycket glädje! :hbang:

Gute
2009-12-01, 19:03
*uppdate*

Medicinsk status
Sedan november förra året har hälsan varit sviktande. Jag beklagar mig inte då sjukdomar är en naturlig del av livet. Jag är fåordad när det gäller att tala om sjukdomar överlag då detta kan påverka och smitta av sig på omgivningen. Om att vara sjuk är lika naturligt som tex. att äta mat, fördrar jag att samtala om det sistnämnda.

Av ovanstående övertygelse men även av vad som kan kallas integritetskäl finns det inget skäl att gå in på detaljer. Har en tumörtillväxt i regionen kring hjärnbihanget/hypothalamus. Det är inte cancer (alltså ej aggressiv tillväxt med metastaser) men statistiskt kommer det tillhöra "hjärntumörer". Orsaken är inte livsstilsbetonad utan av medfödd grund. Den konstanta förgiftningen är i stort avslutad men fortfarande är dagsformen ojämn. Heldagsaktviteter är i viss mån fortfarande för energikrävande.

Behandlingen har givit goda resultat, dock har inte tumören kunnat totalavlägsnas då skadorna av ett sådant ingrepp skulle kunna ge allvarliga bestående skador. I dagsläget påverkar det mig så jag inte kan undervisa men i övrigt kan jag leva ett hyfsat aktivt liv, dock kan heldagsaktiviteter vara lite för tufft för närvarande. Goda nyheter är att synen inte påverkats nämnvärt, något nedsatt på ena ögat, men det är allt. Jag kommer således troligtvis att få leva med en sårbarhet men ingen vet hur det kan komma att påverka mig i framtiden. Det finns patienter som levt symptomfritt ett helt liv med tumörer på flera cm medan vissa patienter haft mycket svåra besvär trots tumörer så små att de inte ens syns under magnetkameraundersökning. Jag kommer att följas regelbundet de kommande åren med olika provtagningar, synundersökningar och magnetkameraundersökning.

Träningsmässigt påverkar det mig främst genom att jag är mycket ojämn från dag till dag. Långa pass med stor träningsvolym är ganska svårt att genomföra i nuläget. På längre sikt hoppas jag att det inte ska påverka mig i någon utsträckning att tala om. Träningen genomförs endast de dagar jag känner mig i hyfsad form, så vad gäller den närmaste tiden kommer det fortsatt vara ojämnt både i viktval men även vilka träningsdagar det blir. 5 dagar mellan "atletklubbs"-passen i genomsnitt är en första målsättning. Leker givetvis lite med hantlar i hemmet när tillfälle ges. Gällande gemensamma aktviteter är det nog bäst att säga NEJ till allt för att sedan dyka upp oanmäld om orken infinner sig i kropp och knopp.

Målsättningar inför 2010
- 150 kg minimum första tävlingen
- 110 poäng i utrustningsfri bänkpress (dvs. 86.0-87.7 = 170 kg 87.8-90.2= 172.5 kg, 90.2-92.8 =175 kg, 92.9-95.7 = 177.5 kg)

Gute
2009-12-01, 19:19
Uppvärmning Kettlebells
Bänkpress med paus
10/20, 8/60, 8/80, 5/110, 3/130, 3/140, 3/145, 3/152.5, 3/155
Godkänt flyt. Lyckades tyvärr inte få upp bryggan maximalt. 155 kg var bonusträning då 152.5 kg kändes lätt. Ett arbetsset (140 kg) fångade sig inte på film.
14C2u5AHGfU
Golvpress
5/60, 5/120, 5/120, 5/120
Hantelpress
7/31, 7/41, 7/41
Gårdagens greppträning spökar nog här. Hantlarna åkte från kroppen med god fart men det kändes hela tiden som jag var nära att tappa hantlarna vilket var en lite för obehaglig känsla för att våga pröva tyngre hantlar.
Boxböj
5/40, 5/60, 5/80, 5/100, 5/100, 5/100
Marklyft
5/60, 5/60, 5/110, 5/140, 5/150
Börjar kännas lockande att dra lite tyngre.
Bicepscurl/Hammercurl
10/8, 10/8, 10/12.5, 6/20, 6/20, 6/20, 6/20, 6/20
Tåhävningar
10/30, 10/30, 10/30
Step-UP
30/30, 30/30
Crunches
12/30, 12/30, 12/30, 15/20, 15/20
Statisk greppträning
2 set
CoC-träning
1 omgång

