handdator

Visa fullständig version : Action i Singapore!


Action
2003-08-21, 11:48
Tänkte bara föra träningsdagbok från min tid i Singapore. Mest för att själv sysselsätta mig lite men också för att dela med mig av klimatet här nere!

Anlände igår kväll klockan 19 Singapore tid (6 timmar före svensk tid) efter totalt 16 timmars flygning med byten! Installerade mig på hotellet. Sen så bar det ut på stan, jag hade valt ett hotell som ligger nära ett stort California Fitness Center. Så jag letade upp det gymet och fick en rundvandring. "Are you a bodybuilder" va den första frågan jag fick! :D De ville ha 200 Singapore Dollar för en månads träning =900 svenska kronor.. Men det e sånt man får köpa när man e ute o reser!

Annars va stället fruktansvärt rent o välstädat. Alla maskiner o vikter såg så gott som nya ut!

Min kosthållning har varit dålig hittills då jag rest o jobbat mest. Men det e billigt o köpa tex ris o kyckling med sallad för ca 30:- med dryck! Och jag hittade även ett ställe som säljer kosttillskott, proteinbarer för ca 25:- så jag får köpa på mig lite sånt så man håller någorlunda kost här nere.

Blir ingen träning idag heller, vila o sen får det bli träning imorgon istället...

//Action i Singapore

spas
2003-08-21, 12:37
weeee. ballt med en temadagbok.

Titeln låter lite som en film med vuxenorienterad underhållning. :D

Tompi
2003-08-21, 14:13
Coolt! Vi har fått en utrikes korre:D

Prankie
2003-08-21, 14:24
Hur skriver du svenska då? Har du laptop med dig? :)

ivandrago
2003-08-21, 14:45
Fan vad skoj att uppleva ett annat land och en annan kultur ordentligt! Keep us updated med roliga anekdoter.

Håller med spas om titeln :naughty:.

Action
2003-08-21, 15:23
Originally posted by ivandrago
Fan vad skoj att uppleva ett annat land och en annan kultur ordentligt! Keep us updated med roliga anekdoter.

Håller med spas om titeln :naughty:.

Får se om det blir några sådana aktiviteter här nere.... :-) Men det ska det inte skrivas om här. Köpte idag ett medlemskort som innebär 40% rabatt på kosttillskott på den butiken bredvid gymet som jag va på igår.

Imorgon är det dags o testa gymet.

Va idag på ett matställe där man får ett kort som sedan lagras med informattion om vad man ätit. 2 kycklingfiléer potatismos o dricka för 90:- fick de bli. Smidigt system där man kan välja ingredienser själv!

davve
2003-08-21, 16:39
låter som du har det ganska schyst där nere,
:D

Nitrometan
2003-08-21, 19:50
Är det nån som kommer ihåg "Bring 'em back alive" med Bruce Boxleitner? Den utspelade sig i Singapore.

Gammal fin TV-serie.

Ha det så skönt där nere.

spas
2003-08-21, 19:54
Den var grym den serien. Vad hette den på svenska? Uppdrag singapore?

Beemer
2003-08-21, 20:44
Kul med Singapore!

Jag bodde där i ett år. Tränade då på Planet Fitness (den andra stora kedjan i stan). Det var grymt bra service och maskiner på det stället!

I Singapore var det första gången (och förmodligen sista gången) någon på gymmet sa till mig "You´re so athletic!" :-) Jag var inte vältränad, men lyfte väl 3 gånger mer än de asiatiska killarna trots att jag är tjej ;-)

:bpump:

dared
2003-08-21, 21:25
Sjalv ar jag i USA o ska vara har ett ar... men mig satte dem i ngn javla kukhala som inte ens har ett public gym.... de har ett taksigt skolgym dar det ar typ 40 grader...

Vadret ar schyst nu iaf men resten suger...

no1fitness
2003-08-22, 04:27
Hej Mats !

Det ska bli jättekul att följa denna dagbok ! Lycka till med jobbet och träningen !!:bpump: :D

Mathias Blomberg
2003-08-22, 05:59
hur länge blir du där? Har du tillgång till kök?

Forest
2003-08-22, 09:18
Action, ha det bra i Singapore, det låter som om alla förutsättningar finns!

Dared, hur länge har du varit i hålan? Det brukar fixa sig efter 3-4 veckor.

Det här blir ju lite av en expat-dagbok nu med Dared också. Fler utlandsstationerade?

Action
2003-08-22, 12:12
Jag trivs verkligen kanon här än så länge...

Ska nu ge mig iväg från jobbet och gå och träna. Sen blir det utgång ikväll..:D :naughty:

Har inte tillgång till kök här nere. Utan jag får äta ute, men det är billigt o enkelt att få tag i bra mat. Kyckling och ris serveras i varje gatuhörn. :eating:

Rapporterar senare om första träningspasset.

shirunai
2003-08-22, 21:31
akta dig för salmonellan bara

Action
2003-08-26, 04:22
Originally posted by shirunai
akta dig för salmonellan bara

Salmonellan.. hm.. det e ingen större risk här nere. Då löper man större risk att få det hemma i snuskiga sverige. Renare stad/land än Singapore går inte att hitta på denna jord!

no1fitness
2003-08-26, 04:34
Originally posted by Action


Salmonellan.. hm.. det e ingen större risk här nere. Då löper man större risk att få det hemma i snuskiga sverige. Renare stad/land än Singapore går inte att hitta på denna jord!

