handdator

Visa fullständig version : Pigmenttatuering(dölja ärr)


isato
2009-07-14, 23:53
Har missprydande ärr jag gärna skulle vilja dölja så gott det går. Därför undrar jag om någon har erfarenhet av denna typ av tatueringar.

http://hudoteket.se/html/kosmetisk_tatuering.html


Vad händer om man solar osv får man olika hudfärger då?
Även tips på sådana som utför den här typen av behandlingar är välkomna.

isato
2009-07-15, 12:05
Ingen som hört eller sett något?

Herr Oberst
2009-07-15, 12:25
Kosmetisk tatuering är säkert bra för många som faktiskt kan behöva det så ursäkta för OT, men deras marknadsföring känns lite underlig.

Kosmetisk tatuering är den perfekta behandlingen för dig som sportar eller har ett aktivt friluftsliv.

Jag gillar träning och långa skogspromenader.
Hämmas min utveckling av att jag inte har någon kosmetisk tatuering?

Vidare...
vakna alltid lika vacker
Kosmetisk tatuering - Permanent makeup

Hållbarheten för en kosmetisk tatuering är c:a 2-5 år.

hahavaffan
2009-07-15, 12:29
Jag gillar träning och långa skogspromenader.
Hämmas min utveckling av att jag inte har någon kosmetisk tatuering?Haha. Nej, men du kan sporta och vara snyggt "sminkad" utan att få sminkprodukter i ögonen osv. Gissar jag på. Men vem vet, det kanske är asbra för muskelutvecklingen med lite kosmetiska tatueringar :Virro

isato
2009-07-15, 13:30
Haha. Nej, men du kan sporta och vara snyggt "sminkad" utan att få sminkprodukter i ögonen osv. Gissar jag på. Men vem vet, det kanske är asbra för muskelutvecklingen med lite kosmetiska tatueringar :Virro

Ja de negativa är ju 2-5 år, borde finnas permanenta lösningar?. Sedan tänkte jag inte sminka fejjan :D

isato
2009-08-17, 11:40
Ja de negativa är ju 2-5 år, borde finnas permanenta lösningar?. Sedan tänkte jag inte sminka fejjan :D

Det finns ju massa maskiner som kostar 1-2000kr. Är dom dåliga? Hur svårt är det att på egen hand måla över ett ärr om man aldrig tidigare sysslat med tatueringar? Färgvalet får man be om hjälp med men annars?

Civilrätt
2009-08-17, 12:10
varför dölja ärr? Har du inte sett Rambo?

eternallord
2009-08-17, 12:22
Det finns ju massa maskiner som kostar 1-2000kr. Är dom dåliga? Hur svårt är det att på egen hand måla över ett ärr om man aldrig tidigare sysslat med tatueringar? Färgvalet får man be om hjälp med men annars?
Att lära sig tatuera är en konst som tar åratal att bemästra. Det slutar snarare med att du orsakar nya ärr än att dölja några gamla.

isato
2009-08-17, 13:21
Att lära sig tatuera är en konst som tar åratal att bemästra. Det slutar snarare med att du orsakar nya ärr än att dölja några gamla.

:D
Okey jag skall ju inte tatuera några konstverk/motiv utan bara lägga på hudfärg, men du kanske har rätt.

isato
2009-08-17, 13:22
varför dölja ärr? Har du inte sett Rambo?

Jag har tillräckligt många redan.

Mental
2009-08-17, 15:53
jag skulle nog slanta upp för en konsultation, de har säkert bilder och liknande så du kan få en uppfatning om vad du kan förvänta dig för resultat.

Juliette
2009-08-18, 13:03
Den hudfärg som du tatuerar på kommer inte ändra sig om du blir solbränd, så då blir det ljusa fläckar där. Är det acneärr du har? I såfall skulle jag hellre göra en hudslipning.

LillSkalman
2009-08-18, 13:31
Köp för guds skull inte en maskin och jobba själv, fiasko-lampan blinkar rött redan nu. Att tatuera över ärr ska ju vara svårt och pilligt redan för en erfaren tattuerare.

Hoppas du blir nöjd hur du nu väljer att göra eller inte göra :)

isato
2009-08-18, 13:38
Den hudfärg som du tatuerar på kommer inte ändra sig om du blir solbränd, så då blir det ljusa fläckar där. Är det acneärr du har? I såfall skulle jag hellre göra en hudslipning.

Micropigmentering är en mjukare tatuering som går bort efter ett par år.

Juliette
2009-08-18, 14:34
Micropigmentering är en mjukare tatuering som går bort efter ett par år.

Jo jag vet, och den kommer att vara samma färg hela tiden (förutom att den bleknar med åren) så när du solar så kommer de partierna som är micropigmenterade vara ljusare än resten av huden, så du kommer att ha ljusare fläckar där du är micropigmenterad när du är solbränd.