the_PL_man
2009-12-01, 22:07
*uppdate*

Medicinsk status
Sedan november förra året har hälsan varit sviktande. Jag beklagar mig inte då sjukdomar är en naturlig del av livet. Jag är fåordad när det gäller att tala om sjukdomar överlag då detta kan påverka och smitta av sig på omgivningen. Om att vara sjuk är lika naturligt som tex. att äta mat, fördrar jag att samtala om det sistnämnda.

Av ovanstående övertygelse men även av vad som kan kallas integritetskäl finns det inget skäl att gå in på detaljer. Har en tumörtillväxt i regionen kring hjärnbihanget/hypothalamus. Det är inte cancer (alltså ej aggressiv tillväxt med metastaser) men statistiskt kommer det tillhöra "hjärntumörer". Orsaken är inte livsstilsbetonad utan av medfödd grund. Den konstanta förgiftningen är i stort avslutad men fortfarande är dagsformen ojämn. Heldagsaktviteter är i viss mån fortfarande för energikrävande.

Behandlingen har givit goda resultat, dock har inte tumören kunnat totalavlägsnas då skadorna av ett sådant ingrepp skulle kunna ge allvarliga bestående skador. I dagsläget påverkar det mig så jag inte kan undervisa men i övrigt kan jag leva ett hyfsat aktivt liv, dock kan heldagsaktiviteter vara lite för tufft för närvarande. Goda nyheter är att synen inte påverkats nämnvärt, något nedsatt på ena ögat, men det är allt. Jag kommer således troligtvis att få leva med en sårbarhet men ingen vet hur det kan komma att påverka mig i framtiden. Det finns patienter som levt symptomfritt ett helt liv med tumörer på flera cm medan vissa patienter haft mycket svåra besvär trots tumörer så små att de inte ens syns under magnetkameraundersökning. Jag kommer att följas regelbundet de kommande åren med olika provtagningar, synundersökningar och magnetkameraundersökning.

Träningsmässigt påverkar det mig främst genom att jag är mycket ojämn från dag till dag. Långa pass med stor träningsvolym är ganska svårt att genomföra i nuläget. På längre sikt hoppas jag att det inte ska påverka mig i någon utsträckning att tala om. Träningen genomförs endast de dagar jag känner mig i hyfsad form, så vad gäller den närmaste tiden kommer det fortsatt vara ojämnt både i viktval men även vilka träningsdagar det blir. 5 dagar mellan "atletklubbs"-passen i genomsnitt är en första målsättning. Leker givetvis lite med hantlar i hemmet när tillfälle ges. Gällande gemensamma aktviteter är det nog bäst att säga NEJ till allt för att sedan dyka upp oanmäld om orken infinner sig i kropp och knopp.

Målsättningar inför 2010
- 150 kg minimum första tävlingen
- 110 poäng i utrustningsfri bänkpress (dvs. 86.0-87.7 = 170 kg 87.8-90.2= 172.5 kg, 90.2-92.8 =175 kg, 92.9-95.7 = 177.5 kg)

Trevligt att få en uppdatering av läget.
Säg gärna till när du känner att det är dags att lämna eremitläget, så får vi se till att träffas.

Förhoppningsvis sker en snabb fysisk återhämtning nu när du slutar med "förgiftningen".

mvh
the_PL_man

Gute
2009-12-02, 09:28
Trevligt att få en uppdatering av läget.
Säg gärna till när du känner att det är dags att lämna eremitläget, så får vi se till att träffas.

Förhoppningsvis sker en snabb fysisk återhämtning nu när du slutar med "förgiftningen".

mvh
the_PL_man

Tack! Eremitläget brukar oftast övervinnas när välmående kommer.
Önskar dig allt väl.