Det är lite kul det där att Singapore liksom är ett eget land i landet Malaysia...Hårda regler och kontroller var det i alla fall när vi var där för 5 år sedan. Men visst är det rent och fint ! :thumbup:

Action
2003-08-26, 04:34
Blev påmind (fått klagomål) om att jag skriver lite för lite här. :-)

Har nu genomfört 3 pass på California Fitness. Började med ett benpass i fredags. Letade först upp en benpress (de hade sammanlagt 4 eller 5 benpressar, 2 olika modeller!!) Lassade som vanligt på mina ca 400kg o det verkade chineserna imponerade av. Passet fortsatte med lårcurl o benspark. Avslutade med en ny övning som jag kört en gång tidigare då man har fötterna på en Fitball och sedan reser upp kroppen så långt man kan. Körde ca 8 set benpress vilket gjorde att jag inte körde så många övningar.

I lördags så körde jag biceps o triceps. Det känns så udda att köra med vikter i pounds istället för kg, även om man lätt kan uppskatta det iaf.

Igår blev det ryggen som fick sig en omgång! Hittade ingen T-bar men däremot en Hammerstreangth maskin med fria vikter så jag körde enarmsrodd i den. Saknar en sådan på SATS :-) så den plus latsdrag sen koncentrationsrodd i maskin fick avsluta ryggpasset.

Körde efter det lite cardio på ngn specialmaskin jag inte sett tidigare.

Detta gym har vad jag hittills sett allt man kan kräva av ett gym förutom riktigt dipsställning och T-bar. Men det kanske göms i något hörn!

Faktiskt rätt många vältränade chineser där så man känner sig absolut inte stor. Kanske stark däremot då de verkar vara ett svagt släkte. Att vara hård verkar däremot vara viktigt. :D

Ikväll så blir det tuttarna. Hoppas min axel ska fungera iaf. Här fanns voltaren som salva receptfritt så jag köpte en sådan o smörjer lite så ska den nog bli hel o frisk.

Annars så blir mina leder bättre här nere och jag känner mig starkare. Det va likadant när jag va i Australien. Verkar som om luftfuktigheten gör gott åt lederna.

Kör hårt.. det gör jag. :bpump:

Action
2003-08-26, 04:38
Originally posted by no1fitness


Det är lite kul det där att Singapore liksom är ett eget land i landet Malaysia...Hårda regler och kontroller var det i alla fall när vi var där för 5 år sedan. Men visst är det rent och fint ! :thumbup:

Ja regler o kontroller e det gott om, kan ta några som jag direkt tänker på!

Böter om man går mot röd gubbe (många går ändå)
Böter om minderårig röker på offentlig plats
Dödsstraff om man ertappas med droger!
Böter om man skräpar ner.

Jag bor alltså mitt inne i stan. Och man kan räkna det skräp, cigarettfimpar etc man ser på gatan med fingrarna. Imponerande i en sådan storstad.

Landet i sig är ungefär lika stort som halva Öland, men det bor här 3,5 miljoner människor, plus alla turister!

no1fitness
2003-08-26, 04:40
Undrar vem som klagade...:naughty:

Det är kul att byta gym ibland. När vi var på Hawaii tränade vi på 24 Hour Fitness och det var häftigt. Utsikt över Waikiki och jättestort ! Men det jobbiga var att det kostade 90 dollar för en månads träning och detta var 6 år sedan... :D
Vad kostar det att träna på ditt gym i Singapore ?

Action
2003-08-26, 04:52
Originally posted by no1fitness
Undrar vem som klagade...:naughty:

Det är kul att byta gym ibland. När vi var på Hawaii tränade vi på 24 Hour Fitness och det var häftigt. Utsikt över Waikiki och jättestort ! Men det jobbiga var att det kostade 90 dollar för en månads träning och detta var 6 år sedan... :D
Vad kostar det att träna på ditt gym i Singapore ?

Det här gymet ingår ju i 24 Hour Fitness kedjan. Och det kostar tpy 900:- för en månad. Men det får man ta när man e ute o reser. Jag får ju iaf 720:-/dag i skattefritt traktamente..:hbang:

no1fitness
2003-08-26, 04:56
Originally posted by Action


Det här gymet ingår ju i 24 Hour Fitness kedjan. Och det kostar tpy 900:- för en månad. Men det får man ta när man e ute o reser. Jag får ju iaf 720:-/dag i skattefritt traktamente..:hbang:

Det låter för bra för att vara sant !!:thumbup: :bow:

Action
2003-08-27, 05:15
Igår körde jag bröst. Då jag haft problem med baksida axel vid skulderbladen så letade jag lite efter några vettiga maskiner att börja med.

Blev följande pass

Hammerstrength decline press:

40kg*10
80kg*10
120kg*8
140kg*4
100kg*10

Hammerstrenght incline press

80kg*10
100kg*8
100kg*8
80kg*10

Axeln höll hela tiden.. lite instabil i vissa lägen så jag kunde inte köra max, men fick bra tryck iaf.

Cable ovanifrån 4set*10 max på 50kg

Cable nedifrån 4set*10 max på 30kg

Efteråt körde jag mage i en bänk som påminner om en gammal TV-shop pryl där man crunchar med hjälp av en liten ställning.

Har annars bytt hotell nu och käkade frukost där för första gången. De har lättstekta ägg och "flied lice" så det blir frukosten framöver. Vet inte hur GI e på flied lice dock. Men gott va det o lätt o få i sig protein!

Började även idag med Glucosamine, hoppas det gör gott åt mina leder (man börjar bli en gammal man nu)

Rock on!

spas
2003-08-27, 08:41
Vad exakt är det glucosaminet gör? Börjar själv få snuskigt stela axlar.

Action
2003-08-27, 08:44
Originally posted by spas
Vad exakt är det glucosaminet gör? Börjar själv få snuskigt stela axlar.

Jag vetifasen.. men det ska vara bra för leder. Och hemma i Sverige så har det nyligen klassats som läkemedel och får således inte längre säljas i kosttillskottbutiker.. Alltså fungerar det. nu säljs det receptfritt på apotek.

Det hjälper ju inte mot stela leder utan mot ledvärk, smörjer väl lederna på ngt sätt.

no1fitness
2003-08-28, 04:51
Mmmm, flied lice är bara sååå gott ! :thumbup:
Älskar vårlök !

Hmm, sååå gammal är du väl inte ? Är det ditt sätt att säga att jag är en tant...:smash: :booty: :D

EDIT : Kollade din profil och du är visst äldre än mig...Alltså är du gammal !! :rolleyes:

MEGA_MAN
2003-08-28, 05:28
JAg skulle kuna tänka mig att glukosaminet tar bort broskbildningar och sedan smörjer leden.
JAg vet personer som med hjälp av glukosamin (även ingefära)
har blivit av med knak i axlarna.

Action
2003-08-28, 05:36
Originally posted by no1fitness


Hmm, sååå gammal är du väl inte ? Är det ditt sätt att säga att jag är en tant...:smash: :booty: :D

EDIT : Kollade din profil och du är visst äldre än mig...Alltså är du gammal !! :rolleyes:


Visst e jag gammal.. närmre 40 än 20 numera.... :D

Action
2003-08-28, 05:39
Originally posted by MEGA_MAN
JAg skulle kuna tänka mig att glukosaminet tar bort broskbildningar och sedan smörjer leden.
JAg vet personer som med hjälp av glukosamin (även ingefära)
har blivit av med knak i axlarna.

Jag har förhoppningar om att jag ska få liknande effekt. Har för tillfället problem med axlar, knän, armbågar.

Även om de problemen är mindre här nere i Singapore så finns de ändå där. Man kanske blir tvungen att flytta til ett fuktigt land på äldre dar!

Action
2003-08-28, 05:48
Efter en lång dag hos kunden med massa problem då de inte vill lyssna på min expertis om hur vi bör lägga upp aktiviteterna framöver så somnade jag i taxin på väg till hotellet!

3 koffeintabletter o en proteindrink o 2 kinesiska päron räckte för o övertyga mig om att benen skulle få sig en omgång igen trots at de bara fått vila i 5 dagar!

Benpress långsamma djupa:

100kg*10
200kg*10
300kg*10
340kg*10
340kg*10
340kg*10

Benpressen jag valde idag va något tyngre, eller så va jag bara sliten i benen sen tidigare.. :D

Enbens stående curl för hamstrings

3set*12

Benspark : stannar alltid till i ytterläget o trycker till vid varje repetition för maximal pump, kan knappt gå efter denna övning.

70*10
90*10
100*8
100*8
90*10

Lårcurl: Riktigt långsamma för att känna att det drar riktigt ordentligt

40*10
70*10
70*10
70*8

Fitball för hamstings

3 set*10

Sedan somnade jag gott och försov mig tom. Första natten här nere då jag sovit riktigt djupt... Sönt värre.

no1fitness
2003-08-28, 05:50
Originally posted by Action


Man kanske blir tvungen att flytta til ett fuktigt land på äldre dar!

Precis vad jag ska göra !:thumbup:
Ska flytta till Thailand om sisådär 5 år när man sparat ihop mog med pengar...:hbang:

Action
2003-08-28, 05:54
Originally posted by no1fitness


Precis vad jag ska göra !:thumbup:
Ska flytta till Thailand om sisådär 5 år när man sparat ihop mog med pengar...:hbang:

Singapore känns mer som ett land jag skulle trivas i...... västerländkst men ändå fuktigt och nära till malaysia. Plus att de har låg skatt (ca 10%)..... Med min utbildning o så skulle man kunna ha det riktigt bra här nere.

El Diablo
2003-08-28, 10:15
Det låter som att du har det riktigt bra där nere. Vad är det du jobbar med egentligen? Tar ut min civilekonom nu till våren med inriktning organisation/HRM. Låter ju som nåt att sträva efter att få jobba ett tag i Singapore:)

Action
2003-08-28, 10:18
Originally posted by El Diablo
Det låter som att du har det riktigt bra där nere. Vad är det du jobbar med egentligen? Tar ut min civilekonom nu till våren med inriktning organisation/HRM. Låter ju som nåt att sträva efter att få jobba ett tag i Singapore:)

Jag är utbildad civilingenjör med inrikting produktionsstrategier! Arbetar med Supply Chain Management.. Företaget jag jobbar på i sverige har kontor här nere och de behövde ha lite expertis här nere i några veckor... :D

Vet dock inte hur det e o få jobb här nere om man inte blir överflyttad från Sverige!

Action
2003-08-28, 16:17
Dagens träning Armar:

Började med ett set chins o ett set dips med hjälp.

40 chins coh 60 dips blev det. Tanken är att få upp antalet repetitioner för att öka uthålligheten.

Stående hantelcurl

20kg*10
28kg*8
28kg*7
28kg*6

Pushdowns smalt grepp

30*10
50*10
50*10
50*10

Sittnde curl med lutande bänk:

20kg*10*3

Dips sittande i maskin

3set*10

enarms pushdowns

3set*14

Biceps curl i cable

3set*14

Imorgon byter jag hotell till ett bättre.. kommer också då byta ställe o träna på.. Ska bli intressant o se hur det e. Samma kedja, något mindre...

E fortfarande imponerad över vilken form många av kineserna här befinner sig i...

Skriver mer imorgon!

Tompi
2003-08-28, 16:42
Originally posted by Action
Efter en lång dag hos kunden med massa problem då de inte vill lyssna på min expertis om hur vi bör lägga upp aktiviteterna framöver så somnade jag i taxin på väg till hotellet!

3 koffeintabletter o en proteindrink o 2 kinesiska päron räckte för o övertyga mig om att benen skulle få sig en omgång igen trots at de bara fått vila i 5 dagar!

Benpress långsamma djupa:

100kg*10
200kg*10
300kg*10
340kg*10
340kg*10
340kg*10

Benpressen jag valde idag va något tyngre, eller så va jag bara sliten i benen sen tidigare.. :D

Enbens stående curl för hamstrings

3set*12

Benspark : stannar alltid till i ytterläget o trycker till vid varje repetition för maximal pump, kan knappt gå efter denna övning.

70*10
90*10
100*8
100*8
90*10

Lårcurl: Riktigt långsamma för att känna att det drar riktigt ordentligt

40*10
70*10
70*10
70*8

Fitball för hamstings

3 set*10

Sedan somnade jag gott och försov mig tom. Första natten här nere då jag sovit riktigt djupt... Sönt värre.

Jag längtar efter att köra ben igen

Grymt pass!

no1fitness
2003-08-31, 10:46
Originally posted by Action


40 chins coh 60 dips blev det. Tanken är att få upp antalet repetitioner för att öka uthålligheten.



Tufft pass med chinsen och dipsen !!:hbang:

Det kan bara gå bäst framöver !!:thumbup:

Action
2003-09-03, 07:41
Senaste uppdateringen!!

Helgen innebar fest fest o åter fest.... Får bli lugnare när jag kommer hem till sverige om det ska bli ett lyckat SM i vår.. :D

Har bytt till ett grymt hotell nu. Modernt o nyrenoverat. Har även bytt gym till ett som är lite mindre än det andra och det verkar även vara mindre antal killar som flörtar på detta gymet... :naughty:

De har även en fitness-restaurang med alla möjliga proteindrinkar o även Kycklingfilé o ris för dryga 30 kronor. Jag bulkar på rätt bra här nere med andra ord... Jobbet suger för tillfället men men... Senaste två passen kommer nedanför!

Action
2003-09-03, 07:46
Måndag så va det rygg:

Jobbat sent så det fick bli ett intensivt pass.

Latsdrag:

50kg*10
80*10
100*8
100*6
100*5
100*5

Sittande enarmsrodd:

40kg*10
60kg*8
70kg*6
70kg*6
70kg*6

Sittande rodd i maskin med stopp vid full kontraktion:

3set*10

Korsrygg

3set*10

Avslutade med lite magövningar.

Action
2003-09-03, 10:45
Gårdagens bröstpass

Ett 25 minuters pass fick det bli då jag va sen och skulle träffa en kollega efteråt. Men detta hann jg med iaf!

Incline Press (Hammer Strenght)

80*10
120*10
100*10
100*8
100*8
100*5

Cablecross uppifrån

50*10
50*10
50*8
40*10

Cable nedifrån, fick ett grymt tryck i denna övning idag.. men tempot på passet började sätta sina spår!

30*10
30*10
30*10
30*8

3 set flyes i maskin

17 set på 25 minuter.. Puh... Tryck värre o kämpigt pass..:bpump:

Tompi
2003-09-03, 11:13
Det var snabbt jobbat:thumbup:

no1fitness
2003-09-09, 05:46
Jag såg på text TV:n här i Oslo att det har upptäckts ett SARS-tillfälle i Singapore ! Du får passa dig så du inte blir smittad !!!

Hoppas allt är bra och du bossar runt de andra !:D

:)

Action
2003-09-09, 05:50
Originally posted by no1fitness
Jag såg på text TV:n här i Oslo att det har upptäckts ett SARS-tillfälle i Singapore ! Du får passa dig så du inte blir smittad !!!

Hoppas allt är bra och du bossar runt de andra !:D

:)

Hade de upptäckt det nu?? De har ju precis avblåst allting! Ja om så är fallet lär man ju märka av det... Kanske bäst man åker hem då... :D

Har börjat skriva min journal på Exhale nu istället men kopierar över det jag skrev där hit!

Action
2003-09-09, 05:52
***Kopierat från www.exhalemag.com***

Lite dåligt med träningsjournaler här så jag tänkte inleda min med att dra lite grunddata och förutsättningar.

Ålder: nyss fyllda 30
Längd: 180,5
Tränat: 13år

Sist jag tävlade va på A-F SM i början på Maj 2003. Vägde i tävlingsform 84,5kg knappa 4% BF

Jag har väldigt svårt att hålla vikten och går lätt upp i fettmängd Höll mig ändå skapligt hela sommaren och vägde efter vätsketömning vid en fotografering i Augusti 87kg.

Träningen i sommar har hindrats något av en axelskada jag drog på mig under SM helgen. Hade problem med axlarna under hela våren och har på grund av detta inte kunnat köra dips eller pressövningar förräns nu.

Mitt mål är SM 2004. Som direktkvalad så slipper jag oroa mig för att kroppen ska hålla 2 tävlingar på kort tid (är en sliten gammal man:-)) Tills dess ska jag ha förbättrat mina ben, kondition och chins/dips. Det svåra blir att förbättra sig i chins utan o utveckla ryggen mer. Speciellt om jag ska bli tyngre med mera ben!

Målvikten kommer ändå bli under 85kg med 4% BF.

Sedan 17:e augusti befinner jag mig i Singapore. Det har blivit alldeles för mycket festande vilket satt sina spår. Jag har gått upp till en morgonvikt på ca 93-94kg. Maten här nere e alldeles för billig (Sushi 2,50/bit) .Men tack vara den ökningen så har mina axlar blivit mycket bättre och jag kan äntligen träna hårt igen.

Så en "fet" Mats, sliten efter helgens festande ska ikväll bege sig till gymet och ge en ännu ovetandes muskelgrupp en rejäl genomgång

Så utgångsläget är vid denna träningsjournals start: Obs mått är uppskattade enligt erfarenhet.. återkommer med mer exakta mått!

93-94kg
10-11% BF
Armar: 45
Ben: 64-65
Vader: 42-43
Midja: hm... kanske tom 88-90
Bröst: 118
Kondition: 2,5km på 9.30

Japp då kör vi hårt!

Action
2003-09-09, 05:53
***Kopierat från www.exhalemag.com***

Dagens pass:

Bestämde mig på väg till gymet att jag skulle köra 200cins o minst 200 dips i en sådan maskin där man kan få hjälp! Min tanke är att öka upp uthålligheten i de momenten.

Det slutade med totalt 200chins och 250dips. Första setet bestod av 40chins och 50dips. Alla utfördes väldigt långsamt med fokus på teknik och utförande. Va väldigt slut efteråt kan jag lova.

Hade ändå planerat in o köra axlar också så jag körde

4set hantellyft åt sidan 10-12 reps sittande med ca 13kg

4 set, 10-12 reps baksida axlar liggande framåt på lutande bänk

9 set, 3 olika övningar för rotatorkuff

3 set uppdrag mot hakan i cable!

Avslutade med 20min Cardio då jag ju gått upp så mycket i vikt.

Noterade att mina vanligtvis dåliga baksidor på axlarna stod rakt ut efter passet...



Imorgon tänkte jag ge mig upp tidigt för lite cykling o ett morgondopp i polen

no1fitness
2003-09-10, 04:25
Originally posted by Action


Hade de upptäckt det nu?? De har ju precis avblåst allting! Ja om så är fallet lär man ju märka av det... Kanske bäst man åker hem då... :D

Har börjat skriva min journal på Exhale nu istället men kopierar över det jag skrev där hit!

De sa på nyheterna i kväll att det var ett bekräftat SARS-fall. Passa dig !

Du sviker Kolozzeum och bara "kopierar" det du skrev där...:whipped: :whipped: :whipped:

Action
2003-09-10, 04:29
Originally posted by no1fitness


De sa på nyheterna i kväll att det var ett bekräftat SARS-fall. Passa dig !

Du sviker Kolozzeum och bara "kopierar" det du skrev där...:whipped: :whipped: :whipped:


Tillräckligt jobbigt att skriva på ett ställe jue..... kan inte kräva allt för mycket av mig.... :D

no1fitness
2003-09-10, 04:55
Originally posted by Action



Tillräckligt jobbigt att skriva på ett ställe jue..... kan inte kräva allt för mycket av mig.... :D

Nej iofs...Du börjar bli gammal och grå...:thefinger

Action
2003-09-10, 06:55
***Gårdagens träning kopierat från www.exhalemag.com***

Benpress: Va rätt trött o hade inte vaknat till så jag kände mig svag så jag tog det rätt lugnt.

10@100kg
10@200kg
12@300kg
12@300kg
14@300kg
14@300kg

Bencurl:

Uppvärmingsset + 3set*12@70kg

Benspark:

Uppvärmningsset + 3set*12@100kg

Enbens stående bencurl:

3set*12@lätt

Stående vadpress:

Uppvärmningsset+ 4set*12@100kg

Sittande vadpress i maskin:

4set*20@lätt

enbenspark för utsida lår:

3set*10@30kg

Passet i stort kändes sådär... ingen superenergi, men mitt i passet kände jag en enorm lust att tävla snart igen. Kom från ingenstans, bara kände den där sköna känslan att stå på scenen efter en lång diet..... Längtar

Action
2003-09-14, 15:24
BRÖST

Idag blev det tuttarna som fick sig en genomkörare! Jobbade ca 40 timmar on-fre så blev inte mycket träning to-fr. Fest i fredags,men efter det har helgen varit lugn. Shoppat, varit på bio, badat i poolen. Fått massage (40kg´s Vietnames som promenerade runt på ryggen ) Så jag kände mig pigg och fräsch. Tyvärr stängde gymet tidigare än vad jag trodde så jag fick stressa på lite iaf.

Hammerstrength bänkpressmaskin

10@60kg
10@100kg
8@110kg
8@110kg

Hammerstrength incline press

10@60kg
8@100kg
8@100kg
7@100kg


Cablecross uppifrån

10@30kg
10@45kg
10@45kg
10@40kg

Cablecross nedifrån

10@30kg
10@30kg
10@25kg

Körde efter det lite mage och flyes i en maskin!

Snart sovdags... Blir mycket jobb i veckan,sen har jag också tänkt hinna med o gåpå nattsafari.... Tydligen promenerar man runt väldigt nära djuren....

Tompi
2003-09-14, 15:46
Mkt maskiner nu mats, är det åldern som tar ut sin rätt, eller har dom inga fria vikter:booty:
Skämt åsido verkar det vara ett bra pass.

Action
2003-09-14, 16:13
Originally posted by Tompi
Mkt maskiner nu mats, är det åldern som tar ut sin rätt, eller har dom inga fria vikter:booty:
Skämt åsido verkar det vara ett bra pass.


Prova själv Hammerstrenght´s maskiner... man använder sig alltså av fria vikter som man hänger på. De e grymma...

:bpump:

Tompi
2003-09-14, 18:51
Men är ändå maskiner:booty:
Vi har faktiskt ett par hammer strength på gymet, riktigt bra grejer!

Action
2003-09-15, 03:22
Originally posted by Tompi
Men är ändå maskiner:booty:
Vi har faktiskt ett par hammer strength på gymet, riktigt bra grejer!



Ja man börjar bli gammal o sliten du vet.... Anledningen är iaf at jag kan hålla bättre koll på mina axlar i dessa maskiner... Tyvärr finns det inga på SATS.. Men har funderingar på att börja träna på ngt annat gym framöver....

Tompi
2003-09-15, 10:20
Originally posted by Action




Ja man börjar bli gammal o sliten du vet.... Anledningen är iaf at jag kan hålla bättre koll på mina axlar i dessa maskiner... Tyvärr finns det inga på SATS.. Men har funderingar på att börja träna på ngt annat gym framöver....

Tycker jag att du ska göra, lämna sats nu:whipped:

Action
2003-09-15, 10:22
Originally posted by Tompi


Tycker jag att du ska göra, lämna sats nu:whipped:

Vet bara inte var.. e ju lat av mig så det måste ju va nära där jag bor.. slka visst öppnas något nytt snart enligt rykten. Får väl se hur det blir med det...

Action
2003-09-20, 12:32
Dags för en rejäl uppdatering med veckans träning. Har jobbat o slitet värre denna veckan så träningen blir lidande och det är tyvärr svårt att hålla vettig kost. Försöker dock så gott jag kan. kommer bli kvar här nere i 1 vecka extra och gymkortet går ut på måndag så jag vet inte hur jag ska klara mig sen.... Nästa helg har jag iof tänkt o tillbringa i Phuket om jag får tag i en vettig resa dit... Jag vet även om att när jag kommer hem så är det stenhård träning som gäller fram till April.. Så om det blir 1-2 veckors vila så e det nog bara bra.. Dags o skriva ner vad jag kört!

------------------------------------------------------------------------------------

RYGG måndag:

Hammer Strenght enarmsrodd:

Körde i 3 olika maskiner med 3 olika vinklar varierade mellan 60-70kg och fick ett grymt tryck i ryggen. Sammanlagt 12 set per arm.

Chins:

3 set chins med hjälp. 3 set*20reps

Ryggresning:

3set*12

Avslutade det hela med 10minuters löpning

------------------------------------------------------------------------------------

BEN tisdag:

Seg efter lång dag på jobbet... Fick ändå bra tryck med följande enkla och korta benpass:

Benpress:

10@100kg
10@200kg
12@300kg
12@300kg
12@300kg
12@300kg
12@300kg

Bencurl:

10@50kg
10@70kg
8@90kg
8@90kg
10@80kg
10@70kg
10@70kg
10@60kg

Benspark:

10@50kg
12@70kg
10@90kg
10@90
8@90
10@80

Stående vadpress:

6 set@tungt

Man sparar enormt mycket med tid genom att köra få övningar men många set.. Bra vid stressade tillfällen...

------------------------------------------------------------------------------------

Armar Torsdag:

I onsdags va det vilodag och jag spenderade istället kvällen med att shoppa lite allt möjligt.. Bland annat 2 par schyssta sneakers... Rätt billigt här nere så väskan blir tung innan man drar hem..

Stående biceps curl:

10@20kg
8@30kg
6@30kg
6@30kg
6@30kg
5@30kg

Triceps i cable smalt grepp:

10@40kg
12@55kg
10@55kg
9@55kg
12@45kg
12@40kg

Sittande bicepscurl med lutande bänk:

10@22
12@22
10@22
9@22

Enarms cable triceps:

Massa set o reps med varierat över o undergrepp

Hammercurl:

3set*10@22kg

Rep i cable varannat set biceps, varannat triceps:

Körde sammanlagt 10 set i ett... Fy satan vilket grymt pump jag fick. Så stora har nog aldrig mina armar varit. Toppade säkert min maxnotering på ca 46,5cm med pump... Det såg iaf grymt ut.. Kanske beror på alla små kineser på gymet..

no1fitness
2003-09-21, 03:59
Det är jobbigt när man inte känner att man har den kontroll på mat och träning som man vill ha. Men du får tänka på var du befinner dig och hur glad du ska vara för det !!:)
Hoppas du skriver träningsdagbok inför SM. Det vore verkligen intressant att läsa.:thumbup:

Det låter som massiva armar hörredu !! Bra jobbat.

Kämpa på så kanske vi syns på någon tävling snart !

z_bumbi
2003-09-21, 08:56
Originally posted by Action
[Benbenspark för utsida lår:

3set*10@30kg [/B]

Vilken övning är det här ?

Action
2003-09-21, 11:11
Originally posted by no1fitness
Det är jobbigt när man inte känner att man har den kontroll på mat och träning som man vill ha. Men du får tänka på var du befinner dig och hur glad du ska vara för det !!:)
Hoppas du skriver träningsdagbok inför SM. Det vore verkligen intressant att läsa.:thumbup:

Det låter som massiva armar hörredu !! Bra jobbat.

Kämpa på så kanske vi syns på någon tävling snart !


Massiva ja.. men feta också.. :-) Kämpar på så gott jag kan här nere... Har det iaf skönt fast jag jobbar mycket. Inte långt kvar nu.. På lördag sticker jag över till Phuket en sväng.. 3 nätter på lyxig resort med fleg för drygt 2000.. ska bli skönt o slappa lite vid stranden.. :D

Ska nog orka skriva dagbok inför SM också...

Ja vi kommer nog ses på ngn tävling framöver.. Jag ska definitivt ner till Lund på DC iaf....

Action
2003-09-21, 11:23
BRÖST

Incline Hammer strengt press

10@60kg
10@100kg
6@140kg
5@140kg
5@140kg
10@100kg

Cable uppifrån

10@40kg
10@45kg
8@45kg
10@40kg

Cable nedifrån

10@30kg
10@30kg
12@25kg
12@25kg

Pec Dec

3set-*massor@lätt

Fick bra tryck i tuttarna fast jag slarvat med det mesta i helgen. Druckit massa öl, sovit dåligt och ätit dåligt... Annars e allt kanon här i Singapore. Nästa helg ska jag spendera i Phuket.. 3 nätter och lite sol o bad e det tänkt. Måste passa på när man e här nere.. Lyckades även idag förlänga mitt träningskort med 2 veckor utan att betala något...

Action
2003-09-23, 16:18
Ja då har jag tränat några ggr igen... Skriver ner passen nedanför... Jag har gått upp ännu mer i vikt.. vägde 97kg nu på kvällen på gymet.. Men har fortfarande ett par rejäla ådror på armarna så fettet sitter mest på magen Men kreatinet gör nog några kilon också.. Fixade idag 2 veckor extra träning på gymet utan o betala ngt extra...

Det har iaf blivit rygg och axlar sen sist.. se nedan!

-----------------------------------------------------------------------------------

RYGG

Latsdrag

10@50kg
10@80kg
8@100kg
8@100kg
6@100kg
6@100kg

Enarmsrodd i hamerstrenght uppifrån

10@40kg +ställnings vikt
10@60kg +ställnings vikt
10@60kg ..........
8@60kg
8@60kg

Enarmsrodd rak i hammer strength

10@60kg +ställnings vikt
7@70kg +ställnings vikt
6@70kg etc....
6@70kg
5@70kg
5@70kg

Korsrygg i masking

3 set*15@lagom vikt

Avslutade med 10 minuters lätt löpning.

Bra tryck i ryggen och stark i roddövningarna.. 70kg+ställningens vikt med en arm e nog max vad jag gjort.. Jag har iof enormt lätt för ryggen o får tryck bara jag tänker lats..


------------------------------------------------------------------------------------

Axlar

Sittande axelpress Hammerstrength

10@20kg + ställnings vikt
8@25kg +ställnings vikt
8@25
7@25
7@25
6@25

Sittande hantelflyes

10@13,5
10@18
8@18
10@13,5

Baksida axlar i maskin

3set*12@lätt

Baksida axlar i roddmaskin

3 set*10@varierande.

Körde detta i en tryckluftsmaskin där man kan öka vikten under rörelsens gång. Så jag körde rätt lätt när jag drog armarna bakåt för att öka upp mot slutet så jag körde tungt excentriskt.. kändes mycket bra..

Nu e jag trött o måste sova...

------------------------------------------------------------------------------------

AciDBL00D
2003-09-23, 17:50
97kg :thumbup:

Inga chins idag? För tungt eller?

Tompi
2003-09-23, 18:27
Du börjar bli tung, härligt:thumbup:
Men var försiktig, dom säger ju att det är svårare och svårare att bli av med fettet när man blir äldre:booty:

no1fitness
2003-09-23, 23:33
97 kg....( tjockis...:D )

Det vore väl kul att spräcka 100 kg innan deffen börjar ??:hbang:

När ska du börja deffen inför SM ?
Går du i långa eller korta klassen ?

Bra pass kör du i alla fall fast du är lite rund....:thefinger
Kan inte låte bli att retas, men du ser säkert jättebra ut ändå !!:kinky:

Action
2003-09-24, 01:27
Originally posted by no1fitness
97 kg....( tjockis...:D )

Det vore väl kul att spräcka 100 kg innan deffen börjar ??:hbang:

När ska du börja deffen inför SM ?
Går du i långa eller korta klassen ?

Bra pass kör du i alla fall fast du är lite rund....:thefinger
Kan inte låte bli att retas, men du ser säkert jättebra ut ändå !!:kinky:

Ja 97 känns lite mycket. Men det va kvällsvikten... Ligger kanske då på 93-94 på morgonen... Jag går ju i långa klassen... 180,5 lång... Ja passen går rätt bra nu.. Korta och intensiva och rätt tungt. Fick grym träningsvärk i tuttarna efter bröstpasset.. va länge sen.. Axeln håller bra, behöver bara lite massage men det ska jag fixa i phuket.. :D

no1fitness
2003-09-24, 03:49
Ha en trevlig helg i Phuket !
Var där för 5-6 år sedan. Väldigt fint men lite väl mycket gubbar med intresse för unga killar...:smash:

Skönt med thaimassage !:thumbup:

Action
2003-09-24, 05:01
Originally posted by Tompi
Du börjar bli tung, härligt:thumbup:
Men var försiktig, dom säger ju att det är svårare och svårare att bli av med fettet när man blir äldre:booty:

Det har gått rätt lätt tidigare dieter så det ska nog vara lugnt.. Om jag kommer ha ca 8kg o gå ner när dieten börjar så e det helsoft... :D

Tompi
2003-09-24, 10:01
Vi vill inte läsa om några sex skandaler från phuket:D

Grisen
2003-09-24, 22:37
sexskandaler ;)

Tompi
2003-09-24, 23:08
Originally posted by Tuffnils
sexskandaler ;)

Yeah yeah:D

Action
2003-10-06, 22:03
Dagens ryggträning...

CHINS

Extremt strikta chins där jag håller emot hela vägen ner.

2*10@kroppsvikt
6@10kg
4@20kg
4@20kg
6@10kg
10@kroppsvikt

T-bar rodd

10@20kg
10@60kg
10@90kg
6@110kg
6@100kg
10@80kg

Greppträning i chinsräcke

Prövade detta för första gången... va tyngre o jobbigare än vad jag trodde o slet upp lite valkar i händerna...

30sek@50kg
15sek@70kg
nästan direkt efter
5sek@70kg

Rodd i maskin

4set@tungt(nivå18)

smala latsdrag i maskin

2set*10@tyngsta

korsryggen

3set*10@80kg

Hade bra styrka passet igenom.. Några vänenr jag inte sett tyckte jag såg ut som en liten strongman kille idag.. de 6kg jag gått upp syntes visst.. Får ta en större tröja på mig nästa gång så magen inte syns...

Speciellt nöjd med 110kg i T-bar... bara kört på 90 tidigare.. Lite svårt med balansen då fotstödet inte går att vinkla upp mer...

Jon2
2003-10-06, 22:08
Härligt pass. Hur strikta chins tycker du man ska köra´? äre nån mening med att vända innan man nått bottenläget lr?

Tompi
2003-10-07, 09:05
Vilken komplimang att du ser ut som en strongman;)
Blir alltid lika impad av dina pass:hbang:

no1fitness
2003-10-08, 01:18
Originally posted by Action


Hade bra styrka passet igenom.. Några vänenr jag inte sett tyckte jag såg ut som en liten strongman kille idag.. de 6kg jag gått upp syntes visst.. Får ta en större tröja på mig nästa gång så magen inte syns...


:laugh: Är det inte kul att bulka ??? :D

Bra chins !! Tunga set fast du väger ganska mycket själv...;)
Men då har du en grym rygg också !!!
Hur många gör du om du maxar nu ?

Action
2003-10-08, 07:48
Originally posted by no1fitness


:laugh: Är det inte kul att bulka ??? :D

Bra chins !! Tunga set fast du väger ganska mycket själv...;)
Men då har du en grym rygg också !!!
Hur många gör du om du maxar nu ?

E ju inte riktigt så att jag bulkar medvetet. Jag får ändå hålla igen på vad jag äter.. hm.. E glad i mat o alltid hungrig. Max i chins... hm.. jag kanske kan göra mellan 15-20. Men har inte kört på så länge så med lite träning kanske jag kan närma mig 20 med denna vikten.

Börjar närma sig för dig nu.. :-) Nervöst?

Tompi
2003-10-08, 11:13
Vilka lyxproblem du har! Själv har jag problem med att få pengarna att räcka till all mat jag behöver:(

no1fitness
2003-10-08, 23:21
Originally posted by Action


E ju inte riktigt så att jag bulkar medvetet. Jag får ändå hålla igen på vad jag äter.. hm.. E glad i mat o alltid hungrig. Max i chins... hm.. jag kanske kan göra mellan 15-20. Men har inte kört på så länge så med lite träning kanske jag kan närma mig 20 med denna vikten.

Börjar närma sig för dig nu.. :-) Nervöst?

Jag har också samma problem att "bulka". Jag går nu och tänker på att jag ska äta precis vad jag vill snart, men sedan när den tiden kommer håller jag igen ändå och ångrar mig sedan när jag börjar deffa igen...:smash:

Jag kan också göra mellan 15-20 chins...:D

Ja, det är nervöst. Men nu är jag nervös för formen och har värsta nojjorna...Tror jag ligger bra till, men ibland känns det som om jag kommer stå och vara mycket tjockare än alla andra på scen...
Ska göra fettmätning två dagar innan och se hur jag ligger till jämfört med i våras. Då kanske jag blir lugn. Ska till K-d i morrn och har då fått min bikini i posten från USA. Ska ta kort och se hur det egentligen ligger till.:MrT:
Gud vilka probelm man har ibland...:rolleyes:

Action
2003-10-09, 11:16
Originally posted by no1fitness


Jag har också samma problem att "bulka". Jag går nu och tänker på att jag ska äta precis vad jag vill snart, men sedan när den tiden kommer håller jag igen ändå och ångrar mig sedan när jag börjar deffa igen...:smash:

Jag kan också göra mellan 15-20 chins...:D

Ja, det är nervöst. Men nu är jag nervös för formen och har värsta nojjorna...Tror jag ligger bra till, men ibland känns det som om jag kommer stå och vara mycket tjockare än alla andra på scen...
Ska göra fettmätning två dagar innan och se hur jag ligger till jämfört med i våras. Då kanske jag blir lugn. Ska till K-d i morrn och har då fått min bikini i posten från USA. Ska ta kort och se hur det egentligen ligger till.:MrT:
Gud vilka probelm man har ibland...:rolleyes:

Jag har inga större problem med att äta vad jag vill. Utan stoppar i mig det mesta. Men problemet är att jag rasar iväg i vikt utan att tänka bulk. Verkar va så många som bulkar medvetet. då skulle jag säkert väga 110kg idag... hm...

bikini o kort... visa korten visa korten... :D

no1fitness
2003-10-10, 16:54
Originally posted by Action



bikini o kort... visa korten visa korten... :D

Om jag hade fått den där förbannade bikini hade du kanske fått se kort.:naughty:
Men jag vet inte vad som har hänt med den...Har mailat hon i USA som har sytt den, så får vi hoppas den kommer snart...:cryout:

Action
2003-10-10, 18:40
Originally posted by no1fitness


Om jag hade fått den där förbannade bikini hade du kanske fått se kort.:naughty:
Men jag vet inte vad som har hänt med den...Har mailat hon i USA som har sytt den, så får vi hoppas den kommer snart...:cryout:

Ja det e väl dags att den kommer så du kan lära känna den ordentligt innan tävlingen... :-)

Tompi
2003-10-10, 19:05
Originally posted by no1fitness


Om jag hade fått den där förbannade bikini hade du kanske fått se kort.:naughty:
Men jag vet inte vad som har hänt med den...Har mailat hon i USA som har sytt den, så får vi hoppas den kommer snart...:cryout:

Ta kort utan bikini medans du väntar:naughty: