handdator

Visa fullständig version : Enkel Kvällsmacka


Arwen
2003-08-21, 09:19
Här kommer ett tips på en enkel kvällmacka jag brukar skyffla i mig som dagens sista mål.

Rör ihop en burk tonfisk med en burk Valio Cottage Cheese. Smaksätt med finklippta färska örter, persilja, basilika etc. Bred på en rejäl skiva pumpernickel, toppa md ett skivat hårdkokt ägg, skölj ner med ett glas mjölk! Kanongott. (om ni ska lyxa till helgmackan, byt ut tonfisken mot räkor, välj gräslök & toppa med lite rom)

Ngn som har mera bra tips på kvällsmaten?

(Skulle kanske tillägga att jag inte äter all röra på en gång om inte magen skriker..., klarar sig bra i kylen ett par dagar)

King Grub
2003-08-21, 09:37
Låter inte alls dumt!

Alldeles för lite kolhydrater för mitt kvällsmål, men jag får väl sprida ut röran över en 5-6 mackor. Eller äta en tallrik gröt till. :)

LindaLo
2003-08-21, 09:41
Den där mackan måste jag verklien prova.. lät kanon ju :D

Jag tror iofs att du kan få svårt att hitta en macka som slår din men annars tror jag att Fitness-magazine hade några lätta men bra tips på några schyssta varianter.

Har tidningen hemma så jag kan inte kolla upp det just nu.. *är på jobbet*

-GP-
2003-08-30, 11:24
Den mackan går inte av för hackor!

Själv brukar man ta makrill i tomatsås på knäckebröd, är riktigt gott! :eating:

Ervin
2003-09-01, 23:56
den där mackan måste ja gverkligen prova!

argh all det här snacket om mat gör mig hungrig
*går ner o gör iordning en macka* :eating:

Kimo
2003-09-03, 20:50
Om fem minuter gör vi en sån macka! :D

Ett annat hett tips är tonfisk, fettfri majonäs (mitt livselixir, ingen "lättmajonäs", 100% fettfri), sallad och tomat i tunnbrödsrulle.

200sx
2003-09-04, 07:56
Originally posted by Kimo
Om fem minuter gör vi en sån macka! :D

Ett annat hett tips är tonfisk, fettfri majonäs (mitt livselixir, ingen "lättmajonäs", 100% fettfri), sallad och tomat i tunnbrödsrulle.

mm kikade lite på burkarna med fettfri majonäs förra gången jag handlade (fanns lite olika fabrikat) vad jag kan minnas så va de en hel del socker i dom fettfria majonäserna... eller så kan jag minnas helt fel..hmm altzaimers light*stava*

King Grub
2003-09-04, 08:03
Originally posted by 200sx


mm kikade lite på burkarna med fettfri majonäs förra gången jag handlade (fanns lite olika fabrikat) vad jag kan minnas så va de en hel del socker i dom fettfria majonäserna... eller så kan jag minnas helt fel..hmm altzaimers light*stava*

Hjälp! Socker! Minst 6 gram per 100 gram majonnäs. Vad skall vi ta oss till? Jag vet! Vi äter det efter träningen! 2 kilo fettfri majonnäs! :rolleyes:

200sx
2003-09-04, 09:14
hehehe asså det var inte mer.. hade lite bråttom då jag läste på burken :D

King Grub
2003-09-04, 09:15
Originally posted by 200sx
hehehe asså det var inte mer.. hade lite bråttom då jag läste på burken :D

Det är runt 10-12 gram kolhydrater/100 gram totalt, men det betyder ju inte att allt är strösocker. ;)