Börje H
2009-12-02, 09:44
Intressant att läsa din uppdatering om det medicinska läget och mer detaljer än så är helt oväsentligt att lägga ut i cybervärlden. Det räcker gott för att bilda sig en uppfattning om din livsglädje och sunda inställning till livet. Även listan på föregående sida bidrar till detta.

Att mäkta med 110 p i en utrustninglös bänkpress är en stor bedrift och jag önskar dig all lycka i världen i din strävan! Förmodligen kommer du utklassa mig på den punkten. Utan tvekan är det någonting jag kan leva med :)

Nitrometan
2009-12-02, 09:53
Mycket glädjande att läsa att det går åt rätt håll.

Hoppas att hälsan fortsätter att förbättras och att du uppnår dina "styrkemål" för 2010.

Gute
2009-12-02, 18:53
Intressant att läsa din uppdatering om det medicinska läget och mer detaljer än så är helt oväsentligt att lägga ut i cybervärlden. Det räcker gott för att bilda sig en uppfattning om din livsglädje och sunda inställning till livet. Även listan på föregående sida bidrar till detta.

Att mäkta med 110 p i en utrustninglös bänkpress är en stor bedrift och jag önskar dig all lycka i världen i din strävan! Förmodligen kommer du utklassa mig på den punkten. Utan tvekan är det någonting jag kan leva med :)

Mycket glädjande att läsa att det går åt rätt håll.

Hoppas att hälsan fortsätter att förbättras och att du uppnår dina "styrkemål" för 2010.

Tack hjärtligast!
Önskar er allt väl!

Gute
2009-12-03, 13:05
Då var det dags igen. Detta klipp kommer postas minst 1 gång/årligen.
http://www.ironscene.com/videos/586/dennis_cieri_-_525_raw_bench_press_at_198

Bänkpress till folket!

Gute
2009-12-04, 14:42
Bas 1

Pass 1 Bänkpress: 10/50, 10/80, 8/100, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135

Pass 2 Bänkpress: 10/50, 10/80, 8/100, 5/130, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115, 8/115

Pass 3 Bänkpress: 10/50, 8/80, 5/100, 2/130, 2/135, 2/140, 1/145, 1/150, 1/155, 1/160, 1/165
Hantelpress: 4x7

Pass 4 Bänkpress: 10/50, 10/80, 8/100, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135

Pass 5 Bänkpress: 10/50, 10/80, 8/100, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145

Pass 6 Bänkpress: 10/50, 8/80, 5/100, 2/130, 2/135, 2/140, 1/145, 1/150, 1/155, 1/160, 1/165
Hantelpress: 4x7

Pass 7 Bänkpress: 10/50, 10/80, 8/100, 3/135, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125, 6/125

Pass 8 Bänkpress: 10/50, 10/80, 8/100, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145

Pass 9 Bänkpress: 10/50, 8/80, 5/100, 2/130, 2/135, 2/140, 1/145, 1/150, 1/155, 1/160, 1/165
Hantelpress: 4x7

Bas 2

Pass 1.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
Hantelpress 6x7

Pass 2.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
Hantelpress 6x7

Pass 3.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
Hantelpress 6x7

Pass 4.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 5/130, 5/130, 8/115, 8/115, 8/115
Hantelpress 6x7

Pass 5.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
Hantelpress 6x7

Pass 6.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
Hantelpress 5x7

Pass 7.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
Hantelpress 5x7

Pass 8.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
Hantelpress 5x7

Pass 9.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 3/135, 3/135, 3/135, 6/125, 6/125, 6/125
Hantelpress 5x7

Pass 10.
Bänkpress 10/50, 10/80, 8/105, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145, 5/130, 3/145
Hantelpress 5x7


Säsong Del 1

Pass 1: 3x3 90-95% enligt stigande program.
Passet avslutas med Golvpress 3x5 och Hantelflyes/Hantelpress 3x7.

Pass 2: 3x2 90-97% enligt stigande program . Målvikt 150 kg under fas 1.
Passet avslutas med Snedbänk 3x5 och Hantelflyes/Hantelpress 3x7

Pass 3: 5x2 varvas med 5x3. Vikterna ligger omkring 130-135 kg under fas 1.
Passet avslutas med Hantelpress 5x7.

Pass 4: 3x3 90-95% enligt stigande program.
Passet avslutas med Golvpress 3x5 och Hantelflyes/Hantelpress 3x7.

Pass 5: 3x2 90-97% enligt stigande program . Målvikt 150 kg under fas 1.
Passet avslutas med Snedbänk 3x5 och Hantelflyes/Hantelpress 3x7

Pass 6: 5x2 varvas med 5x3. Vikterna ligger omkring 130-135 kg under fas 1.
Passet avslutas med Hantelpress 5x7.

Del 2:1

Pass 7. Bänkpress till planka 5x3 eller 5x2. Explosiv bänkpress med gummiband 5x3.
Pass 8. Bänkpresserie explosiv omkring 70-80%. Snedbänk 5x3.
Pass 9. Bänkpress till planka 5x3 eller 5x2. Explosiv bänkpress med gummiband 5x3.
Pass 10. Bänkpresserie explosiv omkring 70-80%. Snedbänk 5x3.
Pass 11. Bänkpress till planka 5x3 eller 5x2. Explosiv bänkpress med gummiband 5x3.
Pass 12. Bänkpresserie explosiv omkring 70-80%. Snedbänk 5x3.

Del 2:2

7. Bänkpress serie upp till mellan 90-100 %
8. Explosiv serie upp till 85 %
9. Bänkpress serie upp till mellan 90-100 %
10. Explosiv serie upp till 85 %
11. Bänkpress serie upp till mellan 90-100 %
12. Explosiv serie upp till 85 %

Roosen
2009-12-05, 15:28
Jag tror att föjlande "gubbe" sammanfattar det jag tänkte skriva.



:thumbup:

Gute
2009-12-05, 16:53
Jag tror att föjlande "gubbe" sammanfattar det jag tänkte skriva.



:thumbup:

Tack hjärtligast Roosen! :thumbup:
Har inte alltför många månader att vinka på innan jag fyller 30 år så innan dess tänkte jag i alla fall göra ett tappert försök att överstiga +110 poäng.

Gute
2009-12-06, 12:36
Bänkpress med paus
10/20, 10/60, 8/80, 5/100, 5/120, 2/140, 2/155, 2/157.5, 2/161sb
Hamnade för nära halsen på en repetition på 157.5kg annars stabilt. Laddade med minivikter ytterst för att få sätta ett säsongsbästa i sista set.
rW0-h4uSA3E
Boxböj
8/20, 5/70, 5/100, 3/120, 3/120, 3/120, 3/120, 3/120, 3/120
Snedbänk
5/70, 5/100, 5/105, 5/110, 4/120
Kroppsvikt: kl.14.06 = 89.2 kg

Hantelträning & diverse
Naturchins
12/BW, 10/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW
Hammercurl
6/20, 6/20, 6/20
Hantelflyes
10/20, 10/20, 10/7
Triceps Extension
10/32, 10/32
Pullover
7/32, 7/32, 7/32
Step-Up
20/40, 20/40
Rear lateral raises
10/7, 10/7, 10/7
Tåhävningar
10/32, 10/32, 10/20, 10/BW
Crunches
10/32, 10/32, 10/32, 10/32, 10/32, 15/BW, 10/BW
Enfots raka marklyft
7/14, 7/14, 7/14, 7/14
Raka marklyft
10/40, 10/40, 10/40
Statisk greppträning
3 set (natursten)
CoC-träning
1 omgång

Roosen
2009-12-06, 19:55
Snyggt bänkat, Sammy! :)
Det glädjer mig att både vikter och hälsa går åt rätt håll.

Ps; Jag följer trenden med keps vid bänkpressande.:mallan:

Gute
2009-12-08, 21:40
Snyggt bänkat, Sammy! :)
Det glädjer mig att både vikter och hälsa går åt rätt håll.

Ps; Jag följer trenden med keps vid bänkpressande.:mallan:

Tack min vän.

Gute
2009-12-09, 18:14
Bänkpress med paus
10/20, 8/60, 8/80, 5/100, 3/130, 3/130, 3/130, 3/130, 3/130
hh53Fyv5QyM
Boxböj
6/50, 6/80, 4/120, 4/120, 4/120, 4/120, 4/120
Markyft
5/70, 5/110, 3/140, 3/150, 3/160
Det var tänkt några fler set i marklyftet och knäböjen men magen strejkade rejält så det fick bli ett semesterpass. Bänkpressen inget att orda om.

Hantelträning & diverse
Raka marklyft med hantlar
10/40, 10/40, 10/40
Omvänd hantelcurl
10/10, 10/10, 10/10
Hammercurl
7/20, 7/20, 7/20, 15/10, 15/5
Enfots raka marklyft
10/14, 10/20, 10/20
Crunches
15/20, 15/20, 15/10, 15/10, 15/BW
Step-Down
15/40, 15/40, 25/40, 25/40,
Plankan med kroppsvikt
4 set @ 60 sekunder
Naturchins
8/BW, 8/BW, 8/BW
Tåhävningar
10/32, 10/32, 12/20, 12/20, 15/BW
Hantelflyes
10/20, 10/20
Rear lateral raises
10/7, 10/7, 10/7
Push crunches
10/5, 10/5, 10/5
Statisk greppstyrka
4 set
CoC-träning
3 omgångar

Gute
2009-12-10, 17:25
Distriktsdomarlicens (2007- Södertälje AK)

Edit; Distriktsdomarlicens (2007-2009; Södertälje AK)

Gute
2009-12-14, 12:51
Recept
400-500 gram torskfilé
c:a 50-100 gram mandlar
1 ägg
Svartpeppar
Valfria örter

Mal mandeln i en kvarn och placera mjölet i en djuptallrik. Tillsätt peppar och valfria örter i mjölblandningen och rör om. Kläck ett ägg i en djuptallrik och vispa det lätt. Doppa varje torskfilé noggrant i äggskålen och sedan rulla filéerna omsorgsfullt i mandelmjölet. Genomstek torskfiléen i en stekpanna på medelvarm platta.

2-3 sötpotatis
Några msk olivolja
Svartpeppar
Valfria örter

Ta fram en ugnsform. Skala och skiva sötpotatisen i ungefär cm-tjocka skivor. Bada dem i olivolja och tillsätt svartpeppar och valfria örter. In i ugnen på 200 grader och låt steka tills de är sötpotatisklyftorna är mjuka inuti.

Serveras med fördel tillsammans med spenat och riven morot.

Gute
2009-12-14, 13:05
Ingredienser
200-400 gram kammusslor
Tomatsås med färsk basilika
Gul- och röd paprika
Färsk röd chilipeppar

Stek musslorna försiktigt i olja. Det är mycket viktigt att de inte går för länge så att de blir sega i köttet. Lägg i röd- och gul paprika efter smak. Färdigställ en tomatsås med färsk basilika som slås i stekpannan tillsammans med färsk röd chili. Värm upp och servera omedelbart.

Gute
2009-12-14, 21:10
Målsättningar inför 2010
- 150 kg minimum första tävlingen
- 110 poäng i utrustningsfri bänkpress (dvs. 86.0-87.7 = 170 kg 87.8-90.2= 172.5 kg, 90.2-92.8 =175 kg, 92.9-95.7 = 177.5 kg)

Tillägg

Motionsmålsättning
1500 km vandring/promenad årligen.
Ett vetenskapligt, astronomiskt år visar på att det tar 365.25 dagar för jorden att fullborda ett varv runt solen. Detta medför att den dagliga motionen i genomsnitt bör överstiga 4106 meter och 78 centimeter.

Funderar vidare på hur många kilometer cykling som behövs för att ersätta en planerad promenad på 4.1 km? Förslag? :)

Gute
2009-12-15, 13:58
Tillägg

Motionsmålsättning
1500 km vandring/promenad årligen.
Ett vetenskapligt, astronomiskt år visar på att det tar 365.25 dagar för jorden att fullborda ett varv runt solen. Detta medför att den dagliga motionen i genomsnitt bör överstiga 4106 meter och 78 centimeter.

Funderar vidare på hur många kilometer cykling som behövs för att ersätta en planerad promenad på 4.1 km? Förslag? :)

Tillägg
- Målsättning är att någon gång under året platsa i bänkpresslaget utan bänktröja. Det trevligaste med detta mål är att jag blir ännu lyckligare vid de tillfällen då jag inte uppfyller detsamma.

sattersta
2009-12-15, 17:50
Tillägg
- Målsättning är att någon gång under året platsa i bänkpresslaget utan bänktröja. Det trevligaste med detta mål är att jag blir ännu lyckligare vid de tillfällen då jag inte uppfyller detsamma.

:thumbup:

Gute
2009-12-16, 18:06
Bänkpress med kort paus
10/20, 10/50, 10/80, 8/100, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
Snabb rotation 5 reps/3 reps. Denna träningsmetod syftar till att bana upp lite snabbhet samtidigt som det medför en hyfsad volym.
hPLoY2nhm0o
Sumomarklyft
5/70, 5/100, 3/130, 3/140, 3/150, 3/160
Knäböj
10/20, 5/50, 5/90, 5/110, 3/130, 3/140, 3/150

Hantelträning & diverse
Hammercurl
8/20, 8/20, 8/20, 8/20, 8/20, 8/20
Naturchins
8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW
Crunches
20/10, 20/10, 20/BW, 20/BW, 20/BW
Hantelflyes
15/10, 10/20, 10/20, 10/20
Omvänd hantelcurl
10/10, 10/10, 10/10, 10/5, 10/5
Raka marklyft med hantlar
15/40, 15/40, 15/40
Pullover
8/32, 8/32, 8/32
Triceps Extension
10/32, 20/32pb
Stående rodd med hantlar
10/20, 12/20, 13/20
Push Crunches
15/5, 15/5, 15/5, 15/5, 15/5, 15/5
Armhävningar (+20 kg)
10, 12, 15, 18
Plankan med kroppsvikt
3 set @ 60 sekunder
Enfots raka marklyft
10/20, 10/20, 10/20
Tåhävningar
15/20, 15/20, 15/20, 15/20, 15/BW, 15/BW
Frontböj med hantlar
8/60, 8/60, 8/60, 10/40, 10/40
Rear lateral raises
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
Rear delt row
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
Seated rear lateral raises
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
CoC-träning
2 omgångar

Nitrometan
2009-12-16, 19:02
Spännande mål. Bra tränat.

Roosen
2009-12-16, 22:01
Bänkpress med kort paus
10/20, 10/50, 10/80, 8/100, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135, 5/120, 3/135
Snabb rotation 5 reps/3 reps. Denna träningsmetod syftar till att bana upp lite snabbhet samtidigt som det medför en hyfsad volym.
hPLoY2nhm0o
Sumomarklyft
5/70, 5/100, 3/130, 3/140, 3/150, 3/160
Knäböj
10/20, 5/50, 5/90, 5/110, 3/130, 3/140, 3/150

Hantelträning & diverse
Hammercurl
8/20, 8/20, 8/20, 8/20, 8/20, 8/20
Naturchins
8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW, 8/BW
Crunches
20/10, 20/10, 20/BW, 20/BW, 20/BW
Hantelflyes
15/10, 10/20, 10/20, 10/20
Omvänd hantelcurl
10/10, 10/10, 10/10, 10/5, 10/5
Raka marklyft med hantlar
15/40, 15/40, 15/40
Pullover
8/32, 8/32, 8/32
Triceps Extension
10/32, 20/32pb
Stående rodd med hantlar
10/20, 12/20, 13/20
Push Crunches
15/5, 15/5, 15/5, 15/5, 15/5, 15/5
Armhävningar (+20 kg)
10, 12, 15, 18
Plankan med kroppsvikt
3 set @ 60 sekunder
Enfots raka marklyft
10/20, 10/20, 10/20
Tåhävningar
15/20, 15/20, 15/20, 15/20, 15/BW, 15/BW
Frontböj med hantlar
8/60, 8/60, 8/60, 10/40, 10/40
Rear lateral raises
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
Rear delt row
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
Seated rear lateral raises
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10
CoC-träning
2 omgångar

Hårfager!

Snyggt bänkat, som vanligt.
Lycka till med målen. :thumbup: