handdator

Visa fullständig version : Gitarrköp, hjälp tack!


TcAnders
2009-07-15, 07:17
Hejsan!

Har tröttnat på den gamla gitarren jag fick utav min farmor då många säger att den är dålig, vilket jag faktiskt börjar tro på.

Jag är en nybörjare som bara kan vissa ackord och några tabs, i princip ingenting så därför är det väl en nybörjargitarr som gäller. Då vart jag att tänka på tradera och hittade den här där:

http://www.tradera.com/Konsert-gitarr-kompl-set-CAROLINA-2-ars-garanti--auktion_95266822

Hur dålig är egentligen en sån gitarr? Eller dom kanske inte alls är dåliga, jag har inte en aning.
Storleken på gitarren, är det standard eller? Jag vill inte ha någon liten gitarr då den jag har nu är lite mindre än normalt.

Stort tack!

WorkOutBuddy
2009-07-15, 08:29
Så länge dom låter bra och det går att spela så säger jag, köp. Tror du kan hitta billigare dock!

kjell33
2009-07-15, 08:33
Jag skulle börja med att besöka en musikaffär för att informera mig och provspela.

Blomstrande
2009-07-15, 08:35
Eftersom du är nybörjare kan du köpa den gitarren tills du har blivit mer avancerad.

Det bästa skulle förstås vara att provspela den innan du köper den för att känna om den passar dig.

TcAnders
2009-07-15, 09:54
Tack för era svar!

Har siktat in mig på denna nu istället då jag fått för mig att den kanske är lite bättre då det är nedsatt pris på den, jag har kontakt med butiken som säljer den.

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=95499966

Tack!

WorkOutBuddy
2009-07-15, 11:20
Snygg, köp!

capture
2009-07-15, 11:23
Jag undrar vad det är för gitarr du har nu som skulle vara så mycket sämre än de du länkar till.

Skulle vara om det inte går att stämma den annars borde du kunna behålla den tycker jag. Dras upp en bild på din nuvarandre gitarr. Skulle vara skoj att se vad det är för någon.

Sasch
2009-07-15, 11:36
Säger samma som capture skulle vilja veta vad du har för gitarr nu efter som dom du har länkat är ju inte direkt bra häller..