handdator

Visa fullständig version : Sko problem vid löpning


Wollepwn
2009-07-13, 23:34
Hejsan ny hära.

Jag har ett problem, med att jag har lite mindre vänster fot. Så skon sitter inte helt perfekt på vänster fot. Men på höger sitter den perfekt.
Kan man med nå enkelt sätt typ förminska skon? Går det att stoppa in papper mellan sulan o skon? Någon som har erfarenhet av detta? Eller måste man köpa en speciell inläggssula?


Tackar för hjälp/förslag!

Karvig
2009-08-05, 09:17
Det låter vanskligt med att försöka sig på ett hemmabygge eftersom sulan kommer glida runt en del. Vanlig inläggssula låter som en bra idé.

justscrap
2009-08-05, 09:26
Fixa en inläggs sula som är hög i fotvalvet. Det kommer hjälpa att hålla foten på plats så den inte glider fram. För mig fixade det ett liknande problem helt o hållet. Gissar att den "långa" foten blev kortare när valvet blev högre precis som fötterna blir längre med ålder då fotvalven åker ner.

justscrap
2009-08-05, 09:31
kom inte med

Annars kan du vända dig till tex löplabbet eller shools (?) skor där du får gå/springa på ett band som läser av dina fötter och steg. Sen får du ett inlägg som är speciellt gjutet för din fot. Hade såna lång tid MYCKET sköna. Kostade runt 2000:- för ca 4-5 år sen. Vanliga inlägg kostar runt 400:- så värt o testa först.

lycka till!

Tolkia
2009-08-05, 11:14
Om problemet bara är att den ena skon är för stor tycker jag att det verkar överdrivet att skaffa någon typ av (dyra) gjutna inlägg. Testa först en tunn iläggssula, finns på skoaffärer och kostar inte mycket.

-Englund
2009-08-05, 15:13
Ska du bara träna i ett gym eller motsvarande så, inomhus, så kan man du ju testa att träna utan skor.

LadyG
2009-08-05, 15:18
Ska du bara träna i ett gym eller motsvarande så, inomhus, så kan man du ju testa att träna utan skor.

... eller i det näst bästa:
http://www.vibramfivefingers.com/